Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn poedels over het algemeen zo ontzettend braaf?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Zijn poedels over het algemeen zo ontzettend braaf?

Ongelezen bericht door senna03 »

Of heb ik een lotje uit de loterij, of is het stilte voor de storm, dat kan natuurlijk ook nog.. :lol1:
We hebben Mattie nu een week in huis, hij is zindelijk (op 1 ongelukje na), loopt keurig aan de riem, vind borstelen heerlijk en laat zich dan in alle standen neerleggen/zetten. Is 's nachts gewoon los in huis, en dat gaat perfect. Om 23.30 uur laat ik hem de laatste keer uit, en dan 's ochtends om een uur of 7 weer. Hij heeft al in de fietskar gezeten, autorijden geen probleem, en zo kan ik wel doorgaan.
Hij is pas 4 maanden oud.
Of staat mij nog een grote verrassing te wachten als hij straks wat ouder is? :engel:
4 juni beginnen we met de cursus, heb er heel veel zin in. Kortom, ik ben helemaal verliefd op die gekke poedelpup :I:

Ben erg benieuwd naar de ervaringen van poedeleigenaren!
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Re: Zijn poedels over het algemeen zo ontzettend braaf?

Ongelezen bericht door Ptje »

Nou ze zullen niet allemaal zo braaf zijn maar rasta is ook het braafste jongetje van de klas.
Tuurlijk haalt ie wel eens wat kleine streken uit maar het is een echte goedzak.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Cara probeert heel braaf te zijn, maar haar overdaad aan energie zit af en toe wat in de weg ;) Maar ze probeert het wel!
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
senna03
Zeer actief

Leuk om te lezen!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Toen ik met mijn arme herniateckeltje bij de da naar de spreekkamer liep en langs een poedel moest werd ik zo in mijn kont gebeten. En flink ook :80:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Apple was geen makkelijke pup, energie voor 10, alleen maar bijten, nooit knuffelen, niet snel zindelijk, niet willen slapen ook. :mrgreen:
Maar ze is nu volwassen een hele makkelijke hond, ook als puber weinig problemen gehad.
Kortom, ik denk maar zo, hoe ze als pup zijn zegt nog weinig over de toekomst.
Maar, zo'n makkelijke pup lijkt me wel heerlijk hoor!
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Het woord bijten kent Hazel niet, ja, in haar brokken.
Heb je gelijk het meest irritante van Grote poedels, het zijn zeurpieten met eten.
Dat wist ik niet toen ik Hazel kreeg. Is die van jou een makkelijker eten tot nu toe?
Hazel is ook ontzettend lief en aanhankelijk, wil alles graag goed doen.
Maar inderdaad, haar energieniveau was zo hoog in het begin dat ik er soms weleens een punthoofd van kreeg.
Maar nu ze drie is is ze het braafste meisje van de klas, al kan ze nog weleens een ererondje rennen met behendigheid. Dat deed ze in het begin dus veel vaker in de les, heel fijn :roll:
Ken je dat Youtubefilmpje van Teddy runaway? Zoek het eens op voor de lol :wink:
Poedels zijn over het algemeen genomen wel gevoelig, gevoeliger dan je zou zeggen op het eerste gezicht.
Maar ik ben wel benieuwd naar die van jou! Heb je hier al foto's staan?
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanuq was al eng braaf toen hij tien weken jong was. Daar kon ik er wel tien van houden.
Van het volwassen exemplaar daarentegen hoef ik er maar één te hebben :engel:
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

*Esther schreef:Het woord bijten kent Hazel niet, ja, in haar brokken.
Heb je gelijk het meest irritante van Grote poedels, het zijn zeurpieten met eten.
Dat wist ik niet toen ik Hazel kreeg. Is die van jou een makkelijker eten tot nu toe?
Maar inderdaad, haar energieniveau was zo hoog in het begin dat ik er soms weleens een punthoofd van kreeg.
Maar nu ze drie is is ze het braafste meisje van de klas, al kan ze nog weleens een ererondje rennen met behendigheid. Dat deed ze in het begin dus veel vaker in de les, heel fijn :roll:
Ken je dat Youtubefilmpje van Teddy runaway? Zoek het eens op voor de lol :wink:
Poedels zijn over het algemeen genomen wel gevoelig, gevoeliger dan je zou zeggen op het eerste gezicht.
Heb het filmpje net gezien, tranen over mijn wangen :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja hoor het zijn over het algemeen braaf nette sociale luisterende hondjes met af en toe wat kattekwaad en gekkigheden.

