Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Groenlipmossel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Groenlipmossel

Ongelezen bericht door malinois »

Welke gebruik je voor de hond en werkt t? Ik hoor er (zeker bij oudere honden) veel positieve geluiden over....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Groenlipmossel

Ongelezen bericht door maart »

zit in de flexi life producten van Euro Joe, heel tevreden van.

Je kunt de groenlipmossel er ook apart bestellen.
Leane
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Leane »

:ok:

http://www.europets.nl/mobiliteit-gewrichten/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik ken een oude staff teef die van strompelen naar weer redelijk soepel lopen is gegaan met groenlipmossel. Volgens mij had hij het in poedervorm.
Lientje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lientje »

Ik heb daar ook wel eens over gehoord bij oudere honden, maar zou Glucosamine niet beter werken?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Zelf geen ervaring mee, maar schijnt inderdaad goed te werken bij gewrichtsproblemen :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Is dat allemaal poeder? Want lees weer tegenstrijdige berichten daarvan op internet poedervorm zou niet werken je moet capsules hebben maar ergens anders werkt poeder prima
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
runninggirl
Zeer actief

malinois schreef:Is dat allemaal poeder? Want lees weer tegenstrijdige berichten daarvan op internet poedervorm zou niet werken je moet capsules hebben maar ergens anders werkt poeder prima
In capsules zit natuurlijk ook gewoon poeder, alleen dan in een bepaalde dosering per capsule. Maar ik denk dat je vooral moet kijken naar hoe puur het is, vaak zitten bij dat soort dingen allerlei extra's ingestopt.
Mijn ervaring met andere stoffen is dat je ze vaak veel goedkoper kan krijgen als poeder dus zonder capsules.

Gaat het trouwens om artrose en aanverwante pijn? Dan zou je ook aan kurkuma kunnen denken. Eén van mijn oude poezendames is er echt bijzonder door opgeknapt, van stram lopen naar weer soepel springen en zelfs regelmatig spelen en rennen.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 564.0.html
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef:Is dat allemaal poeder? Want lees weer tegenstrijdige berichten daarvan op internet poedervorm zou niet werken je moet capsules hebben maar ergens anders werkt poeder prima
ja poeder.
Capsules is natuurlijk ook gewoon poeder, maar dan met een omhulsel heen. je kunt ook gewoon het poeder kopen en er zelf capsules van laten maken, maar denk dat dat niet veel een veranderde werking zal hebben :lol1:

De honden eten het overigens allemaal graag, ze likken zelfs de potten uit om het overgebleven poeder allemaal binnen te hebben. (om zelf te nemen, laat je het best in capsules steken want het is niet te vreten :F: geen idee waarom zij het wel lekker vinden)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dat zat ik me dus ook af te vragen daar zit ook poederbin wat is t verschil... nou niks dus

@runninggirl: t is voor een oude dame... geen specifieke klachten wat strammer etc.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

In een hondensportblad(geen idee of het nu het VDH blad of een ander blad was) stond laatst een heel artikel waar de DA uit Budel het een en ander vertelde over gelatinaat? Die heeft er enorm goede resultaten van gezien.
Lientje
Actief

TessaThomas schreef:In een hondensportblad(geen idee of het nu het VDH blad of een ander blad was) stond laatst een heel artikel waar de DA uit Budel het een en ander vertelde over gelatinaat? Die heeft er enorm goede resultaten van gezien.
Als ik dat zo lees op internet is gelatinaat nog beter dan glucosamine omdat gelatinaat zich op 100% van het kraakbeen richt en glucosamine op maat een deel daarvan.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Lientje schreef:
TessaThomas schreef:In een hondensportblad(geen idee of het nu het VDH blad of een ander blad was) stond laatst een heel artikel waar de DA uit Budel het een en ander vertelde over gelatinaat? Die heeft er enorm goede resultaten van gezien.
Als ik dat zo lees op internet is gelatinaat nog beter dan glucosamine omdat gelatinaat zich op 100% van het kraakbeen richt en glucosamine op maat een deel daarvan.
Schijnt idd zo te zijn. Ken ook een aantal honden die er enorm van opgeknapt zijn, terwijl mijn ervaringen met glucosamine weer minder goed zijn, werkte wel iets, maar niet bijzonder goed.
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Nu ik dit zo lees lijkt het mij ook wel iets voor Bigboy je begint te merken dat hij iets strammer word.
Zou ik dat dan ook voor Bros kunnen gebruiken? voor zijn iets mindere knie?
En hoeveel heeft een hond van pakweg 5 kilo nodig?
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik heb voor Izzy ook glucosamine, maar merk eerlijk gezegd geen verschil. Toevallig heb ik van de week een pot gelatinaat gehaald, waar ik nu mee ga experimenteren.

Overigens vreet Izzy geen capsules, dus die open ik en strooi het poeder over d'r voer.
runninggirl
Zeer actief

malinois schreef:Dat zat ik me dus ook af te vragen daar zit ook poederbin wat is t verschil... nou niks dus

@runninggirl: t is voor een oude dame... geen specifieke klachten wat strammer etc.
Ik zou het dan gewoon er bij proberen, de kurkuma. In dat topic lees je ook veel over oudere hondjes die fitter/soepeler worden er van.
Lientje
Actief

Lemuria schreef:Ik heb voor Izzy ook glucosamine, maar merk eerlijk gezegd geen verschil. Toevallig heb ik van de week een pot gelatinaat gehaald, waar ik nu mee ga experimenteren.

