Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En dan zit je bij de dierenarts

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

En dan zit je bij de dierenarts

Ongelezen bericht door mito »

Ja, met Misty dus. Woensdag werd Misty gepakt door een bordercollie. Ik had diezelfde hond een paar weken eerder het markiesje van een vriendin zien pakken. Heel vreemd, geen enkel teken. Ze liep langs ons en klapte opeens op het kleinste hondje. Dat liep enigzins met een sisser af. De collie stond wel met een bek vol haar maar het markiesje had verder geen gaten. De baas van de bordercollie liep overigens door zonder zelfs maar iets te zeggen of te vragen.
Woensdag liep mijn vriend met de honden en toen kwam dezelfde hond aanlopen. Ik had hem wel gewaarschuwd voor die hond, maar hij wist niet precies welke het was en deze kwam heel gewoon aanlopen. Snuffelde eens aan Barra, snuffelde aan Misty, liep door en klapte toen op Misty.
Het erge is dan dat zo'n baas vervolgens zegt dat het allemaal zo onverwacht was en dat ze zoiets nog nooit gedaan had. Dus eigenlijk gewoon een potje staat te liegen. Sterker nog, inmiddels ook al gehoord van een iemand met een jonge beagle dat precies hetzelfde gebeurd was. Ook heeft hij een half jaar geleden lopen vertellen dat hij graag een hond erbij wilde maar niet durfde omdat zijn hond zo onbetrouwbaar is en dat ze ook af en toe opeens bij hemzelf in zijn armen hing. Maar nee, dat doet ze anders nooit...
Uiteindelijk wilde hij dan wel instemmen haar voortaan aan de lijn te doen als hij ons tegen kwam, bij uitzondering hoor want bij alle andere honden hoeft dat niet.
Maar goed. Misty heeft dus 1 diep gat bij haar schouder en mist een paar plukken haar. We moeten even in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken. Gelukkig merk ik niet dat ze anders reageert naar honden buiten, dus dat is een hele opluchting.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: En dan zit je bij de dierenarts

Ongelezen bericht door gonnie »

Zo dat is niet zo leuk. Lekker zo baas.

Sterkte met Misty.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Beterschap.

Zou er wel wat mee doen hoor. En hem in ieder geval aansprakelijk stellen voor de kosten.
mito
Zeer actief

Bedankt. Mijn vriend zag pas later dat ze toch een gat had, dus heeft de man niet gelijk erop aangesproken.
En ja, ik vind wel dat we hem er nog op zouden moeten aanspreken. Misschien dringt het dan wel door dat hij iets met zijn hond moet.
Maar goed ik ben niet ze assertief hoor, ik hoop dat mijn vriend hem de volgende keer tegen komt dan ;)
Afbeelding
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Pino01 »

Ik neem aan dat de vrouw haar hond wel vaker uitlaat. Ik zou haar opwachten haar gegevens vragen en dan als klap op de vuurpijl ook nog eens aangifte doen bij de politie.
Beterschap voor Misty
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Altijd fijn, zo'n baas :ok:
Kopie van de rekening maken en die een volgende keer onder zijn neus duwen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mito
Zeer actief

Hmm ja. Het stomme is, dat hij voor de border een hele leuke grote bruine kruising had. De man was toen ook heel aardig, maar dat is blijkbaar makkelijker als je een makkelijke hond hebt. :scratch:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Aangifte bij de politie doen vind ik dan weer een beetje overdreven, maar ik zou die man zeker nog eens aanspreken over die DA-rekening. Het is gewoon stom dat hij niet snapt dat hij z'n hond op z'n minst bij alle kleine hondjes moet aanlijnen. Ik vind het ook wel heel vreemd gedrag voor een border collie, zonder enige waarschuwing meteen die tanden in een hond zetten.

Ik zag Misty gisteren. Het is best een groot gat in zo'n klein hondje. En het is zo'n stikzoet vriendelijk ding, daar mogen helemaal geen gaatjes in worden gebeten. :jank: Beterschap voor haar!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Waarom spreek je hem niet aan op z'n bullshit? Je wist toch al dat hij andere honden had gepakt, waarom zei je dat dan niet toen hij zei dat hij dat normaal niet doet? :denken: Op die manier komt hij er (kennelijk) elke keer weer mooi mee weg.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lemuria schreef:Waarom spreek je hem niet aan op z'n bullshit? Je wist toch al dat hij andere honden had gepakt, waarom zei je dat dan niet toen hij zei dat hij dat normaal niet doet? :denken: Op die manier komt hij er (kennelijk) elke keer weer mooi mee weg.

:blauwoog: En dan komt zo'n tand een keer heel verkeerd terecht in een klein hondje en heeft de politie geen eerdere meldingen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lemuria schreef:Waarom spreek je hem niet aan op z'n bullshit? Je wist toch al dat hij andere honden had gepakt, waarom zei je dat dan niet toen hij zei dat hij dat normaal niet doet? :denken: Op die manier komt hij er (kennelijk) elke keer weer mooi mee weg.
Ze was er niet bij, haar vriend liep met de honden.

