Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brokjes mengen met nat voer?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

caelum
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullterrier, Amerikaanse Stafford.
Aantal honden: 2

Brokjes mengen met nat voer?

Ongelezen bericht door caelum »

Hallo,

Even kort: mag je brokjes mengen met nat voer (blikvoer/voer uit kuipjes, dus GEEN kvv of vers vlees)?

Alvast bedankt!
Lemuria

Re: Brokjes mengen met nat voer?

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ja. Niemand die het je verbied.
caelum
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullterrier, Amerikaanse Stafford.

Ongelezen bericht door caelum »

Ik snap dat niemand het mij verbied, maar omdat je soms hoort dat je vers vlees niet mag mengen met brok.
Mijn hond krijgt nu een speciaal dieet van de dierenarts vanwege haar acute alvleesklierontsteking, en nu moet ze poeder over haar brokjes en haar natvoer hebben. Omdat het poeder niet hecht aan de brok en ze natte brok niet zo'n succes vindt, vroeg ik me af of ik de brokken kan mengen met het natvoer, zodat de poeder wel aan alles hecht.
flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flaneloba »

Ja hoor geen probleem :wink:
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

caelum schreef:Ik snap dat niemand het mij verbied, maar omdat je soms hoort dat je vers vlees niet mag mengen met brok.
Da's achterhaalde info, voer is voer, of het nu nat is, geperst of wat dan ook. Het komt er allemaal vanzelf weer uit, geen probleem ;) Onze honden vroeger thuis kregen vaak brokken met een schep van ons avondeten erover heen. Ook die hebben de leeftijden tussen 12-14 jaar gehaald, in vrijwel blakende gezondheid. Dus lekker gaan mengen als dat jou zo uitkomt.
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

Lemuria schreef:
caelum schreef:Ik snap dat niemand het mij verbied, maar omdat je soms hoort dat je vers vlees niet mag mengen met brok.
Da's achterhaalde info, voer is voer, of het nu nat is, geperst of wat dan ook. Het komt er allemaal vanzelf weer uit, geen probleem ;) Onze honden vroeger thuis kregen vaak brokken met een schep van ons avondeten erover heen. Ook die hebben de leeftijden tussen 12-14 jaar gehaald, in vrijwel blakende gezondheid. Dus lekker gaan mengen als dat jou zo uitkomt.
Helemaal mee eens :ok:
Daarnaast, je heb vervelendere dingen aan je hoofd en het is erger als dat poeder niet naar binnengaat.
En als je er gevoelsmatig het toch niet wilt, gooi je toch een beetje water over de brokken? ;)
Afbeelding
billyboy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Geen probleem hoor.

Maar blikvoer is natuurlijk niet vergelijkbaar met vers vlees. Blikvoer bevat amper vlees namelijk.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Misschien kun je, stel dat ze haar eten niet wil met die poeder er door of er op, de poeder in wat lekkers oplossen en het zo op laten likken. Ik weet alleen niet of ze alles wel mag hebben met een alvleesklier ontsteking maar ik denk b.v. aan een beetje yoghurt of vla met de poeder er door. Die van ons doet b.v. een moord voor een lik slagroom. Nogmaals, ik weet niet of ze dat zou mogen maar zo ja dan is het misschien te overwegen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”