Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Omschrijf het karakter van je hond(en)
Moderator: moderatorteam
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Omschrijf het karakter van je hond(en)
Sarah is meestal wel gehoorzaam maar wel onder protest.
Als ik haar de keuken uitstuur of wegstuur als ze zit te schooien hoef ik alleen maar te wijzen
en dan gaat ze al brommend en soms tandvertoon ergens anders heen. Lebbertjes uitdelen doet
ze vol overgave maar een lekkere stevige knuffel terug krijgen moet ze niets van hebben
Een zoentje op haar kop of snuit wordt getolereerd.
Sarah kan niet met andere dieren overweg.
Een indringer wordt in eerste instantie afgeblaft en indien daar niet op gereageerd wordt
gaat Madam compleet met hanekam op de rug al krijsend in de aanval die overigens op een
meter voor plaats delict op de rem gaat.
Als ik haar de keuken uitstuur of wegstuur als ze zit te schooien hoef ik alleen maar te wijzen
en dan gaat ze al brommend en soms tandvertoon ergens anders heen. Lebbertjes uitdelen doet
ze vol overgave maar een lekkere stevige knuffel terug krijgen moet ze niets van hebben
Een zoentje op haar kop of snuit wordt getolereerd.
Sarah kan niet met andere dieren overweg.
Een indringer wordt in eerste instantie afgeblaft en indien daar niet op gereageerd wordt
gaat Madam compleet met hanekam op de rug al krijsend in de aanval die overigens op een
meter voor plaats delict op de rem gaat.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Omschrijf het karakter van je hond(en)
Ruby , is nu een lief stabiel hondje, die met de meeste dieren wel kan alleen sommige moet ze uitschelden.
Heel irritant moet ze tegen visite blaffen tot ze eindelijk zitten, de lift en hal is haar en Blacky hun territorium niet elke hond mag daar zijn mensen zijn allemaal lief en sommige hebben koekjes, ze weet ook precies welke mensen dat zijn.
Een paar aaitjes zijn ooke maar niet te knuffelig worden.
Het ene moment huppelt ze als een jonge pup en de andere sjokt ze als een oude bes , maar dat mag als je 11 bent.
Ze haat gefrutsel aan haar lief met kammen of zo dus we houden haar maar kort.
Blacky, is een echte knuffelraap , het kan nooit genoeg zijn, elke dag komt hij ook het bureau op rennen om te borstelen en frunniken aan zijn vacht.
Als je dingen in een andere volgorden doet dan normaal dat wordt hij onrustig.
In een auto gaat hij miepen het is een heuze drama koning.
Alle dieren zijn wel oke maar liefst wel op wat afstand anders is hij wat onzeker is al heel veel beter dan in begin.
Waterdieren enzo zijn na lange tijd eindelijk ook normaal bevonden.
Katten horen in zijn ogen niet buiten die wil hij volgens mij allemaal mee naar huis nemen, ik dus niet.
Bij mij luisteren ze best goed met de rest van de mensen in huis nemen ze een loopje.
Ze zijn beide super lief en ik hoop dat ze nog jaren bij me zijn
Heel irritant moet ze tegen visite blaffen tot ze eindelijk zitten, de lift en hal is haar en Blacky hun territorium niet elke hond mag daar zijn mensen zijn allemaal lief en sommige hebben koekjes, ze weet ook precies welke mensen dat zijn.
Een paar aaitjes zijn ooke maar niet te knuffelig worden.
Het ene moment huppelt ze als een jonge pup en de andere sjokt ze als een oude bes , maar dat mag als je 11 bent.
Ze haat gefrutsel aan haar lief met kammen of zo dus we houden haar maar kort.
Blacky, is een echte knuffelraap , het kan nooit genoeg zijn, elke dag komt hij ook het bureau op rennen om te borstelen en frunniken aan zijn vacht.
Als je dingen in een andere volgorden doet dan normaal dat wordt hij onrustig.
In een auto gaat hij miepen het is een heuze drama koning.
