WhahahahaElmo/maureen schreef:Ik had laatst hond en kind in shockze waren met zijn 2-en aan het graven
'wat zijn jullie potverdorie mij nu weer aan het doen'? 2 verschrikte koppies die omhoog kwamen.
kind ging gauw het zand terug stoppen en zegt ondertussen 'niks hoor '. En hond kwam naar mij toe om te slijmen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat doe jij daar !!!!!!!!
Moderator: moderatorteam
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Wat doe jij daar !!!!!!!!
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ik dreig hier wel eens met het stikhok
-
Lemuria
Ik dreig met de gevangenis voor stoute kleine hondjes - het asiel.Renee1966 schreef:Ik dreig hier wel eens met het stikhok
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Lemuria schreef:Ik dreig met de gevangenis voor stoute kleine hondjes - het asiel.Renee1966 schreef:Ik dreig hier wel eens met het stikhok
-
Ted en Harry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
- Aantal honden: 2
Ik zeg vaak tegen Ted, en nu dus ook Truffel, als ze een bot zit leeg te kluiven "doe je voorzichtig dame" wat ze natuurlijk begrijpt.
Als we aan het fietsen zijn zeg ik hardop alvast tegen haar of we links of rechts gaan, dat geeft wel eens rare blikken.
Doemt er in de verte een eend, reiger, kat of konijn op dan begin ik al van "dacht het niet he" waarop ze me vaak aankijkt met zo'n blik van ja maar IK WIL HET.
Ik vraag ook geregeld aan de honden waar m'n telefoon/portemonnee/schoenen/boek/afstandsbediening zijn waarop Ted altijd driftig met haar flosstouw of knuffeltjes komt aanlopen want wat zou je nou in hemelsnaam anders kunnen zoeken?
Als we aan het fietsen zijn zeg ik hardop alvast tegen haar of we links of rechts gaan, dat geeft wel eens rare blikken.
Doemt er in de verte een eend, reiger, kat of konijn op dan begin ik al van "dacht het niet he" waarop ze me vaak aankijkt met zo'n blik van ja maar IK WIL HET.
Ik vraag ook geregeld aan de honden waar m'n telefoon/portemonnee/schoenen/boek/afstandsbediening zijn waarop Ted altijd driftig met haar flosstouw of knuffeltjes komt aanlopen want wat zou je nou in hemelsnaam anders kunnen zoeken?

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik spreek mijn honden vaak aan met "u" dus als ik ze ergens op betrap is het: Meneer Bilbo (Jack), wilt u ons (ik en de andere honden dus) even op de hoogte brengen van uw verrichting, dankuwel.
Ze verstaan er natuurlijk niets van maar ze begrijpen het prima
Ze verstaan er natuurlijk niets van maar ze begrijpen het prima
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
" Wil jij terug naar Elena? ik kan vast wel een busje voor je regelen, nog even doorgaan dan." ( Zij heeft Kai uit het dodingsstation gehaald en opgevangen tot hij reisklaar was.. )
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Nou, mijn hond verstaat me prima hoor! En niet alleen mij maar mijn buurvrouw verstaat ze ook. Die zei vorige week (ze deed even een bakkie bij mij) nog tegen Bo dat ze thuis een pensstaafje door het hek zou steken. Mooi dat Bo er stond maar de buuf was het thuisgekomen alweer helemaal vergeten. Bo kwam bij me klagen dat ze haar belofte niet nakwam.
En als we met een balletje of een stokje spelen en ik kan er niet bij (omdat ik te lui ben om op te staan) dan zeg ik dat gewoon. Nee Bo, daar kan ik niet bij. Dan pakt ze het betreffende balletje of stokje en dumpt het vlak voor mijn voeten. En als ik ook nog te lui ben om te bukken dan geeft ze het braaf in mijn hand. Of "nee, jij blijft thuis" snapt ze ook prima, dan druipt ze altijd af. En met fietsen zeg ik "hierheen" als we naar rechts gaan en "daarheen" als we naar links gaan. En als ik geen zin meer heb in spelen zeg ik dat ze even zelf moet spelen, dan gaat ze óf graven of zelf met haar bal/stok spelen. Of als een stokje kwijt is: "ga maar een ander stokje zoeken" en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En dan te bedenken dat ik ooit in een boek heb gelezen dat je niet moet praten tegen je hond omdat ze dan afstompen. Nou, écht niet hoor.
