Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KVV riskant
Moderator: moderatorteam
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Re: KVV riskant
Tuurlijk is een tekort slecht. Maar jij zegt dat gezegd wordt in dat artikel dat rauw vlees slecht Is voor de hond. Ik zeg dat er in het artikel staat dat er een risico op tekorten is. Dat is wel een wezenlijk verschil en op dat punt liegt dat artikel in mijn ogen geen woord. Want dat risico is er ook. Dat Is het eerste wat er gezegd wordt als je overweegt om op rauw over te stappen. Dat je moet afwisselen.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Voor mij is Jets bloedbeeld ook een bewijs dat KVV prima voer is. haar bloed werd uitgebreid onderzocht en alle bloedwaarden waren prima. Ik denk dat je daarin wel afwijkingen zou zien als er sprake zou zijn van tekorten.

Groetjes,
Sandra
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Je moet niet eenzijdig rauw voeren maar gewoon compleet vers.Shiloh86 schreef:Tuurlijk is een tekort slecht. Maar jij zegt dat gezegd wordt in dat artikel dat rauw vlees slecht Is voor de hond. Ik zeg dat er in het artikel staat dat er een risico op tekorten is. Dat is wel een wezenlijk verschil en op dat punt liegt dat artikel in mijn ogen geen woord. Want dat risico is er ook. Dat Is het eerste wat er gezegd wordt als je overweegt om op rauw over te stappen. Dat je moet afwisselen.
Of als je zelf samenstelt heel goed weten wat je doet.
En dat afwisselen zal wel, zoals ik al eerder zei, elke dag brok is ook lekker afwisselend
- dagmar88
- Zeer actief
Shiloh86 schreef:Tuurlijk is een tekort slecht. Maar jij zegt dat gezegd wordt in dat artikel dat rauw vlees slecht Is voor de hond. Ik zeg dat er in het artikel staat dat er een risico op tekorten is. Dat is wel een wezenlijk verschil en op dat punt liegt dat artikel in mijn ogen geen woord. Want dat risico is er ook. Dat Is het eerste wat er gezegd wordt als je overweegt om op rauw over te stappen. Dat je moet afwisselen.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Want?Shiloh86 schreef:Ook bij KVV compleet wordt geadviseerd van diersoort te wisselen.
Elke dag dezelfde brok wisselt ook zo lekker af?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
hoeveel ervaring heb je zelf eigenlijk met versvoeren?Shiloh86 schreef:Ook bij KVV compleet wordt geadviseerd van diersoort te wisselen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Nou is meneer van Benthem altijd raar bezig. Maar nu zet hij zich wel beetje voor gek en maakt hij ook in 1 klap duidelijk dat het hem om 1 ding gaat....geld.
Wel zelf een merk kvv op de markt brengen, want ja dat brengt nu met de 'hype' geld op. Maar er vervolgens niet achter staan. En qua kennis hoef je daar blijkbaar al helemaal niet aan te kloppen.
Wel zelf een merk kvv op de markt brengen, want ja dat brengt nu met de 'hype' geld op. Maar er vervolgens niet achter staan. En qua kennis hoef je daar blijkbaar al helemaal niet aan te kloppen.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Shiloh86
- Zeer actief
Ech mij is begod onduidelijk waarom je zo aanvallend loopt te doen terwijl ik echt vrijwel exact dezelfde mening heb. Het enige verschil is in mijn ogen dat jij het hele verhaal zwart wit zie en ik er de nuance uit probeer te halen.renee-uk schreef:hoeveel ervaring heb je zelf eigenlijk met versvoeren?Shiloh86 schreef:Ook bij KVV compleet wordt geadviseerd van diersoort te wisselen.
Wat doet ervaring ertoe? Ik bekijk het liever vanuit wat er vanuit de wetenschap bekend is.
Wil jij beweren dan dat het advies om diersoorten af te wisselen niet bestaat? Dat ik dat verzin?
Aangezien mij compleet onduidelijk is wat je probleem nu eigenlijk is, ga ik op jou niet verder reageren.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Leg mij eens uit waarom je met een complete versie moet variëren?
Ik heb een hond met een allergie en die eet alleen paard compleet, in jouw ogen dus ongezond?
Ik heb een hond met een allergie en die eet alleen paard compleet, in jouw ogen dus ongezond?