Alle dieren zijn wel oke maar liefst wel op wat afstand anders is hij wat onzeker is al heel veel beter dan in begin.
Waterdieren enzo zijn na lange tijd eindelijk ook normaal bevonden.
Katten horen in zijn ogen niet buiten die wil hij volgens mij allemaal mee naar huis nemen, ik dus niet.
Bij mij luisteren ze best goed met de rest van de mensen in huis nemen ze een loopje.
Ze zijn beide super lief en ik hoop dat ze nog jaren bij me zijn
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik heb hele lieve hondjes.
Ze vinden alles goed als ze maar bij mij in de buurt zijn. Liggen graag voor het raam naar buiten te kijken. Komt er een hond langs dan wordt er even geblaft en dan is het goed.
Ze zitten nu allebei op cursus, gisteren de vierde les gehad. De resultaten zijn bemoedigend. Zeker het Teckeltje gaat buiten verwachting. Ze is bijzonder slim, maar als ze geen zin heeft is er geen land mee te bezeilen. Zit kunnen ze al, nu zijn we met af bezig. Er moet wel wat lekkers tegen over staan, dat dus wel.
Fleurtje heeft mij ook al kunstjes geleerd. Als ze wat lekkers wil komt ze naast me zitten blaffen en loopt dan naar de koelkast. Dat doet ze ook als het tijd is om te gaan koken of als we naar bed moeten.
Ze vinden alles goed als ze maar bij mij in de buurt zijn. Liggen graag voor het raam naar buiten te kijken. Komt er een hond langs dan wordt er even geblaft en dan is het goed.
Ze zitten nu allebei op cursus, gisteren de vierde les gehad. De resultaten zijn bemoedigend. Zeker het Teckeltje gaat buiten verwachting. Ze is bijzonder slim, maar als ze geen zin heeft is er geen land mee te bezeilen. Zit kunnen ze al, nu zijn we met af bezig. Er moet wel wat lekkers tegen over staan, dat dus wel.
Fleurtje heeft mij ook al kunstjes geleerd. Als ze wat lekkers wil komt ze naast me zitten blaffen en loopt dan naar de koelkast. Dat doet ze ook als het tijd is om te gaan koken of als we naar bed moeten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Pia (kruising): een regeltante met duidelijke mening die ze niet onder stoelen of banken steekt (naar de honden dan). Kan scherp reageren naar andere honden maar is daar heel selectief in. Behoorlijk wat jachtdrift zowel op zicht als op geur. In huis ligt ze het liefst op een kussen op de bank de hele dag te luieren, ze wordt pas echt 'vervelend' als ze langere tijd niks doet.
Alfy (kruising): onzeker mannetje die situaties die hij eng vindt het liefste vermijd. Wil enorm graag werken en kan daar geen genoeg van krijgen. Altijd vrolijk en door de bank genomen prima sociaal. Door vervelende ervaringen kan hij wel uitvallen naar stafford- en dogachtigen. Heeft wel jachtdrift maar dit is doorgaans prima onder controle te houden. Heeft enorm gevoel voor drama
al vindt hij zelf van niet. Selectieve knuffelkont: alleen op zijn voorwaarden maar dan kan hij wel heerlijk tegen je aan kruipen en tevreden knorrend in slaap vallen
Kenji: een workaholic, staat altijd en overal klaar om wat te doen. Heeft wel een duidelijke aan- en uitknop en kan ook gewoon rustig ergens liggen of zitten. Heeft aanleg om te drijven, helaas doet hij dit ook op andere honden. Daardoor brengt hij zichzelf nogal eens in de problemen. Na eerste kennismaking prima sociaal, nu in de puberteit ben ik wel voorzichtiger met andere (puber)reuen. In huis een knuffelkont die als hij de kans krijgt de hele dag wisselt tussen jouw schoot en ergens een koel plekje.
Sonic: pittige werkhond die in 1 seconde van 0-100 gaat. Maar ook erg onzeker/angstig. Heeft inmiddels een prima uitknop waardoor in huis een heerlijk rustige, lieve knuffelkont. Buitenshuis wel een hond waar je je handen aan vol hebt. Met name andere honden vindt hij spannend. Honden die hij kent is dan weer geen enkel probleem. Werkt enorm graag en zou dit het liefst iedere dag willen doen.
