Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Trocoxil - wat indien geen stopmaand na 6 maanden
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Trocoxil - wat indien geen stopmaand na 6 maanden
Om te beginnen: vraag het morgen ook na bij de DA.
Umi (11,5 jaar, athrose in knie) & Pip (5 jaar ED met epilepsie aanvallen van verder niet getoonde pijn, maar aanvallen blijven nu weg) krijgen sinds september vorig jaar trocoxil en dat werkt super.
Alleen nu pas de verplichte stopmaand gehad en dat ging super tot de laatste week van die maand. En ook na de nieuwe dosering heeft het 2 - 3 weken geduurd voor de pijn weer niet meer zichtbaar was, want inmiddels zijn de kleinere symptomen juist doordat ze volledig weg zijn geweest erg duidelijk geworden.
Maar wat nu over 6 maanden. Stopmaand van de medicatie omdat het nodig is voor de lever etc of doorgaan om de tijd die er nog is (in geval van Umi en zeker ook bij Pip, want niemand weet wanneer de pijn weer een aanval triggert en wat er tijdens die aanval gebeurd) zo aangenaam mogelijk te houden en ze gewoon goed monitoren?
Umi (11,5 jaar, athrose in knie) & Pip (5 jaar ED met epilepsie aanvallen van verder niet getoonde pijn, maar aanvallen blijven nu weg) krijgen sinds september vorig jaar trocoxil en dat werkt super.
Alleen nu pas de verplichte stopmaand gehad en dat ging super tot de laatste week van die maand. En ook na de nieuwe dosering heeft het 2 - 3 weken geduurd voor de pijn weer niet meer zichtbaar was, want inmiddels zijn de kleinere symptomen juist doordat ze volledig weg zijn geweest erg duidelijk geworden.
Maar wat nu over 6 maanden. Stopmaand van de medicatie omdat het nodig is voor de lever etc of doorgaan om de tijd die er nog is (in geval van Umi en zeker ook bij Pip, want niemand weet wanneer de pijn weer een aanval triggert en wat er tijdens die aanval gebeurd) zo aangenaam mogelijk te houden en ze gewoon goed monitoren?
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Trocoxil - wat indien geen stopmaand na 6 maanden
Herkenbaar. Mijn moeders hond slikte dit, of nog dat weet ik niet. Zij mochten vaak na 3 weken ofzo alweer beginnen omdat de hond ook echt meteen weer begon te manken. Zoals ik al zei heb ik geen idee of ze het nog slikt maar ik denk het wel.

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
gewoon doorgeven, hooguit leven ze iets korter maar wel zonder pijn
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kan de lever niet gewoon worden nagekeken op de effecten?
Als de pijn zo fel terug komt lijkt me dat ook geen pretje voor de hond
Of kan je in die maand iets anders geven dat ook helpt tegen de pijn?
Als de pijn zo fel terug komt lijkt me dat ook geen pretje voor de hond
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat (lever) ga ik dus morgen navragen bij de DA.ranetje schreef:Kan de lever niet gewoon worden nagekeken op de effecten?
Als de pijn zo fel terug komt lijkt me dat ook geen pretje voor de hond![]()
Iets anders in die maand mag niet. Daarom waren ze bij aanvang ook voorzichtig met deze variant aanraden. Slaat het niet aam mag je namelijk een maand lang geen andere pijnstiller geven.
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
mylo krijgt ook trocoxil en hij doet het er super op , wij hebben de stop maand ook pas gehad voor bloed controle en dat ging ook best goed. Toen ik met trocoxil begon heb ik de DA gevraagd of ik er wat bij kon krijgen als backup omdat ik bang was dat het misschien niet zou werken en heb daarvoor tramadol 100mg gehad. Nu heeft hij af en toe een dag dat ik merk dat het wat minder gaat( net voordat hij zijn tablet weer moet hebben) en dan geef ik hem een half tabletje. Er word bij gezegd dat ze er suf van kunnen worden , dat heb ik nog niet aan hem gemerkt.
hij word dit jaar hopelijk 12 en is nog heel actief (werklijnmodus
) en ik wil hem niet alles ontzeggen dus als dat te doen is met af en toe een half tramadol tabletje vind ik het prima 
hij word dit jaar hopelijk 12 en is nog heel actief (werklijnmodus
- ranetje
- Zeer actief
Ok dan wordt dat moeilijk.crutz schreef:Iets anders in die maand mag niet. Daarom waren ze bij aanvang ook voorzichtig met deze variant aanraden. Slaat het niet aam mag je namelijk een maand lang geen andere pijnstiller geven.
Ben benieuwd naar het antwoord op dat eventuele onderzoek van de lever.
Kan volgens mij gewoon via bloedonderzoek.
Medicatie bij epilepsie kan de lever ook te veel belasten.
Dat wordt ook regelmatig via bloedonderzoek gecontroleerd (als het goed is).
