Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geslaagd!

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Geslaagd!

Ongelezen bericht door sky »

Afgelopen woensdag ben ik met mijn hond Caïro opgegaan voor de keuring van De bond voor de diensthond.
Vanaf eind December trainen we voor dit programma naast het PH1 programma wat betekende vaak wel 5 of 6 x per week trainen maar soms ook weken niet kunnen trainen voor de bond.
Ik was zelf totaal niet bekend met het programma en ook voor mij was het dus de oefeningen erin stampen.
Gelukkig ben ik erg goed geholpen door een goede vriend die een paar keuringen heeft gedraaid en zelfs mijn eigen knpv club heeft veel geholpen en een aantal leden waren bij iedere keer dat ik ging intrainen mee om te helpen!

Woensdag was het dan zover, en hebben we van de 340 te behalen punten er 330 gehaald en beste van de dag geworden.
Helaas waren er van de 7 deelnemers 3 afgevallen vanwegen te weinig punten.

Ik heb super trots op mijn zeker niet altijd makkelijke ventje.
Nu mogen we samen aan het werk!!
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Re: Geslaagd!

Ongelezen bericht door Yara »

Gefeliciteerd! Goed gedaan :E:
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

gefeliciteerd, mag je zeker trots op zijn :ok:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

nou vertel eens wat meer dan :D wat houdt het in? wat is er anders aan dan IPO of KNPV?

Gefeliciteerd, veel punten zeg!
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Gefeliciteerd.
En ik ben ook wel benieuwd wat het inhoudt.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

gefeliciteerd !
sky
Zeer actief

sbientje schreef:nou vertel eens wat meer dan :D wat houdt het in? wat is er anders aan dan IPO of KNPV?

Dank jullie wel!!!

Bond voor de diensthond is voor mensen die met hun hond de praktijk ingaan.
Je kan er alleen aan deelnemen als je een functie heb in het leger, bij de politie of beveiliging.

Het is een programma waar volgen met en zonder fiets, zoeken, breekvoorwerpen opzoeken en verwijzen, man lokaliseren (persoon zit verstopt in een van de kleedkamers in een lange gang, de hond moet dan voor de goede deur aangeven achter welke deur dat persoon zit), springen, stilzijn (pas op het moment van aanhouding mag de hond laten horen dat hij aanwezig is), overval geleider (tijdens het volgen word de geleider overvallen door een pakwerker waarna de hond zonder commando de geleider moet verdedigen dan op commando moet los laten waarna de geleider de hond bij zich roept na het bewaken, hierna word de pakwerker op transport gezet.
En dan nog het volgen over een gladde vloer en het op en af volgen van een trap.

Volgens mij heb ik zo alles. :wink:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Knap gedaan van jullie samen, gefeliciteerd :cheer:
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Gefeliciteerd!
Wiel
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Gefeliciteerd!!!
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

sky schreef:
sbientje schreef:nou vertel eens wat meer dan :D wat houdt het in? wat is er anders aan dan IPO of KNPV?

Dank jullie wel!!!

Je kan er alleen aan deelnemen als je een functie heb in het leger, bij de politie of beveiliging.

Het is een programma waar volgen met en zonder fiets, zoeken, breekvoorwerpen opzoeken en verwijzen, man lokaliseren (persoon zit verstopt in een van de kleedkamers in een lange gang, de hond moet dan voor de goede deur aangeven achter welke deur dat persoon zit), springen, stilzijn (pas op het moment van aanhouding mag de hond laten horen dat hij aanwezig is), overval geleider (tijdens het volgen word de geleider overvallen door een pakwerker waarna de hond zonder commando de geleider moet verdedigen dan op commando moet los laten waarna de geleider de hond bij zich roept na het bewaken, hierna word de pakwerker op transport gezet.
En dan nog het volgen over een gladde vloer en het op en af volgen van een trap.

Dat klinkt als best een vol programma :) Leuk, bedankt voor het delen, had er nog nooit van gehoord! Komt er dan ook nog een soort van vervolg ofzo? Of was dit dan het examen om de praktijk in te mogen?
sky
Zeer actief

sbientje schreef:
sky schreef:

Dank jullie wel!!!

Dat klinkt als best een vol programma :) Leuk, bedankt voor het delen, had er nog nooit van gehoord! Komt er dan ook nog een soort van vervolg ofzo? Of was dit dan het examen om de praktijk in te mogen?
Met dit examen mag je inderdaad gelijk de praktijk in. Het is twee jaar geldig dus over twee jaar mogen we weer.
Het is een stuk korter dan het PH1 (politiehond 1) knpv programma maar wel meer praktijk gericht.
Overigens kan je als beveiliger ook met een PH1 certificaat de praktijk in. Deze is dan ook twee jaar geldig.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Knap gedaan, gefeliciteerd!
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Proficiat!
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Gefeliciteerd!!
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Gefeliciteerd. :cheer: :ok:
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Je had die leuke foto van jou met je hond na t examen wel mogen plaatsen(gemaakt door Reül) ;-)

Van harte gefeliciteerd, mooie score!
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Gefeliciteerd!
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

sky schreef:Met dit examen mag je inderdaad gelijk de praktijk in. Het is twee jaar geldig dus over twee jaar mogen we weer.
Het is een stuk korter dan het PH1 (politiehond 1) knpv programma maar wel meer praktijk gericht.
Overigens kan je als beveiliger ook met een PH1 certificaat de praktijk in. Deze is dan ook twee jaar geldig.
Gefeliciteerd, mooie punten ! :thumright:
Geldigheidsduur bij de Bond is overigens 2 jaar en 3 maanden (KNPV sinds kort wederom terug veranderd van 4 naar idd 2 jaar) :wink:
Als beveiliger met alleen een PH1 certificaat de praktijk in gaat het hem echt niet worden, ook dan moet je eerst nog je "Toetsing Objectbewakingshond" van de KNPV halen (niet te verwarren met Objectbewakingshond, dat is een ander programma). Wat wel kan is als diegeen wat met de hond op gaat voor PH1 (of Object) vooraf aangeeft ook de toetsing erbij te willen hebben, dan wordt er behalve het PH1 certificaat ook een Toetsing Objectbewakingshond uitgereikt (bij het slagen natuurlijk én men moet beschikken over een geldige beveiligingspas).
Dus met alleen PH1 mag je niet werken... (is ook nooit geweest)

Overigens, na de aanpassingen de afgelopen jaren van het KNPV Toetsing Objectbewakingshond programma is het nu ook mogelijk om met een 'groene' hond meteen voor dat betreffende certificaat op te gaan (vroeger moest de hond eerst beschikken over een PH1, Object of NBvdD certificaat voor men op kon gaan voor de toetsing Objectbewakingshond).
Het huidige KNPV programma Toetsing Objectbewaking is in zwaarte eigenlijk gelijk aan dat van de Bond en een stuk praktijkgerichter dan het PH1 certificaat (wat toch meer of politie is gericht). Er zijn maar een paar kleine verschillen in oefeningen.

Ps. Het KNPV toetsingsreglement vind je overigens hier zodat je kunt zien dat er niet zo heel veel verschil meer in zit. Bij Bond bijv. de deuren en maar 2 voorwerpen lokaliseren. Bij KNPV de tunnel en katteloop en bij het lokaliseren 2 voorwerpen én de man. Hier wel geen deuren maar dan extra 1 steloefening op 10 meter. Rest van programma is praktisch gelijk.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”