Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup/hond erbij in 2015?
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Pup/hond erbij in 2015?
Gefeliciteerd Crista! Krijg je een reu of teef?
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Onze voorkeur gaat uit naar een reu, maar de match met ons en Mitch is het belangrijkste.Maeve schreef:Gefeliciteerd Crista! Krijg je een reu of teef?
We weten dus nog niet wat het gaat worden
-
sjm
- Zeer actief
Oh wat leuk allemaal! Iedereen heel veel plezier met de voorpret!
Begin mei komt Noortje bij mijn ouders wonen, wij krijgen een deeltijddoesje (ze zal vaak komen logeren.)
Nog foto's van een paar weken geleden. A.s. zaterdag gaan we weer puppyknuffelen dus dan nieuwe foto's. 

Begin mei komt Noortje bij mijn ouders wonen, wij krijgen een deeltijddoesje (ze zal vaak komen logeren.)

- Crista
- Zeer actief
Mooi hondje is Noortje, proficiat
Is het wachten voor jullie op je pup ook zo lastig?
Ik kan echt nergens anders meer aan denken
Is het wachten voor jullie op je pup ook zo lastig?
Ik kan echt nergens anders meer aan denken
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Als pupkoper weet ik dat nog heel goed ja, maar nu als fokker gaan die weken echt ontzettend snel!
Nog maar een week dan zit ik alweer op de helft, tis niet leuk!

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik vind het wel leuk.Barnsley schreef:Als pupkoper weet ik dat nog heel goed ja, maar nu als fokker gaan die weken echt ontzettend snel!
Ons meisje is alweer/pas 3 weken

- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Leuk joh, al die foto's hier, van die opgroeiende pups! Ik zou willen dat het bij mij ook zo ver was dat ik vrijwel zeker wist dat het goed ging komen.
Aaaahw, het is zo spannend nu. Mama van mijn hopelijk toekomstige pupje is vrijdag uitgerekend. Kan dus elk moment kunnen gebeuren. Ik vind het zo eng, omdat het de laatste keer zo mis ging. Brrrrr, kan niet zo goed tegen die onzekerheid.
Aaaahw, het is zo spannend nu. Mama van mijn hopelijk toekomstige pupje is vrijdag uitgerekend. Kan dus elk moment kunnen gebeuren. Ik vind het zo eng, omdat het de laatste keer zo mis ging. Brrrrr, kan niet zo goed tegen die onzekerheid.

- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Weer een border collie!! Al lange liep ik met het idee rond dat ik een tweede hond erbij wilde. Al heb ik pas sinds een maand of 3 echt duidelijk dat het een border collie wordt. Ik heb met Skye een beetje in de 'Wat doe ik toch fout' fase gezeten en ineens ging het kwartje vallen. En sinds dien weet ik het zeker, het wordt een border collie. Ik vind het gewoon zulke fijne honden, actieve lieve honden, die trouw zijn en gewoon graag bij je zijn. Het zijn wel gevoelige honden en soms moet je even goed nadenken over hoe je iets aan moet pakken, maar ik denk niet dat dat inherent is aan de border collie. Ook reageert Skye gewoon heel leuk op andere borders dat gaat altijd goed. Met andere rassen ook wel, maar met een border collie is het gewoon anders.Tamara/Bayko schreef:Wat leuk! Het wordt dus wel weer een border? Of iets anders?*Skye* schreef:En ook ik kan me in dit topic aansluitenWilde manlief in eerste instantie eigenlijk 0 honden, is hij er nu zelf ook van overtuigd dat er bij onze hond toch echt een tweede hond bij moet. Wel pas aan het eind van het jaar zodat Skye tegen de 2 jaar aan zit, maar de voorpret is in ieder geval al begonnen.
Afgelopen weekend hadden we een logeerhond en dat was wel echt heel leuk. Dat heeft bevestigd voor mij dat ik echt wel heel graag twee honden wil hebben en dat onze hond het ook echt heel leuk vind. Zaten we eerst nog te twijfelen om evt voor een kortharige border collie te gaan, weten we nu dat we dat niet willen. Die haren, ooovvverraaal en veeeeeel. Nee doe ons maar een halflangharige hond! Ook dachten we eerst dat we een teefje wilde, maar daar begin ik ook steeds meer aan te twijfelen. Ik ben gewoon echt een reuen mens. En ik heb nu twee keer een teefje te logeren gehad, het kan toeval zijn, maar ze zijn in mijn ogen opdringeriger en bitchiger dan ik gewend ben.
In ieder geval, ook hier komt er een pup bij in 2015!
Mijn geduld wordt wel erg op de test gesteld... Er is nu een nestje waar echt mijn doompups beschikbaar zijn... maar we kunnen echt pas het eind van het jaar een pup in huis nemen. Maar het is zo moeilijk... MAarja... gezond verstand gebruiken Micha! Ik weet nog heeeel goed hoeveel werk het de eerst paar weken was en ik wil echt mezelf kunnen richten op de pup en nog genoeg tijd over hebben voor Skye.
Wel super leuk om al jullie verhalen mee te lezen!
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Wat leuk, weer een border. Verslavend zijn ze, he*Skye* schreef:Weer een border collie!! Al lange liep ik met het idee rond dat ik een tweede hond erbij wilde. Al heb ik pas sinds een maand of 3 echt duidelijk dat het een border collie wordt. Ik heb met Skye een beetje in de 'Wat doe ik toch fout' fase gezeten en ineens ging het kwartje vallen. En sinds dien weet ik het zeker, het wordt een border collie. Ik vind het gewoon zulke fijne honden, actieve lieve honden, die trouw zijn en gewoon graag bij je zijn. Het zijn wel gevoelige honden en soms moet je even goed nadenken over hoe je iets aan moet pakken, maar ik denk niet dat dat inherent is aan de border collie. Ook reageert Skye gewoon heel leuk op andere borders dat gaat altijd goed. Met andere rassen ook wel, maar met een border collie is het gewoon anders.Tamara/Bayko schreef:Wat leuk! Het wordt dus wel weer een border? Of iets anders?*Skye* schreef:En ook ik kan me in dit topic aansluitenWilde manlief in eerste instantie eigenlijk 0 honden, is hij er nu zelf ook van overtuigd dat er bij onze hond toch echt een tweede hond bij moet. Wel pas aan het eind van het jaar zodat Skye tegen de 2 jaar aan zit, maar de voorpret is in ieder geval al begonnen.
Afgelopen weekend hadden we een logeerhond en dat was wel echt heel leuk. Dat heeft bevestigd voor mij dat ik echt wel heel graag twee honden wil hebben en dat onze hond het ook echt heel leuk vind. Zaten we eerst nog te twijfelen om evt voor een kortharige border collie te gaan, weten we nu dat we dat niet willen. Die haren, ooovvverraaal en veeeeeel. Nee doe ons maar een halflangharige hond! Ook dachten we eerst dat we een teefje wilde, maar daar begin ik ook steeds meer aan te twijfelen. Ik ben gewoon echt een reuen mens. En ik heb nu twee keer een teefje te logeren gehad, het kan toeval zijn, maar ze zijn in mijn ogen opdringeriger en bitchiger dan ik gewend ben.
In ieder geval, ook hier komt er een pup bij in 2015!
Mijn geduld wordt wel erg op de test gesteld... Er is nu een nestje waar echt mijn doompups beschikbaar zijn... maar we kunnen echt pas het eind van het jaar een pup in huis nemen. Maar het is zo moeilijk... MAarja... gezond verstand gebruiken Micha! Ik weet nog heeeel goed hoeveel werk het de eerst paar weken was en ik wil echt mezelf kunnen richten op de pup en nog genoeg tijd over hebben voor Skye.
Wel super leuk om al jullie verhalen mee te lezen!
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
is de bevalling goed gegaan? Of nog steeds in spannende afwachting?Shiloh86 schreef:Leuk joh, al die foto's hier, van die opgroeiende pups! Ik zou willen dat het bij mij ook zo ver was dat ik vrijwel zeker wist dat het goed ging komen.
- Shiloh86
- Zeer actief
Ik zit nog vol in spanning! Gister was ze uitgerekend, maar de pups zijn er nog niet. Ik heb gisteravond even gebeld, ook omdat vandaag de nestendag is waar mama hond haar vorige nest gekeurd wordt en ik wilde weten hoe laat dat dan was, zodat ik dat niet zou missen.
Toen vertelde ze me dat ze zelf ook wat onrustig was en daarom gisteren ochtend even naar de dierenarts is geweest om zeker te weten dat alles goed lag. Er ligt niks verkeerd en dierenarts heeft minimaal 9 pups geteld! Pfoei! In de loop van de avond is de temperatuur wat omlaag gegaan. Dus nu is het spannend wat de temperatuur vannacht heeft gedaan. Als het weer in de dreigende lijn zit zou het dit weekend moeten gaan gebeuren.
Als het goed is komt de fokker vanmorgen ook nog even naar de nestendag en zal ik haar daar dus spreken. Dan zal ik meer horen denk ik. Ooooeeh! Zo spannend.
Kreeg wel al een hele knoop in mijn maag van de spanning, nadat het de vorige keer op dit punt mis ging. Maar nu ik heb gehoord dat de dierenarts heeft gezegd dat het goed gaat ben ik wat meer gerust.
Ik jubel helemaal man. Hihi. Maar wel leuk. Ik krijg dus vandaag wel d'r nakomelingen van het vorige nest te zien. En als het goed is is papa hond van dit nest ook aanwezig.
Toen vertelde ze me dat ze zelf ook wat onrustig was en daarom gisteren ochtend even naar de dierenarts is geweest om zeker te weten dat alles goed lag. Er ligt niks verkeerd en dierenarts heeft minimaal 9 pups geteld! Pfoei! In de loop van de avond is de temperatuur wat omlaag gegaan. Dus nu is het spannend wat de temperatuur vannacht heeft gedaan. Als het weer in de dreigende lijn zit zou het dit weekend moeten gaan gebeuren.
Als het goed is komt de fokker vanmorgen ook nog even naar de nestendag en zal ik haar daar dus spreken. Dan zal ik meer horen denk ik. Ooooeeh! Zo spannend.
Kreeg wel al een hele knoop in mijn maag van de spanning, nadat het de vorige keer op dit punt mis ging. Maar nu ik heb gehoord dat de dierenarts heeft gezegd dat het goed gaat ben ik wat meer gerust.
Ik jubel helemaal man. Hihi. Maar wel leuk. Ik krijg dus vandaag wel d'r nakomelingen van het vorige nest te zien. En als het goed is is papa hond van dit nest ook aanwezig.

