Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Straks naar de DA

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Straks naar de DA

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Vanochtend kwamen we een andere hond tegen waar Toto eigenlijk direct al bang voor was. Had ik maar naar hem geluisterd en omgelopen :roll: want effe later vloog die hond hem dus aan.

Straks als zoon thuis is gaan we naar de DA, want een van de wonden ziet er toch wel akelig uit, en hij loopt als een bejaarde. :(
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Straks naar de DA

Ongelezen bericht door Yara »

Jeetje wat vervelend. Sterkte bij de DA.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Sterkte bij de dierenarts.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

O bah wat zielig voor Toto. Sterkte bij de DA.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Liepen ze beide los ofzo? Balen, bijtwonden kunnen soms gemeen ontsteken.
Perry en Noah

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Nou we zijn weer terug, Toto heeft pijnstilling en antibiotica en ik ben 107 euri armer.

Ze liepen allebei los, andere hond (grote kruising, geen klapkaak) stoof op Toto af, gooide hem tegen de grond en beet hem in zijn achterpoot. Daar zit dus ook die grote wond. Verder heeft Toto wat kleinere wondjes en krassen, en schaafwonden op al zijn voeten. De andere hond had volgens mij niks, Toto vocht ook niet terug, was alleen maar aan het gillen. :jank:

Het ging allemaal heel snel, Toto worstelde zich los en kwam naar mij toe rennen, andere hond erachteraan. Ik ben er tussen gesprongen en heb mijn viswijvenvocabulaire over die hond uitgestort, en dat hielp.

Vervolgens ging dat tokkenvolk waarvan die hond was tegen me tekeer dat ik niet tegen hun hond mocht schelden want dan zou hij me aanvliegen. Ik vond dat ik verbazingwekkend kalm bleef en heb me vrij snel uit de voeten gemaakt. Ik denk ook niet dat ik de kosten ga verhalen op dat stel, ik was nu al bang dat ik een klap voor mijn hoofd zou krijgen van die vent.

Gelukkig valt het allemaal nog enigszins mee. Toetje ligt nu lekker te slapen en krijgt straks extra lekker vreten. Hij was trouwens superbraaf bij de DA. :I:
Sterre

Hanneke2 schreef:Nou we zijn weer terug, Toto heeft pijnstilling en antibiotica en ik ben 107 euri armer.

Ze liepen allebei los, andere hond (grote kruising, geen klapkaak) stoof op Toto af, gooide hem tegen de grond en beet hem in zijn achterpoot. Daar zit dus ook die grote wond. Verder heeft Toto wat kleinere wondjes en krassen, en schaafwonden op al zijn voeten. De andere hond had volgens mij niks, Toto vocht ook niet terug, was alleen maar aan het gillen. :jank:

Het ging allemaal heel snel, Toto worstelde zich los en kwam naar mij toe rennen, andere hond erachteraan. Ik ben er tussen gesprongen en heb mijn viswijvenvocabulaire over die hond uitgestort, en dat hielp.

Vervolgens ging dat tokkenvolk waarvan die hond was tegen me tekeer dat ik niet tegen hun hond mocht schelden want dan zou hij me aanvliegen. Ik vond dat ik verbazingwekkend kalm bleef en heb me vrij snel uit de voeten gemaakt. Ik denk ook niet dat ik de kosten ga verhalen op dat stel, ik was nu al bang dat ik een klap voor mijn hoofd zou krijgen van die vent.

Gelukkig valt het allemaal nog enigszins mee. Toetje ligt nu lekker te slapen en krijgt straks extra lekker vreten. Hij was trouwens superbraaf bij de DA. :I:
Nou ja zeg word je ook nog uitgescholden terwijl jouw hond wordt gebeten. Lieve Toto dat hij naar je toe kwam rennen. Lekker verwennen straks.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Hanneke2 schreef: Vervolgens ging dat tokkenvolk waarvan die hond was tegen me tekeer dat ik niet tegen hun hond mocht schelden want dan zou hij me aanvliegen.
Pardón?! Zit me hier plaatsvervangend kwaad te maken...Wat lopen er toch een rotlui rond.