- dagmar88
- Zeer actief
Shiloh86 schreef: Wat doet ervaring ertoe? Ik bekijk het liever vanuit wat er vanuit de wetenschap bekend is.
Wil jij beweren dan dat het advies om diersoorten af te wisselen niet bestaat? Dat ik dat verzin?
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik heb ook nooit anders gelezen dat je het beste kunt afwisselenrenee-uk schreef:hoeveel ervaring heb je zelf eigenlijk met versvoeren?Shiloh86 schreef:Ook bij KVV compleet wordt geadviseerd van diersoort te wisselen.
Ik heb analyses van verschillende diersoorten gezien en bevatten verschillende verhoudingen van het een en ander. Een complete koe is geen complete kip. Ik vind het niet zo'n gek idee hoor, om diersoorten af te wisselen als je in de gelegenheid bent. Dat wil niet zeggen dat carnivoren in de natuur altijd de beschikking hebben over afwisseling maar we bootsen in het geheel ook niet echt de natuur na vind ik.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Dan heb je het over enkelvoudig vlees en niet over kvv compleet.Gollum schreef:Ik heb ook nooit anders gelezen dat je het beste kunt afwisselenrenee-uk schreef:hoeveel ervaring heb je zelf eigenlijk met versvoeren?Shiloh86 schreef:Ook bij KVV compleet wordt geadviseerd van diersoort te wisselen.![]()
Ik heb analyses van verschillende diersoorten gezien en bevatten verschillende verhoudingen van het een en ander. Een complete koe is geen complete kip. Ik vind het niet zo'n gek idee hoor, om diersoorten af te wisselen als je in de gelegenheid bent. Dat wil niet zeggen dat carnivoren in de natuur altijd de beschikking hebben over afwisseling maar we bootsen in het geheel ook niet echt de natuur na vind ik.

- Gollum
- Zeer actief
Nee dan heb ik het gewoon over de analyse van een hele eend. Ik neem aan dat een hele eend compleet is als voer? Dat is een hele kip ook. En toch verschilt de analyse van een kip en een eend, ook al is het beide gevogelte.Pemba schreef:Dan heb je het over enkelvoudig vlees en niet over kvv compleet.Gollum schreef:Ik heb ook nooit anders gelezen dat je het beste kunt afwisselenrenee-uk schreef:hoeveel ervaring heb je zelf eigenlijk met versvoeren?Shiloh86 schreef:Ook bij KVV compleet wordt geadviseerd van diersoort te wisselen.![]()
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
In een 'compleet' voeding zit niet (slechts) een 'complete koe' (of kip), maar die voeding is compleet gemaakt (met aanvullende ingrediënten) zodat alle benodigde stoffen erin zitten. Net als in een complete brok.Gollum schreef:Ik heb ook nooit anders gelezen dat je het beste kunt afwisselenrenee-uk schreef:hoeveel ervaring heb je zelf eigenlijk met versvoeren?Shiloh86 schreef:Ook bij KVV compleet wordt geadviseerd van diersoort te wisselen.![]()
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ah ok, geen ervaring dus, dat dacht ik alShiloh86 schreef:Ech mij is begod onduidelijk waarom je zo aanvallend loopt te doen terwijl ik echt vrijwel exact dezelfde mening heb. Het enige verschil is in mijn ogen dat jij het hele verhaal zwart wit zie en ik er de nuance uit probeer te halen.renee-uk schreef:hoeveel ervaring heb je zelf eigenlijk met versvoeren?Shiloh86 schreef:Ook bij KVV compleet wordt geadviseerd van diersoort te wisselen.
Wat doet ervaring ertoe? Ik bekijk het liever vanuit wat er vanuit de wetenschap bekend is.
Aangezien mij compleet onduidelijk is wat je probleem nu eigenlijk is, ga ik op jou niet verder reageren.
ik heb wat tegen meningen die gevormd zijn door louter theorie en ook tegen blind achter adviezen aanlopen.
het advies diersoorten af te wisselen is er wel en is ook niet verkeerd bij zelf samenstellen, het is grote onzin bij complete kvv.
compleet is compleet immers en afwisselen van brok, die ook compleet zou moeten zijn, lijkt me dan ook een aanrader.
vreemd dat dat nooit gepropageerd wordt
Laatst gewijzigd door renee-uk op 29 mei 2015 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nee, dat is het niet. Het is een hele eend en als voeding een enkelvoudige. Geen compleetvoeding.Gollum schreef:Nee dan heb ik het gewoon over de analyse van een hele eend. Ik neem aan dat een hele eend compleet is als voer? Dat is een hele kip ook. En toch verschilt de analyse van een kip en een eend, ook al is het beide gevogelte.Pemba schreef:Dan heb je het over enkelvoudig vlees en niet over kvv compleet.Gollum schreef: Ik heb ook nooit anders gelezen dat je het beste kunt afwisselen![]()
- dagmar88
- Zeer actief
Gollum schreef:Ik heb ook nooit anders gelezen dat je het beste kunt afwisselenrenee-uk schreef:hoeveel ervaring heb je zelf eigenlijk met versvoeren?Shiloh86 schreef:Ook bij KVV compleet wordt geadviseerd van diersoort te wisselen.![]()
Nog nooit een onderbouwing gezien dat een hond op één complete kvv meer risico op tekorten heeft dan op één soort brok.
- Gollum
- Zeer actief
Ze zijn compleet gemaakt naar eisen de mensen hebben bedacht wat honden nodig hebben. Maar als je gaat kijken naar analyses van verschillende prooidieren zitten daar behoorlijke verschillen in. Ik ben persoonlijk van mening dat (als je hond het kan verdragen) het goed is om de diersoorten af te wisselen zodat ze van alles wat binnenkrijgen.Zamunda schreef:In een 'compleet' voeding zit niet (slechts) een 'complete koe' (of kip), maar die voeding is compleet gemaakt (met aanvullende ingrediënten) zodat alle benodigde stoffen erin zitten. Net als in een complete brok.Gollum schreef:Ik heb ook nooit anders gelezen dat je het beste kunt afwisselenrenee-uk schreef:hoeveel ervaring heb je zelf eigenlijk met versvoeren?Shiloh86 schreef:Ook bij KVV compleet wordt geadviseerd van diersoort te wisselen.![]()
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar in veel complete voedingen zitten al meer diersoorten... 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gollum
- Zeer actief
Ik denk dat ik dan teveel vanuit het zelf samenstellen uit ga, je geeft prooidieren of je bootst de samenstelling daarvan na.Zamunda schreef:Nee, dat is het niet. Het is een hele eend en als voeding een enkelvoudige. Geen compleetvoeding.Gollum schreef:Nee dan heb ik het gewoon over de analyse van een hele eend. Ik neem aan dat een hele eend compleet is als voer? Dat is een hele kip ook. En toch verschilt de analyse van een kip en een eend, ook al is het beide gevogelte.Pemba schreef:Dan heb je het over enkelvoudig vlees en niet over kvv compleet.Gollum schreef: Ik heb ook nooit anders gelezen dat je het beste kunt afwisselen![]()
Ik wil ook niet zeggen dat honden het niet goed kunnen doen op eenzijdig voeren hoor, die hebben zich al zo lang aangepast. Sommigen overleven zelfs op vegetarische brokjes. Ik verkondig gewoon mijn mening.
- dagmar88
- Zeer actief
Ach, ik wissel alles af, van hertenrug tot mariakaakjesGollum schreef: Ze zijn compleet gemaakt naar eisen de mensen hebben bedacht wat honden nodig hebben. Maar als je gaat kijken naar analyses van verschillende prooidieren zitten daar behoorlijke verschillen in. Ik ben persoonlijk van mening dat (als je hond het kan verdragen) het goed is om de diersoorten af te wisselen zodat ze van alles wat binnenkrijgen.
Het ging om het risico.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gollum
- Zeer actief
Ja dat vind ik sowieso nergens op slaan. Ik denk dat er zeer weinig honden zijn die worden behandeld wegens ondervoeding terwijl ze wel eten krijgen. Wat voor eten dan ook. Ik denk dat het vooral voortkomt uit de angst voor verlies van inkomsten.dagmar88 schreef:Ach, ik wissel alles af, van hertenrug tot mariakaakjesGollum schreef: Ze zijn compleet gemaakt naar eisen de mensen hebben bedacht wat honden nodig hebben. Maar als je gaat kijken naar analyses van verschillende prooidieren zitten daar behoorlijke verschillen in. Ik ben persoonlijk van mening dat (als je hond het kan verdragen) het goed is om de diersoorten af te wisselen zodat ze van alles wat binnenkrijgen.![]()
Het ging om het risico.
- dagmar88
- Zeer actief
malinois schreef:Maar dit zou ik dan weer niet kopen jak....
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
- Feather__
- Zeer actief
Je kan het ook zelf eten.malinois schreef:Maar dit zou ik dan weer niet kopen jak....
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Ziet er heel uitnodigend uit.

