Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Onze hond blaft in de auto
Moderator: moderatorteam
- shar43
- geregistreerd lid
Onze hond blaft in de auto
Alleen zodra we weer in de buurt zijn van ons huis. Dit doet ze pas het laatse jaar , pogingen om haar te kalmeren of op te laten houden met blaffen tot nog toe zonder resultaat. Ze springt altijd graag de auto in voor een korte of lange reis dus heeft beslist geen aversie tegen auto rijden.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Onze hond blaft in de auto
Wat heb je tot nu toe gedaan om het blaffen te stoppen?
- shar43
- geregistreerd lid
Alleen via onze stem No of Foei.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Helpt dat?shar43 schreef:Alleen via onze stem No of Foei.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ze blaft als je weer in de buurt van je huis komt? dus bij thuiskomst zeg maar? ik denk dat ik gewoon rondjes zou gaan rijden, of naar huis en weer wat verder weg.. maar of dat helpt weet ik ook niet 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
sbientje schreef:ze blaft als je weer in de buurt van je huis komt? dus bij thuiskomst zeg maar? ik denk dat ik gewoon rondjes zou gaan rijden, of naar huis en weer wat verder weg.. maar of dat helpt weet ik ook niet
jep. het is prachtig zelfbelonend gedrag.
blaf > he cool! ons huis!
keer erop:
als ik nou eens blaf he, zou het dan? > ja alweer!!!
gewoon doorrijden en zo rondjes blijven rijden tot het kwartje valt dat blaffen=huis voorbij rijden ipv blaffen=bij huis stoppen

-
blondie
- Zeer actief
Ze wil je laten weten dat je bijna thuis bent!
Als het echt vervelend is, zou ik de auto stoppen. Wachten tot ze stil is en dan weer verder rijden. Vergt een wat lange adem denk ik, maar misschien gaat het kwartje vallen dat jullie willen dat ze stil is en blijft in de auto.
Als het echt vervelend is, zou ik de auto stoppen. Wachten tot ze stil is en dan weer verder rijden. Vergt een wat lange adem denk ik, maar misschien gaat het kwartje vallen dat jullie willen dat ze stil is en blijft in de auto.
- ranetje
- Zeer actief
blondie schreef:Ze wil je laten weten dat je bijna thuis bent!
Zo deed ik het ook.
Rana begon toen ze ouder werd te blaffen als we bijna op de parkeerplaats bij het bos waren.
Dan zette ik de auto aan de kant tot ze stil was en reed dan pas verder.
Als ze weer begon te blaffen stopte ik direct weer.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
ranetje schreef:blondie schreef:Ze wil je laten weten dat je bijna thuis bent!
Als het echt vervelend is, zou ik de auto stoppen. Wachten tot ze stil is en dan weer verder rijden. Vergt een wat lange adem denk ik, maar misschien gaat het kwartje vallen dat jullie willen dat ze stil is en blijft in de auto.![]()
Zo deed ik het ook.
Rana begon toen ze ouder werd te blaffen als we bijna op de parkeerplaats bij het bos waren.
Dat moet maar net kunnen. Mijn honden beginnen altijd te blaffen als we Hoek van Holland in rijden maar dat is een weg waar je niet stil kan gaan staan dan heb je gelijk een file achter je.
En vlak bij ons huis wordt het ook moeilijk zijn geen parkeerplaatsen of stopplaatsen op de weg naar ons huis.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
dan rij je een rondjegonnie schreef:ranetje schreef:blondie schreef:Ze wil je laten weten dat je bijna thuis bent!
Als het echt vervelend is, zou ik de auto stoppen. Wachten tot ze stil is en dan weer verder rijden. Vergt een wat lange adem denk ik, maar misschien gaat het kwartje vallen dat jullie willen dat ze stil is en blijft in de auto.![]()
Zo deed ik het ook.
Dat moet maar net kunnen. Mijn honden beginnen altijd te blaffen als we Hoek van Holland in rijden maar dat is een weg waar je niet stil kan gaan staan dan heb je gelijk een file achter je.
En vlak bij ons huis wordt het ook moeilijk zijn geen parkeerplaatsen of stopplaatsen op de weg naar ons huis.

- shar43
- geregistreerd lid
Hoi allemaal wat een goede tips van jullie , hadden we niet aan gedacht , we kunnen makkelijk overal stoppen voordat we thuis zijn. We gaan elke tip uitproberen. Dank jullie wel !!!
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Houdt er rekening mee, dat zoiets niet in een weekje is afgeleerd. Je zult er rekening mee moeten houden dat het best een maand of zo kan duren voordat hij door heeft dat blaffen betekend dat je niet verder rijdt, en stil betekend dat je verder rijdt.
Wat ook nog kan helpen is om je hond de commando's voor blaffen en stil te leren. Als hij op commando kan blaffen kun je het gedrag opvragen zodat je vervolgens juist het commando voor stil kunt aanleren. Als ze dat eenmaal kunnen, is een blaffende hond makkelijker stil te krijgen, zonder dat het een correctie. Maar dan is het juist een commando/oefening die een beloning waard is zeg maar.
Wat ook nog kan helpen is om je hond de commando's voor blaffen en stil te leren. Als hij op commando kan blaffen kun je het gedrag opvragen zodat je vervolgens juist het commando voor stil kunt aanleren. Als ze dat eenmaal kunnen, is een blaffende hond makkelijker stil te krijgen, zonder dat het een correctie. Maar dan is het juist een commando/oefening die een beloning waard is zeg maar.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh vandaar dat het bij mij niet werkte , ik had een wok in mijn klauwen.Nanna schreef:Of stop hem in een dichte varikennel. Dan ziet ie niks.
De schoonmoeder van een vriendin had trouwens ook een handige tipDie zat voorin met de koekepan op schoot en als er lawaai van de achterbank kwam haalde ze uit. Werkte als een tiet
Dat jullie daar zin in hebben zeg wekenlang er iets uit trainen terwijl het met een uurtje gepiept is
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Sanner
- Zeer actief
O ja, Teun begint als we het spoor over rijden en dus naar mijn werk gaan. Er staan hier wel handige tips, ik zal ook eens wat gaan proberen.
- ranetje
- Zeer actief
Doe jij er een uur over om die honden k.o. te timmeren met die wok?bouvierpoedel schreef:Oh vandaar dat het bij mij niet werkte , ik had een wok in mijn klauwen.Nanna schreef:Of stop hem in een dichte varikennel. Dan ziet ie niks.
De schoonmoeder van een vriendin had trouwens ook een handige tipDie zat voorin met de koekepan op schoot en als er lawaai van de achterbank kwam haalde ze uit. Werkte als een tiet
![]()
Dat jullie daar zin in hebben zeg wekenlang er iets uit trainen terwijl het met een uurtje gepiept is