Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fleurtje wordt wat aan de mollige kant.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Fleurtje wordt wat aan de mollige kant.

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Fleurtje, mijn Dwergteckeltje woog toen ze alleen brokjes kreeg, 2,7 kilo.
Toen ze bij mij kwam wonen vond ze het heerlijk om met de pot mee te eten. Ze eet nauwelijks nog brokjes en wacht tot ik ga koken. Het resultaat is dat ze inmiddels 4 kilo weegt. Dat geldt overigens ook voor Lut, maar die is niet te zwaar. Ook rond 22.30 moet ik komen, dan gaat ze voor de koelkast staan voor wat lekkers. Dat zijn ze inmiddels zo gewend.
Vanavond heb ik een beetje groente, met vlees en brokken vermengd. Fleurtje eet alles op maar laat de brokjes liggen. Gisteravond ook geen snacks gemaakt, ook geen kaas. Alleen maar een stukje gedroogd vlees. Ik weet niet of gedroogd vlees ook aanzet.
Hoe los ik dit het beste op? Rigoreus alleen maar brokken voorzetten vind ik zielig. Dan krijg ik zelf geen hap door mijn keel. Toch moet er een kilo vanaf. Drie kilo is het streefgewicht, dan is ze echt heel mooi.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Fleurtje wordt wat aan de mollige kant.

Ongelezen bericht door Pauline »

Wolfsblut schreef:Vanavond heb ik een beetje groente, met vlees en brokken vermengd. Fleurtje eet alles op maar laat de brokjes liggen.
ik zou het zo gemengd houden en dan de totale hoeveelheid iets verminderen, dan is het voor haar niet zo'n achteruitgang terug naar kale brok. Als ze nu al niet alles opat was het blijkbaar meer dan genoeg?
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Jij kookt met roomboter.
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Vooral niet zielig gaan vinden. Zielig is een te dikke hond. :wink:
Gewoon echt minder geven, niet smokkelen.
Laat ze de brokjes liggen dan gewoon later nog eens aanbieden en anders demonstratief weggooien en niks anders meer geven.
De aanhouder wint. :mrgreen:
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Wolfsblut
Zeer actief

Tara schreef:Porties halveren en als ze dan toch zo nodig met de pot mee moet eten dan maar eens een tijdje sperziebonen geven. Die vullen de maag zonder aan te zetten.
Echt zo nodig is het niet. Maar ze kijkt altijd zo zielig als ik eet. Het is er een beetje ingegroeid. Was ik er maar nooit aan begonnen. Maar dat is achteraf kletsen natuurlijk. Morgen gelijk maar een paar potten sperciebonen halen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Dee
Zeer actief

Van sperziebonen gaan ze piesen he.
Gewoon niet zo zielig vinden.
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Ik zou geen potten sperziebonen kopen maar diepvriesbonen of verse en even kort koken. Zitten echt minder calorieën in.
Maar ik doe het zelf echt niet. Ze eet de brokjes niet dus ze heeft waarschijnlijk geen echte honger.
Die blik hou je toch wel, ook met die bonen. :lol1:
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Eerst haar brokjes laten eten. Gaat dat vlot, kan ze nog een extraatje krijgen. En dan zorgen dat brokken + extraatjes minder is in totaal dan wat ze tot nog toe kreeg. Eet ze haar brokjes niet allemaal op, kun je ze wegzetten tot het volgende eetmoment. En dan tussendoor niets. Gaat ze snel genoeg doorkrijgen als je daar consequent mee bent
Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 17 mei 2015 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

hahaha oh jee, zo'n manipuleerteckel! ze kijkt zielig!! wat zijn het toch ook rotbeesten he? Ik zou haar ook gewoon kleinere porties geven denk ik
Wolfsblut
Zeer actief