- Gollum
- Zeer actief
Nou! Wat een gelddagmar88 schreef:malinois schreef:Maar dit zou ik dan weer niet kopen jak....
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lrAllemensen, dat kost mn eigen vlees nog niet.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee de mijne ook niet maar t ziet er daarnaast ook niet echt uit als vlees...dagmar88 schreef:malinois schreef:Maar dit zou ik dan weer niet kopen jak....
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lrAllemensen, dat kost mn eigen vlees nog niet.

-
Alex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Het lijkt op zo'n borrelsalade van Johma.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
In "complete" kvv zitten allemaal preparaten waardoor ze het dus compleet mogen noemen. Kvv met 60% spiervlees, 20% bot en 20% orgaan (de NRV benadering van het prooidiermodel) mag niet de label compleet krijgen. Overigens moet er over voer met het compleet label 21% btw betaald worden omdat dat officieel dierenvoer is en niet meer gegeten mag worden door de mens terwijl kvv zonder preparaten maar 6% btw bevatten, dat mag gewoon nog op de bbq
Zo is smuldier compleet en hoeft dat dus niet afgewisseld te worden ondanks het alleen rund bevat. Door de preparaten kun je dat elke dag voeren, net zoals brok. Dat veel mensen een andere voorkeur hebben staat daarbuiten
Zo is smuldier compleet en hoeft dat dus niet afgewisseld te worden ondanks het alleen rund bevat. Door de preparaten kun je dat elke dag voeren, net zoals brok. Dat veel mensen een andere voorkeur hebben staat daarbuiten