ranetje schreef:nyckle schreef:Verademing? Helemaal niet. Jou hond moet zo relaxt zijn, dat het een stootje kan verdagen. Kun jij dat niet als "baasje" dan moet je je je afvragen of je wel geschikt bent om een hond op te voeden.
Dat scheelt heel veel ongelukken.
Een ongelukkige samenloop van omstandigheden kan overal voorkomen.
Wat dacht je van een jager die zijn hondje (6 maanden) mee neemt jaar de jacht (om te kijken en te leren) en een van de jongjagers gaat
ongevraagd kijken of het hondje schotvast is door volkomen onvoorbereid naast de hond een schot af te vuren?
Dat is een keer gebeurd, ik heb het van de jager/eigenaar zelf.
Hij heeft er een hoop werk aan gehad om die hond weer schotvast te krijgen.
Dat is gelukt gelukkig.
Maar stomme handelingen kunnen overal voorkomen, ook zonder dat je daar zelf iets aan kan doen.
Bij jonge honden kan zoiets funest uitpakken ook al zijn ze van zichzelf best relaxed.
@ Tiësto
Het is een lang topic, maar lees het toch even door.
Misschien kan je er wat mee.
Counter conditioning
Lekker handige actie weer , je hond kan er goed door verkloot worden. Zeker als t in de imprentingsfase gebeurd
Zo'n geintje heb ik met een pakwerker gehad . Pup van nog geen 12 wkn ligt lekker bij me op schoot te slapen tijdens t pakwerk
Pakwerk was klaar , pakwerker komt achter me staan en begint ineens te zwepen en een paar brullen erbij
Pup schrikt wakker , laat alles lopen . Pakwerker lacht en dreigt nog een beetje.
Tsja en toen was t gebeurd he
Die wilde dus nooit meer de auto uit als t pakwerk was
Heeft heel veel werk gekost , maar nu 2,5 jaar later draait de hond toch een leuk programma
Tot de stok erbij komt kijken , dat is nog spannend
Maar ze rent iig niet meer t veld af
We zijn er nog lang niet , maar met dank aan een andere pakwerker zijn we nu zover
Die andere pakwerker is gelukkig niet meer op de vereniging ( onder andere door dit incident )