Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat een schrik, vuurwerk pff. .

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tiëstoo
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Wat een schrik, vuurwerk pff. .

Ongelezen bericht door Tiëstoo »

Sorry ik ben vrij nieuw op dit forum maar moet dit echt even van me af schrijven.

Net wilden mijn vriend en ik even een lange avondronde lopen met onze 11 maanden oude hond Tiësto. We liepen ongeveer 1 km van huis, Tiësto liep los. We liepen over een weggetje waar ook een café aan grenst. Plots wordt daar vuurwerk afgestoken, Tiësto rent richting ons maar raakt dan toch dusdanig in paniek dat hij het op een lopen zet. Wij er achter aan, hij steekt de grote weg over waar het gelukkig s avonds erg rustig is. Gelukkig rent hij richting huis en zat mijn vriend redelijk dicht achter hem dat hij hem meteen bij de voordeur op kon vangen. Pfff het had ook heel anders af kunnen lopen :ugh:.

Arme Tiësto is nogsteeds erg bang en uiterst alert..
Ik hoop dit echt nooit meer mee te hoeven maken...

Bedankt voor het lezen.

Groetjes Jasmijn
Laatst gewijzigd door Tiëstoo op 25 apr 2015 23:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Lemuria

Re: Wat een schrik, vuurwerk pff. .

Ongelezen bericht door Lemuria »

Nou, politie bellen dat er vuurwerk afgestoken wordt bij het café. Ik maak ook nog regelmatig melding als hier rotjes of ander zulks ongein wordt afgestoken in de straat. Elke keer komen ze trouw even controleren.

Vervelend voor Tiësto, maar niets meer aan te doen. Geen drama van maken verder, gebeurd is gebeurd :)
Tiëstoo
Vaste gebruiker

Cleva schreef:
wouden
Je bent inderdaad nieuw.
Haha ships, zeg wel dat de hond nog gestrest is maar bij mij is de schrik er ook nog niet helemaal vanaf :oohja:
Lemuria

Cleva schreef:
wouden
Je bent inderdaad nieuw.
Oh jij bent echt erg :smile2: Ze komt hier helemaal overstuur aan met d'r verhaal en jij wijst d'r gelijk op een spelfout. Die zij vervolgens rap corrigeert ook nog :mrgreen:
Tiëstoo
Vaste gebruiker

Lemuria schreef:Nou, politie bellen dat er vuurwerk afgestoken wordt bij het café. Ik maak ook nog regelmatig melding als hier rotjes of ander zulks ongein wordt afgestoken in de straat. Elke keer komen ze trouw even controleren.

Vervelend voor Tiësto, maar niets meer aan te doen. Geen drama van maken verder, gebeurd is gebeurd :)
Hebben we inderdaad gedaan, ben benieuwd of ze er wat mee doen. Het was ook behoorlijk veel vuurwerk, van siervuurwerk totaal de harde knallen.. en dat eind april..
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Wat een nare ervaring. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Hopelijk houd je hond er geen trauma aan over. Nu maar even rustig bijkomen van de schrik beide.
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Je kan ook zeggen: "Elk moment kan een hond schrikken, houdt hem aan de lijn."

Niet slecht bedoeld hoor. Nu heeft je hond zich zelf beloond. Met de eerst volgende knal zal hij/zij er weer vandoor gaan.
Je weet nu, dat het dier bang is voor knallen. Begin nu te oefenen voor oud en nieuwjaar.
Lemuria

nyckle schreef:Je kan ook zeggen: "Elk moment kan een hond schrikken, houdt hem aan de lijn."

Niet slecht bedoeld hoor. Nu heeft je hond zich zelf beloond. Met de eerst volgende knal zal hij/zij er weer vandoor gaan.
Je kunt niet alles voor zijn natuurlijk. Was het maar zo zwartwit.
Tiëstoo
Vaste gebruiker

nyckle schreef:Je kan ook zeggen: "Elk moment kan een hond schrikken, houdt hem aan de lijn."

Je weet nu, dat het dier bang is voor knallen. Begin nu te oefenen voor oud en nieuwjaar.
Klopt daar heb je helemaal gelijk in, maar ik zie bij Tiësto wel dat hij wanneer hij los loopt veel meer geniet van de wandelingen. In normale omstandigheden staat hij prima onder appèl maar in paniek dus duidelijk niet..

Hebben jullie tips hoe ik dat zou kunnen gaan oefenen?
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Vuurwerk oefen ik niet, dat komt maar eens per jaar voor. Ik hou ze in die tijd gewoon aan de lijn, zoek rustige gebieden op/mijd plekken waar ze afsteken, en mocht er toch wat knallen, dan schrikken we even en lopen we weer door.

Naar voor je hond, maar op zo'n moment verwacht je het gewoon niet.
Laatst gewijzigd door [Sandra] op 26 apr 2015 01:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
nyckle
Zeer actief

Tiëstoo schreef:

Klopt daar heb je helemaal gelijk in, maar ik zie bij Tiësto wel dat hij wanneer hij los loopt veel meer geniet van de wandelingen. In normale omstandigheden staat hij prima onder appèl maar in paniek dus duidelijk niet..

