En ja ik denk veel, ik denk alles uit, alles wat ik doe. Zo zit ik nu eenmaal in elkaar, heel vermoeiend, vind ik zelf ook, maar helaas heeft mijn hoofd nu eenmaal geen uit knop. Ik draaf der zelfs zo in door dat er zelfs backup plan a t/m z klaar ligt voor als wat nou dit, of wat nou dat. Dat dat in mijn hoofd zo werkt, wil niet zeggen dat het ook altijd in de praktijk zo uitkomt. Anderen vinden dat misschien krampachtig, prima, geen probleem, maar voor mij werkt het nu eenmaal zo. Dat doe ik al 28 jaar zo en dat gaat al 28 jaar goed, ook met dieren. Dat ik met een levend dier te maken heb ben ik me heel goed bewust van, en dat die niet in een tijdschema past begrijp ik heel goed en dat bedoel ik ook helemaal niet met dat er een plan klaar ligt. Althans, niet in de vorm van, dag 8 zoveel minuten, dag 9 zoveel minuten, maar wel in de vorm van de stappen die ik zou willen zetten zodra ik denk dat de pup de volgende stap aan zou kunnen. En zo niet, doen we een stapje terug. En die stappen houden in dat alleen ook echt alleen is, want dat moet ze straks ook en juist in die jonge weken is dat het beste aan te leren, dat als ik weg ga, dat betekend dat ik altijd weer terug kom. Dat is het punt waar ik niet vanaf wil wijken.
Verder dan dit ga ik me niet verklaren en reacties daarop ga ik ook niet verder op in. Zoals ik al zei, zoveel mensen, zoveel meningen en in die discussie krijg je nooit iedereen tevreden, dus dat ga ik ook niet proberen. Helaas, vandaag geen popcorn
Ik stel de meningen wat betreft het samen kunnen hebben van een logeer hond en een nieuwe pup erg op prijs, en dat geeft zeker stof tot na denken. Ik heb nu in ieder geval aangegeven dat ik Nikki twee weken wil opvangen, en welke weken dat dan precies gaan worden moeten we met elkaar nog maar even bespreken. Het ligt daarin namelijk niet alleen wat ik kan en wil, maar ook wat mijn zus bijvoorbeeld kan. Gaat goed komen.
Excuses als ik wellicht wat bot en stellig overkom. Ook dat is een trekje van me die met name in schrift overdrevener over komt als ik bedoel, maar waarvan ik de nuance gewoon niet heb. Ook exact de reden waarom ik die discussie niet ga proberen Wellicht zien mensen hier al een patroon naar voren komen, ach... ik ben wie ik ben