Heb je een visakte?korthaar schreef:Hoe zit dat nu met het vangen van een Snoek?
Volgens mij gebruik je het verkeerde aas.
Moderator: moderatorteam
Heb je een visakte?korthaar schreef:Hoe zit dat nu met het vangen van een Snoek?
Heb je het tegen mij ?nyckle schreef:even goed lezen.Vos, en gans zijn niet vogelvrij
Neen ze zijn niet vrij om waar dan ook door iedereen te bestrijden. Je moet beschikken over een grondgebruikersverklaring. Die heb je niet, en je zult ze bij de natuurorganisaties zoals natuurmonumenten SBB enz. ook niet krijgen.sirene schreef:Heb je het tegen mij ?nyckle schreef:even goed lezen.Vos, en gans zijn niet vogelvrij
Ik dacht dat je mss de muis en de mol was vergeten.
Dus als mijn honden een rat, muis of mol vangen dan is dat niet strafbaar ?
Staat dat ergens zwart op wit ? Dan kan ik dat volgende keer aan die uniform in die 4x4 laten zien als ie weer begint over meneer mol of muis.
Dus alle (on)gedierte waar een jager niet op kan schieten is vogelvrij ?
Dus je mag het hele jaar door op eigen terrein ratten en dergelijk bestrijden met alle middelen dus ook hond zolang het maar geen lange hond is en 1cm buiten je eigen terrein niet.?nyckle schreef:Neen ze zijn niet vrij om waar dan ook door iedereen te bestrijden. Je moet beschikken over een grondgebruikersverklaring. Die heb je niet, en je zult ze bij de natuurorganisaties zoals natuurmonumenten SBB enz. ook niet krijgen.sirene schreef:Heb je het tegen mij ?nyckle schreef:even goed lezen.Vos, en gans zijn niet vogelvrij
Ik dacht dat je mss de muis en de mol was vergeten.
Dus als mijn honden een rat, muis of mol vangen dan is dat niet strafbaar ?
Staat dat ergens zwart op wit ? Dan kan ik dat volgende keer aan die uniform in die 4x4 laten zien als ie weer begint over meneer mol of muis.
Dus alle (on)gedierte waar een jager niet op kan schieten is vogelvrij ?
Daarbij komt, dat je beschikt over een lange hond. Dat is een verboden jachtmiddel.
Op eigen terrein mag je de deze dieren evenals bruine- en zwarte rat, woelrat en mol mogen gedurende het hele jaar in het worden gevangen en gedood, met alle toegestane middelen.
Vergeet dat wapperen met een a4 tje maar.
Ik ben een beetje onhandig geweest met quoten. De quote die ik maakte was een stukje van Kooi.
http://www.nojg.nl/jacht/jachtkalender

smoekie schreef:Even los van alles vraag ik me dan weer af dat wanneer je in beroep gaat tegen een boete van € 215 omdat je die als bijstandsmoeder niet kunt betalen hoe je dan wel de eigen bijdrage voor een (gesubsidieerde) advocaat a € 196 kunt betalen

Neen ze zijn niet vrij om waar dan ook door iedereen te bestrijden. Je moet beschikken over een grondgebruikersverklaring. Die heb je niet, en je zult ze bij de natuurorganisaties zoals natuurmonumenten SBB enz. ook niet krijgen.bouvierpoedel schreef: Dus alle (on)gedierte waar een jager niet op kan schieten is vogelvrij ?
Je krijgt een bewijs van onvermogen, als je geen advocaat kunt betalen.bouvierpoedel schreef:smoekie schreef:Even los van alles vraag ik me dan weer af dat wanneer je in beroep gaat tegen een boete van € 215 omdat je die als bijstandsmoeder niet kunt betalen hoe je dan wel de eigen bijdrage voor een (gesubsidieerde) advocaat a € 196 kunt betalendoe niet zo wijsneuserig.
Nee hoor altijd een eigen bijdrage.nyckle schreef:Je krijgt een bewijs van onvermogen, als je geen advocaat kunt betalen.bouvierpoedel schreef:smoekie schreef:Even los van alles vraag ik me dan weer af dat wanneer je in beroep gaat tegen een boete van € 215 omdat je die als bijstandsmoeder niet kunt betalen hoe je dan wel de eigen bijdrage voor een (gesubsidieerde) advocaat a € 196 kunt betalendoe niet zo wijsneuserig.

