Alsvast bedankt!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond plast bloed
Moderator: moderatorteam
-
Poedel123
- Actief
- Aantal honden: 2
Hond plast bloed
Ons hondje plast de laatstw paar dagen best vaak en lang en dan zijn het maar kleine plasjes. Sinds vandaag plaste ze een klein plasje en zat er best wat bloed door. Het is ook tijd dat ze weer loops moet worden, dus kan dit het ook zijn? Kan er dan veel bloed bij de plas zitten? En dat ze lang en vaak plast?
Alsvast bedankt!
Alsvast bedankt!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Hond plast bloed
Ik zou even een plasje opvangen en naar de dierenarts brengen, het kan een blaasontsteking zijn.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat lijkt me een goed planCaro. schreef:Ik zou even een plasje opvangen en naar de dierenarts brengen, het kan een blaasontsteking zijn.
- dagmar88
- Zeer actief
Klinkt als blaasontsteking.
Druk even een wit wc papiertje of tissue tegen de vulva, dan moet je kunnen zien of het daar uit komt.
Mijn teef heeft een foef des overvloeds tijdens de loopsheid, maar aan de plas zie ik nooit wat bijzonders, behalve dan dat ze heel vaak moet.
Ze heeft niet toevallig tafelrestjes van je gekregen? Ik ben een keer compleet in paniek geweest omdat Charlie "bloed" plaste.
Bedacht net op tijd dat ik haar bietjes had gevoerd
Druk even een wit wc papiertje of tissue tegen de vulva, dan moet je kunnen zien of het daar uit komt.
Mijn teef heeft een foef des overvloeds tijdens de loopsheid, maar aan de plas zie ik nooit wat bijzonders, behalve dan dat ze heel vaak moet.
Ze heeft niet toevallig tafelrestjes van je gekregen? Ik ben een keer compleet in paniek geweest omdat Charlie "bloed" plaste.
-
Poedel123
- Actief
Ja we waren inderdaad ook al van plan om even een plasje naar de da te brengen. Nee ze heeft niks van tafel gehad, krijgt ze nooit! Haha Een tijd teruf heeft ze ook een keer wen blaasontsteking gehad, maar zat maar een beetje bloed in. En omdat ze loops moet worden dacht ik misschin is dat het. Maar zal even een plasje langs brengen.
-
Poedel123
- Actief
Heb ik gedaan en het komt wel uit de vulva..dagmar88 schreef:Klinkt als blaasontsteking.
-
Poedel123
- Actief
Ik heb een plasje opgevangen. Breng het om 1 uur naar de da 
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ben benieuwd wat de uitkomst is...
Blaasontstekingen komen nogal eens terug.
Twee jaar geleden dit ook aan de hand gehad met mijn berner, die verloor op een gegeven moment ook weefsel met het bloed mee.
( ze is gecastreerd, dus loops wordt ze nooit). Grote paniek, want het zou hoogst waarschijnlijk een blaastumor zijn.
Maar uiteindelijk was het gelukkig toch alleen een heftige blaasontsteking.
Succes bij de d.a. zo meteen.
Blaasontstekingen komen nogal eens terug.
Twee jaar geleden dit ook aan de hand gehad met mijn berner, die verloor op een gegeven moment ook weefsel met het bloed mee.
( ze is gecastreerd, dus loops wordt ze nooit). Grote paniek, want het zou hoogst waarschijnlijk een blaastumor zijn.
Maar uiteindelijk was het gelukkig toch alleen een heftige blaasontsteking.
Succes bij de d.a. zo meteen.
-
Poedel123
- Actief
Dankje! Plasje afgeleverd. Om ongeveer 3 / 4 uur bellen ze met de uitslag. Ik laat nog wel even weten wat de uitslag is!
-
Poedel123
- Actief
Ze heeft inderdaad een blaasontsteking. En er zit een spoortje van glucose in. Dit kan met toeval erin zitten, maar kan ook komen en dat ze suikerziekte heeft/krijgt.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ojee en nou?? word de urine nu nog een keertje onderzocht om te kijken of ze suikerziekte heeft?Poedel123 schreef:Ze heeft inderdaad een blaasontsteking. En er zit een spoortje van glucose in. Dit kan met toeval erin zitten, maar kan ook komen en dat ze suikerziekte heeft/krijgt.

