Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

allergie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Poedel123
Actief
Aantal honden: 2

allergie

Ongelezen bericht door Poedel123 »

Hallo,

Mijn hond had vaak plekken op de buik en aan de poten kauwen en slikken. En ook de oren. Toen zijn we naar de dierenarts geweest en heeft ze tabletjes gekregen en toen verdwenen de plekken op haar buik. De dierenarts dacht aan een voedselallergie. En raadde ons brokken van royal canin aan. Toen zijn we even verder gaa zoeken en geven haar nu smuldier. Ze doet het hier wel goed op. Geen plekkeb meer op de buik, weinig aan de poten, maar ze zit nog wel aan de oren. Nu lees ik vaak dat ze allergish zijn voor rund en dit zit wel in smuldier. Kan ik beter het vlees samenstellen? En hoe moet ik het doen en waar kan ik het krijgen en hoeveel kost het? We proberen deze week nog een afspraak te maken bij de dierenarts.

Alvast bedankt! :)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Re: allergie

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als je hond het goed doet op bepaald voer, waarom zou je dan wat anders gaan geven?

Kip, mais en gluten zijn ook bekende allergenen ;)

Als je het echt uit wilt zoeken, zou je een eliminatie-dieet kunnen doen: zes weken een diersoort geven die ze nooit eerder gehad heeft en verder helemaal niets (dus geen enkel tussendoortje, behalve tussendoortjes die 100% van dat dier afkomstig zijn). Als dat goed gaat voeg je 1 dier toe. Gaat dat goed, kun je na 2 weken nog een diersoort toevoegen. Krijgt ze opnieuw klachten, dan weet je dat het laatst toegevoegde dier een probleem is.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dat kan, maar het hoeft niet. Op barfplaats kun je je goed inlezen.
Er is heel veel keuze in kvv zonder granen, kip en rund. Zelf koop ik hier http://www.dogmeat.nl/.
Herby vers en Lotgering zitten ook in die prijsklasse.
Je kunt ook zo nu en dan naast kvv lekkere hapjes als eendennekken, lamsribben en konijnkarkassen er bij geven.
Poedel123
Actief

Ongelezen bericht door Poedel123 »

Fotogravinnetje schreef:Als je hond het goed doet op bepaald voer, waarom zou je dan wat anders gaan geven?

Kip, mais en gluten zijn ook bekende allergenen ;)

Als je het echt uit wilt zoeken, zou je een eliminatie-dieet kunnen doen: zes weken een diersoort geven die ze nooit eerder gehad heeft en verder helemaal niets (dus geen enkel tussendoortje, behalve tussendoortjes die 100% van dat dier afkomstig zijn). Als dat goed gaat voeg je 1 dier toe. Gaat dat goed, kun je na 2 weken nog een diersoort toevoegen. Krijgt ze opnieuw klachten, dan weet je dat het laatst toegevoegde dier een probleem is.
Ik wil misschien ander voer proberen, omdat ze nog wel hewl last heeft van de oren en nog een beetje van de poten. En ik las dat het van de oren ook van een voedselallergie kon komen. Met welk diersoort kab ik het best beginnen en waar kan ik het krijgen?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”