Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma is thuis!!!!!!!!!!!!!!!!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Uma vermist Asterstraat in Den Haag

Ongelezen bericht door Tineke »

Manu schreef:Ik verhuis dit weekend.
Inderdaad omdat we denken dat ze toch niet thuis komt. Uiteraard houden wij en omgeving dit wel in de gaten.

We hebben een vermoedelijke zichtmelding. Wel in Meijendel maar geheel aan de andere kant van het gebied waar ze eerder gesignaleerd werd. Ik ben doodop het van het posten afgelopen nachten en dit weekend dus verhuizen dus wij gaan morgen alleen even op fietstocht en opnieuw een spoor trekken. De rest laten we even aan de hulpbieders :ok: Echt heel fijn dat zij er zijn want je hebt hen echt nodig.

Morgen gaat er een vrouw met 6 van haar podenco's rond lopen in het gebied. Ik duim nog elke dag dat ze aansluit bij een groep honden en ze zich mee laat leiden.
Ik duim met je mee , hou je haaks tot het zover is :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

kooi schreef:Liet net Jorla uit in de regen. Ik dacht dat het fijn was dat het hard genoeg regende om plasjes te vormen, zodat Uma kan drinken.
Ze zit in een gebied met veel zoetwater plassen.
Toen ik er kampeerde vond ik dat heel bijzonder - ik hoorde kikkers en geruis van de zee in de nacht. Zoet en zout water heel dicht bij elkaar.

Dat was me toch een herrie :LOL: Ben de nacht erna maar wat dieper in de duinen gaan kamperen.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Paisley schreef:
kooi schreef:Liet net Jorla uit in de regen. Ik dacht dat het fijn was dat het hard genoeg regende om plasjes te vormen, zodat Uma kan drinken.
Ze zit in een gebied met veel zoetwater plassen.
Toen ik er kampeerde vond ik dat heel bijzonder - ik hoorde kikkers en geruis van de zee in de nacht. Zoet en zout water heel dicht bij elkaar.

Dat was me toch een herrie :LOL: Ben de nacht erna maar wat dieper in de duinen gaan kamperen.
die kikkers en ganzen maken vooral een heleboel herrie snachts, viel mij donderdagavond ook op.
Kamperen in de duinen, je bent echt een heldin! Ik durf dat echt niet hoor, wij zaten met zijn 3en op rij met 2 honden erbij en nog waren we superalert en best een beetje bang :ugh:
Paisley
Zeer actief

Ik vind dat heerlijk. Ik zou dit weekend ook weer naar Katwijk gaan maar ik heb het te druk op mijn werk (examen tijd op middelbare school en heb veel nakijkwerk)

Ik hoorde vlak bij mijn tent een vos keffen. Ik had hem al eerder gezien, was een heel groot mannetje, zeker rond de 15 kg.
Mijn eerste reflex was dat ik dacht Uma te horen, maar vossen klinken heel anders natuurlijk.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

wij zijn beslopen door vossen ofzo hahah, ineens kwam er links van mij een gil en sprong er iemand op waardoor de rest volgde natuurlijk, we zaten onder dekens en die vlogen ook de lucht in, was een heel spectakel hahaha, moet hilarisch geweest zijn om te zien maar was echt niet goed voor onze hartjes hahahaah

Ik ga waarschijnlijk morgenavond nog even kijken(als ik het red) en anders ga ik maandagavond weer tot het donker word.Tenzij Uma dan al thuis is natuurlijk.
En misschien dan maar eens een keer starten vanaf wassenaarse slag ipv meijendel.Tis gewoon echt jammer dat het zo enorm groot is, je loopt het niet zomaar even aan zeg maar.
Paisley
Zeer actief

haha ja ze volgen je als je in hun territorium komt.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

nou we hadden natuurlijk ook voer verspreid dus het rook ook nog eens super lekker rond ons stekkie........onweerstaanbaar voor de meeste vossen , beetje jammer alleen dat ze dan eerst bij ons komen gluren en ons de stuipen op het lijf jagen hahaaha.En we weten best dat ze niks doen en banger voor ons zijn maar je ziet ze niet aankomen zo in het donker natuurlijk........
Paisley
Zeer actief