Bo luistert altijd heel geboeid naar me, met haar kopje scheef. Maar ik ben natuurlijk ook erg interessant, haha!
En als we met een balletje of een stokje spelen en ik kan er niet bij (omdat ik te lui ben om op te staan) dan zeg ik dat gewoon. Nee Bo, daar kan ik niet bij. Dan pakt ze het betreffende balletje of stokje en dumpt het vlak voor mijn voeten. En als ik ook nog te lui ben om te bukken dan geeft ze het braaf in mijn hand. Of "nee, jij blijft thuis" snapt ze ook prima, dan druipt ze altijd af. En met fietsen zeg ik "hierheen" als we naar rechts gaan en "daarheen" als we naar links gaan. En als ik geen zin meer heb in spelen zeg ik dat ze even zelf moet spelen, dan gaat ze óf graven of zelf met haar bal/stok spelen. Of als een stokje kwijt is: "ga maar een ander stokje zoeken" en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En dan te bedenken dat ik ooit in een boek heb gelezen dat je niet moet praten tegen je hond omdat ze dan afstompen. Nou, écht niet hoor.
Bo luistert altijd heel geboeid naar me, met haar kopje scheef. Maar ik ben natuurlijk ook erg interessant, haha!
Laatst gewijzigd door Esther12 op 12 mei 2015 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lieske1977
Een paar dagen geleden, toen Joy het gepresteerd had om de kamer onder te schijten met spuitpoep
terwijl ik nog geen uur was weggeweest: "Ach meisje, moest je zo nodig?"
-
Lieske1977
Als ze stout is (wat een zeldzaamheid is), spreek ik haar aan met haar stamboomnaam: "Follow You Follow Me van het Oosterhuis, wat ben jij van plan?" Ook wel eens ingekort tot "mevrouw Van het Oosterhuis" 
Laatst gewijzigd door Lieske1977 op 12 mei 2015 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Gelukkig verstaat Kiki veel
Dus ja, ik steek soms hele verhalen af tegen haar.
Dus ja, ik steek soms hele verhalen af tegen haar.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik betrapte mezelf er vandaag op dat ik mijn taal kuis als ik het tegen de honden heb. Zoals je met kleuters in de buurt ook 'potjandosie' zegt, en geen 'tering!'. Ze zouden het eens over kunnen nemen.

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Sommige dingen snapt ze wel ja. De woorden die ik het altijd op dezelfde manier gebruik. Andere dingen, die meer voor de lol zijn, snapt ze weer niet, omdat er ook weinig aan te snappen valt.
Zoals "ik ga echt niet terug hoor" (als ze aan de riem loopt en wil snuffelen aan iets waar we al voorbij zijn, met die woorden loopt ze maar weer door.)
Deze kant, wachten, doorlopen zijn er op precies dezelfde manier ingesleten en ben dolblij dat ze mij begrijpt want ze zijn reuze handig.
Als het leuk is dan is het: Leuk hè? Pedagogisch verantwoord, kuch, opfokken voor een koekje gebeurt hier ook wel eens. Wil je lekkers? Eten voor het mooie meisje (
).
Er is "welterusten", als ze op de bank slaapt, en "ga je mee slapen", als vriend nachtdienst heeft en ze in de slaapkamer mag. Snapt ze prima.
Ga je mee uiteraard ook bekend.
Als ze stout is (niet echt stout, maar komisch stout), dan is ze madame en mevrouw. "Vind je dat soms normaal?" volgt meestal.
Daar snapt ze dan weer niets van en begint leuk te kwispelen. Eigenlijk valt er ook weinig te snappen. Zelf weet ik namelijk ook nog niet of ik moet lachen of niet.
