Manu schreef:Oké we hebben toch weer gelopen en gezocht vanavond want er was weer een zichtmelding. Een mevrouw die haar heeft gevolgd met verrekijker. Ze hoopte een vos te spotten maar het was Uma. Het was al tegen half 10 en Uma was gaan liggen bij een paar bosjes.
Wij konden er pas met 25 minuten zijn dus het was al donker.
Niks. Weer niet.
En die vrouw zag haar nog tot 10 minuten voor we er waren. Daarna schoot ze de bosjes in. Wel schoot er een heel blije Husky teef naar ons toe. Prachtig, lief beest maar ik heb haar toch maar naar haar baasje gebracht.
Bah, weer te laat.
En vanmiddag werd ik gebeld dat Uma in Leiden zou lopen. Zo'n kwartier later, toen ik al in de auto zat, werd ik gebeld dat ze gevangen was. Dit vond ik eigenlijk zo raar dat ik gestopt ben en om een duidelijke beschrijving vroeg. Helaas was het haar niet.
Waar Uma met 90% zekerheid gezien is, is weer bij Scheveningen. Weer de watermolen. Het lijkt dus wel of ze nu weer terug loopt? Ze blijft dus verdomme niet op een plek. Terug bij af.
Oh wat akelig om 10 minuten te laat te zijn.
Vaak blijven die vermiste honden een soort cirkel maken, en na verloop van tijd blijven ze pas op een soort van vaste plek, als het daar tenminste 'veilig' is. Vaste voerplekken zijn dus wel belangrijk, maar ja, dan moet ze eerst wel binnen een wat kleiner gebied blijven.
Als je het kaartje met de zichtmeldingen aanpast door de route aan te geven die ze tot dusver heeft gelopen, is er misschien meer een patroon te ontdekken? Dan kan je wellicht proberen te voorspellen welke kant ze op zal gaan. Als ze nu van Scheveningen weer naar Wassenaar loopt, gaat ze misschien weer richting Katwijk. Loopt ze terug naar Meijendel dan is ze het gebied aan het verkleinen en zoekt ze misschien een 'vaste' stek.
En moed houden hoor, het kan effe duren, maar uiteindelijk krijg je haar terug.