Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dringend opvang gevraagd voor lieve Melba.

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
Aantal honden: 2

Dringend opvang gevraagd voor lieve Melba.

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Lieve mensen, ik zit met m'n handen in het haar!

Vorig weekend is Melba(Truffel) bij ons gekomen na een kennismaking en een aantal gesprekken met haar opvangadres, ik was zo enthousiast over deze lieve hond! Ze komt uit Spanje, en dat het tijd ging kosten om haar te laten wennen was daarom duidelijk, dus had ik van vorige week maandag t/m aankomende woensdag vrij geregeld bij mijn werk. Jammergenoeg kon het even niet anders dan dat ik gister een dag aan het werk moest. Ik was vorige week meteen begonnen met het opbouwen van even alleen thuis zijn en dit ging in den beginne heel redelijk op wat blafjes na.
Gister bleek helaas dat ze toch wel echt heel erg waaks is en ik woon in Amsterdam, niet in een winkelstraat oid maar er gebeurt genoeg aan beide kanten van het huis. We hebben afgelopen week veel buiten gezeten en alle bronnen van geluid bekeken maar het heeft allemaal niet mogen baten.
Ze heeft zich gister in een staat van paniek en angst uit 2 verschillende benches gewurmt en de hele straat bij elkaar geblaft, ondanks dat mijn persoonlijke uitlaatservice die ze al een paar keer had ontmoet elke 1,5 a 2 uur is langs gekomen om met haar en mijn andere hond te lopen. M'n buren hebben meerdere malen de politie gebeld wat de situatie ook niet bevordert want die komen natuurlijk aanbellen.

Melba is hierdoor heel onzeker geworden en is nu erg in de war. Tijdens het wandelen is er niets aan de hand en is ze heel volgzaam, maar in huis kan ze geen rust vinden. Als er aan de voorkant niet iemand langsloopt hoort ze achter wel een hond blaffen en ze kan het moeilijk negeren.

Aangezien ik woensdag echt weer aan het werk moet en door mijn afwijkende werktijden dagopvang uitgesloten is, zoek ik voor Melba een plek waar ze tot rust kan komen. Zonder katten en met minder prikkels dan hier. Het opvangadres waar ze eerder zat lag lekker buiten, hier had ze het duidelijk goed naar haar zin. Het is echt een ontzettend lieve en aanhankelijke hond die prima met reuen en teven samen kan, ze sloopt niks, kan heerlijk loslopen, aan de fiets, in de auto, wacht rustig buiten de supermarkt op je en is zindelijk. Ik vind het vreselijk dat ik haar niet kan bieden wat ze nodig heeft maar ik heb simpelweg niet genoeg tijd om hier aan te werken, ik heb het grof onderschat en wil haar nu zo snel mogelijk uit deze stressvolle situatie halen.

Mocht iemand een fijn rustig plekje zonder katten voor haar hebben of weten, ik hoor het heel heel graag!

Afbeelding
Afbeelding
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Dringend opvang gevraagd voor lieve Melba.

Ongelezen bericht door Yeufke »

Wat jammer.
Kan Melba niet terug naar dat opvangadres dan?
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Ted en Harry
Zeer actief

Hopelijk kan ze daar volgend weekend weer terecht, tot die tijd zijn ze namelijk op vakantie.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ted en Harry schreef:Hopelijk kan ze daar volgend weekend weer terecht, tot die tijd zijn ze namelijk op vakantie.

Valt die ene week echt niet te overbruggen met een oppas oid? Nog meer gesleep lijkt mij alleen maar stressvoller.
Ted en Harry
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ted en Harry schreef:Hopelijk kan ze daar volgend weekend weer terecht, tot die tijd zijn ze namelijk op vakantie.