Tja deed Uma dat maar
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

nou inderdaad.
Maar ik geloof wel dat als ze daar in de buurt zit en Nikki en Manu steeds terug blijven keren op dezelfde plekken Uma vanzelf het vertrouwen krijgt om zich te laten zien.
Ze word nu ook gewoon op de dag gezien door fietsers en wandelaars, dus het is niet dat ze zich alleen snachts beweegt bijvoorbeeld.
Ze moet zich maar gewoon heel snel bij Nikki gaan melden vind ik, das veel beter!
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cornelia »

We hebben een vermoedelijke zichtmelding. Wel in Meijendel maar geheel aan de andere kant van het gebied waar ze eerder gesignaleerd werd. Ik ben doodop het van het posten afgelopen nachten en dit weekend dus verhuizen dus wij gaan morgen alleen even op fietstocht en opnieuw een spoor trekken. De rest laten we even aan de hulpbieders :ok: Echt heel fijn dat zij er zijn want je hebt hen echt nodig.
Lijkt me ook wel verstandig, even rust, even "afstand" in de zin van fysiek even wat anders of ff niks (als dat mogelijk is)
Heb een beetje een vlot lopende verhuizing en ondanks alles toch heel veel geluk in je nieuwe huis.
Natuurlijk met Uma.

Zou mooi zijn als die Mvr. morgen met 7 Podenco's thuis komt.
Enfin, ook voor vanavond en vannacht weer heel veel sterkte, kaarsen branden, duimen draaien enz.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik check dit topic elke dfag meerdere keren en hoop telkens op goed nieuws.
Wil jullie nogmaals veel sterkte wensen en ik hoop dat ze snel thuis mag komen!
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Hier draaien de duimen nog stilletjes door...
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Zeg mooi meisje, Ik denk zo dat het eens tijd gaat worden om naar je baasjes toe te gaan, denk je niet? :)

Duimen draaien.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Oké we hebben toch weer gelopen en gezocht vanavond want er was weer een zichtmelding. Een mevrouw die haar heeft gevolgd met verrekijker. Ze hoopte een vos te spotten maar het was Uma. Het was al tegen half 10 en Uma was gaan liggen bij een paar bosjes.
Wij konden er pas met 25 minuten zijn dus het was al donker.
Niks. Weer niet.
En die vrouw zag haar nog tot 10 minuten voor we er waren. Daarna schoot ze de bosjes in. Wel schoot er een heel blije Husky teef naar ons toe. Prachtig, lief beest maar ik heb haar toch maar naar haar baasje gebracht.
Bah, weer te laat.

En vanmiddag werd ik gebeld dat Uma in Leiden zou lopen. Zo'n kwartier later, toen ik al in de auto zat, werd ik gebeld dat ze gevangen was. Dit vond ik eigenlijk zo raar dat ik gestopt ben en om een duidelijke beschrijving vroeg. Helaas was het haar niet.

Waar Uma met 90% zekerheid gezien is, is weer bij Scheveningen. Weer de watermolen. Het lijkt dus wel of ze nu weer terug loopt? Ze blijft dus verdomme niet op een plek. Terug bij af.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

O shit hey, zo dichtbij god dan kun je volgens mij wel door de grond zakken steeds die teleurstelling ook bah.
Niet opgeven hoor :lief:

Misscien is het wel een idee om bij dat struikje/bosje een camera te plaatsen om te kijken of ze daar vaker komt?
Zo ja dan is dat tenminste weer iets.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Wat moet dit zwaar zijn voor jullie maar hou alsjeblieft de hoop haar terug te kunnen halen.
Klopt dit dan ook met dat ze aan de andere kant van Meijendel is gezien?
Betekent dit nu weer nieuwe gebieden om te flyeren? Of oude om opnieuw te flyeren?
Uma meisje, doe je voorzichtig?
Sterkte Nikki!
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Slopend .Ik ben volgend weekend in delft en kan als je wil zonder honden in het gebied gaan lopen of zitten met een verrekijker.