Ik voel me niet eens raar dat ik tegen mijn hond praat. Dat is pas raar misschien.
Zoals "ik ga echt niet terug hoor" (als ze aan de riem loopt en wil snuffelen aan iets waar we al voorbij zijn, met die woorden loopt ze maar weer door.)
Deze kant, wachten, doorlopen zijn er op precies dezelfde manier ingesleten en ben dolblij dat ze mij begrijpt want ze zijn reuze handig.
Als het leuk is dan is het: Leuk hè? Pedagogisch verantwoord, kuch, opfokken voor een koekje gebeurt hier ook wel eens. Wil je lekkers? Eten voor het mooie meisje (
Er is "welterusten", als ze op de bank slaapt, en "ga je mee slapen", als vriend nachtdienst heeft en ze in de slaapkamer mag. Snapt ze prima.
Ga je mee uiteraard ook bekend.
Als ze stout is (niet echt stout, maar komisch stout), dan is ze madame en mevrouw. "Vind je dat soms normaal?" volgt meestal.
Daar snapt ze dan weer niets van en begint leuk te kwispelen. Eigenlijk valt er ook weinig te snappen. Zelf weet ik namelijk ook nog niet of ik moet lachen of niet.
Ik voel me niet eens raar dat ik tegen mijn hond praat. Dat is pas raar misschien.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Dat gaat wel ver hoor, whaha!!!Hanneke2 schreef:Ik betrapte mezelf er vandaag op dat ik mijn taal kuis als ik het tegen de honden heb. Zoals je met kleuters in de buurt ook 'potjandosie' zegt, en geen 'tering!'. Ze zouden het eens over kunnen nemen.
![]()
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Mijn taal kuizen doe ik niet echt maar wel aanspreken met "u" dus, af en toe denk ik: je bent ook niet wijs
maar het gaat echt vanzelf inmiddels.
Vorig jaar had ik een wedstrijd met Jack en de jachthondenwereld is soms best een stoer mannencultuur.
Jack kwam een apport brengen, ik pak het aan en zeg: dankuwel.
Die keurmeesters stonden echt
Als ze iets liefs doen zeg ik ook altijd: "wat vriendelijk van u" en als ze iets minder liefs doen zeg ik: " [naam hond] toch! doe eens niet zo flauw! dat kan best anders".
Vorig jaar had ik een wedstrijd met Jack en de jachthondenwereld is soms best een stoer mannencultuur.
Jack kwam een apport brengen, ik pak het aan en zeg: dankuwel.
Die keurmeesters stonden echt
Als ze iets liefs doen zeg ik ook altijd: "wat vriendelijk van u" en als ze iets minder liefs doen zeg ik: " [naam hond] toch! doe eens niet zo flauw! dat kan best anders".
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Wat ben jij van plan, ben je nu helemaal besodemieterd, waag het eens en dreigen met het asiel doe ik ook wel. Meestal zeg ik de naam van de hond waar het om gaat erbij, maar momenteel is het vaker tegen een van de katten gericht. Wat een bliksem, gisteren had hij zichzelf door mijn houten luxaflex heen gevlochten 
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Gewoon heel hard HEEE!
Maar hij begrijpt ook als hij gepoept buiten dat ik nog moet opruimen. Zeg ik ja waar ligt het dan? Gaat hij er naar toe en wijst het aan. Voor mij wel zo handig op een groot grasveld.
Maar hij begrijpt ook als hij gepoept buiten dat ik nog moet opruimen. Zeg ik ja waar ligt het dan? Gaat hij er naar toe en wijst het aan. Voor mij wel zo handig op een groot grasveld.

Neeltje
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik overleg altijd met Micron als ik een broodje onderweg haal ipv dat ik die zelf heb meegenomen.
