Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
scootmobiel
Moderator: moderatorteam
- hond
- Actief
- Mijn ras(sen): poedel
- Aantal honden: 2
scootmobiel
had even een vraagje
hoe laten mensen met een scootmobiel hun hond uit
de bediening zit rechts ,en de hond moet aan de binnenkant lopen
maar heb dan geen hand over aan die kant dus moet de hond aan de andere kant lopen
vind dat erg gevaarlijk
hoe laten mensen met een scootmobiel hun hond uit
de bediening zit rechts ,en de hond moet aan de binnenkant lopen
maar heb dan geen hand over aan die kant dus moet de hond aan de andere kant lopen
vind dat erg gevaarlijk
ben een hondengek
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Re: scootmobiel
Kan je er geen springer aan laten bevestigen, net zoals aan een fiets zodat je beide handen vrij hebt ?
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
Mijn scootmobiel heeft aan beide kanten bediening, dus ik geef gas en stuur met links, en met rechts hou ik de lijn naast de scoot vast. Maar als ik met rechts wil sturen/gas geven dan laat ik hem alsnog rechts lopen, gewoon door mijn linkerhand over mijn schoot te leggen.
- hond
- Actief
een springer past niet
en de hond met je linker hand vast houden en rechts lopen is erg moeilijk want hij trekt
en kan dan niet goed de hond sturen
met trainen leer je de hond links naast
en op de weg rechts naast
en de hond met je linker hand vast houden en rechts lopen is erg moeilijk want hij trekt
en kan dan niet goed de hond sturen
met trainen leer je de hond links naast
en op de weg rechts naast
ben een hondengek
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Bij die van mij zit de bedoening 2 kanten alleen tegenovergestelde van elkaar.
Voorheen nam ik dan gewoon alle 2 mee met lange lijn.
Nu heb ik een drama queen die maar niet aan het elektro monster wil wennen dan denken ze dat ik hem martel
Voorheen nam ik dan gewoon alle 2 mee met lange lijn.
Nu heb ik een drama queen die maar niet aan het elektro monster wil wennen dan denken ze dat ik hem martel
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Kan je niet een privéles nemen bij de hondenschool, met als enig onderwerp, meelopen naast de scootmobiel? Je kan een hond prima leren rechts, links of achter de scoot te lopen.
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik had een opvouwbare scootmobiel en die ging volgens mij zo'n 8 km per uur en daarmee bleef ik dus hoofdzakelijk op de stoep of ik reed (als een voetganger) aan de verkeerde kant van de weg zodat het verkeer me tegemoet kwam.
Diva en Cheeky liepen aan de linkerkant als ik ze samen mee had (dan ging de scoot ineens een beetje sneller) zodat ik met rechts het gas kon bedienen. Diva liep alleen ook super braaf aan de rechterkant als dat beter uitkwam, maar in mijn dorp is het rustig en bijzonder goed ingericht op minder validen en liep ze dus eigenlijk altijd links. Maddox zat altijd tussen mijn voeten.
Maar het belangrijkste was wel dat ik echt heel duidelijk was over het niet trekken aan de lijn.
Diva en Cheeky liepen aan de linkerkant als ik ze samen mee had (dan ging de scoot ineens een beetje sneller) zodat ik met rechts het gas kon bedienen. Diva liep alleen ook super braaf aan de rechterkant als dat beter uitkwam, maar in mijn dorp is het rustig en bijzonder goed ingericht op minder validen en liep ze dus eigenlijk altijd links. Maddox zat altijd tussen mijn voeten.
Maar het belangrijkste was wel dat ik echt heel duidelijk was over het niet trekken aan de lijn.
- hond
- Actief
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Is een heupgordel geen optie?
- hond
- Actief
nee links zit de rem en parkeer stand
en rechts voor en achteruit
ja misschien een heup gordel dank je wel
hoe kan ik hier een foto plaatsen
en rechts voor en achteruit
ja misschien een heup gordel dank je wel
hoe kan ik hier een foto plaatsen
ben een hondengek
-
Lieske1977
Helemaal als je hond trekt, zou ik uitkijken met een heupgordel. Daar kan je lijf behoorlijke opdoffers door krijgen.
Toen ik nog een scootmobiel gebruikte, liet ik Joy uit aan een jachtlijn waavan ik de handgreep over de armleuning schoof. Inmiddels heeft de scoot plaatsgemaakt voor een rolstoel met voorzetbike en heb ik een Buddy van Doggyride aan mijn rolstoel bevestigd:

Aan het uiteinde zit een karabijnhaak, waar je de handgreep van de riem door kunt doen:

Dit is de Buddy:
http://www.diervoederdeblauwestad.nl/ca ... mage/5057/
Is er een bevestigingsmogelijkheis voor zo'n Buddy op je scoot?
Toen ik nog een scootmobiel gebruikte, liet ik Joy uit aan een jachtlijn waavan ik de handgreep over de armleuning schoof. Inmiddels heeft de scoot plaatsgemaakt voor een rolstoel met voorzetbike en heb ik een Buddy van Doggyride aan mijn rolstoel bevestigd:

Aan het uiteinde zit een karabijnhaak, waar je de handgreep van de riem door kunt doen:

Dit is de Buddy:
http://www.diervoederdeblauwestad.nl/ca ... mage/5057/
Is er een bevestigingsmogelijkheis voor zo'n Buddy op je scoot?
-
Lieske1977
Overigens is het meestal wel mogelijk om een springer aan een scootmobiel te bevestigen, maar daar moet dan wel een monteur aan te pas komen van het bedrijf dat je scoot heeft geleverd. Als je je scoot via de WMO geleverd hebt gekregen, kun je er daar naar informeren. Ook zijn er haken en spiralen op de markt die aan je scoot gemonteerd kunnen worden waaraan je dan de riem kan hangen. Zie hier bijvoorbeeld:
http://www2.intermobiel.com/getfile.php ... m/413/file
http://www2.intermobiel.com/getfile.php ... m/413/file
- Sandra & Phoebe
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cavalier king charles spaniel ( Phoebe )
Ik heb zowel rechts als links gashendel. Ze loopt altijd aan de binnenkant, dus rechts. Ik heb de lijn aan het stuur vast zitten maar dat is echt alleen maar een optie als je een klein hondje hebt! Anders is het echt te gevaarlijk als ze opeens een ruk aan het stuur geven.
Een kennis had zijn handige schoonzoon een springer aan de scootmobiel laten monteren,
Een kennis had zijn handige schoonzoon een springer aan de scootmobiel laten monteren,
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik heb een extreem sterke hond, die graag trekt naast de scoot. Ik sla de lijn een paar keer om de armleuning, en dan kan ze trekken wat ze wilSandra & Phoebe schreef:Ik heb de lijn aan het stuur vast zitten maar dat is echt alleen maar een optie als je een klein hondje hebt! Anders is het echt te gevaarlijk als ze opeens een ruk aan het stuur geven.
Ik heb een nylon riem, die kan gemakkelijk om de armleuning geslagen worden en zo vastgezet (in het stukje tussen de armleuning en de rugleuning).
Naast de scoot heeft ze wél een tuig aan, dan kan het trekken niet zoveel kwaad.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far