Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk beloningstasje is nu echt handig?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aantal honden: 2

Re: Welk beloningstasje is nu echt handig?

Ongelezen bericht door miriam »

Ik heb een schoudertas met veel vakjes. Kost bij zo'n typische marktkraam eurootje of 15. Ik heb altijd een rol boterhamzakjes, tennisballen, zonnebril, brokjes en vleesjes bij me. Drinkfles kan er nog bij ook. Niet handig om mee te sporten, maar voor de dagelijkse wandelingen zweer ik erbij.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Heb een heel arsenaal aan beloningstasjes liggen. Maar doe het liefst de beloning in mijn jaszakken. In de zomer heb ik dan vaak een bodywarmer aan. Kan ik ook mijn telefoon en sleutels in doen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit filmpje geeft wel een goed idee van de grootte van het ding. Hij is groot maar ik vind 'm niet tè groot. Kleinere tasjes loop ik mee te klooien met die grote klauwen van mij :F:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb meestal mijn beloningen gewoon in mijn jaszak, als het iets erg vettigs is doe ik het in een klein doosje dat ik ooit bij de Action gekocht heb, met zo'n kliksluiting.
Heb ook een fijn beloningstasje van Hurtta wat je met een bijgeleverde riem met verstelbare kliksluiting om je heupen/middel kunt dragen, en met aan beide kanten een scharniertje zodat de tas niet open kan blijven staan. Die kan ik alleen niet meer online terugvinden, dus is misschien uit de collectie inmiddels. Ik heb die ook al een aantal jaren.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik hem 'm inmiddels ook ruim een jaar en hij ziet er nog net zo uit als toen ik hem kocht. Het sluitmechanisme is nog helemaal prima, andere tassen met een dergelijk mechanisme waren hier wel heel snel kapot maar deze is degelijk. Ga je echt geen spijt van krijgen!
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik verslijt er hier meerdere per jaar; met name omdat ik Fenna regelmatig met de tasjes laat lopen en ze ze in het bos soms toch kwijtraakt...Hier nooit een duur tasje dus. Een heuptasje vind ik zelf wat ontsierend; ik heb dus een buideltasje met zo'n kliksysteem. Ideaal; bij de Crufts gekocht dit jaar.
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Ik ben gewoon ouderwets van de jaszak (winter) en het heuptasje (zomer). In de jaszak dan soms een plastic zakje als ik iets vies bij me heb. Maar zeker een heuptasje is toch heel praktisch? Ook voor sleutels, telefoon enzo. Oncharmant zal het zeker zijn, maar ik loop dan ook niet in het bos om er leuk uit te zien. :mrgreen:
Lientje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Lientje »

Shiloh86 schreef:Voor brokjes is dat misschien prima, maar ik wil vooral gaan belonen met kleine stukjes gekookte kipfilet. Los in mijn jaszak vind ik ronduit smerig en in een plastic zakje vind ik super onhandig. :( ,

Nee, jaszak vind ik geen goede oplossing.
Ik heb bij de dierenwinkel een hele kleine treat bag gekocht. Is denk ik 5x5, daar doe ik de smerige snacks in en dan in de jaszak, werkt prima! Kan ook gewoon in de wasmachine.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

ranetje schreef:Krijgen jullie niet de zenuwen van dat heen en weer slingerende zakje als je een keer harder moet lopen?
Ik word daar stapelgek van.

Dus voor mij ook gewoon een jaszak en als het warm weer is heb ik een bodywarmer aan.
Zakken genoeg.
Afbeelding

Vleesjes en stukjes worst doe ik in een zakje van wat dikker plastic.
Dat fuctioneert dan als een plastic binnenvoering van mijn jaszak. :ok:
Hier altijd zo'n bodywarmer. Helpt ook nog om een beetje schoon te blijven. :D Met die herders van mij heb ik altijd voer bij me en een bal en met die bodywarmer kan ik ook sleutels, telefoon en riemen kwijt.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Afbeelding

Afbeelding

Bij deze :)
Het tasje is echt zoals ik 'm kreeg nog ondanks dagelijks(!) gebruik. Sluitingen worden niet lam en er rafelt niets of zo.

Ik snap niet hoe mensen met zakjes en jaszakken en bakjes en zo werken. Ik mis dan -zoals iemand anders al zei- cruciale beloningsmomenten. Soms maakt dat direct kunnen versterken ipv uitgesteld zoooo veel verschil.
Laatst gewijzigd door Hilde op 25 apr 2015 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik vind het een leuk tasje. Maar wel erg duur.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Hilde
Zeer actief

gonnie schreef:Ik vind het een leuk tasje. Maar wel erg duur.
Echt elke cent waard, zeker als je traint.

Mizzsylver, zie dat je 'm al bestelt hebt. Leuk! Ga je geen spijt van krijgen.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hilde schreef: Ik snap niet hoe mensen met zakjes en jaszakken en bakjes en zo werken. Ik mis dan -zoals iemand anders al zei- cruciale beloningsmomenten. Soms maakt dat direct kunnen versterken ipv uitgesteld zoooo veel verschil.
Jij moet het ook ergens uit pakken. Ik mis echt geen cruciale momenten omdat ik iets uit mijn zak moet pakken. Misschien als je een hele klein jaszak hebt?

