Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een kruising nest EN een kennelnaam

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

jidde

Een kruising nest EN een kennelnaam

Ongelezen bericht door jidde »

Ik las op marktplaats een advertentie.
deze mensen krijgen pups, kruising American Bulldog en Bullmastiff. Tja opzich niets raars, maar onderaan staat ook trots:
American Bulldog kennel met dan de naam!

Je mag als je een rashond fokt toch geen kruisingen fokken? Of zie ik dat verkeerd?
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

ik weet wel dat veel mensen die sporthonden voor de KNPV fokken, rasloze honden hebben maar wel een kennelnaam..
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

felicia schreef:ik weet wel dat veel mensen die sporthonden voor de KNPV fokken, rasloze honden hebben maar wel een kennelnaam..
wat zeg jij nou 8O dit soort kruisingen mogen al helemaal niet want die vallen onder de pillbull wet, en ik dacht altijd dat de honden in die tak van spoort geregistreerd moesten zijn?!

mol :twisted: 8)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

v.d Lupinehof schreef:
felicia schreef:ik weet wel dat veel mensen die sporthonden voor de KNPV fokken, rasloze honden hebben maar wel een kennelnaam..
wat zeg jij nou 8O dit soort kruisingen mogen al helemaal niet want die vallen onder de pillbull wet, en ik dacht altijd dat de honden in die tak van spoort geregistreerd moesten zijn?!

Wat Felicia bedoelt zijn bv de x-ing Mechelaars, die vaak inderdaad met kennelnaam gefokt worden. Of dat ook altijd een officiële kennelnaam is weet ik niet zeker. Maar die vallen dus niet onder de pittbull-wet ;)
Van 1 weet ik dat ie stamboom-Hollanders fokt, stamboom-Mechelaars en ook x-ing mechels. De bloedlijnen zijn dan wel bekend.
Volgens mij gebeurt het wel vaker dat mensen met een kennelnaam ook kruisingnesten fokken
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik weet wel welke fokker je bedoelt ;) ... de Ambull is geen erkent ras, misschien dat het daar iets mee te maken heeft?
Groetjes Rob
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Tarz schreef:Ik weet wel welke fokker je bedoelt ;) ... de Ambull is geen erkent ras, misschien dat het daar iets mee te maken heeft?
ik ken ze ook en ik vind dat je dan toch niet helemaal spoort

Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

v.d Lupinehof schreef:
Tarz schreef:Ik weet wel welke fokker je bedoelt ;) ... de Ambull is geen erkent ras, misschien dat het daar iets mee te maken heeft?
ik ken ze ook en ik vind dat je dan toch niet helemaal spoort

Ben ik met je eens.. die mensen zijn echt de fout in gegaan.
Groetjes Rob
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

volgens mij mag je gewoon kruizingen fokken hoor met een kennelnaam, maar een stamboom zul je dus niet krijgen ;)
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Ik heb het ook gezien...
Had altijd het idee dat dit een serieuze kennel was, maar deze kruising vind ik echt niet kunnen...
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

bij de knpv is het vaak zo dat er kruisingen gefokt worden, maar als het kruisingen belgische herders zijn, dus een van de 5 belg herders met een ander van de 5 belgische herders krijgen ze wel een stamboom.

de 5 zijn namelijk variateiten en geen aparte rassen.

zo kun je ook een mechelaar krijgen die b.v. het haar van een tervuer heeft of uit een tervueren dekking een paar gladharige mechelaars.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

speurneus carola schreef:bij de knpv is het vaak zo dat er kruisingen gefokt worden, maar als het kruisingen belgische herders zijn, dus een van de 5 belg herders met een ander van de 5 belgische herders krijgen ze wel een stamboom.

de 5 zijn namelijk variateiten en geen aparte rassen.

zo kun je ook een mechelaar krijgen die b.v. het haar van een tervuer heeft of uit een tervueren dekking een paar gladharige mechelaars.
Ho, wacht even! VIJF variëteiten Belgische Herders???
Ik ken er toch echt maar 4 hoor, de Mechelaar, Tervueren, Groenendaeler en natuurlijk Laekense. Maar die 5e is mij helemaal onbekend!

Intervariëteitskruisingen zijn bij mijn weten in Nederland niet toegestaan!
Wel is het dacht ik zo, dat als er een tervuerense geboren wordt uit een mechelaar nest (eigenlijk een langharige mechelaar) dat die dan als tervueren wordt aangemeld bij de Raad van Beheer en ook als variëteit Tervuerense op de stamboom krijgt.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ja, ik heb toevallig pas geleden een hele boze email van deze fokkers :kotz: gehad.

Maarre ze hebben al eens eerder een nestje gehad van hun AmBull teef en Bullmastiff reu, dat was in het pension gebeurd, daar hadden ze de fout gemaakt om hun loopse teef bij de reu te laten, tuurlijk. Maar wel de pups geboren laten worden en ze verkopen als American Mastiffs :piew