Beterschap voor Toto :roos:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Lekkere lui dan van die andere hond...
Kan me voorstellen dat je niet staat te springen om de gemaakte dierenartskosten op hen te gaan verhalen.
Hopelijk is Toto weer snel de oude. Bij een kennis van mij werd een paar weken terug ook hun hond in de achterpoot gebeten. Dat bleek na een paar dagen en second opinion gebroken te zijn door de beet. En bij een controlefoto een paar weken later bleek het niet 1 breuk te zijn, maar zelfs 2. Nu was daar het grootteverschil ook wel aanzienlijk hoor, maar toch.
Hou Toto maar goed in de gaten.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Wat een volk weer :ugh:
Beterschap voor Toto :flower:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

LongFields schreef:Lekkere lui dan van die andere hond...
Kan me voorstellen dat je niet staat te springen om de gemaakte dierenartskosten op hen te gaan verhalen.
Hopelijk is Toto weer snel de oude. Bij een kennis van mij werd een paar weken terug ook hun hond in de achterpoot gebeten. Dat bleek na een paar dagen en second opinion gebroken te zijn door de beet. En bij een controlefoto een paar weken later bleek het niet 1 breuk te zijn, maar zelfs 2. Nu was daar het grootteverschil ook wel aanzienlijk hoor, maar toch.
Hou Toto maar goed in de gaten.
De wond zit hoog, bij z'n knie zeg maar, en de DA heeft wel zorgvuldig alles bevoeld en beknepen om zeker te zijn dat het bot en het gewricht in orde waren.

Hij heeft net biefstuk gekregen als avondeten (op bed, want hij wilde niet eens opstaan om te eten), en hij ligt nu weer te slapen. Hij heeft echt wel een opdonder gehad. :(:

En die mensen... tsja, met zulk volk valt niet te praten.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Hanneke2 schreef: De wond zit hoog, bij z'n knie zeg maar, en de DA heeft wel zorgvuldig alles bevoeld en beknepen om zeker te zijn dat het bot en het gewricht in orde waren.
Dat laatste was door diverse dierenartsen ook gedaan bij de hond wier poot gebroken bleek te zijn later.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ahhh wat sneu :(: Is hij net aan het wennen, krijgt ie dit :ugh: bah, bah, bah pokkelui!

Dikke beterschaps knuffels voor zielige Toto :knuffel1: Hopelijk geneest de wond snel en zijn zelfvertrouwen
ook weer.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

Balen :(: Beterschap voor Toto
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

LongFields schreef:
Hanneke2 schreef: De wond zit hoog, bij z'n knie zeg maar, en de DA heeft wel zorgvuldig alles bevoeld en beknepen om zeker te zijn dat het bot en het gewricht in orde waren.
Dat laatste was door diverse dierenartsen ook gedaan bij de hond wier poot gebroken bleek te zijn later.
He bah. :ugh:

Ik hou het in elk geval goed in de gaten, hij moet niet dagen blijven manken.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Beterschap voor Toto :ok:

Mocht je niet schelden?
Wat had je dan moeten doen ................ dank je wel zeggen? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat een rotervaring :boos: beterschap voor Toto!
Hanneke2
Zeer actief

ranetje schreef:Beterschap voor Toto :ok:

Mocht je niet schelden?
Wat had je dan moeten doen ................ dank je wel zeggen? :denken:
Nee volgens hem kwam die hond juist netjes naar hem toe omdat hij hem riep. :piew:

Mijn beeld was dus heel anders: die vent stond die hond al de hele tijd zonder effect te roepen terwijl hij Toto aan het molesteren was, en die hond kwam uiteindelijk dus 'toevallig' richting baas omdat die baas achter mij stond, maar hond zat op dat moment wel weer achter Toto aan, die richting mij rende. Alles wat ik deed was die hond blokken en hem verrot schelden, en ik stopte daar ook direct mee toen dat effect had. Ik heb die hond met geen vinger aangeraakt, maar die vent kwam echt helemaal woedend op me af, alsof ik die hond had staan schoppen. Hoe het met mijn hond was, is ook absoluut niet ter sprake gekomen.