Alfy (kruising): onzeker mannetje die situaties die hij eng vindt het liefste vermijd. Wil enorm graag werken en kan daar geen genoeg van krijgen. Altijd vrolijk en door de bank genomen prima sociaal. Door vervelende ervaringen kan hij wel uitvallen naar stafford- en dogachtigen. Heeft wel jachtdrift maar dit is doorgaans prima onder controle te houden. Heeft enorm gevoel voor drama
Kenji: een workaholic, staat altijd en overal klaar om wat te doen. Heeft wel een duidelijke aan- en uitknop en kan ook gewoon rustig ergens liggen of zitten. Heeft aanleg om te drijven, helaas doet hij dit ook op andere honden. Daardoor brengt hij zichzelf nogal eens in de problemen. Na eerste kennismaking prima sociaal, nu in de puberteit ben ik wel voorzichtiger met andere (puber)reuen. In huis een knuffelkont die als hij de kans krijgt de hele dag wisselt tussen jouw schoot en ergens een koel plekje.
Sonic: pittige werkhond die in 1 seconde van 0-100 gaat. Maar ook erg onzeker/angstig. Heeft inmiddels een prima uitknop waardoor in huis een heerlijk rustige, lieve knuffelkont. Buitenshuis wel een hond waar je je handen aan vol hebt. Met name andere honden vindt hij spannend. Honden die hij kent is dan weer geen enkel probleem. Werkt enorm graag en zou dit het liefst iedere dag willen doen.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hahaha hier gaat het precies zo. Als Sarah lekkere trek heeft komt ze ons ook zo ophalen en loopt dan naar de kast waar de koekjes staan; steeds heen en weer kijkend naar ons en de kast opdat wij vooral niet vergeten waar het lekkers staat.Wolfsblut schreef:Fleurtje heeft mij ook al kunstjes geleerd. Als ze wat lekkers wil komt ze naast me zitten blaffen en loopt dan naar de koelkast. Dat doet ze ook als het tijd is om te gaan koken of als we naar bed moeten.
Als het volgen haar bedtijd is gaat ze voor de deur naar boven zitten en ons aanstaren.
Laatst gewijzigd door teckeltoos op 22 apr 2015 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dit ongeveerEilfy schreef:Pia (kruising): een regeltante met duidelijke mening die ze niet onder stoelen of banken steekt (naar de honden dan). Kan scherp reageren naar andere honden maar is daar heel selectief in. Behoorlijk wat jachtdrift zowel op zicht als op geur. In huis ligt ze het liefst op een kussen op de bank de hele dag te luieren, ze wordt pas echt 'vervelend' als ze langere tijd niks doet.
Als aanvulling nog dat ze heel conflict vermijdend is voor bekende honden, maar voor onbekende honden een redelijk kort lontje. En verder is ze een enorme clown en haalt van alles uit de kast om iets van je gedaan te krijgen.
-
Manu
Manu: een clown. Staat zijn mannetje, zelfverzekerd, zelfstandig en kan alles alleen maar vindt het wel heel gezellig als je met hem meedoet. Zeer vriendelijk naar mensen. Geduldig. Slim en vindingrijk. Ook als hij explodeert van enthousiasme zal hij nog zitten en blijven als jij zegt dat je dat wilt. Sjanst met alle teven die hij tegenkomt en valt dan ook in de smaak. Lui maar werkwillig, enkel als hij het nut van dat werk in ziet. Zo zal hij wel trekken, speuren en rennen maar een bal ophalen of volg-trainingen ziet hij het nut niet van in. Luieren kan hij als de beste, en dan vooral samen met de mensen. Heeft behoefte aan zijn eigen plek eens in de zoveel tijd, hoewel hij overkomt als een kleefclown.