bouvierpoedel schreef:smoekie schreef:Even los van alles vraag ik me dan weer af dat wanneer je in beroep gaat tegen een boete van € 215 omdat je die als bijstandsmoeder niet kunt betalen hoe je dan wel de eigen bijdrage voor een (gesubsidieerde) advocaat a € 196 kunt betalendoe niet zo wijsneuserig.
nyckle schreef:Je krijgt een bewijs van onvermogen, als je geen advocaat kunt betalen.bouvierpoedel schreef:smoekie schreef:Even los van alles vraag ik me dan weer af dat wanneer je in beroep gaat tegen een boete van € 215 omdat je die als bijstandsmoeder niet kunt betalen hoe je dan wel de eigen bijdrage voor een (gesubsidieerde) advocaat a € 196 kunt betalendoe niet zo wijsneuserig.
Oh dat zalnyckle schreef:Bijstandsmoeder vond waarschijnlijk dat ze gelijk had en haar recht kon halen. Principiële gronden zullen we maar aannemen.
Jammer. Niet dat ik mijn honden expres overal mollen en muisjes wil laten jagen maar gewoon om ff terug te zieken als die irritante boskabouter weer langskomt. Dat is er trouwens maar één hoor. In andere gebieden kom ik altijd leuke mensen tegen van SBB. Alleen die ene, wat een zeikerd is dat. En maar rijden met zijn 4x4 door het losloopgebied en dan opmerken dat ik "wel veel honden heb". Ja en ? Is dat verboden ?nyckle schreef: Neen ze zijn niet vrij om waar dan ook door iedereen te bestrijden. Je moet beschikken over een grondgebruikersverklaring. Die heb je niet, en je zult ze bij de natuurorganisaties zoals natuurmonumenten SBB enz. ook niet krijgen.
Daarbij komt, dat je beschikt over een lange hond. Dat is een verboden jachtmiddel.
Op eigen terrein mag je de deze dieren evenals bruine- en zwarte rat, woelrat en mol mogen gedurende het hele jaar in het worden gevangen en gedood, met alle toegestane middelen.
Vergeet dat wapperen met een a4 tje maar.
Ik ben een beetje onhandig geweest met quoten. De quote die ik maakte was een stukje van Kooi.
http://www.nojg.nl/jacht/jachtkalender
Buiten je eigen terrein heb je een grondgebruikersverklaring nodig. Een lange hond is een op het zicht jagende hond. Geen idee of zo'n hond geschikt is om te mollen of te ratten. Het lijkt mij handiger, dat je ratten en mollen beter bestrijdt met een terriër, wetterhoun, stabij oid. Let wel, schade bestrijden is geen jagen in de zin van de wet. Je mag schade bestrijden met alle toegestane middelen. Dus niet alle middelen.
ja die canis lupus familiaris was niet zo lief voor die kleine Oryctolagus cuniculus!korthaar schreef:Logisch dat de portemonnee van deze jachtbabe wordt gesonjabakkerd, als je een afgerichte Vizsla tekeer laat gaan op een wentel.
sbientje schreef: ja die canis lupus familiaris was niet zo lief voor die kleine Oryctolagus cuniculus!

Cunnilingus Wattus?Tara schreef:sbientje schreef:ja die canis lupus familiaris was niet zo lief voor die kleine Oryctolagus cuniculus!korthaar schreef:Logisch dat de portemonnee van deze jachtbabe wordt gesonjabakkerd, als je een afgerichte Vizsla tekeer laat gaan op een wentel.![]()
![]()
befkonijn!kooi schreef:Cunnilingus Wattus?Tara schreef:sbientje schreef:ja die canis lupus familiaris was niet zo lief voor die kleine Oryctolagus cuniculus!korthaar schreef:Logisch dat de portemonnee van deze jachtbabe wordt gesonjabakkerd, als je een afgerichte Vizsla tekeer laat gaan op een wentel.![]()
![]()
Huh?nyckle schreef: Daarbij komt, dat je beschikt over een lange hond. Dat is een verboden jachtmiddel.
Nouja, dat heeft niks met wel of geen lange hond te maken, en bovendien, sirene heeft geen lange honden.Buiten je eigen terrein heb je een grondgebruikersverklaring nodig. Een lange hond is een op het zicht jagende hond. Geen idee of zo'n hond geschikt is om te mollen of te ratten. Het lijkt mij handiger, dat je ratten en mollen beter bestrijdt met een terriër, wetterhoun, stabij oid. Let wel, schade bestrijden is geen jagen in de zin van de wet. Je mag schade bestrijden met alle toegestane middelen. Dus niet alle middelen.
Google he, google is je vriend. Hond/konijn. Wat is er nou mooier dan jezelf dmv google als "intellēctus" te profilerenkooi schreef:Cunnilingus Wattus?Tara schreef:sbientje schreef:ja die canis lupus familiaris was niet zo lief voor die kleine Oryctolagus cuniculus!korthaar schreef:Logisch dat de portemonnee van deze jachtbabe wordt gesonjabakkerd, als je een afgerichte Vizsla tekeer laat gaan op een wentel.![]()
![]()