Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk beloningstasje is nu echt handig?
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: Welk beloningstasje is nu echt handig?
Speelgoed heb ik altijd in m'n kontzak of beloningstasje. Maar ik gebruik nooit ballen maar trekspelletjes. Alleen om te dragen krijgen ze een bal, alleen geen tennisbal.

- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Iew bah, zeker waar. Daarom zal ik ook niet zo snel met een bal belonen. Een eenmaal ondergekwijlde bal wordt zelf gedragen en als die gegooid moet worden weggeschoptHippo schreef:Ik beloon met bal en voer. Een ondergekwijlde bal(met van die witte schuimklodders) vind ik overigens nog veel smeriger dan wat gekookte kipfilet.
Als ballen niet consequent door hond zelf gedragen worden op wandeltocht, dan laten we die thuis
Ik kan best tegen wat honden kwijl en ander smerig gedoe, maar zo'n onder gezeverde volgezogen tennisbal, dat grijp ik toch liever niet vast
Overigens is mijn bestelling ook onderweg

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Gooien met stokken zou ik niet doen. 
Ik beloon wel met bal, maar daar doe ik ook trekspelletjes mee. Ik ben wel begonnen met voer en ander speelgoed, maar als de hond een voorkeur voor een bal heeft, dan maar met bal, haha. Voordeel van zo'n rubberbal met touw is, dat je hem makkelijk af kan vegen voordat je hem wegstopt.
Tennisballen krijgen ze hier nooit.
Ik beloon wel met bal, maar daar doe ik ook trekspelletjes mee. Ik ben wel begonnen met voer en ander speelgoed, maar als de hond een voorkeur voor een bal heeft, dan maar met bal, haha. Voordeel van zo'n rubberbal met touw is, dat je hem makkelijk af kan vegen voordat je hem wegstopt.
- Shiloh86
- Zeer actief
Ik gooi gewoon met stokken hoor. Ik snap dat panische gedoe nooit zo. Als je alle risico's wilt vermijden ga je thuis maar achter de garaniums zitten.
Niet met belonen hoor, maar gewoon tijdens wandeling in het bos, zie daar het probleem nooit zo van.
Maar inderdaad, het is maar net welke "currency" voor jou hond werkt, spelen, beloning, of beide en daar moet je het mee doen ^^
Niet met belonen hoor, maar gewoon tijdens wandeling in het bos, zie daar het probleem nooit zo van.
Maar inderdaad, het is maar net welke "currency" voor jou hond werkt, spelen, beloning, of beide en daar moet je het mee doen ^^

- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Zo wilde ik ook nooit met stokken gooien door die panische berichten, totdat ik bij mezelf dacht dat ik me ook niet zo aan moet stellenShiloh86 schreef:Ik gooi gewoon met stokken hoor. Ik snap dat panische gedoe nooit zo. Als je alle risico's wilt vermijden ga je thuis maar achter de garaniums zitten.
Dat gezegd hebbende is een stok uit het bos met wat nattig weer vaak viezer dan een bal, met de frisbee moet ik na 2x al uitkijken dat ie tijdens t gooien niet uit mn handen glijdt door t kwijl
- TessaThomas
- Zeer actief
Tja, ik heb iets te vaak gehoord van kennissen en vrienden (dus niet alleen verhalen op internet, want dat is dan ver van mijn bed )die of de tak uit het gehemelte konden halen met alle gevolgen van dien en zelfs een hond die zichzelf gespietst heeft op een tak en dat niet overleefd heeft. Dat is niet simpel panisch gedoe en alle risico's mijden, dat is gewoon logisch nadenken dat er grote gevaren aan een bepaald speelgoed kunnen zitten en dus maar een veilige optie kiezen.
- Shiloh86
- Zeer actief
Tja, hij kan ook overreden worden, of doodgebeten door een andere hond, of iets inslikken, of of of... Maar goed, ook dat is behoorlijk off topic.