Jagen vindt hij heel leuk maar als het teveel moeite gaat kosten kapt hij ermee. Hazen zijn voor hem dan nog steeds interessant maar na een paar meter geeft hij op en komt maar weer terug. Ernaar kijken, en dan zo dichtbij mogelijk, dat doet hij het liefst. Tenzij het opgehokt zit, al wordt die scherpte wel steeds minder. Hij is vooral heel grappig.
Uma: een wijze vrouw, dame. Onzeker maar flexibel. Bij angst gaat ze op slot. Is gek op knuffelen en kriebelen, het liefst tussen haar ogen die ze dan lekker dichtknijpt en tevreden tegen je aan knort. Uma ken ik nog niet door en door dus veel kan ik nog niet zeggen. Maar als ze gek doet, doet ze echt gek. Het is in ieder geval een knuffelkont. En thuis is een heel ander hondje te zien dan met vreemden. Met vreemden of in "drukte" is ze onzeker en staat ze in elkaar gedoken. Thuis slaapt ze, het liefst op schoot met haar kop in je armen of je nek en rent soms rondjes om later weer over de grond te rollen met Manu. Jagen doet ze wel, en goed ook. Ze is retescherp, daar moet je echt mee om kunnen en willen gaan.
Ze is heel eerlijk en ontzettend lief.
Jagen vindt hij heel leuk maar als het teveel moeite gaat kosten kapt hij ermee. Hazen zijn voor hem dan nog steeds interessant maar na een paar meter geeft hij op en komt maar weer terug. Ernaar kijken, en dan zo dichtbij mogelijk, dat doet hij het liefst. Tenzij het opgehokt zit, al wordt die scherpte wel steeds minder. Hij is vooral heel grappig.
Uma: een wijze vrouw, dame. Onzeker maar flexibel. Bij angst gaat ze op slot. Is gek op knuffelen en kriebelen, het liefst tussen haar ogen die ze dan lekker dichtknijpt en tevreden tegen je aan knort. Uma ken ik nog niet door en door dus veel kan ik nog niet zeggen. Maar als ze gek doet, doet ze echt gek. Het is in ieder geval een knuffelkont. En thuis is een heel ander hondje te zien dan met vreemden. Met vreemden of in "drukte" is ze onzeker en staat ze in elkaar gedoken. Thuis slaapt ze, het liefst op schoot met haar kop in je armen of je nek en rent soms rondjes om later weer over de grond te rollen met Manu. Jagen doet ze wel, en goed ook. Ze is retescherp, daar moet je echt mee om kunnen en willen gaan.
Ze is heel eerlijk en ontzettend lief.
-
Lemuria
Izzy is naar mensen toe een gigantische vrijdoos. Kúsjes, die moet iedereen krijgen! Ze is erg gevoelig op bepaalde karakters, als iemand haar rustig benadert, benadert zij diegene ook rustig. Als iemand loopt te gillen "JAAAA IZZY, KOM DANNNN" dan krijg je 100% Stafford over je heen en dendert ze door (dat mot ik niet hebben
). Dan word ze he-le-maal koekiewaus. Het is van pups af aan al een contacthondje, als ze gaat liggen kun je er donder op zeggen dat er een poot of snuit tegen je aan ligt.
Naar honden toe is ze vaak onzeker. Aan de riem valt ze uit, dat zijn we nu eruit aan het trainen. Als ze losloopt, ligt het aan de andere hond hoe ze reageert. Bij sommigen is ze gelijk relaxed, anderen moet ze even aanblaffen op afstand om er dan heen te rennen en met anderen verzand ze direct in een spel tikkertje. Reuen vindt ze het éinde. Dat gaat eigenlijk altijd wel goed. Andere dieren gaat ook prima. Met m'n jongste kat is ze een twee-eenheid, m'n andere kat wordt genegeerd. M'n tijdelijke konijn vond ze ook wel best eigenlijk. To-taal geen jager. Al vliegt er een vogel voor d'r snuit voorbij; ze zal er hooguit 3 meter achteraan huppelen op lui tempo en dat was 'm.