-
kooi
- Zeer actief
Duimen dat het toeval is... 
- ranetje
- Zeer actief
Dus nadat de behandeling (medicatie) voor de blaasontsteking op is nog een keer controle op glucose?Poedel123 schreef:Ze heeft inderdaad een blaasontsteking. En er zit een spoortje van glucose in. Dit kan met toeval erin zitten, maar kan ook komen en dat ze suikerziekte heeft/krijgt.
-
Poedel123
- Actief
Ja. Als de medicatie is afgelopen volgt er nog een urineonderzoek. Dit is over 10 dagen. Mocht er dan weer glucose in de urine zitten wordt er verder onderzoek gedaan. Als er suikerziekte uit komt weet ik echt niet wat ik moet. Ze is vandaag nog maar 6 jaar geworden. We hebben het ook niet heel ruim, dus weet niet hoe het dan komt. Hoop maar dat het toeval is. Weet het echt even niet meer. 
-
Poedel123
- Actief
Ja hoop niet dat het te duur word dan. We hebben natuurlijk alles voor haar over. Maar ze heeft wel vaker dingen. Hebben mapje vol met aardig wat rekeningen. We gaan maar van het beste uit. Is het voor een hond niet vervelend om altijd prikken te krijgen? En om te leven met suikerziekte?
- ranetje
- Zeer actief
Wacht eerst maar even af.Poedel123 schreef:Ja. Als de medicatie is afgelopen volgt er nog een urineonderzoek. Dit is over 10 dagen. Mocht er dan weer glucose in de urine zitten wordt er verder onderzoek gedaan. Als er suikerziekte uit komt weet ik echt niet wat ik moet. Ze is vandaag nog maar 6 jaar geworden. We hebben het ook niet heel ruim, dus weet niet hoe het dan komt. Hoop maar dat het toeval is. Weet het echt even niet meer.
Niet meteen in de paniek schieten.
Als er wat moet gebeuren is het vroeg genoeg om te gaan nadenken hoe je dat gaat oplossen
En zoals Nanna schrijft, kan vaak best goed geregeld worden zonder dat je een rib uit je lijf kwijt bent.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Sterkte iig.
Maar wat de rest zegt, nog niet panieken.
En zelfs als het suiker blijkt dan zijn er mogelijkheden met name wat voer betreft om hier een juiste betaalbare weg mee in te slaan.
Wij hebben een kat met Crohn en die krijgt ook regelmatig prikken is niet leuk natuurlijk maar hij merkt er verder niks van.
Voor suiker ziekte heb je zelfs speciaal kvv en dat is goedkoper dan dierenarts voedsel ik zou me daar wel over inlezen kan nooit kwaad.
Maar wat de rest zegt, nog niet panieken.
En zelfs als het suiker blijkt dan zijn er mogelijkheden met name wat voer betreft om hier een juiste betaalbare weg mee in te slaan.
Wij hebben een kat met Crohn en die krijgt ook regelmatig prikken is niet leuk natuurlijk maar hij merkt er verder niks van.
Voor suiker ziekte heb je zelfs speciaal kvv en dat is goedkoper dan dierenarts voedsel ik zou me daar wel over inlezen kan nooit kwaad.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Feather__
- Zeer actief
Laat een fructosamine test doen. Die meet het suikergehalte van de laatste 3 weken. Stress kan bss verhogen en dan kan je dus hoge suiker krijgen.
In principe is het niet duur. Insuline is redelijk goedkoop. Spuitjes zijn ook niet duur. En je gebruikt 1 spuitje per dag. De teststrips zijn het duurst maar als je caninsulin krijgt (daar begin je altijd mee) hoef je niet elke dag te testen dus dan valt ook dat mee.
Mocht het wel zo zijn kan ik je wel helpen met dingen waar je ze moet halen. Het is op het Internet altijd goedkoper dan bij de da
mijn kat heeft diabetes maar al 2.5 maand geen insuline meer nodig ^^
In principe is het niet duur. Insuline is redelijk goedkoop. Spuitjes zijn ook niet duur. En je gebruikt 1 spuitje per dag. De teststrips zijn het duurst maar als je caninsulin krijgt (daar begin je altijd mee) hoef je niet elke dag te testen dus dan valt ook dat mee.
