Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk beloningstasje is nu echt handig?
Moderator: moderatorteam
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Welk beloningstasje is nu echt handig?
Er zijn zoveel verschillende soorten "treat pouches" te kopen, dat ik me afvraag welke jullie nu echt handig vinden.
Ik vind het belangrijk dat hij groot genoeg is dat je er makkelijk met een hand in kunt, maar ook weer niet te groot dat je het gevoel hebt alsof je een halve handtas bij je hebt en je hond in een onbewaakt moment er met zijn snuffert in kan..
Ook vind ik het belangrijk dat je er makkelijk in kunt grijpen, maar niet dat als je een keer door je knieën gaat, alle treats eruit donderen. Het liefst ook dat die relatief makkelijk schoon te maken is. Vooral als ik vlees zou gebruiken.
Via youtube filmpjes kwam ik uit bij de rapid reward treat pouch, die ziet er super handig uit. Met een sluiting in de vorm van een magneetje, alleen erg lastig te verkrijgen. Ze verzenden wel naar Nederland, maar de verzendkosten zijn bijna twee keer zo hoog als de pouch zelf.
http://www.doggonegood.com/index.cfm/pr ... -pouch.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kent iemand wellicht een alternatief van die? Of een andere die jullie gebruiken die je ideaal vind?
Ik vind het belangrijk dat hij groot genoeg is dat je er makkelijk met een hand in kunt, maar ook weer niet te groot dat je het gevoel hebt alsof je een halve handtas bij je hebt en je hond in een onbewaakt moment er met zijn snuffert in kan..
Ook vind ik het belangrijk dat je er makkelijk in kunt grijpen, maar niet dat als je een keer door je knieën gaat, alle treats eruit donderen. Het liefst ook dat die relatief makkelijk schoon te maken is. Vooral als ik vlees zou gebruiken.
Via youtube filmpjes kwam ik uit bij de rapid reward treat pouch, die ziet er super handig uit. Met een sluiting in de vorm van een magneetje, alleen erg lastig te verkrijgen. Ze verzenden wel naar Nederland, maar de verzendkosten zijn bijna twee keer zo hoog als de pouch zelf.
http://www.doggonegood.com/index.cfm/pr ... -pouch.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kent iemand wellicht een alternatief van die? Of een andere die jullie gebruiken die je ideaal vind?

-
Lemuria
Re: Welk beloningstasje is nu echt handig?
M'n jaszak(ken).
Eventueel, als ik frikadelletjes als beloning geef, stop ik het hele boterhamzakje erin zodat de zak niet vies wordt. Het leven kan zó simpel zijn
Eventueel, als ik frikadelletjes als beloning geef, stop ik het hele boterhamzakje erin zodat de zak niet vies wordt. Het leven kan zó simpel zijn
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dat dusLemuria schreef:M'n jaszak(ken).

- Shiloh86
- Zeer actief
Voor brokjes is dat misschien prima, maar ik wil vooral gaan belonen met kleine stukjes gekookte kipfilet. Los in mijn jaszak vind ik ronduit smerig en in een plastic zakje vind ik super onhandig.
,
Nee, jaszak vind ik geen goede oplossing.

-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
De EQ Dog Click 'n Treat bag! Ik heb verschillende gehad maar deze is met stip de fijnste. Groot zat, met verwisselbare en uitwasbare voering (er zit eentje extra bij). Kost wat meer, maar dat is ie echt waard.
Die jij noemt hebben ze bij DandyDog, en die van mij ook
-
korthaar
- Zeer actief
Gebruik een tupperware doosje met een klik (clicker) sluiting.
- Shiloh86
- Zeer actief
Oh! Ben gelijk gaan kijken. Top dat ze die ik noemde in ieder geval hebben. Die jij noemde klinkt ook erug handig, maar die vind ik dan wel weer erg duur. Hmmmz, ga het nog eens overwegen allemaal. Als er nog meer tips zijn hoor ik ze graag!Tallie schreef:Die jij noemt hebben ze bij DandyDog, en die van mij ook

- Sabi85
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Ik heb deze:http://m.zooplus.nl/shop/honden/sport_t ... tas/154833
Kost bijna niks en ik vind hem handig!