- Shiloh86
- Zeer actief
- Brigitte30
- Zeer actief
Super Shiloh!!!!
En nu begint het lange wachten tot je mag gaan kijken
En nu begint het lange wachten tot je mag gaan kijken
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Gaaf Shiloh86!
De pups zijn gearriveerd. Ninthe & Noa zijn het geworden.

Ieder uur ongeveer, als ze naar buiten gaan. 2 pups, 1 trap naar beneden. Ze snappen al redelijk dat ze er niet uit mogen springen.

Net een paar minuten thuis. Noa's tuigje zat nog niet strak genoeg, dat is aangepast.

Ieder uur ongeveer, als ze naar buiten gaan. 2 pups, 1 trap naar beneden. Ze snappen al redelijk dat ze er niet uit mogen springen.

Net een paar minuten thuis. Noa's tuigje zat nog niet strak genoeg, dat is aangepast.
- Shiloh86
- Zeer actief
Leuk Domor! Gefeliciteerd! Geniet ervan!
Volgens mij herken ik je trouwens uit Wageningen. Ik heb daar ook gestudeerd.
Volgens mij hebben we elkaar nooit gesproken of zo, maar ja als je daar lang woont, dan begin je gezichten te herkennen
. Volgens mij woonde we in hetzelfde complex.
Volgens mij herken ik je trouwens uit Wageningen. Ik heb daar ook gestudeerd.

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Dat zou zo maar kunnen. Ik ben er ondertussen al 2 jaar bewonersvertegenwoordiger (met foto in het trappenhuis). Complex van 3 gebouwen en ±1050 inwoners.
Ik ga mijn stel piranha's (want dat zijn ze nog wel) nog even buiten zetten en daarna eten geven. Nog even vermaken en daarna naar bed. Afgelopen 2 nachten hebben ze doorgeslapen tot 6.00 en 6.30. Tot nu toe 2 plasjes in huis, van wie weten we niet. Maar het gaat dus super. Misschien kunnen mijn ouders ze vanavond nog uitlaten, anders zal ik waarschijnlijk vannacht wel wakker gemaakt worden (afgelopen nachten zijn ze rond 12 uur nog even uit geweest).
Ik ga mijn stel piranha's (want dat zijn ze nog wel) nog even buiten zetten en daarna eten geven. Nog even vermaken en daarna naar bed. Afgelopen 2 nachten hebben ze doorgeslapen tot 6.00 en 6.30. Tot nu toe 2 plasjes in huis, van wie weten we niet. Maar het gaat dus super. Misschien kunnen mijn ouders ze vanavond nog uitlaten, anders zal ik waarschijnlijk vannacht wel wakker gemaakt worden (afgelopen nachten zijn ze rond 12 uur nog even uit geweest).
- Barnsley
- Zeer actief
- Contacteer:
Je bent de eerste met nog een Ninthe. Mijn Ninthe is bijna 3 inmiddels, blijft het een schitterende naam vinden.Domor schreef:Gaaf Shiloh86!
Wel raar om hem nu bij iemand anders tegen te komen. Veel geluk met je meisjes!

