Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond bezoeken tijdens opname dierenarts?
Moderator: moderatorteam
-
caelum
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bullterrier, Amerikaanse Stafford.
- Aantal honden: 2
hond bezoeken tijdens opname dierenarts?
Hallo allemaal,
Even in het kort; mijn hond, een teefje van 2 jaar, is sinds zondag opgenomen bij de dierenarts. Ze heeft acute alvleesklierontsteking, ze krijgt daar een infuus, antibiotica en pijnstillers. Sinds gistermiddag eet ze weer een beetje. Voorlopig (de komende dagen) blijft ze nog aan het infuus.
In principe mag ik haar opzoeken, maar ik wil het voor haar niet moeilijker maken en ze heeft haar rust natuurlijk nodig.
Iemand ervaring met het wel of niet bezoeken van je hond als ze ergens anders moet blijven? Wat is wijsheid hierin?
Alvast bedankt, want ik kom er niet uit.
Even in het kort; mijn hond, een teefje van 2 jaar, is sinds zondag opgenomen bij de dierenarts. Ze heeft acute alvleesklierontsteking, ze krijgt daar een infuus, antibiotica en pijnstillers. Sinds gistermiddag eet ze weer een beetje. Voorlopig (de komende dagen) blijft ze nog aan het infuus.
In principe mag ik haar opzoeken, maar ik wil het voor haar niet moeilijker maken en ze heeft haar rust natuurlijk nodig.
Iemand ervaring met het wel of niet bezoeken van je hond als ze ergens anders moet blijven? Wat is wijsheid hierin?
Alvast bedankt, want ik kom er niet uit.
-
Lemuria
Re: hond bezoeken tijdens opname dierenarts?
Ik zou het niet doen denk ik, tenzij het echt lange-termijn opname is van een week ofzo. Elke keer is hond helemaal blij dat baas er is, en dan gaat baas daarna weer weg...Lijkt me niet goed voor de gemoedstoestand.
-
caelum
- Vaste gebruiker
Ja. Daarom heb ik haar nog niet bezocht inderdaad, maar aangezien ze er nog wel even moet blijven twijfel ik toch.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik doe het niet.
Komen en weer weg gaan zonder dat ze mee mag vind ik niet uit te leggen.
Het doet me pijn hoor, maar het is voor mijn hond beter als ik het niet doe .......... denk ik.
Komen en weer weg gaan zonder dat ze mee mag vind ik niet uit te leggen.
Het doet me pijn hoor, maar het is voor mijn hond beter als ik het niet doe .......... denk ik.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
-
Pallas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): op zoek!
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
ik ben wel gegaan, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Ze was wel dusdanig ziek dat ze niet super-opgewonden werd, maar ze leefde wel even op, kalmeerde dan en viel in een diepe slaap. Ben telkens als ze sliep weer weggegaan. Gelukkig hoefde ik maar 1x op bezoek want twee dagen later mocht ze mee naar huis.
-
lets have fun
Ik zou niet gaan. Mijn honden zouden er alleen maar onrustig van worden als ik kom en ga en zij niet mee mogen. Geeft nog meer stress. Als ik kom dan is het omdat ze weer mee naar huis mogen.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik zou wel gaan. Wil wel even zelf zien hoe mijn beest erbij ligt. Als mijn paarden in de kliniek staan ga ik er ook elke dag heen.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Dat hangt voor mij echt af van het karakter van de hond. Cyntha (12) zou ik een dergelijke opname niet eens meer aandoen, die gaat daar geheid compleet van in de stress ongeacht of ik wel of niet tussentijds langskom.
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Ik ken iemand due haar hond vanwege een torsie op moest laten nemen en die kliniek had webcams hangen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
Lemuria
Ah, dat zou ideaal zijn!Laura84 schreef:Ik ken iemand due haar hond vanwege een torsie op moest laten nemen en die kliniek had webcams hangen
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
vind je? Ik hoef m niet in de gaten te houden, daar heb ik wel vertrouwen in.. Ik zou erg ewoon graag bij willen zijn denk ik..Lemuria schreef:Ah, dat zou ideaal zijn!Laura84 schreef:Ik ken iemand due haar hond vanwege een torsie op moest laten nemen en die kliniek had webcams hangen
-
caelum
- Vaste gebruiker
Uiteindelijk ben ik wel gegaan; mijn hond keek er niet echt van op, ze drukte wel even haar neusje tegen me aan, maar geen kwispels, de combinatie van het ziek zijn + de sterke pijnstillers denk ik. Ik kon dus ook zonder problemen na een paar minuten weer weg. Ze ligt er goed bij en er wordt goed voor haar gezorgd, dus vannacht slaap ik een stuk beter. De dierenarts heeft begin van de avond nog gebeld, maar mijn hondje heeft zich niet anders gedragen door het bezoek, gelukkig maar..
Bedankt voor al jullie reacties. Toch leuk om te zien dat mensen er anders over denken en dat sommigen dus wel op bezoek zouden gaan.
Bedankt voor al jullie reacties. Toch leuk om te zien dat mensen er anders over denken en dat sommigen dus wel op bezoek zouden gaan.
