Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nadenken over verandering in voer?
Moderator: moderatorteam
- marsol
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier x sharpei kruising
- Aantal honden: 1
Nadenken over verandering in voer?
Hallo,
Ik ben sinds gister hier actief. En nu lees ik dat hier veel mensen zijn die kvv geven, naast of ipv brokken. Ik voer momenteel hill's scienceplan adult brok. In dit keer de smaak lam, dit wissel ik een beetje af. Ze krijgt weleens een bakje natvoer, gewoon de ordinaire rommel vd supermarkt. Het voegt voor mijn gevoel niets toe, maar ze vind het geweldig lekker. Ik heb ook weleens vlees gegeven, ook dat vind ze erg lekker. Maar ik vond het niet zo nodig omdat de brok alles moet bevatten wat ze moet hebben. Helaas gaat de brok niet in 1x op. Als ze van wandelen komt dan gebeurd het nog weleens dat er een hele portie in 1x door gaat. Maar ook dat is niet altijd het geval. Elke dag is weer de vraag hoeveel brok ze wil. Uiteraard met vlees erdoor gaat het in 1x op.
Ik geloof dat ze heel goed zelf kan bepalen hoeveel ze nodig heeft. Ze ziet er goed uit, mooi slank. Maar toch kan het altijd beter in mijn ogen. Dus graag jullie ideeën en ervaringen!
Ik ben sinds gister hier actief. En nu lees ik dat hier veel mensen zijn die kvv geven, naast of ipv brokken. Ik voer momenteel hill's scienceplan adult brok. In dit keer de smaak lam, dit wissel ik een beetje af. Ze krijgt weleens een bakje natvoer, gewoon de ordinaire rommel vd supermarkt. Het voegt voor mijn gevoel niets toe, maar ze vind het geweldig lekker. Ik heb ook weleens vlees gegeven, ook dat vind ze erg lekker. Maar ik vond het niet zo nodig omdat de brok alles moet bevatten wat ze moet hebben. Helaas gaat de brok niet in 1x op. Als ze van wandelen komt dan gebeurd het nog weleens dat er een hele portie in 1x door gaat. Maar ook dat is niet altijd het geval. Elke dag is weer de vraag hoeveel brok ze wil. Uiteraard met vlees erdoor gaat het in 1x op.
Ik geloof dat ze heel goed zelf kan bepalen hoeveel ze nodig heeft. Ze ziet er goed uit, mooi slank. Maar toch kan het altijd beter in mijn ogen. Dus graag jullie ideeën en ervaringen!

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Re: Nadenken over verandering in voer?
Mijn hond at ook nooit haar brokken op in een keer, af en toe een hapje. Dat veranderde totaal toen ik haar op kvv (en later barf) zette
Maar ja, dat wil je ook niet de hele dag hebben staan.
Tja wat wil je weten? Er zijn heel veel merken, verschillend in prijs, diersoort en verhouding. Sommigen bevatten een calciumpreparaat en anderen gemalen bot. Ik geef verschillende soorten, op de een doen ze het beter dan op de andere. Gollum lijkt een maag van schokbeton te hebben, die kan alles eten. Mika reageert wat gevoelig op sommige diersoorten (diarree of het niet lusten). Je kunt het met brok, naast brok of ipv brok voeren. Ik voer nu alleen kvv en af en toe een kip in stukken.

Maar ja, dat wil je ook niet de hele dag hebben staan.
Tja wat wil je weten? Er zijn heel veel merken, verschillend in prijs, diersoort en verhouding. Sommigen bevatten een calciumpreparaat en anderen gemalen bot. Ik geef verschillende soorten, op de een doen ze het beter dan op de andere. Gollum lijkt een maag van schokbeton te hebben, die kan alles eten. Mika reageert wat gevoelig op sommige diersoorten (diarree of het niet lusten). Je kunt het met brok, naast brok of ipv brok voeren. Ik voer nu alleen kvv en af en toe een kip in stukken.
Je kunt de meeste informatie, zo snel mogelijk, vinden als je rechts bovenin op 'zoeken' klikt en daar zoektermen als 'kvv' of 'barf' intikt
Daar staan alle ervaringen/meningen ooit. Dan kun je alvast een aardig eindje vooruit 
Ik geef zelf 100% KVV nu, maar ben van plan over een weekje of 2 te beginnen met overdag brokken te geven. Waarom? Omdat ze hun eten dan mogen gaan verdienen door de dag heen. Ik heb een puberhond met best wel een eigen willetje, dus dit komt mij gewoon beter uit qua trainen/opvoeden, maar elke situatie/hond heeft zo z'n eigen ideale aanpak

