Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kruising husky x staff x BD, we zien er vanaf

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Re: Zo kijken bij een hondje, blijkt kruising husky x staff

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ze is wel heel erg mooi.
De kruising zie ik er ook niet in. :19:
Afbeelding
Ratonero
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Ratonero »

Ik weet niet of je jezelf moeten laten leiden door de rassen die er in zitten. Mijn eerste hond was een kruising mechelse herder x alaskan malamute. Daar waren ook diverse mensen negatief over. Ja, hij had jachtinstinct en was sterk, maar het was o zo'n lieve hond.

Ik denk dat je vooral heel objectief naar de hond moet kijken. Misschien dat je haar voor langere tijd op proef mee kan krijgen? Of eerst met je eigen honden daar naartoe om te kijken hoe het onderling gaat? Wandelingen maken?
Ik zie er ook eerder Akita in dan BM. Mooie hond, maar ze zal vast een joekel worden :-).

Succes met het maken van de beslissing!
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bulley »

Ratonero schreef:Ik weet niet of je jezelf moeten laten leiden door de rassen die er in zitten. Mijn eerste hond was een kruising mechelse herder x alaskan malamute. Daar waren ook diverse mensen negatief over. Ja, hij had jachtinstinct en was sterk, maar het was o zo'n lieve hond.

Ik denk dat je vooral heel objectief naar de hond moet kijken. Misschien dat je haar voor langere tijd op proef mee kan krijgen? Of eerst met je eigen honden daar naartoe om te kijken hoe het onderling gaat? Wandelingen maken?
Ik zie er ook eerder Akita in dan BM. Mooie hond, maar ze zal vast een joekel worden :-).

Ik moet me helaas wel leiden door de rassen wat erdoor heen zit omdat ze de helft van de tijd bij 3 of 4 (en soms zelfs 5) kleine honden komt te zitten waarvan de lichtste zo 3,5 kg is, en allemaal het zelfde geslacht als haar, zou het mezelf niet vergeven als ze de chihuahua van bijna 10 jr uiteindelijk opvreet.

Wij hebben ook net besloten om er vanaf te zien. Ik weet niet of wij haar energie behoefte kunnen vervullen. En of ze uiteindelijk nog steeds hondvriendelijk is. Daarbij zal ze dus overdag bij mn ouders verblijven en aangezien mn vader een versleten nek heeft met soms uitval in de armen kan ik hen dat niet aan doen. Hoe leuk ik haar ook vind. Ze is een stuk groter (en sterker) als ik verwacht had.
Mocht iemand van hier denken het is wat voor mij wil ik graag de gegevens van het asiel doorgeven :wink:
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Bulley schreef: Wij hebben ook net besloten om er vanaf te zien. Ik weet niet of wij haar energie behoefte kunnen vervullen. En of ze uiteindelijk nog steeds hondvriendelijk is. Daarbij zal ze dus overdag bij mn ouders verblijven en aangezien mn vader een versleten nek heeft met soms uitval in de armen kan ik hen dat niet aan doen. Hoe leuk ik haar ook vind. Ze is een stuk groter (en sterker) als ik verwacht had.
Mocht iemand van hier denken het is wat voor mij wil ik graag de gegevens van het asiel doorgeven :wink:
Verstandige keuze lijkt mij. :ok:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Bulley schreef:
Ratonero schreef:Ik weet niet of je jezelf moeten laten leiden door de rassen die er in zitten. Mijn eerste hond was een kruising mechelse herder x alaskan malamute. Daar waren ook diverse mensen negatief over. Ja, hij had jachtinstinct en was sterk, maar het was o zo'n lieve hond.

Ik moet me helaas wel leiden door de rassen wat erdoor heen zit omdat ze de helft van de tijd bij 3 of 4 (en soms zelfs 5) kleine honden komt te zitten waarvan de lichtste zo 3,5 kg is, en allemaal het zelfde geslacht als haar, zou het mezelf niet vergeven als ze de chihuahua van bijna 10 jr uiteindelijk opvreet.