Overigens vreet Izzy geen capsules, dus die open ik en strooi het poeder over d'r voer.
Ben benieuwd naar je bevindingen. Ga je de gelatinaat naast de glucosamine geven? Of stop je met de glucosamine?
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Ody staat sinds kort op een brok waar groenlipmossel in zit, het is nog een beetje te vroeg om daar iets over te zeggen.
Gelatinaat en glucosamine maakt hier allebei geen enkel verschil......
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

Nikki heeft forse artrose en heb bij haar ook groenlipmossel geprobeerd, een maand zonder resultaat, en het was erg duur en Nikki wilde het niet eten, hele blikken Rinti zijn er doorheen gegaan voordat ik het opgaf. De vrouw van de homeopatische drogist hier had ook nog nooit iemand meegemaakt die terugkwam voor het product. Van mij geen goede ervaring dus maar dat is natuurlijk ook hondafhankelijk.

Nu krijgt ze s´morgens gelatinaat door haar eten en s´avonds glucosamine en msm en dat doet het heel behoorlijk qua onderhoud.
Vorig jaar ging het even niet zo best, ik dacht dat ik te veel met r gedaan had maar bedacht me dat de msm al een tijdje op was nu gaat het al weer een hele tijd erg goed.
Lientje
Actief

Nicaaa! schreef: Nu krijgt ze s´morgens gelatinaat door haar eten en s´avonds glucosamine en msm en dat doet het heel behoorlijk qua onderhoud.
Vorig jaar ging het even niet zo best, ik dacht dat ik te veel met r gedaan had maar bedacht me dat de msm al een tijdje op was nu gaat het al weer een hele tijd erg goed.
goh nooit bij nagedacht om het allebei te geven. We geven nu alleen puur glucosamine compleet (daar zit ook chondroitine en msm in). ik ga ook eens proberen gelatinaat daarnaast te geven, wist niet dat dat tegelijk mocht.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Dit schijnt ook heel fijn spul te zijn: http://www.petqure.nl/Webwinkel-Categor ... /Zeel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ga het misschien wel proberen als het voer met groenlipmossel weinig doet.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Ik lees op internet dat kurkuma bloedverdunnend werkt.. is dat geen probleem?

Mitch is bijna 9 en heeft artrose, ik geef hem nu Mobility van Amiqure maar wil er graag groenlipmossel bij geven aangezien hem dat eerder ook geholpen heeft. Is iemand bekend met Synopet? Dat is met groenlipmossel en een bestanddeel uit kurkuma (curcumine).
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

Lientje schreef:
Nicaaa! schreef: Nu krijgt ze s´morgens gelatinaat door haar eten en s´avonds glucosamine en msm en dat doet het heel behoorlijk qua onderhoud.
goh nooit bij nagedacht om het allebei te geven. We geven nu alleen puur glucosamine compleet (daar zit ook chondroitine en msm in). ik ga ook eens proberen gelatinaat daarnaast te geven, wist niet dat dat tegelijk mocht.
Of het ¨mag¨weet ik niet, Nikki krijgt er geen rare bijwerkingen van iig.
Ik ben ook lang aan het klooien geweest met van alles en nog wat en hier doet ze het heel goed op. Prettige bijkomstigheid is dat het qua prijs niet de duurste supplementen zijn.
Op slechte dagen krijgt ze wel novacam maar dat is gelukkig niet vaak meer. Ze is bijna 8 nu en hoop dat ze nog een aantal jaartjes zonder al te veel medicijnen mee kan.
Drazic
Zeer actief

Ik heb de groenlipmossel nu binnen en nu maar hopen dat het voor Bigboy nog enig verschil gaat maken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb inmiddels ook groenlipmossel overgenomen van een forummer. Ze krijgt t nu ruim een week en ik zie en merk wel degelijk behoorlijke verbetering. Ben van nature vrij sceptisch dus als ik dan iets merk is t ook echt zo :mrgreen:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het is een enorm gore naam dus dan mag het verdorie wel wat doen ook :hmmm:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Het is een enorm gore naam dus dan mag het verdorie wel wat doen ook :hmmm:
Ik wilde t vandaag ook voor mezelf kopen maar hebben hier geen 'Tuinen' oid dus naar de Etos :lol: ze keken me aan of ze water zagen branden.... groenewatte????
Afbeelding
Drazic
Zeer actief

Ik vind het behoorlijk ruiken pfffff maar goed ze eten het gelukkig wel.
In Waalwijk hebben ze wel een tuinen eens kijken voor mijzelf, nu nog een keer naar Waalwijk toe en er aan denken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Na precies 2 weken het nu dagelijks gegeven te hebben zie ik toch zeer zeker positieve veranderingen. Niet alleen ik overigens ook anderen die t niet wisten dat ze het erbij kreeg. We blijven er dus mee door gaan!
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

malinois schreef:Na precies 2 weken het nu dagelijks gegeven te hebben zie ik toch zeer zeker positieve veranderingen. Niet alleen ik overigens ook anderen die t niet wisten dat ze het erbij kreeg. We blijven er dus mee door gaan!
Wat zijn die veranderingen dan?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”