Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allergie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

NoaVinny
Actief
Mijn ras(sen): Kruising jackrussel, Black/Tan
Aantal honden: 2

Allergie

Ongelezen bericht door NoaVinny »

Mijn twee honden zijn ergens allergisch voor. de symptomen zijn jeuk , likken aan de pootjes en ontstoken oogjes. Ook niezen ze vaak en komt er ook echt vocht uit als ze niezen. de dierenarts adviseerde me om Dermatosis FP tegeven als voer. De klachten namen af. Nu mocht ik ze niets anders meer geven.
Een tijdje terug gaf ik ze dentastix af en toe en een keer een beenmerg bot om te knagen en de tanden zo schoon te houden. Toen kregen ze weer klachten. Vier weken geleden ben ik daarmee gestopt. je zou verwachten als de klachten van de dentastix of beenmergbotten komen dat wanneer je daarmee stopt de klachten afnemen. maar de klachten nemen steeds meer toe.
Wie herkent deze klachten? Ik denk namelijk dat ze allergisch zijn voor iets wat in de natuur zit. Ze kregen het echt dit voorjaar. Wij mensen kunnen ook een pollenallergie of hooikoorts krijgen.
Ik heb nu ook zalf en druppels en heb een kuurtje om de klachten te onderdrukken.
Ik ben gewoon heel erg benieuwd of mensen dit herkennen en wat ze zelf als oplossing hebben gevonden.
Ik kan momenteel geen allergie test doen, omdat ik dat nu niet kan betalen. Ik mnoet daar echt voor gaan spraren. Kost iets van 100,- per hond.
Ohja, het is familie van elkaar. dat zou kunnen verklaren waarom ze beide (dezelfde) klachten hebben.
Ze zijn wel gewoon speels en vrolijk en eten en drinken goed.

Groetjes Marieke en Vinny & Noa
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Allergie

Ongelezen bericht door ranetje »

Allebei tegelijk allergisch en dan als het ook nog in het voorjaar begint, zou in de natuur kunnen zijn te vinden :ok: .
Er is dacht ik een allergietest voor honden.
Lijkt me wel handig in dit geval om te kijken waar ze allergisch voor zijn.
Zoals je het vertelt zou het in de omgeving kunnen zitten, maar misschien ook in een ander wasmiddel/wasverzachter?
Laatst gewijzigd door ranetje op 23 mei 2015 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
NoaVinny
Actief
Mijn ras(sen): Kruising jackrussel, Black/Tan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door NoaVinny »

Omdat ze familie zijn, is het niet ondenkbaar dat ze voor hetzelfde allergisch zijn. Ik weet dat die testen er zijn. Maar die zijn erg duur. Ik vroeg me gewoon af of het ook op een andere manier te onderdrukken is en of andere hier iets van herkennen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Je kunt iets proberen te voorkomen als je weet wat het is.
Op dit moment ben je alleen de gevolgen aan het onderdrukken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nee, je kan niet ontdekken wat het precies is zonder testen, helaas.
Als de symptomen niet heel ernstig zijn, dan kan je ze dit jaar proberen te onderdrukken (als het erger wordt, moderin) en eventueel over een paar maanden of volgend jaar laten testen.

Mijn hond heeft ook diverse allergieën, seizoen gerelateerd ook. Dit is echt de tijd ervoor en met een beetje pech t/m augustus/september. Hij is dus jaren geleden getest en krijg immunotherapie, dat is 3 of 4 wekelijkse injecties die ik zelf toedien, maar ook dat is een dure zaak.
Laten testen is overigens ook duurder dan 100 euro: een goede dermatoloog test zowel het bloed als de huid, dus een dubbele test om te zien wat de overeenkomsten zijn. Ik was toen echt een paar honderd euro verder voordat we het wisten, maar ik moet zeggen dat de therapie enorm goed helpt :ok: Het is wel levenslang en kost ook weer een paar honderd euro per jaar :ugh: bovendien heb je geen zekerheid dat het helpt (zo'n 60 á 70%).

Maar goed, een goedkopere oplossing bij wat minder erge atopie, zouden homeopatische middelen kunnen zijn of eventueel moderin. Soms helpt één injectie tegen een heel seizoen en soms is het maandenlang pillen geven en het zijn zware medicijnen, dus helemaal fijn is dit niet als dit echt langere tijd gegeven zou moeten worden.
Je kan ook het alternatieve circuit induiken, er zijn ook haartesten e.d. die - van wat ik hier gehoord heb - ook best goede resultaten opleveren. Zelf heb ik dat nooit gedaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”