Ik geef zelf 100% KVV nu, maar ben van plan over een weekje of 2 te beginnen met overdag brokken te geven. Waarom? Omdat ze hun eten dan mogen gaan verdienen door de dag heen. Ik heb een puberhond met best wel een eigen willetje, dus dit komt mij gewoon beter uit qua trainen/opvoeden, maar elke situatie/hond heeft zo z'n eigen ideale aanpak

- dagmar88
- Zeer actief
Dat is nu net een brok waar je veel mais en tarwe koopt voor je geld.
Prijs/kwaliteit verhouding kan zeker beter, of je nu een voer met een hoger aandeel vlees in dezelfde prijsklasse koopt, of vergelijkbare kwaliteit voor minder.
Prijs/kwaliteit verhouding kan zeker beter, of je nu een voer met een hoger aandeel vlees in dezelfde prijsklasse koopt, of vergelijkbare kwaliteit voor minder.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Ik heb een tijdje KVV gevoerd, maar mijn honden kwamen duidelijk tekort. Ik blijf dus lekker op mijn sportbrok
.
Een hond is geen wolf en middels meerdere studies is aangetoond dat de vertering ook anders is. Honden leven al decennia met mensen en zijn gewend om hun afval te eten(zoals ingewanden van dieren, overblijfselen van graan, aardappels enz). Honden kunnen prima granen gebruiken als energiebron, net als vlees en vis. Echter een brok als Pedigree met bijna alleen maar mais en weinig toevoegingen is een beetje als de Mac Donalds onder de hondenbrokken
Ik voer nu zo'n 2x per week KVV bij omdat ze het lekker vinden. Ik zou zeggen, verdiep je erin, laat je niet afschrikken door moraalridders die of het 1 of het ander compleet afkeuren. Net als mensen reageert niet elke hond hetzelfde op een bepaald voer.

Een hond is geen wolf en middels meerdere studies is aangetoond dat de vertering ook anders is. Honden leven al decennia met mensen en zijn gewend om hun afval te eten(zoals ingewanden van dieren, overblijfselen van graan, aardappels enz). Honden kunnen prima granen gebruiken als energiebron, net als vlees en vis. Echter een brok als Pedigree met bijna alleen maar mais en weinig toevoegingen is een beetje als de Mac Donalds onder de hondenbrokken

