Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rimadyl over datum. Kan het nog?
Moderator: moderatorteam
- billyboy2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
rimadyl over datum. Kan het nog?
Mijn mooie meisje heeft een zeer pootje.
Vanmorgen begonnen. Maar vanavond na 10 minuten wandelen liep ze weer aardig normaal en rende weer vrolijk rond.
Net laatste rondje. En voor we de deur uit gingen gilde ze even en liep op 3 poten, later zette ze hem wel weer neer maar liep duidelijk moeilijk en kwispeld flink met aangeknepen staart.
Morgen dus naar de dierenarts in plaats van auto rijles
Nou wil ik haar graag een pijnstiller geven maar heb alleen rimadyl en dat is al enige jaren over datum.
Ik slik zelf wel eens medicatie/vitamines die over datum zijn en leef nog steeds.
Maar het is mijn kindje, en wil haar niet ziek maken met medicatie.
Wat zouden jullie doen?
Vanmorgen begonnen. Maar vanavond na 10 minuten wandelen liep ze weer aardig normaal en rende weer vrolijk rond.
Net laatste rondje. En voor we de deur uit gingen gilde ze even en liep op 3 poten, later zette ze hem wel weer neer maar liep duidelijk moeilijk en kwispeld flink met aangeknepen staart.
Morgen dus naar de dierenarts in plaats van auto rijles
Nou wil ik haar graag een pijnstiller geven maar heb alleen rimadyl en dat is al enige jaren over datum.
Ik slik zelf wel eens medicatie/vitamines die over datum zijn en leef nog steeds.
Maar het is mijn kindje, en wil haar niet ziek maken met medicatie.
Wat zouden jullie doen?
-
Lemuria
Re: rimadyl over datum. Kan het nog?
Nee, ik zou het zeker niet geven. Een maand of wat over datum zou ik misschien nog wel durven, maar jaren over datum? Nee, daar ga ik geen risico mee lopen.
Beetje wat je vorige keer dus ook geadviseerd kreeg.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=250047
Beetje wat je vorige keer dus ook geadviseerd kreeg.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=250047
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Nee.. ik zou het niet meer geven. Niet eens omdat ik bang zou zijn dat ze er ziek van word, maar omdat ik denk dat de werkzame stof niet meer werkt na jaren over de datum.
Sterkte met je hondje
Sterkte met je hondje
- billyboy2
- Zeer actief
Och Jemig wist niet dat ik daar al eens eerder vraag over had gesteld.
Mijn pa zijn Alzheimer is besmettelijk
Mijn pa zijn Alzheimer is besmettelijk
-
Lemuria
Ik was benieuwd of er iets online te vinden was over houdbaarheidsdatum en kwam toevallig dit topic tegen.
- billyboy2
- Zeer actief
Topic is alwel 3 jaar oud. Veel gebeurd dat mijn hersenen heeft aangetast haha.
Dan moet kitty het maar even volhouden. Ze ligt nou rustig naar buiten te kijken. Maar voor hoelang...
Dat is zo'n nadeel van teckels. Altijd maar door gaan..
Die andere van mij doet helemaal niks meer met een zere poot..
Dan moet kitty het maar even volhouden. Ze ligt nou rustig naar buiten te kijken. Maar voor hoelang...
Dat is zo'n nadeel van teckels. Altijd maar door gaan..
Die andere van mij doet helemaal niks meer met een zere poot..
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Jawel hoor ik geeft t gerust. De enige kans is dat t wat minder werkzaam is. Heb t hier ook gedaan (metacam). Geen enkel probleem.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik zou nooit zomaar zoiets geven. je weet niet wat er aan de hand is en met pijnstillers kan het zomaar gebeuren dat ze het teveel gaat belasten. eerst DA, dan pillen zolang je niet weet wat er is.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
dit dus, ik kwam een keer bij een client met hartklachten. Haar Nitrospray was 3 jaar over de datum, dus ik de HAP gebeld....geef maar een spraytje extra, de werkzaamheid zal wat minder zijn......malinois schreef:Jawel hoor ik geeft t gerust. De enige kans is dat t wat minder werkzaam is. Heb t hier ook gedaan (metacam). Geen enkel probleem.
Dus zo doe ik dat met iets als Rimadyl ook.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou als ik uitreken hoeveel consulten ik uitgespaard heb dan das toch best een behoorlijk bedrag. Als ik denk dat t niet goed is zit ik bij de da. Maar normaal gesproken kan ik t toch redelijk inschatten. En ik geef dus niet een volledige pijnstilling hier krijgen ze dus net de hoeveelheid om t dragelijk te maken. Ze voelen dus nog wel iets en voorkom daarmee dat ze t vol gaan belasten.M@scha schreef:ik zou nooit zomaar zoiets geven. je weet niet wat er aan de hand is en met pijnstillers kan het zomaar gebeuren dat ze het teveel gaat belasten. eerst DA, dan pillen zolang je niet weet wat er is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
malinois schreef:Nou als ik uitreken hoeveel consulten ik uitgespaard heb dan das toch best een behoorlijk bedrag. Als ik denk dat t niet goed is zit ik bij de da. Maar normaal gesproken kan ik t toch redelijk inschatten. En ik geef dus niet een volledige pijnstilling hier krijgen ze dus net de hoeveelheid om t dragelijk te maken. Ze voelen dus nog wel iets en voorkom daarmee dat ze t vol gaan belasten.M@scha schreef:ik zou nooit zomaar zoiets geven. je weet niet wat er aan de hand is en met pijnstillers kan het zomaar gebeuren dat ze het teveel gaat belasten. eerst DA, dan pillen zolang je niet weet wat er is.
daarom geef ik in één zin 2x aan dat je het niet zomaar moet geven als je niet weet wat er is. als je dat wel in kunt schatten gaat mijn stukje dus niet over jou

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik zou het ook geven, de dierenarts had gezegd dat het dan hooguit wat minder werkzaam is.
Gerard durft iets over datum namelijk niet meer te geven aan de honden toen heb ik het maar eens gevraagd toen we bij de dierenarts waren.
Gerard durft iets over datum namelijk niet meer te geven aan de honden toen heb ik het maar eens gevraagd toen we bij de dierenarts waren.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dit dus en de kans is klein dat de werkzaamheid er minder is op geworden, ooit heb ik ergens een artikel gelezen dat medicatie zelfs na 25 jaar nog gebruik kan worden en dat de werkzaamheid er niet minder op geworden was.malinois schreef:Jawel hoor ik geeft t gerust. De enige kans is dat t wat minder werkzaam is. Heb t hier ook gedaan (metacam). Geen enkel probleem.

- billyboy2
- Zeer actief
Bedankt voor de antwoorden.
Vanmorgen contact gehad met DA en die zei dat het ook prima kan.
Niet langs geweest bij DA omdat ze de poot nog wel kan gebruiken.
Besloten toch geen rimadyl te geven, maar een dag verplichte rust. En vanavond liep ze al een stuk beter. Wel wat vreemd zo nu en dan, maar niet meer op 3 poten en aangeknepen staart.
We houden dit weekend samen rust. Is voor vrouwtje ook wel goed
Vanmorgen contact gehad met DA en die zei dat het ook prima kan.
Niet langs geweest bij DA omdat ze de poot nog wel kan gebruiken.
Besloten toch geen rimadyl te geven, maar een dag verplichte rust. En vanavond liep ze al een stuk beter. Wel wat vreemd zo nu en dan, maar niet meer op 3 poten en aangeknepen staart.
We houden dit weekend samen rust. Is voor vrouwtje ook wel goed