Hij krijgt dan altijd een stukje want hij zit altijd naast me in de auto en ik stel zijn inbreng daarover altijd wel op prijs
Gelukkig komen onze smaken overeen
En laatst liep ik in de duinen te wandelen en kwam twee behoorlijk vechtende konijnen tegen waarop ik streng zei ,zijn jullie nu helemaal gek geworden hou daar ogenblikkelijk mee op wat ze ook direct verschrikt deden
Hij krijgt dan altijd een stukje want hij zit altijd naast me in de auto en ik stel zijn inbreng daarover altijd wel op prijs
Gelukkig komen onze smaken overeen
En laatst liep ik in de duinen te wandelen en kwam twee behoorlijk vechtende konijnen tegen waarop ik streng zei ,zijn jullie nu helemaal gek geworden hou daar ogenblikkelijk mee op wat ze ook direct verschrikt deden

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
'Wat doe jij daar?' gebruik ik heel vaak. Vorige week stond Luna met haar voorpoten op het huisje van de krabpaal de kattenbrokken op te vreten. Dus ik kom de kamer in en zeg op semi-strenge toon; 'wat doe jij daar?'
*kwispelkwispel en neemt nog een hap*
'Hallo, ik praat tegen je?!'
*kwispelt nog wat harder, kijkt om en eet daarna weer rustig verder*
'Hey joh, ga daar eens van af jij vieze vette vreetzak! Opzouten!'
Toen heb ik haar maar een duwtje gegeven
'Wat denk je zelf?' gebruik ik vaak als ze haar bal buiten mijn bereik legt en er dan vanuit gaat dat ik wel even overeind kom om hem te pakken. En 'Dat dacht ik niet!' als ik aan het eten ben en ze "heel per ongeluk" zo naast me gaat zitten dat haar neus zo'n beetje boven mijn bord hangt
*kwispelkwispel en neemt nog een hap*
'Hallo, ik praat tegen je?!'
*kwispelt nog wat harder, kijkt om en eet daarna weer rustig verder*
'Hey joh, ga daar eens van af jij vieze vette vreetzak! Opzouten!'
Toen heb ik haar maar een duwtje gegeven
'Wat denk je zelf?' gebruik ik vaak als ze haar bal buiten mijn bereik legt en er dan vanuit gaat dat ik wel even overeind kom om hem te pakken. En 'Dat dacht ik niet!' als ik aan het eten ben en ze "heel per ongeluk" zo naast me gaat zitten dat haar neus zo'n beetje boven mijn bord hangt

-
Anneke & Timka
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Ik hou hele verhalen tegen Timka.
En ze begrijpt me donders goed! Ze is toch zo pienter!
Als ik alleen al tegen haar zeg: "Kippie power" dan pakt ze haar rubber kip en rent er als een bezetene mee door het huis.
En ze begrijpt me donders goed! Ze is toch zo pienter!
Als ik alleen al tegen haar zeg: "Kippie power" dan pakt ze haar rubber kip en rent er als een bezetene mee door het huis.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik woon alleen, moet toch ergens tegen praten
Als hij iets gaat doen wat niet mag (sokken jatten is favoriet), dan zeg ik op vragende toon 'Fiiihinnn...' dan kijkt hij op zo van 'oh dat mag niet hè' en vervolgens zet hij toch nog een stapje dichterbij, steekt z'n neus uit en met een goed getimede 'nee!' van mij laat hij het dan toch maar liggen
Ruim ik het dan niet op, dan probeert hij het gerust later nog eens. Dan ben ik even bezig en hoor ik snelle, triomfantelijke voetjes op het laminaat achter me langs schieten en met een plof op z'n kussen belanden. Meestal betekend dat dat hij ergens iets gejat heeft en waar hij heel trots op is. 'Finnn dat mag niet hè, laat eens los. Hier pak je knuffel maar' *gooit knuffel*. En zo zit je opeens met je hond te spelen 
Als hij iets gaat doen wat niet mag (sokken jatten is favoriet), dan zeg ik op vragende toon 'Fiiihinnn...' dan kijkt hij op zo van 'oh dat mag niet hè' en vervolgens zet hij toch nog een stapje dichterbij, steekt z'n neus uit en met een goed getimede 'nee!' van mij laat hij het dan toch maar liggen
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Dat is hier ook... GODVER..... en dan gaan de katten naar buiten, Bonnie ( als ze het toevallig hoort) in d'r mand en Kai naar z'n kleedje.....Tara schreef:Nou, mijn honden kunnen dus echt niet tegen het g-woord.Hanneke2 schreef:Ik betrapte mezelf er vandaag op dat ik mijn taal kuis als ik het tegen de honden heb. Zoals je met kleuters in de buurt ook 'potjandosie' zegt, en geen 'tering!'. Ze zouden het eens over kunnen nemen.