Hebben jullie tips hoe ik dat zou kunnen gaan oefenen?
Wat wil jij? Een hond die geniet of een hond die bij de eerste de beste frustratie zich zelf beloond. Jij mag kiezen.
Tiëstoo
Vaste gebruiker

Nyckle, volgens mij zijn we nog niet zo ver dat mijn hond zich bij elke frustratie beloond, dit is nu vanavond 1 keer voor gevallen. Wij waren hier niet op voorbereid en hij ook niet. Tuurlijk snap ik dat hij nu eventueel sneller weg zou rennen bij onverwachtse situaties maar dat verwacht ik niet aangezien hij normaal erg baasgericht is. Wij stonden net ook op de plek die voor hem onveilig was omdat het boven ons gebeurde. Dus ik snap wel dat hij weg rende. .
Tiëstoo
Vaste gebruiker

[Sandra] schreef:Vuurwerk oefen ik niet, dat maar eens per jaar voor. Ik hou ze in die tijd gewoon aan de lijn, zoek rustige gebieden op/mijd plekken waar ze afsteken, en mocht er toch wat knallen, dan schrikken we even en lopen we weer door.

Naar voor je hond, maar op zo'n moment verwacht je het gewoon niet.
Dat hebben wij afgelopen jaar ook gedaan idd. Dit had ik inderdaad gewoon echt niet voorzien..
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Jeetje zeg kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn. Gelukkig is het goed afgelopen. Je kan niet alles voorkomen. Je verwacht geen vuurwerk eind april. Hij is in ieder geval naar huis gerend en niet ervan door gegaan.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Tiëstoo schreef:Nyckle, volgens mij zijn we nog niet zo ver dat mijn hond zich bij elke frustratie beloond, dit is nu vanavond 1 keer voor gevallen. Wij waren hier niet op voorbereid en hij ook niet. Tuurlijk snap ik dat hij nu eventueel sneller weg zou rennen bij onverwachtse situaties maar dat verwacht ik niet aangezien hij normaal erg baasgericht is. Wij stonden net ook op de plek die voor hem onveilig was omdat het boven ons gebeurde. Dus ik snap wel dat hij weg rende. .
Ik denk dat je dit soort ellende gewoon niet kan voorkomen. Zelfs een hond die normaal gesproken niet bang is voor vuurwerk kan op zo'n moment zo vreselijk schrikken dat hij er vandoor gaat. Gelukkig is het goed afgelopen en ook wel goed dat hij naar huis liep, en niet in blinde paniek is blijven rennen.

En dat pokkevuurwerk mogen ze van mij helemaal verbieden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
nyckle
Zeer actief

Ik kies mijn pups al van te voren uit. Ooit ellende gehad. Echt nooit meer. Klap in je handen. Die weg vliegen, moet je niet nemen.
Hanneke2
Zeer actief

nyckle schreef:Ik kies mijn pups al van te voren uit. Ooit ellende gehad. Echt nooit meer. Klap in je handen. Die weg vliegen, moet je niet nemen.
Ik kies mijn herplaatsers niet op eventuele schrikreacties. Dat komt wel goed.
Tiëstoo
Vaste gebruiker

Hanneke2 schreef:
Tiëstoo schreef:Nyckle, volgens mij zijn we nog niet zo ver dat mijn hond zich bij elke frustratie beloond, dit is nu vanavond 1 keer voor gevallen. Wij waren hier niet op voorbereid en hij ook niet. Tuurlijk snap ik dat hij nu eventueel sneller weg zou rennen bij onverwachtse situaties maar dat verwacht ik niet aangezien hij normaal erg baasgericht is. Wij stonden net ook op de plek die voor hem onveilig was omdat het boven ons gebeurde. Dus ik snap wel dat hij weg rende. .
Ik denk dat je dit soort ellende gewoon niet kan voorkomen. Zelfs een hond die normaal gesproken niet bang is voor vuurwerk kan op zo'n moment zo vreselijk schrikken dat hij er vandoor gaat. Gelukkig is het goed afgelopen en ook wel goed dat hij naar huis liep, en niet in blinde paniek is blijven rennen.

En dat pokkevuurwerk mogen ze van mij helemaal verbieden.
Daar ben ik het helemaal mee eens, wat een verademing zou dat zijn zeg!
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

En dan nog kan t gebeuren hoor , heb t zelf meegemaakt met 1 van de honden

Die waren ( en zijn) niet bang voor vuurwerk
Kenji en Ditch lagen in de tuin en er word ineens een rotje hier over de poort gegooid
Precies tussen de 2 honden in , ik keek toevallig naar buiten en zag het gebeuren

Ditch lag op dat moment diep in slaap en schrok zich lam , hij vloog bijna door het raam naar binnen
Resultaat was wel dat hij reageerde op t schot en de oud en nieuw was geen pretje voor hem

Gelukkig heb ik de reactie op t schot eruit gekregen , of dat met t vuurwerk gelukt is weet ik niet want de volgende oud en nieuw heeft hij niet meer mogen mee maken ( net 4,5 jaar oud geworden )