Ik hoop natuurlijk dat ze eerder terug is, maar als ik wat kan betekenen door alleen al te posten doe ik dat graag
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik kan me voorstellen dat je hier helemaal gek van wordt :( Zo dichtbij en dan toch weer te laat. Dit moet echt zenuwslopend zijn. Ik hoop zo dat jullie haar snel te pakken krijgen. Misschien morgen. Nieuwe dag nieuwe kansen. Veel succes hopelijk laat ze zich snel zien en vangen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Manu schreef: Het lijkt dus wel of ze nu weer terug loopt? Ze blijft dus verdomme niet op een plek. Terug bij af.
Kak. Dat ze zich zo veel verplaatst maakt zoeken en posten volkomen wezenloos. Zelfs flyerend is het nauwelijks bij te houden.
En dat gebied is zo mooi voor een zwerfhond, dat ze zich ook niet de behoefte heeft om in de buurt van drinkwater of voedsel te blijven. Dat is overal :blauwoog:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Manu schreef:Oké we hebben toch weer gelopen en gezocht vanavond want er was weer een zichtmelding. Een mevrouw die haar heeft gevolgd met verrekijker. Ze hoopte een vos te spotten maar het was Uma. Het was al tegen half 10 en Uma was gaan liggen bij een paar bosjes.
Wij konden er pas met 25 minuten zijn dus het was al donker.
Niks. Weer niet.
En die vrouw zag haar nog tot 10 minuten voor we er waren. Daarna schoot ze de bosjes in. Wel schoot er een heel blije Husky teef naar ons toe. Prachtig, lief beest maar ik heb haar toch maar naar haar baasje gebracht.
Bah, weer te laat.

En vanmiddag werd ik gebeld dat Uma in Leiden zou lopen. Zo'n kwartier later, toen ik al in de auto zat, werd ik gebeld dat ze gevangen was. Dit vond ik eigenlijk zo raar dat ik gestopt ben en om een duidelijke beschrijving vroeg. Helaas was het haar niet.

Waar Uma met 90% zekerheid gezien is, is weer bij Scheveningen. Weer de watermolen. Het lijkt dus wel of ze nu weer terug loopt? Ze blijft dus verdomme niet op een plek. Terug bij af.
Oh wat akelig om 10 minuten te laat te zijn. :ugh:

Vaak blijven die vermiste honden een soort cirkel maken, en na verloop van tijd blijven ze pas op een soort van vaste plek, als het daar tenminste 'veilig' is. Vaste voerplekken zijn dus wel belangrijk, maar ja, dan moet ze eerst wel binnen een wat kleiner gebied blijven.

Als je het kaartje met de zichtmeldingen aanpast door de route aan te geven die ze tot dusver heeft gelopen, is er misschien meer een patroon te ontdekken? Dan kan je wellicht proberen te voorspellen welke kant ze op zal gaan. Als ze nu van Scheveningen weer naar Wassenaar loopt, gaat ze misschien weer richting Katwijk. Loopt ze terug naar Meijendel dan is ze het gebied aan het verkleinen en zoekt ze misschien een 'vaste' stek.

