Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gevaar van hals ketting

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Re: gevaar van hals ketting

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Nawosh schreef:Binnen is het ook gevaarlijk, zelfs voor mensen...
De huishoudhulp van een vriendin van me is een paar vingers kwijtgeraakt toen ze tijdens het stofzuigen de hond even aan de kant wilde trekken aan de slipketting en deze in paniek rond zijn as ging draaien.
hahahahahaha, sorrie
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel

Ongelezen bericht door Benthe »

Ik loop een beetje tegen hetzelfde euvel aan. Mijn wederhelft is vanuit jaren lang training/ pakwerk die slipketting gewend en dus heeft de DH een slip om ( en idd hier ook niet op de slip). Maar met spelen vindt ik het 3 x niks, heb voor de kleineeen tuigje en eigenlijk wil ik dat voor die grote ook. En toch zit ik ook te denken aan een halsband met naam en nr. Ze heeft nl heel soms wegloop momenten. 1 x pj maar toch... Haar chip is gaan "wandelen" en zit precies tussen haar voorpoten. Helemaal bloot is dus niet echt een optie.. Daarbij trekt ze vreselijk aan de riem ( gaan binnenkort een training hiervoor doen) en dan is een tuigje weer niet handig...

En stom wellicht maar bij ons hier in het dorp is het wel zo, geen halsband geen drukte dus zwerver, zien ze een halsband dan is het " och dat is sneu iemand is de hond kwijt" ???
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hoezo kunnen de halsbanden niet meer af? Hebben die hond als pup een slipketting om gekregen waar ze in gegroeid zijn? Die nu niet meer over de kop past? Dan knip je die toch door? Ik moet er niet aan denken om mijn hond alleen te laten met een ketting om. Stel dat je hond ergens aan blijft hangen? Dan wurgt hij zichzelf gewoon.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:Nek breken?!! Sorry maar dat lukt niet hoor bij normaal gebruik. Ja misschien een mini wawa met een ketting van herderformaat oid.
Hier hebben ze met trainen en in de auto tussentijds een slipketting om (nee ik gebruik hem nooit op de slip ter info)
Verder een halsband met uitlaten. Binnen niks. Buiten spelen ze toch niet met andere honden
Gewoon corrigeren inderdaad niet (nek breken) maar toch wel wat er met Ducky gebeurd is toen hij achter een deel van het hek bleef haken
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat ben ik zeker met je eens maar ze had t hier (volgens mij iig) over een schrikreactie tijdens t wandelen dat je daar de nek mee kon breken omdat ie zo hard is... nou kan er veel maar dat echt niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

TessaThomas schreef:
cornelia schreef:Gekke is, en dit is door mij echt niet te onderbouwen of wat dan ook, maar als hij buiten "bloot" loopt ben ik altijd bang dat hij makkelijker/eerder weg zou kunnen lopen. Klinkt superstom, ik weet het. Maar op de een of andere manier vind ik hem dan ook kwetsbaarder, losser van mij. Nu heb ik op de cursus tegenwoordig een jachtlijntje zodat hij wel bloot moet lopen bij onaangelijnde oefeningen. Dit maakt wel dat ik merk dat het geen verschil geeft.
Raar he'.
Ach, ik wil ze altijd snel kunnen vast pakken, zonder halsband kan dat niet en dat vind ik dus spannend. Echt bloot zijn ze alleen in huis. :schrik: Ga toch maar helemaal bloot doen, al word ik ook daar zenuwachtig van.
Ja, ik denk dat het 'm daar wel in zit. Er zit dan zo snel geen "handvat" meer aan.

Ik heb er nooit aan gedacht om binnenshuis een hond zijn halsband aan te laten. Ik zie het net als een soort jas.
Ik zeg ook tegen die van ons "kom we gaan, pak je jas".
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”