Wij hebben ook net besloten om er vanaf te zien. Ik weet niet of wij haar energie behoefte kunnen vervullen. En of ze uiteindelijk nog steeds hondvriendelijk is. Daarbij zal ze dus overdag bij mn ouders verblijven en aangezien mn vader een versleten nek heeft met soms uitval in de armen kan ik hen dat niet aan doen. Hoe leuk ik haar ook vind. Ze is een stuk groter (en sterker) als ik verwacht had.
Verstandig besluit. Er komt vast wel een passender hondje op jullie pad.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
dagmar88
Zeer actief

Re: kruising husky x staff x BD, we zien er vanaf

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jammer, maar lijkt me wel de beste keuze.

Waar ben je naar op zoek?
Bulley
Zeer actief
Bonairse kruising

dagmar88 schreef:Jammer, maar lijkt me wel de beste keuze.

Waar ben je naar op zoek?
Zeker jammer :( ze is heel leuk, maar wil niet het risico lopen haar over een paar jaar weer weg te moeten doen omdat ze toch niet zo hondvriendelijk meer is.
Eigenlijk ben ik helemaal niet op zoek.
En anders een Franse bulldog met hele lange neus :wink:
Igg een hondvriendelijke hond, niet benauwd, en niet te groot/sterk.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik vind het een leuke/grappige hond (om te zien) en zie de husky er idd wel in...
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Bulley schreef: Igg een hondvriendelijke hond, niet benauwd, en niet te groot/sterk.
Hondje dat perfect aan je beschrijving voldoet: het liefste, zachtste, leukste hondje dat er bestaat :)

Wel uit Spanje maar als pup naar Nederland gekomen en nu in de opvang bij een kennis van ons.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

*Wolf* schreef:
Bulley schreef: Igg een hondvriendelijke hond, niet benauwd, en niet te groot/sterk.
Hondje dat perfect aan je beschrijving voldoet: het liefste, zachtste, leukste hondje dat er bestaat :)

Wel uit Spanje maar als pup naar Nederland gekomen en nu in de opvang bij een kennis van ons.
Wat een leukerd! Zou mooi bij Mojo passen, als ik niet nog de meiden had. :wink:
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

LongFields schreef:
*Wolf* schreef:

Wat een leukerd! Zou mooi bij Mojo passen, als ik niet nog de meiden had. :wink:
Dat is zeker jammer!
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Op FB zie ik regelmatig Akita kruisingen voorbij komen.
En dan ook redelijk vaak Pitbull x Akita en stafford x Akita, en deze lijkt echt sprekend op dergelijke kruisingen die soms voorbij komen.

Als dat echt zo zou zijn dan heeft de toekomstige eigenaar best de handen vol eraan denk ik :schrik:
Zijn toch beide niet bepaald lieverdjes altijd.

Ik vind haar wel mooi hoor :I:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

*Wolf* schreef:Hondje dat perfect aan je beschrijving voldoet: het liefste, zachtste, leukste hondje dat er bestaat :)

Oh, die zou ik ook zó willen, ware het niet dat ik al 1,5 hond heb :I: Prachtig beest, mooie uitstraling.
Ratonero
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Ratonero »

Hanneke2 schreef:
Bulley schreef:

Verstandig besluit. Er komt vast wel een passender hondje op jullie pad.
Verstandige keuze zo uit je verhaal op te maken. Wie weer wat voor leuke hond je binnenkort tegenkomt die goed in de roedel en thuissituatie past :-)
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

zeer mooie hond maar de mix waarvan ze samengesteld is is wat anders

hoe mooi ze ook is, zou er nooit aan beginnen

zou zoizo nooit een stafford of kruising ervan moeten hebben :pffff:

geef mij maar een berner :F:
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ik ken een franse bulldog met iets langere neus; sportief en gek op wandelen. Hondvriendelijk.
Is alleen wel dominant en natuurlijk stront eigenwijs en heeft epilepsie ;maar als je info wilt stuur je maar pb
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vind dit meer een "franse bull met neus"

Afbeelding

Overigens nu in Nederland
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Valerie schreef:Ik vind dit meer een "franse bull met neus"

Afbeelding

O Nena van animal in need; die is ook erg leuk :I:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Bulley
Zeer actief
Bonairse kruising

noekie schreef:Ik ken een franse bulldog met iets langere neus; sportief en gek op wandelen. Hondvriendelijk.
Is alleen wel dominant en natuurlijk stront eigenwijs en heeft epilepsie ;maar als je info wilt stuur je maar pb
Deze heeft idd een iets langere neus maar ik wil graag een hond met lange neus.
En een teef :wink:
Bulley
Zeer actief
Bonairse kruising

noekie schreef:

