De checklist van de KLM heb ik gevonden, maar wie weet zitten hier ervaringsdeskundigen die me het precieze hoe en wat kunnen vertellen van op het vliegtuig stappen met je hond. Als ik het zo lees valt het allemaal reuze mee.
Moderator: moderatorteam
IepsGimmick schreef:wij zijn momenteel in turkije (zonder honden) maar daar kwam een kapotte vari kennel en een losse hond het vliegtuig uit zetten![]()
het zal vast uitzondering zijn maar ik heb toen besloten dat mijn honden nooit gaan vliegen als het niet brood nodig is.
Tallie schreef:Vandaag bij toeval er achtergekomen dat er een aanvraag gedaan moet worden bij de luchtvaartmaatschappij of je hond überhaupt mee mag, dat bepalen ze per vlucht. Staat niet in zoveel woorden op de site maar moet dus wel. Die aanvraag is nu in behandeling, mijn ticket is wel allang geboekt. Het kan dus zijn dat de aanvraag wordt afgewezen, en dan kan ze niet mee. Nu dus wachten op bericht
Zo staat het op de site, die minimaal 48 uur mag je dus wel heel ruim aanhouden. Als in, tegelijk met je eigen boeking...KLM schreef:U dient altijd minimaal 48 uur van tevoren telefonisch of via Mijn Reis te reserveren. Houd er rekening mee dat elke passagier maximaal drie huisdieren mag meenemen, en dat er in het ruim slechts plaats is voor een beperkt aantal kennels.
Volgens mij staat die termijn zelfs bij intercontinentaalTallie schreef:Ik begreep dat voor deze vlucht een maximum van 2 mee kan. Het is een Cityhopper vlucht van 2 uur en op de site stond dat op deze vluchten alleen dieren mee mogen wanneer de vlucht minder dan 2 uur duurt. Toen ben ik maar eens rond gaan bellen.
Zo staat het op de site, die minimaal 48 uur mag je dus wel heel ruim aanhouden. Als in, tegelijk met je eigen boeking...KLM schreef:U dient altijd minimaal 48 uur van tevoren telefonisch of via Mijn Reis te reserveren. Houd er rekening mee dat elke passagier maximaal drie huisdieren mag meenemen, en dat er in het ruim slechts plaats is voor een beperkt aantal kennels.
Dit verschilt per luchthaven. In Rhodos konden we nog met de honden buiten lopen tot de kennels werden opgehaald door het grondpersoneel, en dat is rond de zelfde tijd als dat het boarden van de passagiers begint.crutz schreef:Daar komt iemand van de beveiliging de kennel en hond controleren en wordt de kennel meegenomen om geladen te worden, na controle door de beveiliging mag de hond niet meer uit de kennel
Dat hoor ik eigenlijk van alle kanten, fijn!pioenroos schreef:Nu waren ze wel wat gewend aan reizen maar ik vond ze eigenlijk opvallend relaxed toen ik ze weer terug had. Blij me te zien, maar zeker niet gespannen ofzo.![]()