Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dood hondje gevonden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Aantal honden: 3

dood hondje gevonden

Ongelezen bericht door Alhomaro »

In mijn eigen tuin. Gelukkig niet één van mijn eigen honden. Maar de kans is groot, dat Remy en/of Kyra de dader(s) is/zijn. Aangezien met het mooie weer hier de hele dag de deur openstaat, zijn ze ook regelmatig in de tuin te vinden. Waarschijnlijk is het hondje via de het hek van de buren bij hun in de tuin gekomen. En omdat het hek tussen onze tuinen altijd openstaat, is het hondje waarschijnlijk op mijn honden gestuit.

En tweede scenario is - maar minder waarschijnlijk - dat het hondje is gegrepen door een stel loslopende (zwerf)honden en via de tuin van de buren geprobeerd heeft zich in veiligheid te brengen.

Hoe dan ook, ik heb het hek tussen de tuin van mijn buren en mijzelf nu maar dicht gedaan. Dit soort verassingen vind ik niet graag in mijn tuin.

Ik was waarschijnlijk in mijn slaapkamer toen het gebeurde. En met muren van 60 cm dik en de slaapkamerdeur dicht hoor je dus absoluut niet wat er buiten gebeurt.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Re: dood hondje gevonden

Ongelezen bericht door LongFields »

Meen je dit serieus of ging het om een pluchen hondje?
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

LongFields schreef:Meen je dit serieus of ging het om een pluchen hondje?
Dacht al dat het aan mij lag.. Hoop het laatste?
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik hoop ook dat het een geintje is, je klinkt niet alsof je het heel erg vind namelijk :ugh:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:ugh: He gedver, da's schrikken.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Tara schreef:De TS woont in Hongarije hè, en als daar nogal wat zwerfhonden rondlopen kan ik me best indenken dat je zulk soort dingen kunt tegenkomen.
Oh, dat wist ik niet. Dat maakt het inderdaad wel anders.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Dat lijkt me niet fijn om te vinden in je tuin. :ugh: Je kunt zien dat hij doodgebeten is?
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Geen leuke ontdekking nee :S
Alhomaro
Actief

Helaas was het wel een echt hondje. En geloof me, ik vind het wel heel erg. Kan alleen niet zo goed mijn emoties uitdrukken via dit toetsenbord. Ben eigenlijk ook erg kwaad op die buurman, waarvan dat hondje was. Hij doet geen enkele moeite om zijn honden in zijn eigen tuin te houden. In tegendeel, die honden zwerven door het hele dorp. Ook de pups die daar met enige regelmaat worden geboren. Er is nu ook weer een nestje. De mazen van het hek van mijn buren zijn 8 x 15 cm. Kennelijk toch nog te groot voor de pups. Vandaar dat ik nu ook het tussenhek heb dichtgedaan, want er lopen er nog meer rond daar.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Bah wat sneu voor het hondje maar ook voor jou om het te vinden :(:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hebben je honden een pup doodgebeten? Waarom hebben ze dat gedaan? Dat vraag ik omdat ik me er niks bij kan voorstellen. Ik heb veel honden gehad maar geen van die honden zou een pup van de buren doodbijten. Ik vraag me dus af of dat wel is wat er gebeurd is. Een volwassen hondje misschien als het lullig doet.
Afbeelding
Alhomaro
Actief

Ik weet ook niet precies wat er is gebeurd. Er is weleens eerder een hondje hier op het terrein gekomen en daar gingen ze gewoon mee spelen. Aan de andere kant heb ik weleens een gevonden pup geprobeerd hier op te nemen, die ik tegen Kyra in bescherming moest nemen (had waarschijnlijk een te grote mond) en die ik dus uiteindelijk maar naar het asiel heb gebracht omdat het niet ging.

Met Doris gaat het gelukkig wel goed.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Brrrr gats...
Maar als er een pup in je tuin kan komen, hoe goed heb jij je eigen terrein dan wel afgebakend?
Lijkt me verstandig daar naar te kijken alvorens weer zoiets gebeurd.
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

laeken schreef:Hebben je honden een pup doodgebeten? Waarom hebben ze dat gedaan? Dat vraag ik omdat ik me er niks bij kan voorstellen. Ik heb veel honden gehad maar geen van die honden zou een pup van de buren doodbijten. Ik vraag me dus af of dat wel is wat er gebeurd is. Een volwassen hondje misschien als het lullig doet.
zouden ze dat ook niet doen als je er niet bij bent en de pup komt in hun roedel op hun terrein?
Alhomaro
Actief

Apple schreef:Brrrr gats...
Maar als er een pup in je tuin kan komen, hoe goed heb jij je eigen terrein dan wel afgebakend?
Lijkt me verstandig daar naar te kijken alvorens weer zoiets gebeurd.

Mijn achterburen wonen naast de eigenaar van de pup. Die hebben 2 jaar geleden een nieuw hek laten plaatsen. En kennelijk zijn de mazen van dat hek groot genoeg om daar een pup door te laten. Omdat die mensen er alleen met de vakanties zijn, hebben we afgesproken dat de poort tussen hun tuin en mijn tuin open blijft staan, zodat mijn honden ook hun tuin kunnen "bewaken". Die poort heb ik nu dicht gedaan en in mijn eigen hek zijn de mazen kleiner. Daar kunnen ze niet doorheen. Nou was ik van plan, dat hek langzamerhand te gaan vervangen door net zo'n hek als de buren hebben, maar daar ben ik door dit gebeuren wel van terug gekomen. Ik ga in ieder geval op zoek naar een hek met kleinere mazen. En ik ga met mijn achterburen overleggen. Misschien dat ze iets van gaas kunnen spannen tegen het hek, zodat er geen pup meer doorheen kan.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

He bah wat een akelige vondst.
Snel maar wat gaas spannen hier en daar waar je verwacht dat ze er door komen. Anders zal het misschien nog een keer gebeuren...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Bah moet er niet aan denken
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”