Dee schreef:Jij kookt met roomboter.
:U: Ja, maar ik verwachtte niet dat dik worden zo snel gaat.
Ik ga inderdaad maar porties halveren en vooral aanvullen met sperciebonen en wat brokjes.
Ze zit nu al een half uur naast me te piepen voor wat lekkers. Ik kiep zelf bijna om van de honger maar durf nu niets meer te pakken.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Je hond laten lijnen is ongeveer net zo moeilijk als zelf lijnen. Misschien nog wel moeilijker, als ze je knopjes weten te bespelen...
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Wat eelt op je ziel kweken en gewoon geen tafelrestjes meer geven. Alleen nog maar brokken. Ik ben daar een harde in, mijn man is ook een mietje wat dat gebedel van Izzy betreft.
Afbeelding
Dee
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
Ik ga inderdaad maar porties halveren en vooral aanvullen met sperciebonen en wat brokjes.
Ze zit nu al een half uur naast me te piepen voor wat lekkers. Ik kiep zelf bijna om van de honger maar durf nu niets meer te pakken.

Watje. Gewoon wat eten en die blik negeren
Wolfsblut
Zeer actief

dubbel
Laatst gewijzigd door Wolfsblut op 17 mei 2015 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Rebble schreef:Wat eelt op je ziel kweken en gewoon geen tafelrestjes meer geven. Alleen nog maar brokken. Ik ben daar een harde in, mijn man is ook een mietje wat dat gebedel van Izzy betreft.
Dat dus!
Hier krijgen ze absoluut niet geen tafelrestjes. Mensen eten is voor mensen. Voor honden heb je hondeneten.
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ze piept maar een eind weg. Als jij iets eten wilt, gewoon doen.
Wolfsblut
Zeer actief

Dee schreef:
Wolfsblut schreef:

Helaas moet ik je gelijk geven. Als het om dieren gaat ben ik inderdaad een watje.
Toch maar even door de zure appel heen bijten.
Maar nu zelf iets te eten pakken en de honden laten toekijken? Oh nee, dat krijg ik niet klaar. Ik zou geen hap door mijn keel krijgen.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Dan bied je de honden iets gezonds aan, wortel, appel of een stuk komkommer. :U:
Wolfsblut
Zeer actief

In het belang van Fleur moet ik mijn gevoelens proberen uit te schakelen.
Doorgaan zo is geen optie want dan kan ik haar over een half jaar rollen.

Bedankt voor de tips. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Tsja, misschien moet je dan gaan werken aan het loskoppelen van etenstijd voor mensen en etenstijd voor de dieren. Ik kan gelukkig eten wanneer ik dat wil, zonder een hond die op dat moment ook eten wil. En ik kan volop genieten als hij zit te eten of te snoepen, zonder dat ik ook meteen wat moet hebben
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Tara schreef:Porties halveren en als ze dan toch zo nodig met de pot mee moet eten dan maar eens een tijdje sperziebonen geven. Die vullen de maag zonder aan te zetten.
Dit dus.
Maar ik zou voor verse of diepvries sperziebonen gaan. Potten of blikken zijn gewoon veel te zoet, het kan wel, maar dan heel erg goed afspoelen.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Och och, wat een klein hartje ;) Een dikke hond is zieliger dan een hond die even een tijdje zal moeten wennen aan zijn eigen voer. Kun je d'r anders niet even Smuldier geven met brokken? Zodat ze in ieder geval normaal hondenvoer begint te eten? En dan langzamerhand minder Smuldier en meer brokjes?
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wen je honden aan groente en fruit. Ari is gek op appel, banaan, komkommer, banaan, meloen en trostomaatjes of snoeptomaatjes daar is hij dol op.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Fotogravinnetje schreef:Je hond laten lijnen is ongeveer net zo moeilijk als zelf lijnen. Misschien nog wel moeilijker, als ze je knopjes weten te bespelen...
Echt? Ik vind het juist makkelijker. Ik voel me verantwoordelijk voor hun welzijn, daar kan geen teckelblik tegenop :19:
Denk ook aan die kwetsbare rug van een teckel. Dik zijn is nooit goed natuurlijk maar je wilt echt geen extra ballast een die rug hebben hangen.