Al met al is ze heel easy-going en gevoelig. Commando's geef ik 70% van de tijd door in m'n vingers te knippen, ze weet per situatie precies wat ik met zo'n knip bedoel. Erg baasgericht en zal bij het loslopen nooit op de loop gaan.
Verder is ze ook intens dommig.
Naar honden toe is ze vaak onzeker. Aan de riem valt ze uit, dat zijn we nu eruit aan het trainen. Als ze losloopt, ligt het aan de andere hond hoe ze reageert. Bij sommigen is ze gelijk relaxed, anderen moet ze even aanblaffen op afstand om er dan heen te rennen en met anderen verzand ze direct in een spel tikkertje. Reuen vindt ze het éinde. Dat gaat eigenlijk altijd wel goed. Andere dieren gaat ook prima. Met m'n jongste kat is ze een twee-eenheid, m'n andere kat wordt genegeerd. M'n tijdelijke konijn vond ze ook wel best eigenlijk. To-taal geen jager. Al vliegt er een vogel voor d'r snuit voorbij; ze zal er hooguit 3 meter achteraan huppelen op lui tempo en dat was 'm.
Al met al is ze heel easy-going en gevoelig. Commando's geef ik 70% van de tijd door in m'n vingers te knippen, ze weet per situatie precies wat ik met zo'n knip bedoel. Erg baasgericht en zal bij het loslopen nooit op de loop gaan.
Verder is ze ook intens dommig.
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Een teckel
Ze is ontzettend lief, vrolijk, heel knuffelig en gehecht aan ons, maar je moet geen gekke dingen vragen. Kunstjes kan ze best, maar na twee keer doen zonder snoepje kijkt ze gewoon de andere kant uit. Doe ut lekker zellef
Ze is wel gehoorzaam, zolang het haar niet te veel stoort
Maar in de dagelijkse omgang is ze eigenlijk wel een droomhondje, ze is niet agressief of moeilijk, kan goed alleen thuis blijven, sloopt of blaft niet en is een lekkere vrijdoos. Soms is ze wel een beetje een schijtluis en onzeker. Gekke of onbekende dingen zijn vaak een reden om angstig te liggen trillen. Kleine hondjes en pups vindt ze superleuk, lekker rennen
Grotere honden zijn oke als ze niet te wild doen met haar, dan wordt ze boos en gaat ze snauwen. Wel voorzichtig doen, dus.
Verder is ze helemaaaaal gek van dekentjes, kussentjes en alles zacht. Ze leeft zowat op de bank (oh ja, toen ze nog een pupje was, mocht ze niet op de bank
). Mijn ouders gaan heel vaak op reis naar vakantieparken of -huisjes, en dan mag ze altijd in bed slapen. Ze heeft geen bench en we willen haar niet alleen achterlaten in een onbekende woonkamer (wil zij ook niet), dus dan mag ze lekker in bed onder de dekens. De laatste keer had ze door dat ze overdag óók op de slaapkamer kon. Mijn ouders hebben haar de rest van de vakantie niet meer gezien 
Ze is ontzettend lief, vrolijk, heel knuffelig en gehecht aan ons, maar je moet geen gekke dingen vragen. Kunstjes kan ze best, maar na twee keer doen zonder snoepje kijkt ze gewoon de andere kant uit. Doe ut lekker zellef
Verder is ze helemaaaaal gek van dekentjes, kussentjes en alles zacht. Ze leeft zowat op de bank (oh ja, toen ze nog een pupje was, mocht ze niet op de bank

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Rasta is lief, gemakkelijk in de omgang, speels, gehoorzaam en vreselijk knuffelig, af en toe wat onzeker als ie in ee situatie komt die hjj niet kent zoals vanmiddag tijdens het wandelen kwam ik langs een viskar en hij wilde er niet dichtbij komen.
hij legt zich echter er al snel bij neer als ik hem laat merken dat er niks aan de hand is en die haring ging er natuurlijk met graagte in haha.
rammelende tractoren en zo vindt ie ook niet echt wat maar is dan niet paniekerig.