- TessaThomas
- Zeer actief
Offtopic hoort nu eenmaal bij dit forum.
Maar goed het was een waarschuwing, omdat het iets is wat je zo makkelijk kunt voorkomen. Dat jij dat panisch vindt, oke jouw goed recht.
Nu vraag ik me alleen af wat voor speeltje Hilde meeneemt en hoe dat allemaal past in zo'n beloningstasje? Ik heb een bodywarmer en daar zitten rondom zakken. Dus 2 grote voor en een hele grote achter en dan past alles precies. Met voer waar je handig bij wilt kunnen, dus niet eerst graaien, dan een speeltje (in mijn geval 1 of 2 ballen en nog iets anders) de riem en sleutels en telefoon (maar die zitten in borstzak).
Nu vraag ik me alleen af wat voor speeltje Hilde meeneemt en hoe dat allemaal past in zo'n beloningstasje? Ik heb een bodywarmer en daar zitten rondom zakken. Dus 2 grote voor en een hele grote achter en dan past alles precies. Met voer waar je handig bij wilt kunnen, dus niet eerst graaien, dan een speeltje (in mijn geval 1 of 2 ballen en nog iets anders) de riem en sleutels en telefoon (maar die zitten in borstzak).
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik heb twee hondenjassen voor verschillend weer en een heuptasje voor in de zomer. Ik vind rennen met zo'n tasje wel onhandig. Snoepjes gaan zo mijn zak in en als ik geen hondenjas aandoe en wel met de hond op pad ga, dan neem ik van die strips als beloning. Ruiken niet sterk, zijn makkelijk in kleine stukjes te breken en maken je jaszak ook niet vies. Ballen gaan in mn andere jaszak. Als ik iets 'vies' meeneem haal ik het na de training eruit, mag Finn de restjes opeten en haal ik de zak even binnenstebuiten om hem een beetje schoon te maken.
- Hilde
- Zeer actief
@Merel: ik gebruik voornamelijk een bontje aan een nylon handvat met elastiek. Geen idee of dat een naam heeft. Een kennis van me maakt dat. Af en toe een spookje (clownsneus met stof aan een elastisch touw) of een fleecevlecht. De borders gaan op het bontje het best, de DH op het fleecetouw en Beau op het spookje.

- TessaThomas
- Zeer actief
Past dat in dat tasje? Ik bedoel, kan je dan nog steeds zo snel bij het voer als dat je zou willen? Ik zou het wel eens willen zien als je traint, ben wel heel benieuwd!Hilde schreef:@Merel: ik gebruik voornamelijk een bontje aan een nylon handvat met elastiek. Geen idee of dat een naam heeft. Een kennis van me maakt dat. Af en toe een spookje (clownsneus met stof aan een elastisch touw) of een fleecevlecht. De borders gaan op het bontje het best, de DH op het fleecetouw en Beau op het spookje.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik gooi ook nooit met stokkenTessaThomas schreef:Tja, ik heb iets te vaak gehoord van kennissen en vrienden (dus niet alleen verhalen op internet, want dat is dan ver van mijn bed )die of de tak uit het gehemelte konden halen met alle gevolgen van dien en zelfs een hond die zichzelf gespietst heeft op een tak en dat niet overleefd heeft. Dat is niet simpel panisch gedoe en alle risico's mijden, dat is gewoon logisch nadenken dat er grote gevaren aan een bepaald speelgoed kunnen zitten en dus maar een veilige optie kiezen.
Ita mag er wel een dragen als ze hem maar goed vast heeft (dwars en niet als een sigaar).
- Hilde
- Zeer actief
Het spookje en het bontje gaan sowieso makkelijk in het tasje, fleecevlecht afhankelijk van welke ik bij me heb. Maar meestal heb ik het speeltje toch in m'n achterzak, is nèt een beetje handiger pakken. In principe kan ik ook met die dingen er in wel makkelijk bij het voer. Ik zal het eens laten filmen!

