Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppy powerrrrr

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

cas en marianne
nieuw lid

puppy powerrrrr

Ongelezen bericht door cas en marianne »

hoi,

ik heb een groenendaeler pup van 16 weken, veel werk maar heerlijk.
Gister kwamen er vrienden langs met 2 honden waarvan 1 10 maanden oud.

In het begin lekker spelen en rennen, maar de pup houdt niet op als de rest rustig ligt. Op een gegeven moment begon hij zelfs de 10 maanden oude hond te bestijgen bij gebrek aan aandacht.
Ik weet niet hoe ik de pup ( Marley ) rustig moet krijgen, op een gegeven moment heb ik hem aan de riem gedaan om het bestijgen te stoppen maar hij blijft maar trekken en springen aan de riem. Later natuurlijk bek af als iedereen weg is :slaap2: .

Hoe kan ik dit voortaan het beste aanpakken ik kan de off switch niet vinden
maaiike17
Actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 1

Re: puppy powerrrrr

Ongelezen bericht door maaiike17 »

Als je een bench hebt of een andere rustige plek zou ik hem daar even neerzetten. Even zorgen dat hij zijn rust pakt.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Een pup weet nog niet waar de grens ligt, die moet hij van jou (en andere honden) leren ;) Ik zou 'm korte periodes laten spelen, maar zodra hij te druk wordt, leg je 'm even in z'n bench of in de keuken achter een hekje. Kan hij daar even tot rust komen en z'n puppybatterij opladen. Aanlijnen zou ik denk ik niet doen, zo leer je 'm dat trekken aan een riem geoorloofd is, dat moet je niet willen ;)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zou in zo'n situatie denk ik ook een bench overwegen.
En hem heel snel het commando 'klaar' aanleren. Bijvoorbeeld door als je met hem speelt het spel altijd te beëindigen met 'klaar': speeltje opbergen, weglopen en iets voor jezelf gaan doen.
cas en marianne
nieuw lid

bedankt voor de tips, zal de bench proberen.
Hij zal wel gaan brullen enzo moet ik hem dan gewoon negeren?
Das best wel moeilijk om te zien als hij tekeer gaat in de bench.
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Zie het brullen in de bench, als een kind dat naar bed moet.

Die heeft soms ook geen zin om vroeg naar bed te gaan, maar omdat je weet dat het een kwestie van gewenning en opvoeding is, negeer je dat gedram gewoon eventjes.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

haha klinkt herkenbaar :mrgreen:
Toen Gol nog klein was heb ik ook regelmatig op haar nestzuster gepast. Ik moest ze echt scheiden om ze rust te kunnen geven. Hoe moe ze ook waren, ze bleven klooien. De bench was niet eens genoeg, ze moesten echt uit zicht ieder in een andere kamer om te kunnen slapen :lol1:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier is t op een gegeven moment ook genoeg en dan zet ik ze in de bench
Heb daar als ze kleiner zijn altijd een oud laken overheen zodat t een soort holletje lijkt

Dus pup in de bench , laken erover en slapen
Dat miepen negeer ik , na 7 pups van mezelf en een paar pups die wat langer bleven , hoor ik dat miepen niet eens meer ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Tussendoor kan je natuurlijk ook oefenen met de bench. Maak het zo leuk mogelijk, een vertrouwd plekje. Iets lekkers in de bench maakt het al snel een stuk leuker.

Oh en een groenendaeler puppy, dat vraagt om foto's! :D (mijn ouders hebben een teefje van 12,5 waar ik mee opgegroeid ben)
cas en marianne
nieuw lid

Bedankt allemaal voor de tips, zal dan toch wat vaker met de bench oefenen. Nu gaat hij als we gaan eten in de bench, we oefenen tot we klaar zijn en hij even stil is met piepen dan het deurtje open. ( ga wel steeds sneller eten :lol1: ).
We zitten nu gelukkig op puppy cursus en we zien Marley wel verbeteren in handenbijten wat hij ook veel deed en springen om op de bank te komen.
We twijfelen wel een beetje over de training omdat de trainer van de "oude stempel" is en een grote voorstander van de slipketting is.
Wij hadden gehoopt meer met positieve associatie te kunnen doen met Marley maar moeten het met deze training doen. Als we dan vragen naar bv clickeren dan krijg je te horen dan na 30 jaar ervaring en winnaar van Crafts in Engeland dit de manier is om onze Marley te trainen. Op deze manier trainde ik onze eerste groenendaeler maar dat is 20 jaar geleden, ik dacht dat de training daar in was veranderd.

Ik moet wel bekennen dat Marley vooruit gaat door de training, maar blijf wel wat twijfel voelen voor deze training.
Maar helaas is er verder niets in de buurt hier ( ik moet hier al 3 kwartier voor in de auto ) dus kijk ik het nog ff aan.

Ja foto's tuurlijk

Afbeelding

Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Thomas schreef:Zie het brullen in de bench, als een kind dat naar bed moet.

Die heeft soms ook geen zin om vroeg naar bed te gaan, maar omdat je weet dat het een kwestie van gewenning en opvoeding is, negeer je dat gedram gewoon eventjes.
op zich mee eens hoor maar ben wel een beetje verbaasd, tot voor kort werd er op het HF wel erg gehamerd op het langzaam laten weten aan de bench :wink:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dat vind ik nog steeds als je dan aan een bench begin doe het dan hond vriendelijk.
Een kind in bed laten blerren is ook belachelijk onnodig, je zal maar van de ene op de andere dag in een cel gestopt woorden zonder iets gedaan te hebben.
Na mijn idee als het dan moet laat ze lekker wennen
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wat een schatje :I:

Als ik jou was zou ik snel een andere cursus zoeken. Groenendaelers zijn erg gevoelig en zo'n training gaat uiteindelijk alleen maar tegen werken. Natuurlijk moet je af en toe streng en duidelijk zijn, maar met positiviteit ga je veel meer bereiken. Biry doet gewoon niet meer wat je wilt als je daar te veel druk op gaat leggen. Wordt je boos 'ga nu *@$$% zitten' dan vertikt ze het gewoon. Een aardige 'Biry zit (met hoog stemmetje)' en hop ze zit. Door een verkeerde aanpak van ons (hup niet zeuren maar doen), hebben we nu een hond die vreemde mensen helemaal niks vindt en dat ook laat merken. Hadden we dat toen op een positieve manier aangepakt had het er waarschijnlijk heel anders uitgezien.

Ik zou tussendoor ook met de bench gaan oefenen, zodat het niet gekoppeld wordt aan situaties. Soms heel fijn als ze in situaties denken, maar het kan ook verkeerd uitpakken. Dan is hij straks wel rustig in de bench als jullie gaan eten, maar als jullie plotseling even weg moeten en de routine is anders dan normaal, dan is de bench opeens niet zo leuk meer.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ik zou ook een gevulde Kong geven als je hem in de bench doet. Of een keer een bullepees.

En die hondentraing zou ik ook voorzichtig mee zijn.

Vroeger had je de uitspraak : een herder keert zich altijd tegen de baas. Ik denk dat die nog uit het tijdperk stamt van de slipkettingen en in de nekvel pakken.
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Ik heb toch ook niet gezegd dat je een hond zonder enige gewenning in een bench moet doen?

Ik zeg alleen, dat wanneer je hond in een bench zit en daar geen zin aan heeft, ik dat niet zou erkennen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”