Daarbij heb ik bij nieuwe dingen voer ik mijn rechterhand, maar daar gaat hij niet naar toe. Hij heeft geleerd dat voer alleen uit links komt. :D
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier ook alles los in jaszak en nu dus met temperaturen boven 15 graden een bodywarmer... zakken genoeg.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

TessaThomas schreef:
Hilde schreef: Ik snap niet hoe mensen met zakjes en jaszakken en bakjes en zo werken. Ik mis dan -zoals iemand anders al zei- cruciale beloningsmomenten. Soms maakt dat direct kunnen versterken ipv uitgesteld zoooo veel verschil.
Jij moet het ook ergens uit pakken. Ik mis echt geen cruciale momenten omdat ik iets uit mijn zak moet pakken. Misschien als je een hele klein jaszak hebt?

Daarbij heb ik bij nieuwe dingen voer ik mijn rechterhand, maar daar gaat hij niet naar toe. Hij heeft geleerd dat voer alleen uit links komt. :D
:ok:
Ik heb sneller iets lekkers uit mijn jaszak dan uit een tasje.
Iets lekkers in een doosje gebruik ik ook wel eens, maar dat heeft weer een andere functie :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hilde
Zeer actief

Ja, misschien heb ik gewoon onhandige jaszakken :tongue: En ik wil niet één jas telkens aanmoeten, heb vaak wel vier jassen die ik afwissel en wil ze niet allemaal vies.
En ik heb eigenlijk zelden al voer in mijn hand, dat scheelt ook al.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Natuurlijk is uitstellen aan te leren. Maar dan nog is het soms wel fijn, snel. Het ligt ongetwijfeld aan mijn jaszakken. En ik lok in principe niet meer. Lokken is een valse handelsmethode.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Mizzsylver schreef:nou ik ben er wel achter dat er inmiddels een nieuwe versie van op de markt is, of die beter of slechter is is niet duidelijk. Maar nu 15% korting bij Dandydog dus maar besteld, ik denk dat ik er wel blij mee zal zijn :cheer:

(en voor wie ook nog wil bestellen, vandaag en morgen 15% korting op alles met code 10DDD)
Nice! Echt SUPER bedankt voor die tip. Heb net een flinke bestelling geplaatst bij dandydog. Ik moet zo'n beetje alles voor mijn hondje nog aanschaffe, dus heb de site helemaal afgesnuffeld en bij alles de prijzen vergeleken bij andere sites en dan als de prijzen bij dandydog goedkoper of vergelijkbaar waren gewoon besteld.

Ik ben toch voor de Rapid reward pouch gegaan. Sterker nog, ik heb zowel de kleine als de grote besteld. Ik vond die Click N treat, toch wat aan de grote kant. Ik denk van de twee die ik nu besteld heb, ik toch de kleine het meeste ga gebruiken in en om het huis, tijdens korte wandelingen en zo. De grote zal ik vooral gebruiken als ik echt op stap ga, naar het bos, de markt, whatever. Daar kun je net even iets meer in kwijt. En het extra vakje binnenin, waarin je twee verschillende soorten treats (low en high value zeg maar) kunt bewaren, vond ik ook erg handig. Mocht die nou sneller stuk gaan, kan ik altijd de Click N treat nog overwegen, maar daar was hij dan ook goedkoper voor :P .

Verder een hurtta tuig, 3 kong speeltjes, een lange trainingslijn, een veiligheids gordel voor in de auto en een tekentangetje besteld.

Toch weer 25 euro bespaard zo alles bij elkaar!
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Als timing noodzakelijk is gebruik ik een clicker. Kan ik daarna hannesen indien nodig :tongue:

Ik prop ook altijd alles in mijn zakken. Enige wanneer ik ruimte te kort kom is in de zomer, dan kan ik mijn speeltje niet kwijt met trainen. Verder mis ik het niet.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Hilde
Zeer actief

Ja, maar dan zie je het moment aankomen zegmaar. Beau kan af en toe moeilijk zijn met andere honden en als hij dan supermooi gedrag laat zien wil ik snel zijn. Ik gebruik wel een clickerwoord dus in theorie kan ik ook hannessen. Maar tóch :tongue:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Als ik mijn hond eerst met de stem beloon en dan met een zwierig gebaar een plastic zakje uit mijn jaszak haal, dan gaan dr oogjes al glimmen ;) Het wachten op het gehannes van dr baas is voor Mayke ook al een beloning. Soms proef ik juist dat ik daarmee de verwachting groter maak, en ze dus meer geniet van dr beloning dan wanneer ik het direct kan geven.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Paisley schreef:
Als ik mijn hond eerst met de stem beloon en dan met een zwierig gebaar een plastic zakje uit mijn jaszak haal, dan gaan dr oogjes al glimmen ;) Het wachten op het gehannes van dr baas is voor Mayke ook al een beloning. Soms proef ik juist dat ik daarmee de verwachting groter maak, en ze dus meer geniet van dr beloning dan wanneer ik het direct kan geven.
Dat gebruik ik hier ook geregeld :ok: . Eerst met de stem belonen en alles wat er daarna komt hoort nog bij dezelfde beloning.
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Ik heb afgeleerd om lekkers in jaszakken te doen. Met of zonder zakjes. Mijn hondenjassen hangen bij de achterdeur, en jaszakken zijn dan bereikbaar.... Thomasina is dan nog wel zo beleefd om ze van binnenuit kapot te maken, dan kan ik ze nog wel aan. Alleen de zakken werken niet meer :ugh:

Het heeft me verschillende jassen, bodywarmers en vesten gekost, ik ben kennelijk nogal hardleers :roll: . Ik vergat zelfs om de snoepjes uit mijn broekzak te halen, dat kostte dan ook nog een broek. Maar nu ben ik toch echt definitief over op tasjes. Ik gebruik op de training een heuptasje. Daar past ook mijn telefoon, clicker en sleutelbos in.

Voor de wandeling heb ik dan een uitgebreider tasje dat ik over mijn schouder draag. Daarin passen dan ook mijn portemonnee met autopapieren, telefoon, fluitje, zakdoekjes, labello en meer van dat soort noodzakelijkheden. Met veel aparte vakjes, zo gebruik ik het voorste zakjes voor de poepzakjes. Ook de gevulde zakjes worden daarin bewaard, dan heb ik mijn handen vrij voor de honden.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Ik verkoop beloningszakjes voor huizezwerfhond, mijn lange vingers passen erin, gehele hand geen idee
moet ik ff voor je passen?

Afbeelding
Groetjes Heidi
Afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik heb zowel de 'click'n treat bag' als de 'doggonegood rapid rewards training pouch' (pffff....).
De eerste is idd iets duurder dan de tweede, maar beide echt elke cent waard.

Ik ben er blij mee; niet te groot, makkelijke en goede sluiting (en ik kan er met wandelen ook net mijn telefoon en autosleutel in kwijt).
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik beloon met een bal, niet met voer en de bal zit bijgevolg gewoon in mijn jaszak.

In de trainingsjas van mij zitten uitneembare zakjes die je in de wasmachine kan steken; handig voor de mensen die met voer belonen. Ik heb die zakjes gewoon uitgehaald uiteraard :lol1:
lisa67
Actief
Mijn ras(sen): West Highland White en Airedale Terriër

Ongelezen bericht door lisa67 »

Shiloh86 schreef:
Via youtube filmpjes kwam ik uit bij de rapid reward treat pouch, die ziet er super handig uit. Met een sluiting in de vorm van een magneetje, alleen erg lastig te verkrijgen. Ze verzenden wel naar Nederland, maar de verzendkosten zijn bijna twee keer zo hoog als de pouch zelf.

http://www.doggonegood.com/index.cfm/pr ... -pouch.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Kent iemand wellicht een alternatief van die? Of een andere die jullie gebruiken die je ideaal vind?
Deze heb ik ook gehad. In het begin is het best handig, maar die magneetstrip breekt na enige tijd altijd doormidden. En dan precies dáár waar je je hand er in steekt. Met als gevolg dat je je hand steeds openhaald als je er een voertje uithaalt.
Ik gebruik ook mijn jaszak. Aan de ene kant voertjes en aan de andere kant een balletje. En voor stukjes worst en zo heb ik ooit eens een mini-beloningstasje gekocht (ik dacht bij de C1000) voor 1 euro. Die kan ik zo aan mijn broek haken. Ideaal!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Voor mensen die vette of natte dingen in hun zak mee willen nemen (of gewoon geen portemonnee vol kruimels uit hun zak willen toveren), bij de hema hebben ze voor een paar euro doorzichtige make up tasjes die je in je zak kunt stoppen en makkelijk uit kunt spoelen.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik beloon met bal en voer. Een ondergekwijlde bal(met van die witte schuimklodders) vind ik overigens nog veel smeriger dan wat gekookte kipfilet :mrgreen: . Voor de training heb ik een hondenjas en bodywarmer. Met een jonge hond of hond in training gooi ik frolics zo in mijn jaszak of anders een simpele smalle buidel. Die laatste heb ik overigens ook om op mijn examen, zolang hij uit het zicht is, is het toegestaan :ok:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Hippo schreef:Ik beloon met bal en voer. Een ondergekwijlde bal(met van die witte schuimklodders) vind ik overigens nog veel smeriger dan wat gekookte kipfilet :mrgreen: .
Ha, dat was precies wat ik dacht, ballen stop ik na gebruik altijd maar in een plastic zakje. Of ze zijn te glibberig om vast te pakken of er hangt een zandkoek aan van 3 cm dik. Enfin, enkele bruikbare tips voorbij zien komen maar ik maak toch eerst maar mijn koffiefilters op.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”