Ik voer nu zo'n 2x per week KVV bij omdat ze het lekker vinden. Ik zou zeggen, verdiep je erin, laat je niet afschrikken door moraalridders die of het 1 of het ander compleet afkeuren. Net als mensen reageert niet elke hond hetzelfde op een bepaald voer.
- dagmar88
- Zeer actief
Kvv en brokken zijn beiden compleet, dus "niet nodig", 't is maar net wat je zelf wilt.
Iedere hond is verschillend. Er zijn er die helemaal niets kunnen met granen en mais, net zoals er zijn die het op vlees niet goed (genoeg) doen.
Niko heeft koolhydraten nodig, die zit met high energy brokken al ver boven de normale hoeveelheid.
Die krijgt bij z'n vlees altijd havermout of aardappel(puree) om op gewicht te blijven.
Ik wil in ieder geval dat mijn honden lekker eten en dat doen ze met afwisseling. 2 maaltijden per dag, 1 x brok, 1 x kvv met er bij wat ik heb liggen. Tafelresten, groente en fruit, kruiden, noten, zuivel, soep, eieren, olie/vet, blik etc.
Af en toe een lap pens voor de tanden, botwerk en spiervlees, verse vis, net wat ze bij de kvv leverancier en op de markt in de aanbieding hebben.
Er is zo veel niet nodig, waar zij en/of ik wel plezier in hebben.
Iedere hond is verschillend. Er zijn er die helemaal niets kunnen met granen en mais, net zoals er zijn die het op vlees niet goed (genoeg) doen.
Niko heeft koolhydraten nodig, die zit met high energy brokken al ver boven de normale hoeveelheid.
Die krijgt bij z'n vlees altijd havermout of aardappel(puree) om op gewicht te blijven.
Ik wil in ieder geval dat mijn honden lekker eten en dat doen ze met afwisseling. 2 maaltijden per dag, 1 x brok, 1 x kvv met er bij wat ik heb liggen. Tafelresten, groente en fruit, kruiden, noten, zuivel, soep, eieren, olie/vet, blik etc.
Af en toe een lap pens voor de tanden, botwerk en spiervlees, verse vis, net wat ze bij de kvv leverancier en op de markt in de aanbieding hebben.
Er is zo veel niet nodig, waar zij en/of ik wel plezier in hebben.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dan lees ik andere studies dan jijHippo schreef:Ik heb een tijdje KVV gevoerd, maar mijn honden kwamen duidelijk tekort. Ik blijf dus lekker op mijn sportbrok.
Een hond is geen wolf en middels meerdere studies is aangetoond dat de vertering ook anders is. Honden leven al decennia met mensen en zijn gewend om hun afval te eten(zoals ingewanden van dieren, overblijfselen van graan, aardappels enz). Honden kunnen prima granen gebruiken als energiebron, net als vlees en vis. Echter een brok als Pedigree met bijna alleen maar mais en weinig toevoegingen is een beetje als de Mac Donalds onder de hondenbrokken![]()

Mijn honden ook de sporthonden doen t beduidend beter op kvv en barf dan ze ooit op brok gedaan hebben en ik heb nogal wat brokken geprobeerd in de loop der jaren. En natuurlijk zijn er uitzonderingen honden die toch iets extra's nodig hebben dat kan... of honden die niet tegen vlees kunnen dat kan ook maar dat maakt t spijsverteringsstelsel niet anders...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Er is wel een groot verschil, namelijk dat wolven inderdaad veel slechter zijn in het verwerken van zetmeel. Maar... er zijn honden die het bijna net zo slecht kunnen als wolven en er zijn honden die het veel beter kunnen of het zelfs echt nodig hebben. Gevolg is dat je niet kunt stellen dat een hond wel of geen zetmeel nodig heeft. Sommige hebben het namelijk wel nodig, andere kunnen het vrij slecht verteren. En dus moet je kijken naar waar jouw hond het goed op doet. De een doet het goed op puur dierlijk voedsel, de ander mist dan echt wat. De een kan prima met veel zetmeel overweg, de ander wordt er ziek van.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Ik voer Kvv, en merk met name dat zijn ontlasting echt vele malen beter is. Dat wil zeggen minder vaak, minder veel en betere consistentie.
Dat is voor mij de belangrijkste reden om Kvv te blijven geven, maar hij vindt het ook gewoon erg lekker.
Dat is voor mij de belangrijkste reden om Kvv te blijven geven, maar hij vindt het ook gewoon erg lekker.
- marsol
- Vaste gebruiker
Oké, er is dus geen touw aan vast te knopen. Zoals ik ook al in de zoek functie zag. Iedereen heeft zijn eigen. En iedereen doet wat hun het beste lijkt zeg maar. Nou dan ga ik gewoon af en toe kvv geven omdat ze het lekker vind en houdt ik het nu op hill's brok. Daar zit ze al een hele tijd op en daar doet ze het heel erg goed mee. Hoewel de prijs me toch zwaar tegen valt. Ik heb het voor haar over, maar is er ook een brok dat de zelfde bestandsdelen heeft en toch even iets minder prijzig is? Iemand suggesties?

