Mijn honden heb ik ook altijd in sleeuwijk laten opereren, daar is het gelukkig standaard dat je zowel bij het onder narcose brengen en wakker worden er bij mag zijn. IK zal nooit mn hond droppen en weggaansbientje schreef:in sleeuwijk mag je er ook bijblijven en kan je ook achter glas meekijken als je wilt. Vind dat wel prettig. Pom is best bang bij de DA, niet dat ze zou bijten maar ik blijf er liever bij.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Achter laten bij de dierenarts.
Moderator: moderatorteam
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: Achter laten bij de dierenarts.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Normaal blijf ik er bij.
1 keer een hond de avond voordien gebracht omdat dat net iets beter uitkwam, maar die hond kon dat ook wel hebben, die maakt er geen zo een punt van.
Ik ga ze nadien ook wel zelf uithalen. 1 keer wou een vreemde DA dat niet, die ging hij zelf uithalen. 5 minuten en een hoop gebrul en woest gegrommel later mocht ik DS toch zelf gaan uithalen
1 keer een hond de avond voordien gebracht omdat dat net iets beter uitkwam, maar die hond kon dat ook wel hebben, die maakt er geen zo een punt van.
Ik ga ze nadien ook wel zelf uithalen. 1 keer wou een vreemde DA dat niet, die ging hij zelf uithalen. 5 minuten en een hoop gebrul en woest gegrommel later mocht ik DS toch zelf gaan uithalen
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Wij hebben voor Tessa juist rondgebeld om een DA te vinden waar ze niet 's ochtends gebracht moest worden en de rest van de tijd in een hok tot ze tijd hadden. Dat kan echt niet met haar en we wilden er bij zijn tot ze sliep, punt. Uiteindelijk mochten we ook bij de operatie blijven, maar dat ging mij te ver. Bij een vreemde hond zou ik dat wel doen, maar ik kan niet tegen bloed enzovoorts bij mijn eigen dieren.
We werden toen gebeld toen ze klaar waren en zijn er bij gaan zitten toen ze wakker werd. Of dat was de bedoeling, alleen was ze eerst bijna niet onder zeil te krijgen en toen ze klaar waren en haar in het hok legde was ze meteen weer wakker.
En ik zou bij elke hond er dus bij blijven tot ze slapen, als het niet zou mogen na overleg dan gaat het niet door.
En ik zou bij elke hond er dus bij blijven tot ze slapen, als het niet zou mogen na overleg dan gaat het niet door.
- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Het is denk ik ook afhankelijk wat de relatie met je DA is. Wij maken gebruik van 2 praktijken eerlijk gezegd. Mijn Da ken ik al ruim 15 jr en mijn hond Beer is lastig en daarom zijn zij de enige praktijk die hem mogen behandelen. Ik blijf erbij in iedergeval tot de Operatie en help,ook mee met de voorbereidingen. Ben er niet bij als hij wakker is, hij wordt dan juist agressief naar mensen. Ik heb zelfs een keer onder begeleiding na bij de operatie te hebben gekeken, een wond dicht mogen hechten..
Bij de andere praktijk zou dit niet mogelijk zijn. En ik weet niet of je daar ook mag blijven als de hond onder narcose gaat dat hebben we nog niet meegemaakt maar mocht dat niet zo zijn dan rijdt ik naar mijn eigen dan maar 25 km verderop.
Bij de andere praktijk zou dit niet mogelijk zijn. En ik weet niet of je daar ook mag blijven als de hond onder narcose gaat dat hebben we nog niet meegemaakt maar mocht dat niet zo zijn dan rijdt ik naar mijn eigen dan maar 25 km verderop.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
Toen Cas geopereerd moest worden wilden ze ook dat ik hem zou achterlaten. Mooi niet dus. Toen ik aangaf dat ik zou blijven tot hij sliep werd er wel wat vreemd opgekeken en leken ze dat nogal gedoe te vinden. Maar er was weinig discussie voor nodig. We moesten wat later komen en kregen een apart kamertje waar Cas zijn prik kreeg en rustig (en misselijk) in slaap kon vallen terwijl hij lekker op mijn schoot lag. Met ophalen was hij ook nog goed suf. Hij liet al zijn plas lopen toen ik hem naar de auto tilde en thuis heeft hij nog uren geslapen
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik blijf erbij. Ik heb Luca voor zijn castratie later mogen brengen omdat ik er bij wilde zijn. Net als ik gebeld wil worden als ze klaar zijn zodat ik er bij kan zijn als mijn hond wakker wordt. En kan dat niet, dan bezoek ik een DA waar het wel kan.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
1 keer gehad dat ik er bij mocht blijven totdat Shib sliep.