Afbeelding

Heel leuk idd maar ik wil geen buitenlands hondje

(Jemig ben wel een zeikerd geloof ik :ugh: ik ga eerst maar eens lekker op vakantie in juni en zodra ik niet naar een hond "zoek" kom ik vast de juiste tegen)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Bulley schreef:
noekie schreef:

Afbeelding

(Jemig ben wel een zeikerd geloof ik :ugh: ik ga eerst maar eens lekker op vakantie in juni en zodra ik niet naar een hond "zoek" kom ik vast de juiste tegen)
Nee hoor, je weet gewoon wat je wilt. Neem er lekker de tijd voor, dan komt het juiste hondje vanzelf op je pad.
Bulley
Zeer actief
Bonairse kruising

Neeltje schreef:
Bulley schreef:
noekie schreef:

Afbeelding

Nee hoor, je weet gewoon wat je wilt. Neem er lekker de tijd voor, dan komt het juiste hondje vanzelf op je pad.
Nou ik weet vooral wat ik niet wil :wink:
Ik keek net op de site van het asiel waar deze hond zat (de hond waar we zijn wezen kijken) en ze is gelukkig geplaatst :D
marsol
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier x sharpei kruising

Ongelezen bericht door marsol »

Prachtige hond zeg! Jeetje! Maar ik snap heel goed dat je haar niet hebt genomen :D Het is niet zozeer het zogenaamd hondenagressie van deze rassen. Het gaat voornamelijk om de energie die ze hebben. Zorg dat je die eruit krijgt en je hebt er geweldige honden aan. Gelukkig heeft ze een plekje gekregen!

Mag ik even zeggen dat het niet slecht had hoeven uitpakken? Zowel staffs als husky's zijn zeer goed in het lezen van subtiele lichaamstaal. Doe daar het lompe zachtaardige gedrag van de BD bij en je hebt een pracht hond.. Bovendien geloof ik niet zo zeer in ras standaarden, meer in opvoeding :P
:engel: People who judge on appearance, are the people who are unknown to the beauty that lies beneath :engel:

Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

marsol schreef:Prachtige hond zeg! Jeetje! Maar ik snap heel goed dat je haar niet hebt genomen :D Het is niet zozeer het zogenaamd hondenagressie van deze rassen. Het gaat voornamelijk om de energie die ze hebben. Zorg dat je die eruit krijgt en je hebt er geweldige honden aan. Gelukkig heeft ze een plekje gekregen!

Mag ik even zeggen dat het niet slecht had hoeven uitpakken? Zowel staffs als husky's zijn zeer goed in het lezen van subtiele lichaamstaal. Doe daar het lompe zachtaardige gedrag van de BD bij en je hebt een pracht hond.. Bovendien geloof ik niet zo zeer in ras standaarden, meer in opvoeding :P
je kan rasstandaarden niet weg krijgen met "opvoeding"
Daar zul je altijd rekening mee moeten houden.
En ga er van uit dat je het slechte van de rassen hebt dan kan het alleen maar mee vallen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

prachtig beest, maar verstandig dat je het niet gedaan hebt. het risico op ellende is meer dan gemiddeld.

en marsol: opvoeding kan problemen voorkomen omdat je je hond bij je houdt of zo, maar haalt het karakter niet weg. dat is een enorme misvatting
Afbeelding
marsol
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier x sharpei kruising

Ongelezen bericht door marsol »

Oké, ik heb mezelf misschien verkeerd geuit. Wat ik bedoel te zeggen is dat je geen enkele hond hebt die uit zichzelf hondenagressie ontwikkelt. Dat geloof ik niet. Nooit. Dat zit niet in genen, de genen vertellen namelijk iets heel anders. Een hond is een sociaal wezen. Dat zit in de genen. Hondenagressie niet. Dat kunnen zelfs wij, oh zo, briljante mensen er niet in fokken. We kunnen echter wel het karakter beïnvloeden en deze zo verpesten dat er hondenagressie ontwikkeld. Ik heb nog nooit een hond ontmoet met een "normaal" goede opvoeding die honden agressie heeft.. Wellicht zijn ze geselecteerd op een minder hoge drempel naar agressie, dat zou ik dan nog wel aan kunnen nemen. Maar agressie jegens soortgenoten kan je niet in een dier fokken. Hoe graag je dat ook wilt geloven.
:engel: People who judge on appearance, are the people who are unknown to the beauty that lies beneath :engel:

Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

marsol schreef:Oké, ik heb mezelf misschien verkeerd geuit. Wat ik bedoel te zeggen is dat je geen enkele hond hebt die uit zichzelf hondenagressie ontwikkelt. Dat geloof ik niet. Nooit. Dat zit niet in genen, de genen vertellen namelijk iets heel anders. Een hond is een sociaal wezen. Dat zit in de genen. Hondenagressie niet. Dat kunnen zelfs wij, oh zo, briljante mensen er niet in fokken. We kunnen echter wel het karakter beïnvloeden en deze zo verpesten dat er hondenagressie ontwikkeld. Ik heb nog nooit een hond ontmoet met een "normaal" goede opvoeding die honden agressie heeft.. Wellicht zijn ze geselecteerd op een minder hoge drempel naar agressie, dat zou ik dan nog wel aan kunnen nemen. Maar agressie jegens soortgenoten kan je niet in een dier fokken. Hoe graag je dat ook wilt geloven.
En daar gaan we weer.
Agressie kun je wel degelijk erin fokken.
Je kan je hond wel leren gehoorzamen zodat hij andere honden negeert maar dat betekend niet dat hij niet agressief is.
Mijn vorige staff was daar een wandelend voorbeeld van negeerde alle honden maar was wel degelijk hondagressief.
Zodra er eentje te opdringerig was dan kon ze m niet meer negeren maar had dan ook geen rem meer. Knalde er dan altijd vol bovenop en was daar.moeilijk af te halen.
Ze luisterde dan alleen naar mij maar als ik.haar liet gaan dan maakte ze de andere hond wel af.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

marsol schreef:Ik heb nog nooit een hond ontmoet met een "normaal" goede opvoeding die honden agressie heeft..
Dan zijn er een heleboel mensen hier op het forum die niets van opvoeden af weten :mrgreen:
Ik heb een buurvrouw gehad die staffords fokte met dezelfde instelling, dat bij een normale opvoeding en socialisatie zo'n honden heus niet hondagressief worden. Daar is ze snel vanaf gestapt nadat haar reu haar teef zo ernstig verwondde dat ze het niet overleefde.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

-Saskia- schreef:
marsol schreef:Ik heb nog nooit een hond ontmoet met een "normaal" goede opvoeding die honden agressie heeft..
Dan zijn er een heleboel mensen hier op het forum die niets van opvoeden af weten :mrgreen:
Ik heb een buurvrouw gehad die staffords fokte met dezelfde instelling, dat bij een normale opvoeding en socialisatie zo'n honden heus niet hondagressief worden. Daar is ze snel vanaf gestapt nadat haar reu haar teef zo ernstig verwondde dat ze het niet overleefde.
:ugh: dat is erg!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

marsol schreef:Oké, ik heb mezelf misschien verkeerd geuit. Wat ik bedoel te zeggen is dat je geen enkele hond hebt die uit zichzelf hondenagressie ontwikkelt. Dat geloof ik niet. Nooit. Dat zit niet in genen, de genen vertellen namelijk iets heel anders. Een hond is een sociaal wezen. Dat zit in de genen. Hondenagressie niet. Dat kunnen zelfs wij, oh zo, briljante mensen er niet in fokken. We kunnen echter wel het karakter beïnvloeden en deze zo verpesten dat er hondenagressie ontwikkeld. Ik heb nog nooit een hond ontmoet met een "normaal" goede opvoeding die honden agressie heeft.. Wellicht zijn ze geselecteerd op een minder hoge drempel naar agressie, dat zou ik dan nog wel aan kunnen nemen. Maar agressie jegens soortgenoten kan je niet in een dier fokken. Hoe graag je dat ook wilt geloven.
Afbeelding Aangenaam!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”