En maar roepen dat ze alleen pure AB's fokten en maar afgeven op fokkers die andere rassen door de AB gooien, en nu doen ze het zelf ook. Ik had via het net leuk contact met ze, ook op clubs en ineens hadden ze hun club opgeheven en heb ik nooit meer wat gehoord. Had een paar keer emails gestuurd om te vragen hoe het ging maar nee hoor nooit meer wat gehoord. Totdat ik een reactie gaf op iemand die een pup bij ze vandaan had en zo hoog van ze op gaf :roll: Toen kreeg ik ineens een mailtje binnen en gingen ze me wel even vertellen hoe het zat enz. Leuk dat je dan ineens wel wat hoort :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ooooooohhh die.........Volgens mij heeft die BM reu ook nog een scheve kaak.....
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

hoe kom ik nu op 5??? :mrgreen:

zal wel aan de vijf witte liggen, je weet wel, zwitserse berghond, berghond maremmen, dat zijn er wel 5 maar belgen zijn er inderdaad 4
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

speurneus carola schreef:hoe kom ik nu op 5??? :mrgreen:

zal wel aan de vijf witte liggen, je weet wel, zwitserse berghond, berghond maremmen, dat zijn er wel 5 maar belgen zijn er inderdaad 4
In Nederland krijg je volgens mij van kruisingen tussen de 4 variëteiten géén stamboom!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge schreef:
In Nederland krijg je volgens mij van kruisingen tussen de 4 variëteiten géén stamboom!
Dat schreef ik dus ook al! ;)
Suzannedelange schreef:Intervariëteitskruisingen zijn bij mijn weten in Nederland niet toegestaan!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Suzanne de Lange schreef:
Inge schreef:
Suzannedelange schreef:Intervariëteitskruisingen zijn bij mijn weten in Nederland niet toegestaan!
een heel enkele keer is het toegestaan, mits met de juiste motivatie en voorgedragen door de rasvereniging :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

crutz schreef:
Inge schreef:
een heel enkele keer is het toegestaan, mits met de juiste motivatie en voorgedragen door de rasvereniging :mrgreen:
Ik ken hier geen voorbeelden van, maar ben nieuwsgierig of ze er uberhaupt zijn. Weet jij dat misschien?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Inge schreef:
Ik ken hier geen voorbeelden van, maar ben nieuwsgierig of ze er uberhaupt zijn. Weet jij dat misschien?
kan er op het moment ook geen voorbeelden van opnoemen,
maar weet wel dat het zeker niet afgezworen is door de rasvereniging (maar de fokkers moeten het ook willen/durven)
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Om even terug te komen op het onderwerp:
als je een nest bastaarden en een nest rashonden hebt liggen, kunnen ze toch de stambomen voor de raspups weigeren?
Molossie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Molossie »

uhhmm laat ik nou per toeval weten dat de reu des huizes van deze fokker geen goede heupen heeft :tong:
en dat ze voor het 1e nestje zelfs stambomen hebben aangevraagt bij ARFE, en deze ook gekregen hebben :tong: :tong: en dat ze gewoon doorgaan met het fokken van American mastiffs,en dat ze ook een am staffie hebben en ook daar mee gaan fokken,en dat er een BM teef gestorven is aan baarmoeder ontsteking omdat de lui niet goed hebben opgelet?? :cry2: :tong:
Zo kan ik nog even doorgaan :roll:
* De hond is het enige wezen dat meer houdt van een ander, als van zichzelf *
Brigitte
Zeer actief

Tja, de ARFE geeft overal 'afstammingbewijzen' voor. En wat je verteld heeft inderdaad op heel veel forums gestaan.
Molossie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Molossie »

Ze zijn alom bekend,en er zijn zat klachten ingedient bij de RvB,en ik begrijp niet dat deze fokkers,zoals ze zichzelf noemen,nog mogen voortbestaan met offficiele kennelnaam,als die officieel is dan.
Gelukkig zijn ze bij de BMCN geroyeerd gnif gnif :mrgreen: maar dat weerhoud ze er niet van gewoon door te gaan met fokken,ik vraag me af hoeveel nesten die teefjes krijgen bij hun,en hoe vaak de reu dekt,volgens mij heeft Angus al heel nederland bij elkaar gefokt hoor.. :twisted: schandalig gewoon.. :twisted:
* De hond is het enige wezen dat meer houdt van een ander, als van zichzelf *
Brigitte
Zeer actief

Molossie schreef:ik vraag me af hoeveel nesten die teefjes krijgen bij hun,en hoe vaak de reu dekt,volgens mij heeft Angus al heel nederland bij elkaar gefokt hoor.. :twisted: schandalig gewoon.. :twisted:
Nou inderdaad, hoeveelste Angus X Tayra combi is dit, die combi blijven ze maken :roll:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Jullie kennen deze blijkbaar beruchte kennel ;)
Brigitte
Zeer actief

jidde schreef:Jullie kennen deze blijkbaar beruchte kennel ;)
Ja, die ken ik ja hahaha.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

jidde schreef:Jullie kennen deze blijkbaar beruchte kennel ;)
Helaas wel ja.
Afbeelding
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

Jongens dit is toch een Kroon op hun werk 8O
En ze begrijpen niet dat ze toch een keer tegen de lamp aan lopen.
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

De 4 Belgische Herders mogen in Belgie toch gewoon gekruist worden, en ze krijgen dan gewoon een stamboom, op welk ras hij het meeste lijkt. Mijn mechelaartje heeft heel veel generaties achter haar ook een Tervuerense Herder zitten.
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Sandra en Jessie schreef:De 4 Belgische Herders mogen in Belgie toch gewoon gekruist worden, en ze krijgen dan gewoon een stamboom, op welk ras hij het meeste lijkt. Mijn mechelaartje heeft heel veel generaties achter haar ook een Tervuerense Herder zitten.
is ook al weer minimaal 8 jaar geleden (dacht zelfs nog langer) dat dat in Belgie toegestaan was

wel is het zo dat je voor een langhaar in een mechelaar nest een tervuren stamboom aan kan vragen, net zo als je voor een bruine in een groenendaler nest een tervuren stamboom aan kan vragen en vise versa ;)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”