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Och herm. Hoop dat je meisje weer snel beter is.
Laat ff horen als ze weer thuis is.
Laat ff horen als ze weer thuis is.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ligt wat mij betreft aan de ziekte van de hond
Hier een hond met maag-darm perforatie gehad. Die absolute rust moest hebben, niet zomaar mocht gaan staan/springen
Ervoor gekozen haar niet te bezoeken. Wel meerdere keren per dag contact hoe het met haar was.
Als er geen gevaar is qua wonden of wat dan ook, dan zou ik wel gaan
Hier een hond met maag-darm perforatie gehad. Die absolute rust moest hebben, niet zomaar mocht gaan staan/springen
Ervoor gekozen haar niet te bezoeken. Wel meerdere keren per dag contact hoe het met haar was.
Als er geen gevaar is qua wonden of wat dan ook, dan zou ik wel gaan
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Goh, da's best een moeilijke vraag. Ik zou geneigd zijn te zeggen dat ik daar tijdelijk mijn intrek wel nam. Ik kan die van ons maar moeilijk missen. Maar inderdaad, als hij zich steeds opwind en je vertrekt weer.................nee dat zou ik ook niet kunnen. Aan de andere kant als hij wat suf zou zijn zou je even kunnen gaan en een vers doekje met luchtjes van thuis bij hem leggen of zo en ff een aai.
Ik hoop niet dat ik er voor kom te staan.
Ik hoop niet dat ik er voor kom te staan.
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Ik hoop dat je meisje er weer bovenop komt, je hebt een lange weg te gaan.
Ik ben zelf assistente en vanuit mijn werk opzicht ligt het echt aan de hond, wordt deze zo enthousiast en daarna teleurgesteld dat de baas weer weg gaat zeg ik niet doen. Vaak bij honden die wat angstiger zijn of echt steun hebben aan de baas wil het nog wel eens positief helpen met bijv weer beginnen met zelf eten, dus dan zeg ik wel doen.
Persoonlijk zou ik het wel doen, mijn hond haalt zoveel steun bij mij dat hij bijv voor mij wel zal gaan eten. Ookal moet ik daarin ook opletten dat hij niet te enthousiast wordt. Bijv bij een botbreuk of iets waar hij niet op mag lopen/springen zal ik niet gaan.
Moet wel direct zeggen dat het wel heel erg gesteld moet zijn met Boef wil ik hem überhaupt achter laten. Ik kan 90% ook zelf/thuis dus zal hem altijd mee naar huis proberen te nemen.
Ik ben zelf assistente en vanuit mijn werk opzicht ligt het echt aan de hond, wordt deze zo enthousiast en daarna teleurgesteld dat de baas weer weg gaat zeg ik niet doen. Vaak bij honden die wat angstiger zijn of echt steun hebben aan de baas wil het nog wel eens positief helpen met bijv weer beginnen met zelf eten, dus dan zeg ik wel doen.
Persoonlijk zou ik het wel doen, mijn hond haalt zoveel steun bij mij dat hij bijv voor mij wel zal gaan eten. Ookal moet ik daarin ook opletten dat hij niet te enthousiast wordt. Bijv bij een botbreuk of iets waar hij niet op mag lopen/springen zal ik niet gaan.
Moet wel direct zeggen dat het wel heel erg gesteld moet zijn met Boef wil ik hem überhaupt achter laten. Ik kan 90% ook zelf/thuis dus zal hem altijd mee naar huis proberen te nemen.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
-
caelum
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de reacties; even een update. Gisteren zijn we weer geweest, want de dierenarts wou graag alles even met ons doornemen. Het ging beter met der dan woensdag, ik kreeg nu wel likjes, maar ze had zelf zoiets na 10 minuten van "Leuk dat je er bent, maar ik ga weer slapen hoor". Ze blijft in ieder geval tot maandag, als ik geluk heb mag ze maandag in de loop van de dag mee, maar daar moet ik nog niet vanuit gaan. Oh wat mis ik die kleine meid..
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Beterschap met je hond 
Duurt ook wel lang (in jouw geval) voor ze weer naar huis kan komen.
Duurt ook wel lang (in jouw geval) voor ze weer naar huis kan komen.
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Als eigenaar zeg ik: doe wat je zelf graag wil. Als DA-assistente zeg ik: doe het niet
.
Je doet je hond er geen plezier mee door even te komen en dan terug zonder hond te vertrekken. De meeste honden zijn daarna uren aan het janken/blaffen terwijl ze daarvoor gewoon rustig waren. Hoe erg het ook is, honden leggen zich redelijk snel neer bij het feit dat ze opgesloten in een hok liggen zonder dat iemand met hen bezig is. Tot de baas komt...
Je doet je hond er geen plezier mee door even te komen en dan terug zonder hond te vertrekken. De meeste honden zijn daarna uren aan het janken/blaffen terwijl ze daarvoor gewoon rustig waren. Hoe erg het ook is, honden leggen zich redelijk snel neer bij het feit dat ze opgesloten in een hok liggen zonder dat iemand met hen bezig is. Tot de baas komt...
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020