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Die vind ik ook erg prettig. Kregen wij van de fokker mee toen we Elco ophaalden. Breed en diep genoeg, maar niet te diep. En brokjes vallen er niet meteen uit als je je bukt, tenzij je hem te vol stopt uiteraardSabi85 schreef:Ik heb deze:http://m.zooplus.nl/shop/honden/sport_t ... tas/154833
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat inderdaad. Brokjes en frolicjes gewoon los in mijn zak, en als ik kaas of worst mee heb gaat dat in een plastic zakje.Lemuria schreef:M'n jaszak(ken).
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Al mn zakken zijn handig. 
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Gewoon, een heuptasje
En als ik met droge beloningen train voldoen m'n jaszakken ook echt echt meer dan prima
Maar snap heel goed dat je geen gekookte kip in je broekzak mee wilt nemen hahaha 
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Een hele goede verleidingShiloh86 schreef: maar ook weer niet te groot dat je het gevoel hebt alsof je een halve handtas bij je hebt en je hond in een onbewaakt moment er met zijn snuffert in kan..
Zakkenrollers zijn 'honds'brutaal, dat kun je maar beter afleren ipv je voer beter beschermen!

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Zakken zijn leuk maar niet als je geen jas aan hebt.
Ik moet ook een nieuwe en wil er een die je aan je riem kunt klikken.
Ik moet ook een nieuwe en wil er een die je aan je riem kunt klikken.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik liep vanmiddag met een jurkje
De enige denkbare plek waar ik mijn gedroogde kipfilet in kwijt kon, was mijn BH.
Dus ik dacht 'je krijgt thuis wel weer te vreten'
Ik heb ook een tijd een beloningstasje gebruikt. Het nadeel wat ikzelf tegen kwam, is dat mijn hond héél goed wist wanneer ik wel (en niet) iets te eten bij me had en lakser werd in gehoorzaamheid als ze geen tasje zag. Want dan is er niets te halen.
Dus ik dacht 'je krijgt thuis wel weer te vreten'
Ik heb ook een tijd een beloningstasje gebruikt. Het nadeel wat ikzelf tegen kwam, is dat mijn hond héél goed wist wanneer ik wel (en niet) iets te eten bij me had en lakser werd in gehoorzaamheid als ze geen tasje zag. Want dan is er niets te halen.

-
Marieke*
- Zeer actief
Ik heb deze: http://k94dogs.nl/?prod=3657" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is eigenlijk een soort 'schortje' met kliksysteem, wat je dus makkelijk om je middel bevestigt. Je grijpt hem dus heel makkelijk als je op pad gaat met de honden. Maakt dus niet meer uit of je een jas aanhebt ja of nee. Grote vakken voor wat lekkers en een groot vak waar makkelijk een speeltje/dummy/bal in opgeborgen kan worden. Een vakje met rits voor je sleutels, een telefoonvakje...
In de zomer heb je zo alles bij de hand, in het grote vak waar het speelgoed in gaat doe ik dan ook een waterflesje, opvouwbaar waterbakje en zo hoef ik geen tas mee te nemen.
Ook met trainingen gebruik ik hem altijd.
Daarnaast heb ik het tasje wat je laat zien in het openingsbericht. Ook wel fijn, maar merk dat ik die eigenlijk alleen gebruik als ik met de honden met de bus reis, dan vind ik het pocket te lomp en dan heb ik toch altijd een tas mee met alle andere spullen. (En vaak zit dan die pocket toch weer in de tas omdat we op weg zijn om ergens te wandelen/trainen etc)
Het is eigenlijk een soort 'schortje' met kliksysteem, wat je dus makkelijk om je middel bevestigt. Je grijpt hem dus heel makkelijk als je op pad gaat met de honden. Maakt dus niet meer uit of je een jas aanhebt ja of nee. Grote vakken voor wat lekkers en een groot vak waar makkelijk een speeltje/dummy/bal in opgeborgen kan worden. Een vakje met rits voor je sleutels, een telefoonvakje...
In de zomer heb je zo alles bij de hand, in het grote vak waar het speelgoed in gaat doe ik dan ook een waterflesje, opvouwbaar waterbakje en zo hoef ik geen tas mee te nemen.
Ook met trainingen gebruik ik hem altijd.
Daarnaast heb ik het tasje wat je laat zien in het openingsbericht. Ook wel fijn, maar merk dat ik die eigenlijk alleen gebruik als ik met de honden met de bus reis, dan vind ik het pocket te lomp en dan heb ik toch altijd een tas mee met alle andere spullen. (En vaak zit dan die pocket toch weer in de tas omdat we op weg zijn om ergens te wandelen/trainen etc)
- Shiloh86
- Zeer actief
Hmmm. Klinkt handig. Maar ook erg groot.
Ik weet niet of ik het zo nodig vind zoveel bij me te moeten hebben, althans dan heb ik denk ik liever gewoon een rugzakje. Heb even gegoogled naar foto's en dan vind ik hem echt veel groter dan nodig. Vooral omdat ik mezelf ken dat ik al snel vind dat er teveel rond mijn lijf hangt. Een rugzak vind ik prima. Dat ben ik gewend, maar iets wat aan mijn middel moet vind ik al snel teveel. Wellicht handig bij hoog zomer zonder jas, maar anders iets teveel van het goede voor mij denk ik.
Toch bedankt voor de tip!!
Ik weet niet of ik het zo nodig vind zoveel bij me te moeten hebben, althans dan heb ik denk ik liever gewoon een rugzakje. Heb even gegoogled naar foto's en dan vind ik hem echt veel groter dan nodig. Vooral omdat ik mezelf ken dat ik al snel vind dat er teveel rond mijn lijf hangt. Een rugzak vind ik prima. Dat ben ik gewend, maar iets wat aan mijn middel moet vind ik al snel teveel. Wellicht handig bij hoog zomer zonder jas, maar anders iets teveel van het goede voor mij denk ik.
Toch bedankt voor de tip!!

