Crista schreef:Ik ben gelukkig niet de enige die het lastig vindt

Denk ook niet dat het alleen laten van Mitch een probleem is als ik met de pup weg ga.. ik denk dat ik het moeilijker vind om in te zien dat Mitch oud wordt en niet alles meer kan wat ik graag zou willen.
Neeltje schreef:Waarom dan de pup erbij als de oudere hond dit niet zo op prijs stelt? Waarom Mitch niet fijn zijn rustige oude dag gunnen?
Ook daar hebben we natuurlijk over nagedacht.
Mitch als enige hond is in mijn ogen op langere termijn geen optie.. ondanks dat Mitch en Guus geen hele dagen spelen samen, hebben ze toch wel veel met elkaar. Toen Guus 4 jaar geleden bij ons als pup kwam, gaf Mitch heel duidelijk en netjes aan hoe ver Guus mocht gaan. Daar voorzie ik dus geen problemen en
daarnaast zijn wij er bij om er voor te zorgen dat Mitch zijn rust krijgt. Hier gaat Mitch zijn 'oude dag' echt niet onder lijden 
Met je eens
Zelf opletten en beschermen dan hoeft er voor de oude hond geen probleem te zijn.
Ik merkte vroeger wel aan de oudste hond dat het te veel werd om een hele wandeling mee te gaan.
Dan liep ik 's morgens eerst een kortere ronde en zette dan het oudje in huis met zijn bak voer.
De jonge hond ging dan in de auto mee naar het buitengebied voor nog een flinke ronde.
Mijn oude honden waren een of twee dagen wat verbaasd omdat ze niet meegingen (maar voer vergoedt veel

).
Daarna gingen ze zelf al bij de voordeur zitten als ik de achterklep van de auto open deed om de jongste er in te zetten.
Eigenlijk een beetje opgelucht dat ze niet mee hoefden.
Als ik dan weer thuis kwam keken ze hooguit wat slaperig op omdat we thuis waren en verder reageerden ze niet eens.
Alleen Rana is tot op het laatst meegeweest met de grote wandelingen.