Mocht het wel zo zijn kan ik je wel helpen met dingen waar je ze moet halen. Het is op het Internet altijd goedkoper dan bij de da

-
Poedel123
- Actief
Ik stuur je even een prive berichtje! @feather__
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nee absoluut niet. Ik prik mijn hond weliswaar niet dagelijks, maar wel regelmatig ivm atopie (allergieën) en hijNanna schreef:Nee. Wij zijn soms bang voor prikken omdat we weten wat er komen gaat, een hond heeft dat niet.Poedel123 schreef: Is het voor een hond niet vervelend om altijd prikken te krijgen? En om te leven met suikerziekte?
voelt er niks van, sterker nog: als ik de prik klaarmaak, komt hij al aangerend 'banaannnnn'
dus altijd een stukje banaan na afloop en is dol op dat prikken haha).
Dat is voor een hond echt geen probleem hoor, hoef je niet in het minst zielig te vinden.
Maar goed, eerst even afwachten, hopelijk valt het allemaal mee en is het met een kuurtje tegen de blaasontsteking
verholpen.
-
Lizzie.
- Zeer actief
Ik zou dat nooit kunnen hoor mijn hond injecties geven. Ben zelf tig x geopereerd en moest dan steeds 10 dagen spuiten tegen trombose. Now way dat ik bij mezelf ging spuiten 

-
Neeltje
Och, dat went vanzelf. Ik heb 2 suikerkatten gehad, waarvan ik de laatste 5 jaar lang 2x per dag insuline heb gegeven. Bak voer voor de neus en hup spuitje erin, nog minder dan 'n minuut werk.Lizzie. schreef:Ik zou dat nooit kunnen hoor mijn hond injecties geven. Ben zelf tig x geopereerd en moest dan steeds 10 dagen spuiten tegen trombose. Now way dat ik bij mezelf ging spuiten
Ik ga haar ook geen speciaal voer. Mensen met suikerziekte krijgen toch ook geen speciaal voer. Je moet wel opletten met wat je geeft, maar de speciale brokken van de DA zijn echt niet nodig, Floortje lustte het ineens niet.
Spuitjes kun je heel goedkoop op internet krijgen. Ik bestelde ze altijd hier http://www.daxtrio.nl/injectiemateriaal ... uiten.html enne, ik deed wel langer dan 1 dag met een spuitje hoor. Gewoon met alcohol even schoonmaken en zolang het er nog zo inschuift is het prima. Je merkt vanzelf wel als het niet meer goed gaat, dan een nieuw spuitje. Het is in het begin even wennen, maar op een gegeven moment weet je niet meer beter. Het enige waar je wel goed op moet letten is het tijdstip waarop je spuit. Als het bij de hond ook 2x per dag is, moet je iedere dat ongeveer op dezelfde tijd spuiten, bij de kat moest er 12 uur tussen zitten. Je kunt wel 'n keertje afwijken, maar niet iedere dag. Laat je daarover goed voorlichten door de DA mocht je hond inderdaad suikerziekte hebben.
-
Poedel123
- Actief
Gisteren weer plasje ingeleverd en er zat helemaal geen glucose in! Wel iets van eiwitten maar dat kwam doordat ze een blaasontsteking had. Dus alles is weer goed afgelopen. 
-
Lizzie.
- Zeer actief
Dat is goed nieuwsPoedel123 schreef:Gisteren weer plasje ingeleverd en er zat helemaal geen glucose in! Wel iets van eiwitten maar dat kwam doordat ze een blaasontsteking had. Dus alles is weer goed afgelopen.

- ranetje
- Zeer actief
Gelukkig 
-
kooi
- Zeer actief
Hèhè, dat heb je ook weer gehad.
Gaat het verder weer helemaal goed?
Gaat het verder weer helemaal goed?
-
Poedel123
- Actief
Ik vond dat het heel goed ging. Ze plaste weer normaal en niet zo vaak. Nu liet mijn zus haar zonet uit en die zei dat ze wel weer vaak en lang plaste. Dus weet het niet meer..