En 1 keer gehad dat ik hem 's avonds laat achter moest laten en werd hij de volgende ochtend als eerste geopereerd. Was een redelijk spoedje en ik was nog te verbouwereerd dat ik hem überhaupt achter moest laten voor een operatie dat ik dat toen geaccepteerd heb. De hele nacht niet geslapen en ook besloten dat ik dat nooit meer doe.
En 1 keer gehad dat ik hem 's avonds laat achter moest laten en werd hij de volgende ochtend als eerste geopereerd. Was een redelijk spoedje en ik was nog te verbouwereerd dat ik hem überhaupt achter moest laten voor een operatie dat ik dat toen geaccepteerd heb. De hele nacht niet geslapen en ook besloten dat ik dat nooit meer doe.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik blijf erbij en als dat niet kan ga ik naar een andere dierenarts.
Mijn hond namelijk, dus ik beslis dat.
Mijn hond namelijk, dus ik beslis dat.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Bij een kliniek hier in de buurt mocht het eerst niet dus voor operaties ging ik ergens anders heen.
Nu hebben ze op hun site staan dat ze graag willen dat de baas er bij blijft omdat de honden dan veel rustiger zijn.
Na heel veel praten mag ik nu ook bij het foto's maken blijven, dat mocht eerst ook niet.
Nu hebben ze op hun site staan dat ze graag willen dat de baas er bij blijft omdat de honden dan veel rustiger zijn.
Na heel veel praten mag ik nu ook bij het foto's maken blijven, dat mocht eerst ook niet.

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Bij ons willen ze liever geen eigenaren in de buurt hebben vanwege emoties enz.
Ik heb aangegeven dat ik er bij zou blijven totdat de hond sliep, of dat ik naar een andere kliniek zou gaan waar dat wel mocht. Was geen enkel probleem. Blijf ook vaak bij de operaties. Nu gelukkig al een hele tijd niet meer geweest, maar een eventuele volgende keer blijf ik er ook gewoon bij.
Bij de vorige praktijk assisteerde ik ook als hij geen assistent(e) in de buurt had en het wel nodig was.
Niet dat ik veel kon betekenen, maar het was vooral met het tillen van de hond wel makkelijk.
Ik heb aangegeven dat ik er bij zou blijven totdat de hond sliep, of dat ik naar een andere kliniek zou gaan waar dat wel mocht. Was geen enkel probleem. Blijf ook vaak bij de operaties. Nu gelukkig al een hele tijd niet meer geweest, maar een eventuele volgende keer blijf ik er ook gewoon bij.
Bij de vorige praktijk assisteerde ik ook als hij geen assistent(e) in de buurt had en het wel nodig was.
Niet dat ik veel kon betekenen, maar het was vooral met het tillen van de hond wel makkelijk.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Blijf er bij tot ze klaar zijn 
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wij hoeven geeneens te vragen of we erbij mogen blijven, het is eigenlijk vanzelfsprekend dat we erbij mogen blijven bij het onder zeil brengen.
We zouden daar ook mogen blijven wachten maar daar heb ik nooit zo zin in, heb nog andere honden thuis zitten. Als ik bij de operatie mocht blijven dan blijf ik wel. Maar toen ik een keer zei dat ik het wel leuk zou vinden om eens bij zo operatie te zijn reageerde ze niet.
We zouden daar ook mogen blijven wachten maar daar heb ik nooit zo zin in, heb nog andere honden thuis zitten. Als ik bij de operatie mocht blijven dan blijf ik wel. Maar toen ik een keer zei dat ik het wel leuk zou vinden om eens bij zo operatie te zijn reageerde ze niet.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
ik mag er nu ook bij blijven, wel is ze als laatste aan de beurt, ze hoeft er pas om half elf te zijn. Het vanaf vanavond zes uur nuchter zijn zal mijn lekkerbek niet mee gaan vallen.ranetje schreef:Ik blijf er bij tot mijn hond slaapt.
Bij veel DA's is dat gewoonte.
Sommigen hebben bedacht dat de hond sneller onder zeil zou zijn als de baas er niet bij is.
Volgens mij is dat complete onzin.
Honden gaan stressen als ze zo worden achtergelaten en dat is niet bevorderlijk voor snel slapen.
Mijn honden sliepen allemaal heel snel na de prik.
Een keer moest ik Ita afgeven bij de ingang van de kennelruimte ondanks dat ik had afgesproken dat ik er bij zou blijven tot ze sliep.
Dat heb ik geweigerd.