Ik zou hem er wel op aanspreken hoor en de rekening van de DA inder zijn neus duwen.
Beterschap met Misty :ok:

Politie vind ik overdreven.
Maar de man er op aanspreken moet wel.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lemuria

dagmar88 schreef:

:blauwoog: En dan komt zo'n tand een keer heel verkeerd terecht in een klein hondje en heeft de politie geen eerdere meldingen.
Precies! En dan hangt hij hetzelfde lulverhaal op tegen de politie. "Nee hoor, meneer agent. Dat heeft hij nóóit eerder gedaan. Kunt u ook zien he, geen eerdere klachten. Waarschijnlijk lokte die andere hond het gewoon uit, want dat doet Fifi echt niet zomaar."
Lemuria

Politie vind ik niét overdreven. Ik zeg niet dat je hem officieel moet aangeven, maar een melding is m.i. toch wel op z'n plaats. Niet alleen vanwege de honden, maar hij heeft notabene ook een paar keer in de arm van z'n eigenaar gehangen. Hij lijkt er dus niet vies van om ook z'n tanden naar mensen te gebruiken, ja dan is voor mij 1 + 1 = 2 hoor.
mito
Zeer actief

Mijn vriend is wel boos geworden op de man hoor, toen hij begon over "dat doet ie anders nooit".
Hij heeft hem wel even duidelijk gemaakt wat hij van dat soort leugens vond. Misschien heeft het indruk gemaakt.
Ik merk het wel als ik hem weer tegen kom en dan kijken we hoe het verder gaat.
Afbeelding
Dreesje
Actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Dreesje »

Gewoon 09008844 bellen en zeggen dat je melding wilt doen. Je doet dan geen aangifte, maar het wordt wel vastgelegd en dat is wel belangrijk als er nog eens iets gebeurt.

Verstuurd van mijn GT-S7500 met Tapatalk
Havanezertje Zoey :I:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

mito schreef: Ik merk het wel als ik hem weer tegen kom en dan kijken we hoe het verder gaat.
mito schreef: Maar goed ik ben niet ze assertief hoor, ik hoop dat mijn vriend hem de volgende keer tegen komt dan ;)
Jij zegt dus hoogstwaarschijnlijk niks en hij komt er weer mee weg.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mito
Zeer actief

Nee hoor. De dierenarts rekening gaat hij heus wel krijgen.

Met kijken hoe het verder gaat bedoel ik meer hoe hij in het vervolg met zijn eigen hond omgaat.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Nou, ik vind politie wel overdreven hoor eigenlijk.
Maar een uitbrander kon die vent krijgen en niet te zuinig ook! Toen Pasha een gat onder haar oog had door zo'n lieve en o zo gezellige border, ook uit het niets, heb ik de dame erbij toch ook even duidelijk gemaakt dat ze niet door moest lopen en die kolerehond bij moest houden. Bleek de assistente van de da hier achter te zijn, ik kon langs komen als ik dat nodig vond.. Nou, als ik het nodig vond, had ik naar mijn eigen dierenarts gegaan en even langsgekomen met de rekening :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Politie kan weinig voor je doen.
Wat ook logisch is.

Wel heel erg vervelend. Vroeger was er ook een BC reu bij mij in de buurt en die liep ook altijd los, en dook ook overal zo bovenop. Baas deed nooit wat. Niet leuk.
Vraag me af of mensen dan echt zo blind zijn voor gedrag van eigen hond.
mito
Zeer actief

Zo, inmiddels is het wondje dicht. Na een paar dagen zag het er nog zo uit:
Afbeelding

Maar nu anderhalve week later is het mooi dicht:
Afbeelding

Het valt mensen wel meer op nu omdat de huid heel erg lichtroze is.
We zijn de man van de bordercollie eindelijk weer een keer tegen gekomen. Hij gaf gelijk aan de rekening te willen betalen. Dus bij hem in de bus gedaan en dezelfde dag had ik het al op mijn rekening staan. Dus dat is wel netjes.
Ik heb van een aantal mensen gehoord dat hij zijn hond af toe aanlijnt nu. Dus vooruit, hij beseft wel dat dat ze zich kan misdragen.
Ik heb er nog niet veel vertrouwen in dat dit het laatste incident zal zijn, omdat bij de verhalen die die hij dan vertelt over zijn hond, ik denk dat hij zijn eigen hond totaal niet begrijpt. Maar goed, ze zal ons niet snel meer verrassen.

Ik ben wel benieuwd of er weer gewoon haar gaat groeien op die plek of dat je het zal blijven zien. Iemand ervaring ermee?
Als je het blijft zien zal ik haar natuurlijk moeten inruilen
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Gewoon netjes dus van die eigenaar, dat hij de rekening betaald heeft.
Fijn dat het wondje al zo goed aan het genezen is, ik zou er gewoon vanuit gaan dat er over een poosje niets meer van te zien is hoor. Nu is de huid nog "vers" en roze, over een poosje zal die gewoon weer hetzelfde kleuren als de rest van de huid, en zal er gewoon weer haar op groeien.
Het was ook niet een enorme verwonding, puur een punctiegaatje. Hebben ze hier ook wel eens gehad en is zonder problemen en zonder tussenkomst van de dierenarts gewoon weer over gegaan.
Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

mito schreef: Ik ben wel benieuwd of er weer gewoon haar gaat groeien op die plek of dat je het zal blijven zien. Iemand ervaring ermee?
Als je het blijft zien zal ik haar natuurlijk moeten inruilen
:mrgreen: ja idd, dan moet je een nieuwe :mrgreen:

Ik weet trouwens niet of het haar teruggroeit, Nikki is geopereerd aan haar kruisbanden en op de littekens groeit geen haar meer maar ze is dan ook kortharig denk dat het bij Misty niet op zal vallen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”