Over Ziggy kunnen we inmiddels een boekwerk schrijven.
Heel erg lief en knuffelig .smorgens als mijn wekker gaat komt ie bbij me liggen en moet er over het buikje gekriebeld worden en knijpt ie zijn oogjes dicht van genot.
verder is ie een dráák van een pubertje, daagt Rasta constant uit, die daar dolgraag op in gaat, manipulantje eerste klas, jatmoos als de bezetene, reteslim en weet dat te misbruiken.
verder is ie heel geschikt als postbezorger en als ik niet snel genoeg ben als papierversnipperaar.
Zuchttt......haha ach hij zal ooit nog wel volwassen worden en genieten we nog meer van hem als we al doen ( als ik die verdraaide puberteit van hem tenminste overleef )
hij legt zich echter er al snel bij neer als ik hem laat merken dat er niks aan de hand is en die haring ging er natuurlijk met graagte in haha.
rammelende tractoren en zo vindt ie ook niet echt wat maar is dan niet paniekerig.
Over Ziggy kunnen we inmiddels een boekwerk schrijven.
Heel erg lief en knuffelig .smorgens als mijn wekker gaat komt ie bbij me liggen en moet er over het buikje gekriebeld worden en knijpt ie zijn oogjes dicht van genot.
verder is ie een dráák van een pubertje, daagt Rasta constant uit, die daar dolgraag op in gaat, manipulantje eerste klas, jatmoos als de bezetene, reteslim en weet dat te misbruiken.
verder is ie heel geschikt als postbezorger en als ik niet snel genoeg ben als papierversnipperaar.
Zuchttt......haha ach hij zal ooit nog wel volwassen worden en genieten we nog meer van hem als we al doen ( als ik die verdraaide puberteit van hem tenminste overleef )
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Mike
Stug, hard, weet wat hij wil en niet wil. Durft dit ook gerust duidelijk te maken naar zijn geleider als hij in zijn werk zit.
Maar ook ontzettend lief, kan thuis alles met hem doen. Dan is het een heerlijke knuffelkont.
Een hond met een knop dus.
Indy
Stoer wijffie, weet wat ze wil. Energie te over. Wil graag nieuwe dingen leren en pikt ook dingen snel op. Houdt alleen van mensen die dicht bij haar staan. Voor de rest behoorlijk eenkennig.
Ook heel lief, gek op haar vrouwtje, baasje en oma (mijn moeder) Wil graag alles in de gaten houden en herderen.
Maar ze heeft ook een gevoelige kant, dan wordt het haar allemaal heel soms even te veel. Hoewel ze de laatste jaren steeds sterker is geworden in haar kop.
Lief, zacht, scherp en makkelijk te sturen, dat is het kort samen gevat.
Remy
Nog lekker jong in de kop. Gaat langzaamaan wel een vent worden. Pikt ook niet alles van iedereen, houdt er absoluut niet van als vreemden aan hem gaan zitten rommelen. Voor eigen is hij een knuffelkont thuis.
Leert heel snel, begrijpt een oefening heel vlot.
Stug, hard, weet wat hij wil en niet wil. Durft dit ook gerust duidelijk te maken naar zijn geleider als hij in zijn werk zit.
Maar ook ontzettend lief, kan thuis alles met hem doen. Dan is het een heerlijke knuffelkont.
Een hond met een knop dus.
Indy
Stoer wijffie, weet wat ze wil. Energie te over. Wil graag nieuwe dingen leren en pikt ook dingen snel op. Houdt alleen van mensen die dicht bij haar staan. Voor de rest behoorlijk eenkennig.
Ook heel lief, gek op haar vrouwtje, baasje en oma (mijn moeder) Wil graag alles in de gaten houden en herderen.
Maar ze heeft ook een gevoelige kant, dan wordt het haar allemaal heel soms even te veel. Hoewel ze de laatste jaren steeds sterker is geworden in haar kop.
Lief, zacht, scherp en makkelijk te sturen, dat is het kort samen gevat.