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ze kunnen inderdaad overreden worden, maar dat risico beperk ik toch wel door ze op drukke straten aan te lijnen en bij me te houden.Shiloh86 schreef:Tja, hij kan ook overreden worden, of doodgebeten door een andere hond, of iets inslikken, of of of... Maar goed, ook dat is behoorlijk off topic.
Idem met stokken dus, er bestaan prima alternatieven daarvoor, dus waarom bewust een (toch best wel groot) risico lopen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Precies... ben alles behalve panisch vwb mijn honden maar je hoeft t ook niet bewust op te zoeken imo. Ik heb dus balletjes aan een touw en stokken gooi ik niet. En met zwemmen gewone tennisballen. Ik heb geen smetvrees dus dat beetje kwijl kan ik niet zo wakker van liggen.maart schreef:ze kunnen inderdaad overreden worden, maar dat risico beperk ik toch wel door ze op drukke straten aan te lijnen en bij me te houden.Shiloh86 schreef:Tja, hij kan ook overreden worden, of doodgebeten door een andere hond, of iets inslikken, of of of... Maar goed, ook dat is behoorlijk off topic.
Idem met stokken dus, er bestaan prima alternatieven daarvoor, dus waarom bewust een (toch best wel groot) risico lopen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
http://www.doggonegood.com/index.cfm/pr ... -pouch.htm
Ik heb naar aanleiding van dit topic dit tasje bij dandy dog besteld, omdat zij bij mij in de buur zitten heb ik het even opgehaald (ideaal.. gelukkig de verleiding weerstaan om veel te veel leuke dingen nog mee te nemen
)
Ik heb het tasje vanavond voor het eerst gebruikt met trainen en het beviel super!
De riem die is bijgeleverd is niet enorm lang, nu ben ik niet heel slank, maar ook niet mega breed, heb nog wel ruimte over op de riem, maar misschien dat het over een winterjas wat krapper wordt. Komt vast goed
Het tasje werkt met een magneetsluiting en niet met een magneetstrip zoals eerder genoemd, misschien is dit een verbetering van dit tasje
Opening is groot genoeg om er met de hele hand in te kunnen, sluit en opent snel.
Ik ben er erg blij mee!
En ook nog eens in de kleur paars
Laat dat nu net een favoriete kleur zijn 
Ik heb naar aanleiding van dit topic dit tasje bij dandy dog besteld, omdat zij bij mij in de buur zitten heb ik het even opgehaald (ideaal.. gelukkig de verleiding weerstaan om veel te veel leuke dingen nog mee te nemen
Ik heb het tasje vanavond voor het eerst gebruikt met trainen en het beviel super!
De riem die is bijgeleverd is niet enorm lang, nu ben ik niet heel slank, maar ook niet mega breed, heb nog wel ruimte over op de riem, maar misschien dat het over een winterjas wat krapper wordt. Komt vast goed
Het tasje werkt met een magneetsluiting en niet met een magneetstrip zoals eerder genoemd, misschien is dit een verbetering van dit tasje
Ik ben er erg blij mee!
En ook nog eens in de kleur paars
Laatst gewijzigd door kloesje op 30 apr 2015 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Shiloh86
- Zeer actief
Fijn dat die bevalt Kloesje!
Ik heb mijn bestelling helaas nog steeds niet, dus kan mijn eigen bevindingen nog niet zeggen helaas.
. Gisteren was ik niet thuis, dus had de afleverpoging gemist. Had doorgegeven dat ik het zelf wilde ophalen, alleen door storing is dat niet doorgekomen
. Vandaag dus weer afleverpoging gemist en kan ik hem morgen alsnog zelf ophalen. Wel bloedje irritant natuurlijk.
Ik heb mijn bestelling helaas nog steeds niet, dus kan mijn eigen bevindingen nog niet zeggen helaas.