Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke kleine auto met 2 honden en 2 kinderen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Welke kleine auto met 2 honden en 2 kinderen?

Ongelezen bericht door Ody »

Nu ik niet meer werk en dus weinig kilometers maak is het zonde dat we zo'n enorme grote en dure bak (Volvo XC70) voor de deur hebben staan, dus ben ik me aan het orienteren voor een kleiner en goedkoper autootje.
Het gebeurt niet zo vaak dat we echt met zn allen in de auto zitten, maar hij moet wel genoeg plaats bieden voor 2 volwassenen, 2 kinderen en 2 honden. Als de honden beiden in de kofferbak kunnen zitten is dat genoeg, het zal niet om grote afstanden gaan. Het zou wel fijn zijn als de achterbank helemaal plat kan, zodat ze bij langere ritten eventueel ook kunnen liggen.
Het moet nog wel een beetje een auto-auto zijn, geen koekblikje als jullie begrijpen wat ik bedoel, ook ivm de veiligheid.
Verder moet er een 5-deurs uitvoering van zijn, kinderen achterin zetten bij een 3-deurs is zo onhandig.
Prijscategorie: rondom 5000-6000 euro

Iemand goede ideeën/ervaringen??
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Re: Welke kleine auto met 2 honden en 2 kinderen?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou zelf in zo'n geval waarschijnlijk kijken naar een tweedehands Toyota Yaris, hoewel de meeste net boven het budget zitten. Weinig onderhoudsgevoelig. Wel is het zo dat ALS er iets vervangen moet worden dat wat duurder is.
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Daihatsu Sirion 2. Tweedehands nog volop beschikbaar. Is net een slag groter dan de Cuore, rijdt altijd, aardig grote achterbak en op de achterbank kunnen ook volwassenen zitten. O ja, nog behoorlijk zuinig ook, ik rij gemiddeld 1:15 (en ik mag graag op de snelweg een beetje te hard rijden).
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Toyota of Mitsubishi. Allebei weinig onderhoudsgevoelig, allebei een hoge veiligheidsgraad.
Dat vind ik beide erg belangrijke dingen.
Gewoon even kijken bij wat dealers wat ze hebben staan aan types, dan heb je een idee.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

ZorroMax schreef:Daihatsu Sirion 2. Tweedehands nog volop beschikbaar. Is net een slag groter dan de Cuore, rijdt altijd, aardig grote achterbak en op de achterbank kunnen ook volwassenen zitten. O ja, nog behoorlijk zuinig ook, ik rij gemiddeld 1:15 (en ik mag graag op de snelweg een beetje te hard rijden).
Heerlijk auto inderdaad, maar in hoeverre zijn onderdelen nog beschikbaar aangezien Daihatsu niet meer in Nederland zit? Ik baalde er flink van, want heb nu een ander merk gekocht. Ik heb 2 Sirions gehad, heerlijke auto.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Fotogravinnetje schreef:Ik zou zelf in zo'n geval waarschijnlijk kijken naar een tweedehands Toyota Yaris, hoewel de meeste net boven het budget zitten. Weinig onderhoudsgevoelig. Wel is het zo dat ALS er iets vervangen moet worden dat wat duurder is.
Die heb ik een en echt een topauto. Wat ik zelf echt een hele fijne optie vind is dat ik de achterbank naar voren kan doen (niet omklappen maar via rails zoals bij de voorstoel). Als ik hem helemaal naar voren doe is is kofferbak best ruim en ik kan nog steeds een maxi cosi op de achterbank kwijt. Dit is niet standaard overigens.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Neeltje schreef:
ZorroMax schreef:Daihatsu Sirion 2. Tweedehands nog volop beschikbaar. Is net een slag groter dan de Cuore, rijdt altijd, aardig grote achterbak en op de achterbank kunnen ook volwassenen zitten. O ja, nog behoorlijk zuinig ook, ik rij gemiddeld 1:15 (en ik mag graag op de snelweg een beetje te hard rijden).
Heerlijk auto inderdaad, maar in hoeverre zijn onderdelen nog beschikbaar aangezien Daihatsu niet meer in Nederland zit? Ik baalde er flink van, want heb nu een ander merk gekocht. Ik heb 2 Sirions gehad, heerlijke auto.
Daihatsu wordt gezien als ondermerk van Toyota (sommige hebben Toyota-motoren).
Kwam daarachter toen iemand eens zijn Feroza naast mijn Landcruiser zette: we zouden probleemloos onderdelen kunnen omzetten.

Als je originele onderdelen wilt, zou een Toyota-dealer dus wellicht kunnen helpen.
Anders is er wel een aftermarkt voor zo'n beetje elke type auto; een betere auto-onderdelenhandelaar kan je daar wel mee helpen.
Originele onderdelen (in ieder geval van Toyota) zijn beter van kwaliteit, maar andere onderdelen passen probleemloos.

Oh ja, voor Ts.: een tweedehands Kia Sportage zit ook in die prijsklasse.
Vind dat ook wel prettige, betrouwbare auto's.
Wiel
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Als je echt nog comfortabel wilt zitten met twee grotere honden en twee Kids zou ik toch bij een station blijven.
Persoonlijk zou ik dan eerder de xc70 houden en als de Kids gevlogen zijn (geen idee hoe oud ze zijn?) kijken voor een leuke hatchback. Ook gezien de eis voor veiligheid.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Ik heb vanavond even gepast bij een vriendin met een (nieuw model) Suzuki Swift, met alleen Sira achterin en dat was echt geen doen. Okee, de klep kon nog dicht, maar dat arme beest kon zich dan niet eens meer omdraaien. Hij moest dan echt blijven zitten hoe hij zat, kon alleen zijn kop nog bewegen en dan zat hij er nog maar alleen in, terwijl ik 2 best flinke honden kwijt moet.