Valt die ene week echt niet te overbruggen met een oppas oid? Nog meer gesleep lijkt mij alleen maar stressvoller.
Hier ben ik uiteraard mee bezig maar tussen vrienden en familie heb niemand die niet werkt. Ook heb ik via een hondenoppas-site wat mensen benadert maar het is natuurlijk maar de vraag of die op zo'n korte termijn beschikbaar zijn. Ik moet voor woensdag iets zien te regelen dus probeer alle opties.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Moet je alleen woensdag werken? En wat voor tijden?
Edit: pb mag ook.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Het vorige opvanggezin heeft een kat. Melba kan absoluut niet met katten. De kat durft nu nog steeds niet naar binnen. Het liefst zoeken ze natuurlijk een vast thuis voor Melba, maar anders een betrouwbaar adres waar ze die tijd kan overbruggen.
In echte nood kan ze wel terug.
Ted en Harry
Zeer actief

Hilde schreef:Moet je alleen woensdag werken? En wat voor tijden?
Edit: pb mag ook.
Woensdag 15:30 tot 19:30
Donderdag en vrijdag 11:00 tot 19:30
Zaterdag 7:00 tot 19:00

Bij dagopvang moet je de hondjes voor 19:00 weer ophalen, helaas.
Afbeelding
Lientje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Lientje »

Kijk eens op oopoeh.nl. Misschien kun je daar een oppas aan huis regelen
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Vervelend allemaal.. Al vind ik het eigenlijk niet gek dat een hond in een nieuwe situatie waaks is en minder goed thuis kan blijven. Toch iets wat tijd nodig heeft.
Mijn situatie is qua drukte en alleen thuis blijven niet beter helaas.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ytje? :mann:
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Ytje »

Dee schreef:Ytje? :mann:
Wij zitten ook in een flat. Kan het risico niet nemen dat ze veel zal blaffen. Ze ziet er mooi uit en haar verdere gedrag is goed. Hopelijk iemand die haar of tijdelijk kan opvangen of in huis wil nemen.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Oh, nee. De woensdag zou ik alleen overdag iets kunnen betekenen, maar de andere tijden gaan helemaal niet lukken :( Ik moet om 20:00 ook al weer lesgeven in Apeldoorn, dus tot 19:30 Ansterdam wordt 'm niet. Hopelijk vind je voor alle dagen en het liefst voor vast iets!
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Misschien kan ik iets voor je betekenen qua tijdelijke opvang? Ik woon in Zaandam dus dat is lekker dichtbij..
Ik heb geen katten en woon dichtbij een natuurgebied en ben voorlopig thuis.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Jeetje.. Hoe die je dat sowieso joh met zulke werktijden en een hond?
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Het zal wel de knuppel in het hoenderhok zijn, maar is het geen mogelijkheid om nu vrij te nemen en bij de hond(en) te blijven tot ze terug kan naar het opvanggezin wat ze kent? Ik vind het doodsneu voor die hond om nu weer ergens anders heen te moeten, buiten haar schuld om. Alle vaste grond is onder haar voeten verdwenen, binnen een week kan je gewoon niet verwachten dat een herplaatser volledig meedraait in jouw schema en gewend is aan je huishouden. Als ze nu weer halsoverkop moet verhuizen kan dat zomaar betekenen dat ze gedrag of angsten (verlatingsangst bv.) gaat ontwikkelen waar voorheen helemaal geen sprake van was, enkel omdat er te veel verandert binnen te korte tijd.
Het langer proberen en vrij nemen vind ik eigenlijk het minste dat je kunt doen voor zo'n dier, maar als je dat niet wilt/kunt hoop ik toch dat ze wat langer mag blijven tot ze ofwel naar haar vertrouwde opvangadres terug kan ofwel naar een permanent huisje. Sorry, maar ik vind dit echt heel oneerlijk naar de hond toe.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