Ze zou mee naar huis zijn gegaan als ik haar wakker moest achterlaten, want zo had ik het niet afgesproken.
En dat heb ik ook gezegd.
Toen hebben ze haar als eerste geopereerd en mocht ik er bij blijven tot ze sliep.
Ik zou eisen dat ik er bij mocht blijven als ik jou was.
Bel eventueel van tevoren nog even dat je dat wilt en doe dat heel resoluut
In Utrecht blijf je er ook bij tot je hond slaapt.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
Kimmie
bij ons breng je de hond om 8 uur smorgens en rond 10 uur kan je bellen hoe het gegaan is...
bevalt me prima...smiddags weer ophalen,zou er echt niet bij willen/hoeven zijn als ze wakker worden...
onder narcose brengen gaat hier heel snel,niet met zo'n 'langzaam suf wordt prik' in hun bil,maar gewoon via infuus,direct narcose vloeistof,dus binnen 10 tellen zijn ze in slaap...
ik ben 1x bij in slaap brengen gebleven,maar dat was omdat de hond niet zo heel gezellig was voor de dierenarts,dus was vooral op verzoek van de DA.
laatst is 1 hond geopereerd op een grote kliniek een eind hier vandaan,die heeft daar toen ook een nacht voor de operatie moeten doorbrengen,dat vind ik dan wel minder,maar ook dat heeft ie prima overleeft...
bevalt me prima...smiddags weer ophalen,zou er echt niet bij willen/hoeven zijn als ze wakker worden...
onder narcose brengen gaat hier heel snel,niet met zo'n 'langzaam suf wordt prik' in hun bil,maar gewoon via infuus,direct narcose vloeistof,dus binnen 10 tellen zijn ze in slaap...
ik ben 1x bij in slaap brengen gebleven,maar dat was omdat de hond niet zo heel gezellig was voor de dierenarts,dus was vooral op verzoek van de DA.
laatst is 1 hond geopereerd op een grote kliniek een eind hier vandaan,die heeft daar toen ook een nacht voor de operatie moeten doorbrengen,dat vind ik dan wel minder,maar ook dat heeft ie prima overleeft...
- Hailfall
- Zeer actief
Bij Mieska* ben ik er bij gebleven tot ze sliep maar omdat voor mij echt niet fijn was (heb echt zitten janken sowieso omdat ik al het gevoel had dat er iets fout zat) hebben wij bij Loki dit niet gedaan. Maar hij is ook heel erg makkelijk (vond de DA ook heul lief) en is gewoon stuiterend meegegaan met de DA voor zijn castratie. We zijn toen kort naar huis gegaan en daarna weer terug zodat wij er waren net nadat hij wakker was geworden.
- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Bij de dierenarts waar ik normaal altijd heen ga, is het ook je hond afgeven en dan ga je weer weg. Daar kun je er niet bij blijven. Daarom ook de keuze om voor de castratie naar een andere dierenarts te gaan. Dan kom je gewoon op afspraak, krijgt je hond een prikje om te slapen en kun je gewoon wachten tot hij slaapt. Daarna werd hij meegenomen, en zodra hij weer wakker was werd je weer gebeld voor het ophalen. Ik vond dit ook erg prettig en volgens mij heeft hij er ook weinig van meegekregen. Hij gaat ook nog steeds vrolijk mee naar de dierenarts!
Ik denk dat als ik hem bij de andere dierenarts achter had gelaten voor castratie, ik hem met geen mogelijkheid meer mee naar binnen krijg andere keer.
Ik denk dat als ik hem bij de andere dierenarts achter had gelaten voor castratie, ik hem met geen mogelijkheid meer mee naar binnen krijg andere keer.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mooi zoAntonetta schreef:ik mag er nu ook bij blijven, wel is ze als laatste aan de beurt, ze hoeft er pas om half elf te zijn. Het vanaf vanavond zes uur nuchter zijn zal mijn lekkerbek niet mee gaan vallen.
Succes en sterkte
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Ik blijf er bij, meestal ook tijdens de ingreep. Enkel onze Orion heb ik onlangs 's nachts afgeleverd bij de DA, wel gewacht tot hij sliep, en dan pas 's ochtends opgehaald. Omdat ik weet dat hij geen enkel probleem stelt, DA vond het best jammer dat ik hem al zo vroeg weer kwam oppikken.
Paar maanden geleden wel een discussie gehad met een DA van wacht hier in onze straat. Wou dat ik Spike daar gewoon afleverde, om 10 hechtingen in zijn poot te doen. Heb fijntjes aangehaald dat hij zelf dan 's ochtends hechtingen nodig zou hebben als hij dacht Spike uit de kennel te kunnen halen.