Ik stond later ook echt te trillen op mijn benen hoor, helemaal toen ik al dat bloed zag. Ik ben wel blij dat Toto een vrij grote gezonde jonge hond is, als het Lilo was overkomen denk ik dat de schade groter was geweest.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Beterschap voor Toto gewenst.
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

Wat een narigheid en wat een bezopen reactie van die mensen. Maar wat ontzettend goed dat Toto meteen naar je toe kwam.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Bah, arme Toto :blauwoog:
Hopelijk is hij er snel weer bovenop.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Zo dan. Wat een eikels. Ik hoop dat die er niet teveel last van gaat krijgen.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

kathy schreef:Wat een narigheid en wat een bezopen reactie van die mensen. Maar wat ontzettend goed dat Toto meteen naar je toe kwam.
Oh ja daar was ik ook zo blij om! Pas in een noodsituatie kan je echt zeker weten dat een hond niet in blinde paniek naar huis rent of zo, en voila, dat weet ik nu zeker. Tijdens mijn aanvaring had gehad met die baas was hij wel weer een eindje weggerend, maar stond op afstand wel op me te wachten.

Dat is dan weer een voordeel van zo'n vervelende gebeurtenis, leert je hond beter kennen en andersom, en het versterkt ook wel die band. Ik ben ook blij dat ik nu weet dat Toetje dus nul agressie vertoont ook al wordt hij aangevallen. Hij kan wel eens wat stoer doen, maar dat is het dan ook. Hij geeft zich ook niet over, daarvoor heeft hij te lang op straat geleefd denk ik. En bij de DA probeerde hij het onderzoeken wel wat te ontwijken, maar berustte uiteindelijk zonder een piep of grommetje of wat. Hij gaf ook geen kik toen hij een spuit met pijnstilling kreeg, dus hij is ook niet kleinzerig, dat is ook goed om te weten.

Het was een kutervaring, maar ik ben vandaag wel nog eens extra veel van hem gaan houden. Goeie hond is het. :I:

De DA begon trouwens over een kap, maar dat heb ik afgekapt. (Haha kijk mij ook eens een woordspeling maken.) Hij houdt al zijn wondjes en ook die grote wond keurig schoon zonder obsessief te likken, en er is gewoon wetenschappelijk bewijs dat het schoonlikken van wonden de genezing bevordert. (In tegenstelling tot het uitrukken van hechtingen, maar dat is hier helemaal niet aan de orde.)

Ik kreeg ook nog te horen dat ik meteen had moeten komen zodat ze er een nietje in had kunnen zetten. (Het was niet mij favo DA, het was die andere, die wel okee is.) Nu was het te laat voor een nietje. En dan denk ik (ik heb het niet gezegd), waarom een nietje? Het is een diepe bijtwond met een scheur ernaast, dus juist zonder nietje goed schoon te houden. Het zal best een flink litteken worden, maar who cares? Ik ga er straks lekker dure littekencreme opsmeren (heb ik nog liggen van dochters operatie) om het lekker soepel te houden, en het komt wel goed hoor.

Toto is inmiddels weer diep onder zeil, en Lilo ligt naast hem te waken. Vanochtend toen we eenmaal thuis waren ook meteen, zodra hij met z'n trieste koppie ging liggen ging zij ernaast. Soms kan ze hem wel vermoorden met z'n stuitergedoe, maar het is wel haar stuiterbal.

Lilo's gedrag bij de DA (we moesten haar meenemen, Lilo kan niet alleen zonder ons en zonder Toto thuisblijven) was trouwens gewoon bizar. :80: Ze deed eigenlijk alles wat Jack vroeger bij de DA deed. Kwispelend rondlopen, iedereen begroeten, piepen omdat ze niet een kat in een kooitje mocht begroeten, op de bank springen, aanwijzen waar de koekjes stonden, in de kinderspeelhoek gaan kijken, op de vensterbank gaan staan. :80: Gevolg was wel dat Toto in de wachtkamer vrij ontspannen ging liggen, want als Lilo zegt dat het goed is, dan is het helemaal veilig, en dat was misschien ook het doel, maar ik had Lilo niet zo hoog ingeschat. Ik was wel supertrots. :D
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat leuk dat Lilo het zo mooi heeft opgelost voor Toto bij de DA.
Hartverwarmend :I:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Wat lopen er toch heerlijk verantwoordelijke mensen rond op deze wereld. bah.