- Gollum
- Zeer actief
haha ja dat klopt, er is ook geen hond of baas hetzelfde. Ik heb geen verstand van brokken al lijkt mij het wel handig om een zak in huis te hebben voor het geval ik weer eeens vergeet voer uit de vriezer te halen.marsol schreef:Oké, er is dus geen touw aan vast te knopen. Zoals ik ook al in de zoek functie zag. Iedereen heeft zijn eigen. En iedereen doet wat hun het beste lijkt zeg maar. Nou dan ga ik gewoon af en toe kvv geven omdat ze het lekker vind en houdt ik het nu op hill's brok. Daar zit ze al een hele tijd op en daar doet ze het heel erg goed mee. Hoewel de prijs me toch zwaar tegen valt. Ik heb het voor haar over, maar is er ook een brok dat de zelfde bestandsdelen heeft en toch even iets minder prijzig is? Iemand suggesties?
- dagmar88
- Zeer actief
marsol schreef:Oké, er is dus geen touw aan vast te knopen. Zoals ik ook al in de zoek functie zag. Iedereen heeft zijn eigen. En iedereen doet wat hun het beste lijkt zeg maar. Nou dan ga ik gewoon af en toe kvv geven omdat ze het lekker vind en houdt ik het nu op hill's brok. Daar zit ze al een hele tijd op en daar doet ze het heel erg goed mee. Hoewel de prijs me toch zwaar tegen valt. Ik heb het voor haar over, maar is er ook een brok dat de zelfde bestandsdelen heeft en toch even iets minder prijzig is? Iemand suggesties?

Moet je eens kijken bij zooplus, daar kun je ingredienten van veel verschillende soorten voer bekijken.
Wat ik zei, er is niets mis mee, maar de prijs kwaliteit verhouding vind ik echt tegenvallen.
Mais en tarwe zijn niet duur.
Wel ook even letten op de instructies van de fabrikant. Soms lijkt een voer dezelfde prijs of duurder, maar heeft je hond er minder van nodig.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... dult/29431
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... zita/24896
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... tion/66509
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... voer/26494
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... club/22898
Meer waar voor hetzelfde geld.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... oer/157600
Hier kun je ook kijken, bekende merken vanuit polen. Verzenden duurt alleen iets langer.
http://www.zoofast.nl/
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
marsol schreef:Nou dan ga ik gewoon af en toe kvv geven omdat ze het lekker vindt

Tip: als je nu en dan blikvoer geeft, kijk dan bij zooplus ook eens naar de merken die ze daar verkopen. Die zijn wat beter van kwaliteit dan wat je in de supermarkt vindt.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik lees geen studies maar kijk naar de honden.malinois schreef:Dan lees ik andere studies dan jijHippo schreef:Ik heb een tijdje KVV gevoerd, maar mijn honden kwamen duidelijk tekort. Ik blijf dus lekker op mijn sportbrok.
Een hond is geen wolf en middels meerdere studies is aangetoond dat de vertering ook anders is. Honden leven al decennia met mensen en zijn gewend om hun afval te eten(zoals ingewanden van dieren, overblijfselen van graan, aardappels enz). Honden kunnen prima granen gebruiken als energiebron, net als vlees en vis. Echter een brok als Pedigree met bijna alleen maar mais en weinig toevoegingen is een beetje als de Mac Donalds onder de hondenbrokken![]()
Ik voer nu zo'n 2x per week KVV bij omdat ze het lekker vinden. Ik zou zeggen, verdiep je erin, laat je niet afschrikken door moraalridders die of het 1 of het ander compleet afkeuren. Net als mensen reageert niet elke hond hetzelfde op een bepaald voer.het spijsverteringstelsel van de wolf is voor 99% gelijk aan die van de hond.
Mijn honden ook de sporthonden doen t beduidend beter op kvv en barf dan ze ooit op brok gedaan hebben en ik heb nogal wat brokken geprobeerd in de loop der jaren. En natuurlijk zijn er uitzonderingen honden die toch iets extra's nodig hebben dat kan... of honden die niet tegen vlees kunnen dat kan ook maar dat maakt t spijsverteringsstelsel niet anders...
Van met m'n eerste hond een goede (dure) brok naar op advies een goedkopere sportbrok de overstap gemaakt naar vlees wat toen (vanaf Cavom) een goede keuze was. Jaren vers gevoerd maar altijd grote volumes nodig. Toch de overstap weer naar een sportbrok (Barca) geheel niet tevreden, ook niet icm vlees.
Nu over op RC, voor m'n sporthond de energy 4800, de jonge honden de junior active en de rest de sensible, ja duurder dan Barca maar nog niet eerder zo tevreden geweest.
Afspenen nog steeds eerst op vlees en dan over op brok en in de puppypakketjes zit ook beiden.
Vlees komt er voor de volwassen honden voor de lekker bij, ze vangen geregeld ook nog een konijn