![]()
Dat hebben ze natuurlijk heel rap gelinkt aan boze mij, en dat is wel ongeveer het aller-, aller-, allerergste dat er bestaat.
Ik betrapte me net op:"Kai, nog even doorgaan met dit gekloot en dan ga je lekker een middagje naar binnen. WEG HIER. interesseert me niet waarheen, maar je gaat hier weg."
Hij ging. meteen. denk dat ik duidelijk was.
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Ik kom hier tijdens de wandelingen regelmatig langs erfhonden (in hokken of los op het erf maar dan wel achter een hek).
Dax had altijd de neiging om daar tegen te blaffen. Maar tegenwoordig helpt een dreigende: "Ik zet je over het hek, kijken of je dan nog zoveel praatjes hebt" erg goed.
Ze is dan meteen stil en de volgende keer hoef ik alleen maar een korte samenvatting a la "Dax hek" te geven.
Ook vertel ik ze regelmatig dat ze als ze braaf zijn thuis wat lekkers krijgen.
Of als ze zelf al bij de kast gaan staan is het: hondjes die vragen worden overgeslagen.
Dax had altijd de neiging om daar tegen te blaffen. Maar tegenwoordig helpt een dreigende: "Ik zet je over het hek, kijken of je dan nog zoveel praatjes hebt" erg goed.
Ze is dan meteen stil en de volgende keer hoef ik alleen maar een korte samenvatting a la "Dax hek" te geven.
Ook vertel ik ze regelmatig dat ze als ze braaf zijn thuis wat lekkers krijgen.
Of als ze zelf al bij de kast gaan staan is het: hondjes die vragen worden overgeslagen.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
mm... eigenlijk all of the above. Ik lul wat af.
Ik zeg ook vaak: " d`r uut , met die snuut" en dat snappen ze heel goed (als er weer een kop de koelkast of vaatwasser induikt
Ik zeg ook vaak: " d`r uut , met die snuut" en dat snappen ze heel goed (als er weer een kop de koelkast of vaatwasser induikt

-
sjm
- Zeer actief
Hele gesprekken hier met de beesten.
Kattenprinses Iepie praat ook terug, dat is nog leuker dan blijf je doorgaan.
"O ja, Iep? *miew* Echt waar?! *miew* Ja maar, wat WIL je dan? *miewwww*"
En vaak met een "boze toon": "Meneer Sam! Wát denk jij nu weer te gaan uitspoken?"
Vervolgens gaat meneer Sam op z'n rug op z'n allerschattigst liggen met z'n piep eruit. Sammy houdt van straf.
Kattenprinses Iepie praat ook terug, dat is nog leuker dan blijf je doorgaan.
En vaak met een "boze toon": "Meneer Sam! Wát denk jij nu weer te gaan uitspoken?"
Vervolgens gaat meneer Sam op z'n rug op z'n allerschattigst liggen met z'n piep eruit. Sammy houdt van straf.
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
Geniaal topic!
Ik praat ook de hele dag tegen de honden. Op de training wordt me regelmatig verzocht nu eens mijn mond te houden en gewoon alleen commando's te geven...
Dat kan ik niet hoor. En jemig, die beesten weten niet beter. Die filteren heus wel wat belangrijk voor ze is.