En eind april verwacht je dit dus echt niet meer . Ik niet tenminste
En ja die van mij lopen t laatste rondje ook wel eens los
Als je daar allemaal rekening mee moet houden kan je nergens meer heen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
nyckle
Zeer actief

Verademing? Helemaal niet. Jou hond moet zo relaxt zijn, dat het een stootje kan verdagen. Kun jij dat niet als "baasje" dan moet je je je afvragen of je wel geschikt bent om een hond op te voeden.
Dat scheelt heel veel ongelukken.
Tiëstoo
Vaste gebruiker

nyckle schreef:Verademing? Helemaal niet. Jou hond moet zo relaxt zijn, dat het een stootje kan verdagen. Kun jij dat niet als "baasje" dan moet je je je afvragen of je wel geschikt bent om een hond op te voeden.
Sorry Nyckle ik vind jou aardig kort door de bocht, sommige reacties kun je niet voorspellen zeker niet met zo'n jonge hond. Ik weet nu dat hij bang is en daar ga ik wat mee doen maar om nou meteen aan mijn opvoedkundige kunsten te gaan twijfelen? Nee bedankt.
Laatst gewijzigd door Tiëstoo op 26 apr 2015 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiëstoo
Vaste gebruiker

** Angela ** schreef:En dan nog kan t gebeuren hoor , heb t zelf meegemaakt met 1 van de honden

Die waren ( en zijn) niet bang voor vuurwerk
Kenji en Ditch lagen in de tuin en er word ineens een rotje hier over de poort gegooid
Precies tussen de 2 honden in , ik keek toevallig naar buiten en zag het gebeuren

Ditch lag op dat moment diep in slaap en schrok zich lam , hij vloog bijna door het raam naar binnen
Resultaat was wel dat hij reageerde op t schot en de oud en nieuw was geen pretje voor hem

Gelukkig heb ik de reactie op t schot eruit gekregen , of dat met t vuurwerk gelukt is weet ik niet want de volgende oud en nieuw heeft hij niet meer mogen mee maken ( net 4,5 jaar oud geworden )

En eind april verwacht je dit dus echt niet meer . Ik niet tenminste
En ja die van mij lopen t laatste rondje ook wel eens los
Als je daar allemaal rekening mee moet houden kan je nergens meer heen
Wat onbeschoft zeg! :80: Arme hond..
nyckle
Zeer actief

Tiëstoo schreef:
nyckle schreef:Verademing? Helemaal niet. Jou hond moet zo relaxt zijn, dat het een stootje kan verdagen. Kun jij dat niet als "baasje" dan moet je je je afvragen of je wel geschikt bent om een hond op te voeden.
Sorry Nyckle ik vind jou aardig kort door de bocht, sommige reacties kun je niet voorspellen zeker niet met zo'n jonge hond. Ik weet nu dat hij bang is en daar ga ik wat mee doen maar om nou meteen aan mijn opvoedkundige taken te gaan twijfelen? Nee bedankt.
Ik ben niet kort door de bocht. Ik denk dat de meeste hondenliefhebbers te zwak zijn.
Hanneke2
Zeer actief

We zijn niet allemaal zo perfect als jij. :mann:
[Sandra]
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
We zijn niet allemaal zo perfect als jij. :mann:
Gelukkig maar ;)
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

O crisis... ben je buiten de bijenexpert nou ook al de perfecte hondentrainer?
Jij moet toch wel verschrikkelijk blij zijn met jezelf :piew:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
nyckle
Zeer actief

Kijk eens aan. Daar komen de drollen boven drijven.
Hanneke2
Zeer actief

nyckle schreef:Ik kies mijn pups al van te voren uit. Ooit ellende gehad. Echt nooit meer. Klap in je handen. Die weg vliegen, moet je niet nemen.
Toch nog effe. Ik heb nul ervaring als fokker en nul ervaring met pups en daar zal jij wel weer expert in zijn, maar als ik fokker was, zou ik geloof ik niet heel blij zijn met een koper die een nest jonge pups laat schrikken op zo'n manier. En als jij dan zou verkondigen dat je die pups die wegvlogen en trillend in een hoekje zaten niet hoefde maar misschien die ene wel die verstijfd van schrik bleef zitten, denk ik zomaar dat je van mij helemaal geen pup zou krijgen.
[Sandra]
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
Toch nog effe. Ik heb nul ervaring als fokker en nul ervaring met pups en daar zal jij wel weer expert in zijn, maar als ik fokker was, zou ik geloof ik niet heel blij zijn met een koper die een nest jonge pups laat schrikken op zo'n manier. En als jij dan zou verkondigen dat je die pups die wegvlogen en trillend in een hoekje zaten niet hoefde maar misschien die ene wel die verstijfd van schrik bleef zitten, denk ik zomaar dat je van mij helemaal geen pup zou krijgen.
Lekker blijven drijven Hanneke, doe ik ook :F:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Lemuria

TS: negeer alles wat Nyckle schrijft maar gewoon. De beste stuurlui staan aan wal.

Kunnen we trouwens dat gezegde aanpassen naar "de beste voetballers zitten op de tribune"? Om met de tijd mee te gaan?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”