En Alma dan had hij een reden , je zult hem wel wat gedaan hebben.hahahah of je had gewoon een lekkere kont om op te vreten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

bouvierpoedel schreef: En Alma dan had hij een reden , je zult hem wel wat gedaan hebben.hahahah of je had gewoon een lekkere kont om op te vreten.
Ik liep alleen maar langs, oké met een gillende teckel :19: maar het was een wat stresserig ouwetje dus het was hem vergeven :mrgreen:
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

miriam schreef: Heb het filmpje net gezien, tranen over mijn wangen :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Echt he, en dan dat muziekje erbij, dat blijft in je hoofd. Dat hondje heeft natuurlijk gewoon teveel succes gehad in dat alleen rennen maar ok. Ik noemde Hazel ook weleens Teddy. Als ze weer zo rond rende.
Werd ik vanzelf weer vrolijk :LOL:

Oh, en een Corgi en een Poedel zijn niet te vergelijken, echt niet. Ik heb ze allebei en Luna was ook niet een moeilijke pup ofzo, wel eentje die duidelijkheid wilde zien van haar vrouwtje. Op een heel andere manier dat Hazel dat nodig had.
senna03
Zeer actief

Ik heb een paar foto's van hem in de fotohoek staan. En eten, hij eet als een bootwerker :mrgreen:
Ik ga meteen op zoek naar t filmpje!
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Hier ook een grote poedel

Dana was als pup af en toe een ramp, er staan hier nog wel gedrags/opvoedingstopics van mij als ik weer eens met mijn handen in het haar zat. :hmmm: :mrgreen:

Maar nu, Dana is echt een super luisterende, brave lieverd. Kan met alles, is altijd sociaal. Maar het eten is niet altijd denderen. Nu ze geholpen is gaat dat beter, maar heel soms heeft ze nog steeds een ik ga gewoon niet eten momentje
Voor mij zal er dan ook altijd een poedel rondlopen
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

*Esther schreef:
miriam schreef: Heb het filmpje net gezien, tranen over mijn wangen :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Echt he, en dan dat muziekje erbij, dat blijft in je hoofd. Dat hondje heeft natuurlijk gewoon teveel succes gehad in dat alleen rennen maar ok. Ik noemde Hazel ook weleens Teddy. Als ze weer zo rond rende.
Werd ik vanzelf weer vrolijk :LOL:

Oh, en een Corgi en een Poedel zijn niet te vergelijken, echt niet. Ik heb ze allebei en Luna was ook niet een moeilijke pup ofzo, wel eentje die duidelijkheid wilde zien van haar vrouwtje. Op een heel andere manier dat Hazel dat nodig had.
Oh maar ik zou ook zeker niet willen zeggen dat een corgi te vergelijken is met een poedel.
Maar, naar mijn idee zegt een makkelijke of een minder makkelijke pup niet zo veel over de toekomst.
Even los van wat het karakter van de hond is van dat specifieke ras
Ik ken poedels verder niet.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Jip was veruit de meest makkelijke pup die ik heb gehad. En nu is ze nog steeds niet moeilijk. Zo lang ze genoeg te doen heeft tenminste, anders wordt ze wel irritant.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Hahaha dat herken ik wel Lysette. Als ik te weinig met Cara doe wordt ze steeds irritanter in huis. Dat is gelukkig zo opgelost met een lange wandeling, daarna is ze weer haar rustige zelf, die eigenlijk de hele dag in de bench naast me ligt te slapen of rond te kijken (en af en toe moet brommen of keffen op geluid).
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Hier was Bruce ook de makkelijkste pup die je maar kunt voorstellen gelijk na het ophalen zindelijk niks gesloopt luisterde perfect hadden ook eigenlijk geen bench nodig. Nu word hij bijna 2 en is gaan zijn hormonen gelukkig wat zakken. Die gierde door zijn lijf (reu niet geholpen) weglopen loopse teefjes patsen, grommen.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Als ik dit lees dan wil ik zo graag een poedeltje!
Afbeelding
Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcel.s »