Geen enorme (3-4 kilo voor de hond waar ik mee sport) hoeveelheden meer maar normale porties die graag gegeten worden met een goede vacht, algemene conditie en ontlasting.
-
- Zeer actief
Ik weet niet hoor, ik vraag t me af,Pauline schreef:marsol schreef:Nou dan ga ik gewoon af en toe kvv geven omdat ze het lekker vindtHeel goed. Eten hoort leuk en lekker te zijn, niet een verplichting omdat je nu eenmaal je voedingsstoffen binnen moet krijgen. Brokjes zijn een mooie uitvinding maar dag in dag uit alleen maar droge brokjes is voor de meeste honden echt te eentonig.
Tip: als je nu en dan blikvoer geeft, kijk dan bij zooplus ook eens naar de merken die ze daar verkopen. Die zijn wat beter van kwaliteit dan wat je in de supermarkt vindt.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Als je hond blij zijn bak leegeet is het toch prima? Maar als je heel eentonig voert, en de hond geeft aan een beetje meer variatie in het menu wel op prijs te stellen, gun het dier dat dan gewoon. TS kan dat gelukkig wel opbrengen; heb het in sommige topics wel anders gezien.S@ndr@ schreef:Ik weet niet hoor, ik vraag t me af,t zijn geen mensen en mijn hond kijkt echt geen twee keer die vreet gewoon zijn bak leeg
wat er ook inzit, al geef ik hem dag in dag uit t zelfde- kan me ook niet voorstellen dat ze proeven op dezelfde wij want dan moet KVV wel een erg laffe hap zijn
http://www.scientias.nl/u-heeft-uw-hond ... oorouders/malinois schreef: Dan lees ik andere studies dan jijhet spijsverteringstelsel van de wolf is voor 99% gelijk aan die van de hond.(...)
En natuurlijk zijn er uitzonderingen honden die toch iets extra's nodig hebben dat kan... of honden die niet tegen vlees kunnen dat kan ook maar dat maakt t spijsverteringsstelsel niet anders...
- marsol
- Vaste gebruiker
Leuk stukje, ik heb een soort gelijk verhaal gehoord tijdens een vd theorie lessen op hondentraining! Erg interessant!jvanringen schreef:http://www.scientias.nl/u-heeft-uw-hond ... oorouders/malinois schreef: Dan lees ik andere studies dan jijhet spijsverteringstelsel van de wolf is voor 99% gelijk aan die van de hond.(...)
En natuurlijk zijn er uitzonderingen honden die toch iets extra's nodig hebben dat kan... of honden die niet tegen vlees kunnen dat kan ook maar dat maakt t spijsverteringsstelsel niet anders...

-
- Zeer actief
Als de hond er goed uitziet dan vraag ik me af of het door eentonigheid komt, of omdat de hond gewoon prima weet wanneer hij genoeg heeft. er zijn namelijk genoeg honden die stoppen als ze genoeg hebben gegetenPauline schreef:Als je hond blij zijn bak leegeet is het toch prima? Maar als je heel eentonig voert, en de hond geeft aan een beetje meer variatie in het menu wel op prijs te stellen, gun het dier dat dan gewoon. TS kan dat gelukkig wel opbrengen; heb het in sommige topics wel anders gezien.S@ndr@ schreef:Ik weet niet hoor, ik vraag t me af,t zijn geen mensen en mijn hond kijkt echt geen twee keer die vreet gewoon zijn bak leeg
wat er ook inzit, al geef ik hem dag in dag uit t zelfde- kan me ook niet voorstellen dat ze proeven op dezelfde wij want dan moet KVV wel een erg laffe hap zijn

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik voer KVV en voer compleet. Je moet bij vlees voeren goed afwisselen in diersoorten en merken. Af en toe groenten erbij. Eitje etc. Wil je er echt meer van weten dan zou ik eens op www.barfplaats.nl je licht opsteken. Ik geloof absoluut niet in brokken en al helemaal niet in granen 

- Gollum
- Zeer actief
Ik heb net een zak Purizon besteld
Voor het eerst in 8 jaar dat ik brokken heb gekocht, ben benieuwd wat ze er van vinden