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Deze dus. Wat een ding! Ik heb 'm nu een jaar en ben nog steeds supertevreden. Ik vind het ook ladtig te begrijpen dat er nog andere tasjes worden aangeschaft, hahaha. Hij is duur, maar elke cent waard. Het tasje wat je zelf noemt heb ik zelf nooit gehad, maar ervaringen van anderen leren dat die sneller kapot gaat dan de Click 'n Treat. Ik wil echt nooit meer wat anders dan dit, ik kan er allerlei gekke dingen mee doen zonder dat er wat uitvalt en hij is supersompel schoon te houden. Ook als je met vlees werkt.Tallie schreef:De EQ Dog Click 'n Treat bag! Ik heb verschillende gehad maar deze is met stip de fijnste. Groot zat, met verwisselbare en uitwasbare voering (er zit eentje extra bij). Kost wat meer, maar dat is ie echt waard.
Ik heb een hekel aan dingen in jaszakken. Daar krijg je honden van die supergefocussed raken op handen in je zakken en dan moet je daar weer aandacht aan besteden. Plastic zakjes vind ik bog stommer want dat kraakt zo verschrikkelijk, dat is lastig voor bijvoorbeeld andere honden op het veld. En je kan je beloning dan vaak niet supersnel pakken en in de zomer heb je inderdaad geen jas aan.

-
Neeltje
Zo doe ik het ook, of mijn broekzakken, alleen bij gebrek aan een van deze twee heb ik een zakje dat je om je hals kunt hangen. Vorig jaar in België gekregen. Maar dat probeer ik echt te vermijden.Lemuria schreef:M'n jaszak(ken).
- KKiara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
Deze vond ik dus minder fijn. Hij viel constant van mij broek af en is nu dus zelfs kwijtgeraakt tijdens een wandeling. Ik heb nu gewoon een heuptasje (niet speciaal voor honden) en dat bevalt prima. Helemaal tijdens behendigheid als je wat rond moet rennen.Sabi85 schreef:Ik heb deze:http://m.zooplus.nl/shop/honden/sport_t ... tas/154833

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
@Mizzsylver: Hij is groter dan de meeste tasjes. Maar ik vind hem niet TE groot. Ik kan er vanavond wel even een foto van maken met een a4 tijdschrift ernaast. Ik loop behendigheid met een border collie en daar moet ik best wat vaart maken
, maar ik heb totaal geen last van m'n tasje terwijl ik dat met andere tasjes wel heb gehad. Ik vind de sluiting ook echt geniaal, een klapsluiting.

- Shiloh86
- Zeer actief
Graag!Hilde schreef:Ik kan er vanavond wel even een foto van maken met een a4 tijdschrift ernaast.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 25 apr 2015 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Krijgen jullie niet de zenuwen van dat heen en weer slingerende zakje als je een keer harder moet lopen?
Ik word daar stapelgek van.
Dus voor mij ook gewoon een jaszak en als het warm weer is heb ik een bodywarmer aan.
Zakken genoeg.

