Vorig weekend is Melba(Truffel) bij ons gekomen na een kennismaking en een aantal gesprekken met haar opvangadres, ik was zo enthousiast over deze lieve hond! Ze komt uit Spanje, en dat het tijd ging kosten om haar te laten wennen was daarom duidelijk, dus had ik van vorige week maandag t/m aankomende woensdag vrij geregeld bij mijn werk. Jammergenoeg kon het even niet anders dan dat ik gister een dag aan het werk moest. Ik was vorige week meteen begonnen met het opbouwen van even alleen thuis zijn en dit ging in den beginne heel redelijk op wat blafjes na.
Gister bleek helaas dat ze toch wel echt heel erg waaks is en ik woon in Amsterdam, niet in een winkelstraat oid maar er gebeurt genoeg aan beide kanten van het huis. We hebben afgelopen week veel buiten gezeten en alle bronnen van geluid bekeken maar het heeft allemaal niet mogen baten.
Ze heeft zich gister in een staat van paniek en angst uit 2 verschillende benches gewurmt en de hele straat bij elkaar geblaft, ondanks dat mijn persoonlijke uitlaatservice die ze al een paar keer had ontmoet elke 1,5 a 2 uur is langs gekomen om met haar en mijn andere hond te lopen. M'n buren hebben meerdere malen de politie gebeld wat de situatie ook niet bevordert want die komen natuurlijk aanbellen.
Melba is hierdoor heel onzeker geworden en is nu erg in de war. Tijdens het wandelen is er niets aan de hand en is ze heel volgzaam, maar in huis kan ze geen rust vinden. Als er aan de voorkant niet iemand langsloopt hoort ze achter wel een hond blaffen en ze kan het moeilijk negeren.
Aangezien ik woensdag echt weer aan het werk moet en door mijn afwijkende werktijden dagopvang uitgesloten is, zoek ik voor Melba een plek waar ze tot rust kan komen. Zonder katten en met minder prikkels dan hier. Het opvangadres waar ze eerder zat lag lekker buiten, hier had ze het duidelijk goed naar haar zin. Het is echt een ontzettend lieve en aanhankelijke hond die prima met reuen en teven samen kan, ze sloopt niks, kan heerlijk loslopen, aan de fiets, in de auto, wacht rustig buiten de supermarkt op je en is zindelijk. Ik vind het vreselijk dat ik haar niet kan bieden wat ze nodig heeft maar ik heb simpelweg niet genoeg tijd om hier aan te werken, ik heb het grof onderschat en wil haar nu zo snel mogelijk uit deze stressvolle situatie halen.
Mocht iemand een fijn rustig plekje zonder katten voor haar hebben of weten, ik hoor het heel heel graag!