RedPassion schreef:Het zal wel de knuppel in het hoenderhok zijn, maar is het geen mogelijkheid om nu vrij te nemen en bij de hond(en) te blijven tot ze terug kan naar het opvanggezin wat ze kent? Ik vind het doodsneu voor die hond om nu weer ergens anders heen te moeten, buiten haar schuld om. Alle vaste grond is onder haar voeten verdwenen, binnen een week kan je gewoon niet verwachten dat een herplaatser volledig meedraait in jouw schema en gewend is aan je huishouden. Als ze nu weer halsoverkop moet verhuizen kan dat zomaar betekenen dat ze gedrag of angsten (verlatingsangst bv.) gaat ontwikkelen waar voorheen helemaal geen sprake van was, enkel omdat er te veel verandert binnen te korte tijd.
Het langer proberen en vrij nemen vind ik eigenlijk het minste dat je kunt doen voor zo'n dier, maar als je dat niet wilt/kunt hoop ik toch dat ze wat langer mag blijven tot ze ofwel naar haar vertrouwde opvangadres terug kan ofwel naar een permanent huisje. Sorry, maar ik vind dit echt heel oneerlijk naar de hond toe.
Gooi mijn knuppeltje er ook maar bij. toktoktok..toookk :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik moet ook werken, anders had ze hier best kunnen logeren.

@RedPassion: je weet toch niet hoe iemand met werk zit en zomaar nog een paar dagen vrij kan nemen? Soms kan dat gewoon niet, hoe graag je misschien ook zou willen. Ik heb eens een dagje vrij genomen van werk omdat Finn die nacht ziek werd, continu moest overgeven en we nauwelijks geslapen hadden. Werd me niet in dank afgenomen kan ik je vertellen. Ik had maar een oplossing moeten zoeken...
En honden zijn best flexibel, dus een paar dagen ergens anders waar niet te veel prikkels zijn lijkt me geen probleem.
Ted en Harry
Zeer actief

Allemaal begrijpelijke reacties natuurlijk.
Ik red dit, net als vele werkenden met mij, prima door een hondenuitlater. Die komt op donderdag en vrijdag en loopt minstens een uur met Ted. Omdat ik op zaterdag zo lang weg ben gaat ze op die dag met haar mee naar huis en draait daar lekker mee met haar 2 honden. Om de overgang makkelijker te maken had ik al geregeld dat ze de komende 2 weken dat ik weer aan het werk moest om de 2 uur zou komen steeds.

Met eerdere opvangers was mijn ervaring dat ze na anderhalve week rustig opbouwen prima een paar uurtjes rustig in hun bench konden liggen, vanuit die ervaring heb ik dus besloten met Melba hetzelfde traject te volgen, ook omdat haar opvanggezin aangaf dat ze al best even alleen kon blijven. Dat ik anderhalve week had om dit op te bouwen heb ik tijdens de intakegesprekken ook duidelijk aangegeven natuurlijk.
Meer tijd vrij nemen van mijn werk is geen optie, uiteraard heb ik dit als eerste geprobeerd. Ik werk in een heel klein bedrijf van 3 mensen dus er is weinig te schuiven.

Zoals ik eerder al aangaf, ik en het opvanggezin wat op de plaatsing toezag hebben dit hondje en wat ze nodig heeft grof onderschat en dat is vreselijk, maar ik heb echt de middelen niet om er op dit moment meer aan te doen. Natuurlijk is dat oneerlijk tegenover Melba, maar wat niet kan dat kan niet. En gezien haar ontzettend heftige reactie en het feit dat ze nu nog steeds rustig kalm te krijgen is, is dit ook niet op te lossen in 2 of 3 weken. Ze reageert op elk geluidje en kan maar moeilijk slapen. Dat ze echt niet in een prikkelzware omgeving kan leven wisten we allemaal niet van tevoren, er zijn genoeg honden die zich hier prima aan kunnen aanpassen.

Judge me all you want, ik wil op dit moment alleen maar het beste voor Melba en dat is duidelijk niet hier zijn. Gelukkig kreeg ik vanochtend bericht dat er waarschijnlijk opvang en zelfs een mogelijke nieuwe adoptant voor Melba is.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

veertje schreef: En honden zijn best flexibel, dus een paar dagen ergens anders waar niet te veel prikkels zijn lijkt me geen probleem.
De rek gaat er wel uit wanneer keer op keer de grond onder hun voeten verdwijnt.
Ted en Harry
Zeer actief

Opvang is bevestigd dus dit topic kan dicht, dankjulliewel voor het meedenken!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”