Hier overigens ook een lekkerbek teckel die graag veel verschillende dingen proeft. Ze heeft zelfs een speciaal kleedje in de keuken waarop ze toezicht houdt op mijn kook/eten klaarmaak gebeuren :mann: Maar, ze mag me niet voor de voeten lopen en al helemaal niet piepen :neenee: Als ze dat doet krijgt ze helemaal niks.
Ik geef géén vette/calorierijke dingen. Dus géén kaas, saus/jus of veel pasta/aardappel/brood.
Wel: alle groente en fruit en wat (rauw) vlees of vis. Etensrestjes krijgt ze ook, maar dan een dessertlepel, niet meer. Voor nu ligt er bijvoorbeeld voor haar klaar: dessertlepel snijbonen, 2 penne pasta stukjes en een theelepeltje tonijn. Dat is meer dan voldoende voor een standaardteckel van 7 a 8 kilo, naast haar gewone eten. (afwisselend brok en kvv). Als ik vind dat ze een vetrandje krijgt dan verminder ik heel rap de hoeveelheid van haar gewone eten én extraatjes.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Wolfsblut schreef:
Dee schreef:
Wolfsblut schreef:

Helaas moet ik je gelijk geven. Als het om dieren gaat ben ik inderdaad een watje.
Toch maar even door de zure appel heen bijten.
Maar nu zelf iets te eten pakken en de honden laten toekijken? Oh nee, dat krijg ik niet klaar. Ik zou geen hap door mijn keel krijgen.
Ik ook niet hoor, maar ik geef ze elke keer maar een piepklein beetje van wat ik eet. Hooguit een theelepel van tussendoortjes en van mijn avondeten een eetlepel. Soms twee :mann: :LOL:
We moeten hard zijn Wolf. Op rantsoen die verwende nesten :mrgreen:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Toen ik nog geen honden had en een huisgenoot had die wel een hond had, kon ik echt gruwelen dat hij dat beest verse rosbief stond te voeren. Dat is toch veel te duur om aan een hond te geven, daar kan ik zelf nog een paar boterhammen mee beleggen!
Tja, en dan neem je zelf honden en kook je eitjes voor ze en krijgen ze ook het laatste plakje (of twee) rosbief :mann:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nou daar zit je dan met je grote smoel over verwende kutblagen en slechte eetgewoontes met de nodige ouders die het hun kind aan doen. :LOL: Wat is daarop uw antwoord meneer WB.? :pffff:
Gewoon die bak met brokken neerzetten en de deur sluiten en aan de andere kant van de deur zelf je prak opvreten.En anders sturen we jou even naar een opvoedingskamp. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Rebble schreef:Wat eelt op je ziel kweken en gewoon geen tafelrestjes meer geven. Alleen nog maar brokken. Ik ben daar een harde in, mijn man is ook een mietje wat dat gebedel van Izzy betreft.

Hahahaha, mijn man ook die geeft de honden constant wat als hij zelf eet, het is nu alleen zover dat hij staand moet eten omdat ze zijn eten zowat uit zijn mond stelen. Mijn man denkt dat de honden niet meer van hem houden als hij ze hun zin niet geeft.

Nikkie springt gewoon omhoog en jat alsnog zijn brood, en een keer heeft een van de honden zijn bord soep uit zijn handen gesprongen.

Ik kan gewoon mijn bord naast me op de bank zetten en geen hond die er wat van jat.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Gollum schreef:
Ik ook niet hoor, maar ik geef ze elke keer maar een piepklein beetje van wat ik eet. Hooguit een theelepel van tussendoortjes en van mijn avondeten een eetlepel. Soms twee :mann: :LOL:
We moeten hard zijn Wolf. Op rantsoen die verwende nesten :mrgreen:

Hahaha, van mij krijgen ze alleen iets van mijn eten als ik zelf geen trek meer hebt of mijn man de groenten niet goed gewassen heeft en ik zand eet.
Laatst gewijzigd door gonnie op 18 mei 2015 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

hier kijkt zelfs het konijn zielig.
nou en?
dieren eten na mensen en inderdaad wat goed voor ze is.
als ze de huur betalen en boodschappen doen mag het andersom.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”