Beterschapsknuffel voor Toetje!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Sterre

Hoe gaat het nu met hem?
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Jeetje, beterschap. Wel extra naar dat je zo'n reactie moet krijgen. Denk dat ik het zelfde gedaan zou hebben en waarschijnlijk was het niet bij blokken en schelden gebleven. Niet dat ik direct zou schoppen ofzo maar had die hond op z'n minst in ze kladden gepakt als ik de kans kreeg.

Kan natuurlijk gebeuren dat honden elkaar niet leuk vinden omdat er 1 niet zulke goeie bedoelingen heeft maar neem als eigenaar dan in elk geval de verantwoording. Op het moment dat Maylo zo zou doen zou ik toch op z'n minst medeleven kunnen tonen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Twocolor
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Twocolor »

Jeetje vervelend zeg pfff. Ik Ben vandaag met me vader en zijn hond gaan wandelen in een natuurgebied. Lekker aan het wandelen komt er een witte herder aangerend Grijpt zo de hond van me vader (boerenfox) Ik schreeuwen Die hond tegen zijn kop aangeschopt.. toen hield die op voordat we het wisten vloog die weer aan gelukkig had me vader een dikke stok en die sloeg hem op zijn kop en toen waren ze uit elkaar. Pff Ik stond te rillen als een gek.. Ik naar die man schreeuwen waarom loopt die hond los als die dit gedrag vertoond.. Maar het was zijn eerste keer pas (doet hij anders nooit)

Ik heb snel even de hond nagekeken maar kon zo niks zien wij verder gewandeld kwamen we thuis had die hem toch gepakt in de lies.. Wel een oppervlakkige huid. Hem de huid schoon gespoeld met een zoutoplossing.. Toch voor de zekerheid naar de DA geweest heeft het nog even ontsmet maar verder geen acties ondernomen..

De eigenaar van de hond was ook wel geschrokken en bood zijn excuus aan opzich wel netjes. Heb wel zijn nummer genoteerd als er kosten waren gemaakt mag hij ze vergoeden.
Hanneke2
Zeer actief

Sterre schreef:Hoe gaat het nu met hem?
Best goed, hij mankt niet meer en de wond ziet er netjes uit. Hij is alleen veel rustiger dan normaal, gelukkig maar, want ik denk dat ik hem pas weer los kan laten lopen als die wond helemaal dicht is.

update: Okee het is klaar met rustig zijn. :80: Toto stuitert door het huis met speeltjes. Ik zit te denken om de pijnstilling te halveren of er maar helemaal mee te stoppen.
Hanneke2
Zeer actief

Update: een mooi litteken gaat het niet worden. :ugh:

Ik heb Toto vanochtend weer laten rennen met een andere hond. Bewust geen hond waarmee gestoeid werd, dus alleen lekker racen en eindelijk weer wat energie kwijt. Dat moest gewoon, want hij werd thuis bijna onhandelbaar. Ik kan aan de lijn wel uren met hem lopen, maar Toto mot rennen. Het is een jonge podenco die gewend is om elke dag de poten uit zijn lijf te rennen, en hij is niet ziek, hij heeft geen pijn, dus dat ding mot gewoon rennen.

Maar die wond scheurde dus tijdens al dat superblije rennen weer open. :(: Echt dat er bloed uitdruppelde.

Ik heb het nog maar eens goed schoongemaakt, Toto heeft het nog eens uitgebreid schoongelikt, en nou, schoon is het wel, maar het is weer een soort gapende wond. Het zit echt op een rotplek, er blijft steeds wat spanning op staan, en helemaal als hij aan het rennen is.

Had ik hier al verteld dat die andere hond ook al eens een kind had gebeten? Dat hoorde ik van een bevriende baas wiens zoontje daar eens was wezen spelen. Niet levensbedreigend of zo, alleen een knauw en een schram, maar dan nog. En daar werd toen ook heel laconiek over gedaan. :roll:

Hou toch potdomme je hapgrage honden onder controle. Ik kan er echt steeds bozer over worden. Pokketokkies zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel. Ik lijn Toetje om de haverklap aan omdat hij veels te lomp wil spelen met kleine hondjes, echt tot op het overdrevene af, dat die kleine honden half om zijn nek hangen omdat zij hem helemaal niet bedreigend of wat vinden, en zo'n kuthond van zo'n randdebiel kan gewoon lekker zijn gang gaan en een hap uit mijn hond nemen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”