Ik praat met ze alsof ze antwoord geven, dat ook nog
"Wat denk je Maddie, ga je mee uit? Bijvoorbeeld vanavond nog? Theoretisch moet je wel plassen voordat ik naar bed ga, namelijk. Hoe bedoel je, nee? Omdat het regent? Wat ben je toch ook een verwend mormel..." (dat levert me slechts een opgetrokken wenkbrauw op)
"Willen Ulic en Egan zich bij de infobalie melden? Ulic en Egan, infobalie" (etenstijd)
"Fitz... Ik heb mijn schoenen hier uitgetrokken. Ik weet het zeker. Nee echt. Hier onder de verwarming. En nou staan ze in de tuin. Hoe kan dat. Nee, het was Maddie niet. (scheef koppie van Fitz, en vervolgens gaat hij mijn schoenen verwijzen)
"Sam! Naar binnen. Je hoort me wel. Echt naar binnen! Het is geen optie. Het was toch geen vraag? Dank u vriendelijk" (oude slome sjokt naar binnen. Hij wacht trouwens rustig mijn hele verhaal af voordat hij naar binnen gaat
)
"Lag het in de verwachting dat ik dat leuk zou vinden? Nou, dat had je dan fout gedacht"
"Ja! Dat kan dus niet. Sukkel"
"Is het kattenvoer voor jou? Waarom zit je neus dan in die ton?"
Ik praat ook de hele dag tegen de honden. Op de training wordt me regelmatig verzocht nu eens mijn mond te houden en gewoon alleen commando's te geven...
Dat kan ik niet hoor. En jemig, die beesten weten niet beter. Die filteren heus wel wat belangrijk voor ze is.
Ik praat met ze alsof ze antwoord geven, dat ook nog
"Wat denk je Maddie, ga je mee uit? Bijvoorbeeld vanavond nog? Theoretisch moet je wel plassen voordat ik naar bed ga, namelijk. Hoe bedoel je, nee? Omdat het regent? Wat ben je toch ook een verwend mormel..." (dat levert me slechts een opgetrokken wenkbrauw op)
"Willen Ulic en Egan zich bij de infobalie melden? Ulic en Egan, infobalie" (etenstijd)
"Fitz... Ik heb mijn schoenen hier uitgetrokken. Ik weet het zeker. Nee echt. Hier onder de verwarming. En nou staan ze in de tuin. Hoe kan dat. Nee, het was Maddie niet. (scheef koppie van Fitz, en vervolgens gaat hij mijn schoenen verwijzen)
"Sam! Naar binnen. Je hoort me wel. Echt naar binnen! Het is geen optie. Het was toch geen vraag? Dank u vriendelijk" (oude slome sjokt naar binnen. Hij wacht trouwens rustig mijn hele verhaal af voordat hij naar binnen gaat
"Lag het in de verwachting dat ik dat leuk zou vinden? Nou, dat had je dan fout gedacht"
"Ja! Dat kan dus niet. Sukkel"
"Is het kattenvoer voor jou? Waarom zit je neus dan in die ton?"
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
'Zou je nu eens luisteren of vandaag maar niet?' Luca kiest helaas altijd voor vandaag maar niet 
-
Lemuria
Als Izzy, in plaats van als een malloot te trekken, netjes draaft langs de fiets, hoor ik mezelf ook vaker kirren "Wat ben jij móói aan het lopen!".
-
Lieske1977
Deze is echt briljant!Kayltje schreef: "Willen Ulic en Egan zich bij de infobalie melden? Ulic en Egan, infobalie" (etenstijd)
(Werkt het net zo goed als 'Wil je soms happiehap in je bakkiebak?' of mijn zelfverzonnen lekker eten-liedje dat ik alleen nog maar hoef te fluiten om Joy overeind te laten vliegen?
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Oh ja, met mijn katten ben ik helemaal ergsjm schreef:Hele gesprekken hier met de beesten.
Kattenprinses Iepie praat ook terug, dat is nog leuker dan blijf je doorgaan."O ja, Iep? *miew* Echt waar?! *miew* Ja maar, wat WIL je dan? *miewwww*"
![]()

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15