Voor het eerst in 8 jaar dat ik brokken heb gekocht, ben benieuwd wat ze er van vinden

-
- Zeer actief
we horen het wel,
....... t is echt wel makkelijk soms om ze in huis te hebben denk ik 

- Gollum
- Zeer actief
Ik ben de laatste tijd en beetje warrig en vergeet soms wat uit te leggen. Soms gaf ik ze dan een handje koekjes zodat ze toch wat in hun maag hadden voordat het voer was ontdooit. Maar aangezien er van beide kontjes wel wat af kan dacht ik dat ik maar beter een goede brok voor dat soort gevallen kon kopen.S@ndr@ schreef:we horen het wel,....... t is echt wel makkelijk soms om ze in huis te hebben denk ik
Het zijn allebei vuilnisbakken dus lusten zullen ze het wel, hoop alleen dat ze er ook een beetje mooi van poepen.
-
- Vaste gebruiker
Hoe zit het nu precies met het mengen van brok en kvv. De ene is daar zwaar op tegen, de ander zegt dat moderne studies allang hebben uitgewezen dat het prima kan en niets uitmaakt. Wat is nou de waarheid?
-
- Zeer actief
k zou zeggen probeer t uit, kan prima- het maakt dus niet uitRodrigoCosta schreef:Hoe zit het nu precies met het mengen van brok en kvv. De ene is daar zwaar op tegen, de ander zegt dat moderne studies allang hebben uitgewezen dat het prima kan en niets uitmaakt. Wat is nou de waarheid?

Waarom zou het niet kunnen? Voer = voer. Jij kunt toch ook tegelijkertijd een banaan en een koekje eten zonder terstond neer te vallen?RodrigoCosta schreef:Hoe zit het nu precies met het mengen van brok en kvv. De ene is daar zwaar op tegen, de ander zegt dat moderne studies allang hebben uitgewezen dat het prima kan en niets uitmaakt. Wat is nou de waarheid?

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ik ben zeer tevreden over Purizon!Gollum schreef:Ik ben de laatste tijd en beetje warrig en vergeet soms wat uit te leggen. Soms gaf ik ze dan een handje koekjes zodat ze toch wat in hun maag hadden voordat het voer was ontdooit. Maar aangezien er van beide kontjes wel wat af kan dacht ik dat ik maar beter een goede brok voor dat soort gevallen kon kopen.S@ndr@ schreef:we horen het wel,....... t is echt wel makkelijk soms om ze in huis te hebben denk ik
Het zijn allebei vuilnisbakken dus lusten zullen ze het wel, hoop alleen dat ze er ook een beetje mooi van poepen.
Shib krijgt het sinds een klein jaar ook als ik weer eens vergeten ben om er wat uit te leggen of als hij s avonds nog veel honger heeft.
En hij poept prachtige drolletjes

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Gollum
- Zeer actief
Oh goed om te weten!Shibby schreef:Ik ben zeer tevreden over Purizon!Gollum schreef:Ik ben de laatste tijd en beetje warrig en vergeet soms wat uit te leggen. Soms gaf ik ze dan een handje koekjes zodat ze toch wat in hun maag hadden voordat het voer was ontdooit. Maar aangezien er van beide kontjes wel wat af kan dacht ik dat ik maar beter een goede brok voor dat soort gevallen kon kopen.S@ndr@ schreef:we horen het wel,....... t is echt wel makkelijk soms om ze in huis te hebben denk ik
Shib krijgt het sinds een klein jaar ook als ik weer eens vergeten ben om er wat uit te leggen of als hij s avonds nog veel honger heeft.
En hij poept prachtige drolletjes
Het is net bezorgd, samen met de nieuwe halsband van Gol, mooi ding joh! Een zachtleren jachthalsband van Hunter

Nou nog een keer vlees vergeten uit te leggen

@RodrigoCosta; ik heb nooit nadelen gemerkt van het mengen van brok en kvv. Als beloningssnoepjes heb ik vaak brokjes gebruikt terwijl ze net kvv in de buik hadden, niks aan de hand. Net zoals ontgiften trouwens, nooit wat van gemerkt. Maar daar hebben ze ook een lever voor