Hier een herplaats grote poedel, bij ons gekomen toen ze 9 maanden was.
Met een heeeeeel hoog energieniveau (wat bij de vorige baas werd opgelost met opsluiting in de bench en dan krijgt je een gezellige gillende hond) en ze is ook veel gevoeliger dan ze eruit ziet.
Ik ben jachttraining met haar gaan doen, waar ze dus haar koppie bij moest gebruiken en dat heeft haar (en ons) goed geholpen.

Ze is nog steeds blafferig (geluidsgevoelig en snel wat stress, gelukkig wonen we rustig)
Wel is ze vriendelijk naar alle mensen en kinderen, andere honden wil ze liever niet als ze opdringerig zijn en contact hoeft wat haar betreft ook niet echt (ze heeft haar eigen roedel en dat is genoeg) vreemde honden vind ze een beetje eng maar gaat verder wel goed.

We hebben genoeg met haar meegemaakt wat vanuit haar rugzakje is meegekomen wat we niet hadden verwacht.
Als je haar van de bank af wilde hebben viel ze je aan maar dan volledig in paniek, geen idee wat ze heeft meegemaakt.
Ook was eten een probleem maar dan niet slecht eten, ze had honger (was ook wel mager maar ook een puberslungel natuurlijk) en iets afpakken werd oorlog.
Inmiddels is ze 3 en zijn de meeste problemen wel opgelost maar haar onder een tafel in een restaurant waar een andere hond in de buurt kan komen is geen goed idee (zeker als ze moe is)

Ze is onze eerste poedel maar niet onze eerste herplaatser en deze heeft ons weer hele andere dingen geleerd :lol1:
Ondertussen zijn we wel heel blij met haar.
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

miriam schreef:

Whoehahaha hier ook gegild :LOL: :LOL: heel toepasselijke liedje ook :LOL: :LOL:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

De grote poedel van mijn schoonmoeder is ook een braverik.
Ze is wel geobsedeerd door balletjes apporteren. Niet dat ze het alleen maar leuk vind, maar ziekelijk geobsedeerd.
Ik zou daar echt niet tegen kunnen.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Oooooh die Teddy is zo herkenbaar! Billy is lang niet zo goed in behendigheid maar minstens zo goed in lollig rondrennen :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Caro. schreef:
miriam schreef:

Whoehahaha hier ook gegild :LOL: :LOL: heel toepasselijke liedje ook :LOL: :LOL:
Noa is een halve poedel en dit is nou precies waarom we niet meer met haar deelnemen aan de agilitywedstrijden :LOL:
Noa heeft zeer veel van een poedel weg in haar karakter en was ontzettend makkelijk in de opvoeding. We hebben er totaal geen moeite mee gehad. In no-time zindelijk, nog nóóit iets gemold en kon (tot ze meerdere malen aan toe bijna door een herder gepakt werd) met alle honden samen.
Nu is het nog de makkelijkste hond die we hebben in huis, past zich ook feilloos aan alle soorten bezoek en situaties aan en vindt alles best.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ook ik heb een grote poedel, lorraine is 3 en we hebben haar sinds eind 2014. zij is echt een lieverd, doet bijna geen stap verkeerd. het enige wat ik gruwelijk irritant vind is dat ze katten najaagt buiten en dan totaal helemaal door het lint gaat. in huis heeft ze heilig ontzag voor deze spinners maar buiten.... hou maar op schei maar uit.
ze is superbraaf als ze wordt gewassen en op tafel staan om te worden geknipt en geschoren is geen enkel probleem. ze is een beetje aandachtsgeil.
ellen
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

miriam schreef:
Heeeel herkenbaar :LOL: Rufus loopt ook vaak even zijn eigen parcours :mrgreen: Boos worden helpt niet want dat maakt dat hij de volgende keer helemaal niet wil springen. Zo gevoelig is ie wel. Hij is slim, leert snel, maar is op 1 of andere manier niet zo serieus in het werk.