- ranetje
- Zeer actief
Mag tramadol wel in de stopmaand?diana25 schreef:mylo krijgt ook trocoxil en hij doet het er super op , wij hebben de stop maand ook pas gehad voor bloed controle en dat ging ook best goed. Toen ik met trocoxil begon heb ik de DA gevraagd of ik er wat bij kon krijgen als backup omdat ik bang was dat het misschien niet zou werken en heb daarvoor tramadol 100mg gehad. Nu heeft hij af en toe een dag dat ik merk dat het wat minder gaat( net voordat hij zijn tablet weer moet hebben) en dan geef ik hem een half tabletje. Er word bij gezegd dat ze er suf van kunnen worden , dat heb ik nog niet aan hem gemerkt.
hij word dit jaar hopelijk 12 en is nog heel actief (werklijnmodus) en ik wil hem niet alles ontzeggen dus als dat te doen is met af en toe een half tramadol tabletje vind ik het prima
Dat is een morfine-achtige pijnstiller.
Mijn hond werd daar ook helemaal niet suf van.
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
bij trocoxil moet je na 6 maanden een maand stoppen en naar het einde van die maand bloed laten testen om te zien hoe de lever is. In de stopmaand heb ik geen tramadol hoeven geven omdat goed ging, maar zou het zonder aarzelen geven als hij last zou hebben.ranetje schreef:Mag tramadol wel in de stopmaand?diana25 schreef:mylo krijgt ook trocoxil en hij doet het er super op , wij hebben de stop maand ook pas gehad voor bloed controle en dat ging ook best goed. Toen ik met trocoxil begon heb ik de DA gevraagd of ik er wat bij kon krijgen als backup omdat ik bang was dat het misschien niet zou werken en heb daarvoor tramadol 100mg gehad. Nu heeft hij af en toe een dag dat ik merk dat het wat minder gaat( net voordat hij zijn tablet weer moet hebben) en dan geef ik hem een half tabletje. Er word bij gezegd dat ze er suf van kunnen worden , dat heb ik nog niet aan hem gemerkt.
hij word dit jaar hopelijk 12 en is nog heel actief (werklijnmodus) en ik wil hem niet alles ontzeggen dus als dat te doen is met af en toe een half tramadol tabletje vind ik het prima
Ik vind het wel erg belangrijk om de lever te laten testen, misschien komt het omdat ik zelf medicatie (nsaid) gebruik en mijn lever daar regelmatig problemen mee heeft en dat is geen pretje, dus wil ik dat het bij hem gecontroleerd word.
crutz , hebben ze in de stop maand bloed getest of moest je gewoon een maand stoppen? anders zou ik de volgende stop maand bloed na 2/3 weken laten testen en dan gewoon verder gaan met trocoxil of ondersteunen met bijv. tramadol zodat ze niet helemaal terug valt.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Bloed is idd bij beiden getest en was allemaal ok.diana25 schreef:bij trocoxil moet je na 6 maanden een maand stoppen en naar het einde van die maand bloed laten testen om te zien hoe de lever is. In de stopmaand heb ik geen tramadol hoeven geven omdat goed ging, maar zou het zonder aarzelen geven als hij last zou hebben.ranetje schreef:Mag tramadol wel in de stopmaand?diana25 schreef:mylo krijgt ook trocoxil en hij doet het er super op , wij hebben de stop maand ook pas gehad voor bloed controle en dat ging ook best goed. Toen ik met trocoxil begon heb ik de DA gevraagd of ik er wat bij kon krijgen als backup omdat ik bang was dat het misschien niet zou werken en heb daarvoor tramadol 100mg gehad. Nu heeft hij af en toe een dag dat ik merk dat het wat minder gaat( net voordat hij zijn tablet weer moet hebben) en dan geef ik hem een half tabletje. Er word bij gezegd dat ze er suf van kunnen worden , dat heb ik nog niet aan hem gemerkt.
Ik vind het wel erg belangrijk om de lever te laten testen, misschien komt het omdat ik zelf medicatie (nsaid) gebruik en mijn lever daar regelmatig problemen mee heeft en dat is geen pretje, dus wil ik dat het bij hem gecontroleerd word.
crutz , hebben ze in de stop maand bloed getest of moest je gewoon een maand stoppen? anders zou ik de volgende stop maand bloed na 2/3 weken laten testen en dan gewoon verder gaan met trocoxil of ondersteunen met bijv. tramadol zodat ze niet helemaal terug valt.
Straks toch de laatste 3 pups enten en progesteron prikken dus kan ik het gelijk vragen
Wordt vervolgd.
- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Hier 1 keer trocoxil geprobeerd helaas deed het bij onze hond niks en wat een drama toen we niks mochten geven. Hij kreeg idd ook tramadol toen maar dat hielp ook niks. Hij heeft daarna nog heel lang op de previcox gestaan. Ik zou ook gewoon niet stoppen of tramadol proberen.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Vooralsnog eerst aan einde komende 6mnd bloedonderzoek en dan verder denken / kijken
- ranetje
- Zeer actief
crutz schreef:Vooralsnog eerst aan einde komende 6mnd bloedonderzoek en dan verder denken / kijken