Gimmick schreef:ik heb een standaard teckel en een amerikaanse stafford in huis.
Ideaal is het niet. Ze mogen niet spelen samen en zijn onder toezicht los in huis. Als we niet thuis zijn dan gaan ze apart van elkaar.
Een.goedbedoelde poot kan de dood van de teckel betekenen. En mijn amstaff is (erg) lomp en moet dus regelmatig afgeremd worden. Het gaat al 200% beter dan toen ze hier net kwam wonen.
Zou ik het nog een keer doen? Nee.
Heb ik er spijt van? Nee ook niet ik pas me aan en de honden hebben de regels waar ze.zich aan moeten houden.
Dat kan ik me dus heel goed voorstellen en ergens is het wel erg jammer natuurlijk. Bas is zoals een tekkel. Die kan dus echt niet spelen met de grote honden buiten. Of beter, die mogen echt niet spelen met haar want haar pootjes zijn zo dun als potloodjes. De botjes dan wel uiteraard. Dat is knak! En dan hebben we grote problemen.
Ik zelf heb altijd honden gehad in gelijke gewichtsklasse. Allemaal tussen 19 en 25 kilo. Dat was heerlijk. Ze konden ravotten wat ze wilden en dat gebeurde dus ook regelmatig. Zonder zorgen.
Zelf zou ik dus ook niet snel kiezen voor 2 honden waarvan er 1 groot en 1 klein is. Tenminste, dat hangt totaal af van het karakter van de grote hond. Druk en wild, nee. Een zachte lieve goedzak van een golden. Vast wel.
Als je nou 2 wawa's hebt en 2 groters en je kan opletten dan is het ook wel wat anders. Ze kunnen dan in elk geval zichzelf zijn onderling.

.