Kanniet zeggen dat hij nou zo'n hoog energieniveau heeft. Met een losloop wandeling van 1,5 uur per dag ie hij tevreden en dan is hij de rest van de dag zo rustig als wat in huis. Als gezinshond vind ik hem heel makkelijk, sociaal, inschikkelijk. Ik hoef niet meer anders hoor. :mrgreen:

Als ik dan toch een minpuntje moet noemen, stelen van het aanrecht krijg ik niet afgeleerd.
*Esther
Zeer actief

Marcel.s schreef:Hier een herplaats grote poedel, bij ons gekomen toen ze 9 maanden was.
Met een heeeeeel hoog energieniveau (wat bij de vorige baas werd opgelost met opsluiting in de bench en dan krijgt je een gezellige gillende hond) en ze is ook veel gevoeliger dan ze eruit ziet.
Ik ben jachttraining met haar gaan doen, waar ze dus haar koppie bij moest gebruiken en dat heeft haar (en ons) goed geholpen.

Ze is nog steeds blafferig (geluidsgevoelig en snel wat stress, gelukkig wonen we rustig)
Wel is ze vriendelijk naar alle mensen en kinderen, andere honden wil ze liever niet als ze opdringerig zijn en contact hoeft wat haar betreft ook niet echt (ze heeft haar eigen roedel en dat is genoeg) vreemde honden vind ze een beetje eng maar gaat verder wel goed.

We hebben genoeg met haar meegemaakt wat vanuit haar rugzakje is meegekomen wat we niet hadden verwacht.
Als je haar van de bank af wilde hebben viel ze je aan maar dan volledig in paniek, geen idee wat ze heeft meegemaakt.
Ook was eten een probleem maar dan niet slecht eten, ze had honger (was ook wel mager maar ook een puberslungel natuurlijk) en iets afpakken werd oorlog.
Inmiddels is ze 3 en zijn de meeste problemen wel opgelost maar haar onder een tafel in een restaurant waar een andere hond in de buurt kan komen is geen goed idee (zeker als ze moe is)

Ze is onze eerste poedel maar niet onze eerste herplaatser en deze heeft ons weer hele andere dingen geleerd :lol1:
Ondertussen zijn we wel heel blij met haar.
Je eerste zin herken ik helaas maar al te goed.
Ik kan zo geen foto's van jouw Poedel vinden hier?
Fijn dat ze bij jullie terecht is gekomen :ok: :ok:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

lets have fun schreef: Als ik dan toch een minpuntje moet noemen, stelen van het aanrecht krijg ik niet afgeleerd.
oh grappig, dat is het enige vergrijp wat de poedel van mijn schoonmoeder ook bezigt.
Ze doet het achter je rug om waar je bij staat, heel gehaaid. En een keer was er een stevig gesprek gaande, en die poedel had precies door dat er even geen oog was voor de hond. Toen waren we ineens de kokoskoeken kwijt. We waren met 4 personen en zaten er gewoon bij, maar door het gesprek heeft niemand het haar zien doen. Ze weet haar kansen te pakken :LOL:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik dacht dat poedels van die keurige honden waren, maar ik heb ook een jatpoedel :ugh:
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

fes/lou schreef:Ik dacht dat poedels van die keurige honden waren, maar ik heb ook een jatpoedel :ugh:
Een echte retriever jachthond die alles netjes van het aanrecht apporteerd. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”