- Shiloh86
- Zeer actief
YepDomor schreef:Dat zou zo maar kunnen. Ik ben er ondertussen al 2 jaar bewonersvertegenwoordiger (met foto in het trappenhuis). Complex van 3 gebouwen en ±1050 inwoners.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik had die naam (of Jinthe) ook al heel wat jaren maar met een nichtje die Yinthe heet, toch maar niet.Barnsley schreef:
Je bent de eerste met nog een Ninthe. Mijn Ninthe is bijna 3 inmiddels, blijft het een schitterende naam vinden.
Wel raar om hem nu bij iemand anders tegen te komen. Veel geluk met je meisjes!
Leuk al dat puppyplezier! En fijn Shiloh, een nest van 6.
- Barnsley
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja Jinthe's, Jenthe's en Benthe's genoeg inderdaad, maar Ninthe als hondennaam ben ik nog niet eerder tegen gekomen.
Wel is er iemand hier op het hf die een dochter heeft die ze Ninte heeft genoemd, maar dan zonder H.
Wel is er iemand hier op het hf die een dochter heeft die ze Ninte heeft genoemd, maar dan zonder H.

- Crista
- Zeer actief
Hoe gaat het hier met de puppy spanning?
Wij horen waarschijnlijk volgende week welke pup er bij ons komt wonen dus we moeten nog even geduld hebben
Vind het echt een prachtig nest van een hele fijne en eerlijke fokker!
Wij horen waarschijnlijk volgende week welke pup er bij ons komt wonen dus we moeten nog even geduld hebben
Vind het echt een prachtig nest van een hele fijne en eerlijke fokker!
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Hier druk aan het aftellen.... 
- krullie
- Zeer actief
TessaThomas schreef:Hier druk aan het aftellen....
hier ook.....pfff wat duurt wachten lang zeg.....
- Shiloh86
- Zeer actief
Ik ben ook begonnen met aftellen dus. Maar duurt nog even hoor, vanaf aanstaande zondag nog 7 weken! Pfffft.

- Crista
- Zeer actief
Wachten op zoiets leuks duurt altijd te lang, maar het scheelt wel dat we niet de enige zijn 
-
Lemuria
Oh oh, ik mag hier meeschrijven! Ik krijg 25 mei een Juliony erbij ^^
- Shiloh86
- Zeer actief
Haha, nou inderdaad, hoe lang moeten jullie nog wachten?Crista schreef:Wachten op zoiets leuks duurt altijd te lang, maar het scheelt wel dat we niet de enige zijn
Het scheelt bij mij dat ik de 3 dagen voordat ik de pup kan halen een grote schouwburg show heb met mijn koor. Drie avonden achter elkaar optreden. En tot die tijd ben ik dus eigenlijk rete druk met repeteren repeteren repeteren repeteren, mijn sociale leven en puppie bezoeken
Daarnaast is het ook nog druk op mijn werk, dus hopelijk vliegt die tijd zo om.

- Brigitte30
- Zeer actief
herplaatser via Animal Aid Foundation?Lemuria schreef:Oh oh, ik mag hier meeschrijven! Ik krijg 25 mei een Juliony erbij ^^
Pracht hond! Veel geluk samen.
-
Lemuria
Yep ^^ Thanks, ik denk dat dat wel moet gaan lukken ^^Brigitte30 schreef:herplaatser via Animal Aid Foundation?Lemuria schreef:Oh oh, ik mag hier meeschrijven! Ik krijg 25 mei een Juliony erbij ^^
Pracht hond! Veel geluk samen.