En moed houden hoor, het kan effe duren, maar uiteindelijk krijg je haar terug.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Paisley
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
Oh wat akelig om 10 minuten te laat te zijn. :ugh:

Vaak blijven die vermiste honden een soort cirkel maken, en na verloop van tijd blijven ze pas op een soort van vaste plek, als het daar tenminste 'veilig' is. Vaste voerplekken zijn dus wel belangrijk, maar ja, dan moet ze eerst wel binnen een wat kleiner gebied blijven.
Ik vermoed dat ze op een 1e klas biologisch, vers, scharrel konijnen barf menu staat.
Ze hoeft maar een tandje sneller te zijn dan Mayke. In de schemering buiten de paden in duinpannetjes leek het op sommige plekken wel een nationale konijnenbijeenkomst. De grond lag er ook bezaaid met keutels, geen grasspriet komt er dan meer doorheen. Als Mayke er dan op af ging, schoten ze alle kanten op. Ik denk dat Uma ze met gemak vangt, na een paar daagjes oefenen.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Jeetje. Blijf nou eens zitten muts! Je baasjes willen je ondertussen na 2 weken toch wel weer knuffelen. En jij mist manu ook wel.

Sterkte :( ik zou echt helemaal gek worden. Ik heb echt respect hoe jullie het doen.
Afbeelding
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Wat moet dat een frustratie opleveren om gewoon steeds net te laat te zijn om vervolgens weer teleur gesteld te worden omdat ze er weer niet meer is. Maar even een gedachtegang van mijn kant, Meijendel bestaat toch voor een groot deel ook uit bebossing??? Is het dan niet mogelijk om daar eens te gaan zoeken met goede speurhonden??? Op mul zand dat werkt echt niet maar in dat gebied waar ze zich nu bevind moet het toch bijna wel mogelijk zijn? Het is maar een idee hoor een poging om vanuit mijn logica wat in te brengen en als het heel dom is gooi het maar weg.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Owww shit, net te laat :jank: :jank: jeetje zeg, dat is ook een zware teleurstelling en wat een frustratie
voor je!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

wat erg!! :jank:
maar volgende keer hopelijk wel...
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Maltezers schreef:Wat moet dat een frustratie opleveren om gewoon steeds net te laat te zijn om vervolgens weer teleur gesteld te worden omdat ze er weer niet meer is. Maar even een gedachtegang van mijn kant, Meijendel bestaat toch voor een groot deel ook uit bebossing??? Is het dan niet mogelijk om daar eens te gaan zoeken met goede speurhonden??? Op mul zand dat werkt echt niet maar in dat gebied waar ze zich nu bevind moet het toch bijna wel mogelijk zijn? Het is maar een idee hoor een poging om vanuit mijn logica wat in te brengen en als het heel dom is gooi het maar weg.
Ik vind het wel een goed idee hoor! Ik heb geen verstand van speurhonden, maar het klinkt wel kansrijker dan toen ze op het strand gezien werd. Als ik een hond in die richting zou hebben opgeleid, had ik het een leuke training gevonden en als het niet lukt, heb je in ieder geval een mooie wandeling gehad :wink:
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Oh, kom op Uma, nu is het écht niet leuk meer.
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

:jank:

Owh jeetje, hell! Hoop dat je verhuizing voor zover mogelijk soepel is verlopen.

En nu rap naar huis Uma, the game is over! :zweep:
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

Manu schreef:
Waar Uma met 90% zekerheid gezien is, is weer bij Scheveningen. Weer de watermolen. Het lijkt dus wel of ze nu weer terug loopt? Ze blijft dus verdomme niet op een plek. Tindien Uma.
Daar hebben wij gisteren gelopen (Zwarte Pad - boerderij en terug) Geen Uma gespot helaas.
Ik heb nu wel een idee van de omgeving en aangezien je heel veel plekken niet mag betreden vraag ik me af of er geen mogelijkheid is dit samen met een duinwachter wel te kunnen/mogen doen indien Uma zich vaker op dezelfde plek laat zien.
Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel

Ongelezen bericht door Anke »

Terug van vakantie en ik was gedurende de terugreis zo benieuwd of Uma al lekker thuis is. Niet dus.
Wat een achtbaan moet dit voor jullie zijn. Ik heb heel veel respect voor hoe jullie dit aanpakken. Het gaat goed komen hoor, het moet een verhaal worden met een happy ending waarbij alle HF-leden een traantje gaan wegpinken!
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”