Vleesjes en stukjes worst doe ik in een zakje van wat dikker plastic.
Dat fuctioneert dan als een plastic binnenvoering van mijn jaszak.
Ik word daar stapelgek van.
Dus voor mij ook gewoon een jaszak en als het warm weer is heb ik een bodywarmer aan.
Zakken genoeg.
Vleesjes en stukjes worst doe ik in een zakje van wat dikker plastic.
Dat fuctioneert dan als een plastic binnenvoering van mijn jaszak.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ik kan je helemaal volgen.Shiloh86 schreef:Voor brokjes is dat misschien prima, maar ik wil vooral gaan belonen met kleine stukjes gekookte kipfilet. Los in mijn jaszak vind ik ronduit smerig en in een plastic zakje vind ik super onhandig.,
Ik vond laatst in de keukenkast nog van die oude koffiefilters, van die papieren die je in zo'n filter zet en daarin de koffie schept (?) Ken je die ?
Die passen precies in mijn jaszakken, bij 1 jaszak heeft het zelfs precies dezelfde maat (bodywarmer) Daar doe ik dan die worst in. Je kunt er gewoon goed bij en je jas blijft schoon. Het papier neemt wel vet op dus even kijken hoe snel dat gaat maar ik had laatst van Naturis de "Volendammer" worst en die is dus behoorlijk vet. Heb deze even met keukenpapier afgedept en toen in mijn zak in zo'n koffiefilter. Geen centje pijn. Bij gekookte kip zie ik al helemaal geen probleem.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dit dus, ik adviseer mijn cursisten om geen beloningstasje te dragen. Honden hebben heel snel door als je deze niet om heb dat ze dan weten dat ze niks krijgen. Veel cursisten gingen dan tijdens de wedstrijden/examen de mist inPaisley schreef:

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Lemuria schreef:M'n jaszak(ken).
Dit dus.
Ik heb er een paar geprobeerd maar vind het maar een onhandig gedoe dus ik doe alles in een zakje dat ik weer in mijn jaszak stop.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Shiloh86
- Zeer actief
Is dat niet gewoon een kwestie van regelmatig zorgen dat je zonder beloningstasje werkt en toch dezelfde beloning bij je hebt? Ik denk dat honden sowieso wel haarfijn kunnen ruiken of je echt iets bij je hebt of niet.Lizzie. schreef:Dit dus, ik adviseer mijn cursisten om geen beloningstasje te dragen. Honden hebben heel snel door als je deze niet om heb dat ze dan weten dat ze niks krijgen. Veel cursisten gingen dan tijdens de wedstrijden/examen de mist inPaisley schreef:

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar ik zou zelf met verschillende beloningssysteem afwisselen. op deze manier blijft het een beloning voor de hond. Dus niet steeds het zelfde brokje, maar ook eens een keertje met een bal, sjortouw belonen.Shiloh86 schreef:Is dat niet gewoon een kwestie van regelmatig zorgen dat je zonder beloningstasje werkt en toch dezelfde beloning bij je hebt? Ik denk dat honden sowieso wel haarfijn kunnen ruiken of je echt iets bij je hebt of niet.Lizzie. schreef:Dit dus, ik adviseer mijn cursisten om geen beloningstasje te dragen. Honden hebben heel snel door als je deze niet om heb dat ze dan weten dat ze niks krijgen. Veel cursisten gingen dan tijdens de wedstrijden/examen de mist inPaisley schreef:

- Shiloh86
- Zeer actief
Ligt er maar net aan wat jou hond motiveert. Sommige honden zijn vooral voedsel gericht en geven niks om spelen, andere honden geven niks om eten en willen juist spelen, weer andere honden kan het allebei even goed.
Maar goed, daar gaat dit topic niet over. Als je beloont met eten en je wilt voorkomen dat je hond niet alleen luistert als je beloningstasje bij je hebt, moet je zorgen dat beloningen niet puur en alleen uit dat tasje komen, maar dat tasje ook eens weg te laten en nog steeds te belonen met hetzelfde lekkere eten. Zodat hij het eten niet aan dat tasje koppelt. Dat je daarnaast ook wel eens met een balletje of een touw beloond staat daar in mijn ogen volledig los van. Je wilt niet dat die koppeling ontstaat, dat is het punt.
Maar goed, dat is een andere discussie voor een ander topic denk ik. Deze gaat over wat een handig tasje is
Maar goed, daar gaat dit topic niet over. Als je beloont met eten en je wilt voorkomen dat je hond niet alleen luistert als je beloningstasje bij je hebt, moet je zorgen dat beloningen niet puur en alleen uit dat tasje komen, maar dat tasje ook eens weg te laten en nog steeds te belonen met hetzelfde lekkere eten. Zodat hij het eten niet aan dat tasje koppelt. Dat je daarnaast ook wel eens met een balletje of een touw beloond staat daar in mijn ogen volledig los van. Je wilt niet dat die koppeling ontstaat, dat is het punt.
Maar goed, dat is een andere discussie voor een ander topic denk ik. Deze gaat over wat een handig tasje is

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kun je niet gewoon een handvat aan die zak hondenvoer zetten. Emmer met deksel of karretje met het hele assortiment erin.?
Wat je zegt ben je zelfffff