Ik heb bewust afspraken met 2 andere DA-praktijken gemaakt om te gaan kennis maken en te vragen of zij er mee om kunnen dat ik bij mijn honden wens te blijven, tenminste tot ze slapen en liefst ook weer als ze wakker worden. En met de vermelding dat ze back-up zijn als ik mijn eigen DA'en niet kan bereiken. Geen probleem. Geeft toch een geruster gevoel.
Ik duim dat het allemaal vlotjes verloopt met Mowgli
!
Paar maanden geleden wel een discussie gehad met een DA van wacht hier in onze straat. Wou dat ik Spike daar gewoon afleverde, om 10 hechtingen in zijn poot te doen. Heb fijntjes aangehaald dat hij zelf dan 's ochtends hechtingen nodig zou hebben als hij dacht Spike uit de kennel te kunnen halen.
Ik heb bewust afspraken met 2 andere DA-praktijken gemaakt om te gaan kennis maken en te vragen of zij er mee om kunnen dat ik bij mijn honden wens te blijven, tenminste tot ze slapen en liefst ook weer als ze wakker worden. En met de vermelding dat ze back-up zijn als ik mijn eigen DA'en niet kan bereiken. Geen probleem. Geeft toch een geruster gevoel.
Ik duim dat het allemaal vlotjes verloopt met Mowgli
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Oeps, dubbel. 
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Ik blijf er ook bij. Japie kan niet in zijn up. Die krabt zijn bek dan stuk. Ze keken wel erg raar toen ik dat vroeg, maar het mocht wel. Bij het wakker worden zouden ze heel erg op tijd bellen, maar uiteindelijk hebben ze iets te lang gewacht, hebben ze gezien dat hij zijn bek inderdaad kapot krabt en moest de dierenarts in haar scrubs een half uur lang met een poedeltje op schoot zitten tot wij er waren. Toen hij onze stemmen hoorde, werd hij direct weer kalm. Nu mogen we niet meer weg als hij 'onder' moet. Een blinde poedel van 15 jaar met verlatingsangst en jeuk, tja, ze maken voor mij maar mooi die uitzondering.
Met galgo Omar blijven we er ook bij, want die gaat enorm stressen en bibberen, ook bij foto's. Dat vroegen ze de laatste keer zelf. Misschien omdat ze het zo zielig vinden zijn tanden op elkaar te horen klapperen van de stress/angst....
Ik heb overigens bij een van die gelegenheden een boxer zien zitten in een van de hokken. Die was flink zijn onvrede duidelijk aan het maken door te blaffen. Hij maakte zich behoorlijk druk en was aan het hijgen en doen. Dat lijkt me niet zo'n lekkere beginsituatie voor een narcose.
Met galgo Omar blijven we er ook bij, want die gaat enorm stressen en bibberen, ook bij foto's. Dat vroegen ze de laatste keer zelf. Misschien omdat ze het zo zielig vinden zijn tanden op elkaar te horen klapperen van de stress/angst....
Ik heb overigens bij een van die gelegenheden een boxer zien zitten in een van de hokken. Die was flink zijn onvrede duidelijk aan het maken door te blaffen. Hij maakte zich behoorlijk druk en was aan het hijgen en doen. Dat lijkt me niet zo'n lekkere beginsituatie voor een narcose.
- iones
- Zeer actief
Onze Polleke was heel lief maar als ik er niet bij was, was ze heel wantrouwend en bang. Ze zou je fikken er af bijten en dat gold ook voor de dierenarts. Dus moest ik er bij blijven tot ze onder narcose was. En als het te veel stress oplevert, dan verwacht ik ook van de dierenarts dat ik bij de hond blijft tot de narcose. Want stress werkt toch maar averechts.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Sanner
- Zeer actief
Bij Jamie moest er nog een puppy kies verwijderd worden, toen moest ik haar ook zo achter laten. De dierenarts nam haar zo mee. Verschrikkelijk vond ik het! Maar ik had er helemaal geen rekening mee gehouden dat ze überhaupt daar moest blijven, ik dacht, dat doen ze zo wel even. Niet dus, nou zo wil ik dat nooit meer.
Toen ze gecastreerd werd ben ik er bij gebleven tot ze sliep. Bij Teun ook, die dierenarts had het zelfs liever, dat de baasjes er bij blijven. Veel prettiger, ik wil het dus ook nooit meer anders.