Moeten dus toch wel echt voor iets groter gaan kijken, anders past het gewoon niet. Dan zitten ze er op een kreukeltje in. :engel:

@Apple: Het duurt nog wel even voor de kinderen gaan uitvliegen, ze zijn pas 6 en anderhalf jaar oud. :wink:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Renault Clio station of Seat Ibiza station. Prima auto's en ook nog veilig. Tweedehands moeten die wel voor de prijs die je uit wil geven te vinden zijn.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Biet schreef:
Neeltje schreef:
Daihatsu wordt gezien als ondermerk van Toyota (sommige hebben Toyota-motoren).
Kwam daarachter toen iemand eens zijn Feroza naast mijn Landcruiser zette: we zouden probleemloos onderdelen kunnen omzetten.

Als je originele onderdelen wilt, zou een Toyota-dealer dus wellicht kunnen helpen.
Anders is er wel een aftermarkt voor zo'n beetje elke type auto; een betere auto-onderdelenhandelaar kan je daar wel mee helpen.
Originele onderdelen (in ieder geval van Toyota) zijn beter van kwaliteit, maar andere onderdelen passen probleemloos.

Oh ja, voor Ts.: een tweedehands Kia Sportage zit ook in die prijsklasse.
Vind dat ook wel prettige, betrouwbare auto's.
Dank je voor de tip, maar ik heb nu voor een Hyundai gekozen.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ody schreef:Ik heb vanavond even gepast bij een vriendin met een (nieuw model) Suzuki Swift, met alleen Sira achterin en dat was echt geen doen. Okee, de klep kon nog dicht, maar dat arme beest kon zich dan niet eens meer omdraaien. Hij moest dan echt blijven zitten hoe hij zat, kon alleen zijn kop nog bewegen en dan zat hij er nog maar alleen in, terwijl ik 2 best flinke honden kwijt moet.

Moeten dus toch wel echt voor iets groter gaan kijken, anders past het gewoon niet. Dan zitten ze er op een kreukeltje in. :engel:

@Apple: Het duurt nog wel even voor de kinderen gaan uitvliegen, ze zijn pas 6 en anderhalf jaar oud. :wink:
Je zou ook naar een Mazda 323f kunnen kijken. Zit tussen een swift en station in. Vond dat zelf best een prettig formaat auto. Hoewel met een kleine erbij een station nóg fijner is [WINKING FACE]
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Een berlingo, kangoo of zoiets? Niet heel klein maar wel meteen een stuk meer ruimte voor zowel honden als mensen.
Groetjes, Marjan
Mark-Tinny
Actief
Mijn ras(sen): Labrador en een kruising

Ongelezen bericht door Mark-Tinny »

Dacia MCV (is een stationwagon)?
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Wij hebben op aanraden van mijn zwager (auto verkoper) hiervoor een Seat Cordoba gehad. Dit is 1 van de lichtere stations. Skoda heeft hier ook een soort gelijke variant van (weet zo niet meer hoe die verder heten) Beide modellen zijn zeg maar eigenlijk volkswagen polo stations wagen maar dan van andere merk (en goedkoper dan volkswagen). Genoeg ruimte voor 2 honden achter in. Wegenbelasting erg weinig voor de ruimte, het zijn lichte auto's. (wij hebben nu de overstap naar een volkswagenpolo station gemaakt)

Alhoewel ik in onze Fiat Punto's en Nissan Micra ook met gemak twee border collie kwijt kan of Santos onze zeer grote Schotse Collie. Het is wel even net aan met dicht doen, maar ze kunnen dan nog prima liggen eigenlijk
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Mijn vader rijdt Skoda, eerst een Roomster, maar toen hij iets kleiner wilde Is hij voor een Fabia gegaan (de iets nieuwere variant, niet die oudere koekblikken) . Beide hebben ook een behoorlijk grote achterbak. Passen makkelijk 2 honden in en de auto is ook echt ruim. Probleem is gewoon dat die kleine autotjes weinig kofferbak ruimte bieden. Ik heb zelf een Citroen C3 en ik vind die dus net een slagje groter dan wat je echt kleine auto noemt. Die kofferbak is redelijk, maar doordat de achterbank scuin oploopt, is er tussen hoofdsteun en klep weinig ruimte. Ik ga mijn hond straks dus met een hondendeken op de achterbank vervoeren. Maar met kinderen is dat natuurlijk geen optie.

Op marktplaats staan volgens mij best varianten tussen van de skoda Fabia die prima binnen budget passen. In heel veel kleiner moet je met twee grote honden niet willen denk ik. Dan heb je zeker een station variant nodig. Zoals vw golf station inderdaad.
Afbeelding
Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Woest »

Wij hebben een Ford Focus Wagon, is een station, maar behoorlijk licht in gewicht, dus betaalbaar in de wegenbelasting. En zat ruimte voor 2 kinderen en 2 honden. Met wat moeite kunnen er zelfs 3 kinderstoeltjes achterin. Wij hebben hem nu 5 jaar (auto is uit 2005) en nog steeds geen moment spijt van gehad.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nawosh schreef:Een berlingo, kangoo of zoiets? Niet heel klein maar wel meteen een stuk meer ruimte voor zowel honden als mensen.
:ok:
Ik heb de Peugeot Partner.
Als je in die richting zoekt, echt goed ruimte voor twee honden en 4 volwassenen dus de kinderen mogen groeien :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Een tweedehands Dacia Logan misschien, die is niet duur in de aanschaf en lekker ruim.
Zelf heb ik naar volle tevredenheid in een Subaru Legacy station gereden, Subaru is een erg betrouwbaar merk.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”