Toen ze gecastreerd werd ben ik er bij gebleven tot ze sliep. Bij Teun ook, die dierenarts had het zelfs liever, dat de baasjes er bij blijven. Veel prettiger, ik wil het dus ook nooit meer anders.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Dat dus.Inge schreef:Ik blijf erbij tot ze slapen, geen discussie
Groetjes, Marjan
-
Bulley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising - Aantal honden: 1
Bij mij op werk mag je er bij blijven (Bij honden)
Ik wilde er niet bij blijven maar man wel kan dat niet zien mn eigen hondje.
Soms als de honden net niet helemaal in slaap vallen sturen we de eigenaar wel weg omdat zolang ze de eigenaar horen ze willen blijven vechten tegen de narcose, en vaak gelijk daarna slapen ze goed.
Ook als het uitloopt of iets tussen komt vragen we wat de eigenaar wil nog ff plassen buiten of dan toch maar opnemen.
Ik wilde er niet bij blijven maar man wel kan dat niet zien mn eigen hondje.
Soms als de honden net niet helemaal in slaap vallen sturen we de eigenaar wel weg omdat zolang ze de eigenaar horen ze willen blijven vechten tegen de narcose, en vaak gelijk daarna slapen ze goed.
Ook als het uitloopt of iets tussen komt vragen we wat de eigenaar wil nog ff plassen buiten of dan toch maar opnemen.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
bij mij op het werk, moet de eigenaar er zelfs bijblijven tot ze slapen daarna mogen ze pas weg,
bij de meeste honden werkt dit namelijk veel beter, dan ze afgeven.
bij de meeste honden werkt dit namelijk veel beter, dan ze afgeven.
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat. En ik wil erbij zijn als ze weer bij komen.Inge schreef:Ik blijf erbij tot ze slapen, geen discussie
Overigens vind ik het ook niet netjes als een DA besluit om een dier niet meer wakker te laten worden. Dat besluit ligt bij de eigenaar.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Hanneke2
- Zeer actief
Wij hebben het laatste kwartier of zo meegekeken (achter glas) toen Jack werd geopereerd, ik ging bijna van mijn stokje.gonnie schreef:Bij ons mag je er altijd bij blijven totdat ze onder zeil zijn. Is toch niet zo moeilijk, we moeten er gewoon een kwartier voor de operatie zijn dan wordt ze door de assistentes klaargemaakt soms is de dierenarts daar ook bij, bij Tama kwam de dierenarts ook helpen hij vindt haar lief. Haha, dat kleine kreng. Als ze kan zou ze hem in zijn fikken bijten.
Het lijkt mij eigenlijk ook wel fijn om bij de operatie te zijn. Wil zoiets weleens meemaken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Het besluit om de hond niet meer wakker laten worden is ook genomen in overleg met de eigenaren.Hanneke2 schreef:Dat. En ik wil erbij zijn als ze weer bij komen.Inge schreef:Ik blijf erbij tot ze slapen, geen discussie
Overigens vind ik het ook niet netjes als een DA besluit om een dier niet meer wakker te laten worden. Dat besluit ligt bij de eigenaar.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Hier is het ook gebruikelijk om erbij te blijven tot je hond slaapt. De DA adviseert om niet teveel te praten na de prik zodat de hond makkelijker inslaapt. Ik zou zeker niet mijn honden afleveren en dat ze dan in zo'n hok moeten wachten, ondanks dat de beide totaal geen dierenarts angst hebben.
Bij dingen als foto's maken, echo's en kleine operaties als hechten e.d. vinden ze het juist fijn als ik erbij blijf. Zo was mijn kat als kitten uit de krabpaal gedonderd en vermoedde dat zijn tand kapot was, dat klopte en dan mag je dus gewoon bij zo'n operatie blijven.
Je wordt ook direct gebeld als ze wakker zijn, dan mag je zelf meelopen naar de bijkomkamer om je dier op te halen, ze hebben dus niks te verbergen.
Bij dingen als foto's maken, echo's en kleine operaties als hechten e.d. vinden ze het juist fijn als ik erbij blijf. Zo was mijn kat als kitten uit de krabpaal gedonderd en vermoedde dat zijn tand kapot was, dat klopte en dan mag je dus gewoon bij zo'n operatie blijven.
Je wordt ook direct gebeld als ze wakker zijn, dan mag je zelf meelopen naar de bijkomkamer om je dier op te halen, ze hebben dus niks te verbergen.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier mag je er ook bij blijven (ook bij de operatie als je dat wenst). Ik vraag ook elke keer of ze me willen bellen nog voor ze mijn hond wakker maken omdat het even duurt eer ik er ben en ik weet dat mijn honden niet braaf en stil in de kennel blijven wachten na de operatie