Remy
Nog lekker jong in de kop. Gaat langzaamaan wel een vent worden. Pikt ook niet alles van iedereen, houdt er absoluut niet van als vreemden aan hem gaan zitten rommelen. Voor eigen is hij een knuffelkont thuis.
Leert heel snel, begrijpt een oefening heel vlot.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Kay, zoals zijn kleur wel doet vermoeden een grijs muisje. In huis merk ik hem vaak nauwelijks. Het is een hondje die zich niet nauwelijks opdringt en je soms haast niet eens merkt. een hondje dat enorm kan genieten, ontzettend van knuffelen houdt en best wel eens een beetje lui is. Tot hij opdrachten krijgt, dan komt het beest in hem los. Dan is hij vocaal, ontzettend druk en enorm gretig en een beetje te gek in zijn koppie. Het is een hondje dat je in je hart sluit. Hij heeft voor een border enorm veel humor.
Norah heeft een instelling als een soort van diva kenau. Ze denkt dat de hele wereld om haar draait. Wil ontzettend graag met iedereen knuffelen. Ben je onbekend dat gaat dat nog redelijk voorzichtig, maar zodra ze haar kans ziet, gaat ze door je persoonlijke cirkel heen en nog verder. Ze is ontzetten lomp en leeft van de ene obsessie naar de andere. Ze heeft bij het uitdelen van de hersenen zeker niet vooraan gestaan. Ze is een krengetje naar alle andere dieren. En ze is het liefst de hele dag aan het rennen. Norah is qua beweging onvermoeibaar, met wel snel overprikkeld. Diep van binnen zou ze het graag allemaal zo goed doen, maar ze is van het doen en dan pas nadenken
Norah heeft een instelling als een soort van diva kenau. Ze denkt dat de hele wereld om haar draait. Wil ontzettend graag met iedereen knuffelen. Ben je onbekend dat gaat dat nog redelijk voorzichtig, maar zodra ze haar kans ziet, gaat ze door je persoonlijke cirkel heen en nog verder. Ze is ontzetten lomp en leeft van de ene obsessie naar de andere. Ze heeft bij het uitdelen van de hersenen zeker niet vooraan gestaan. Ze is een krengetje naar alle andere dieren. En ze is het liefst de hele dag aan het rennen. Norah is qua beweging onvermoeibaar, met wel snel overprikkeld. Diep van binnen zou ze het graag allemaal zo goed doen, maar ze is van het doen en dan pas nadenken

-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
Kisses is een ontzettend enthousiaste terrier. Soms verliest ze zichzelf in haar enthousiastme en dan is het net een pingpongballetje dat door je huis heen schiet. Ze is gek op balletjes, Flyball, Kongs en haar sabbeldekentjes.
Alles en iedereen is leuk en lief. Ze kan dan ook niet begrijpen dat deze liefde niet altijd wederkerig is. Nou begrijpt ze wel meer niet, want een licht is het niet.
Kisses leeft voor haar baas en als ze gescheiden dreigt te worden van mij zet ze het op het piepen. Ze ligt continu tegen mij aan of bovenop mij: het is een hond die veel fysieke aandacht nodig heeft. Alleen thuisblijven kan ze prima, dan ligt ze lekker te slapen in haar bench.
Zo graag als ze aangehaald wordt, zo'n hekel heeft ze aan vachtverzorging. In winkels staat ze het laatste echter keurig toe. Het eerste probleem lost de trimmer voor mij op.
Kisses is een fantastische hond als je een vrolijk, grappig dier zoekt en wat minder waarde hecht aan dingen als 'netjes aan de riem lopen' of het 'opvolgen vam commando's'. Wat ik het mooiste aan haar vind is dat er echt geen kwaad in zit.
Alles en iedereen is leuk en lief. Ze kan dan ook niet begrijpen dat deze liefde niet altijd wederkerig is. Nou begrijpt ze wel meer niet, want een licht is het niet.
Kisses leeft voor haar baas en als ze gescheiden dreigt te worden van mij zet ze het op het piepen. Ze ligt continu tegen mij aan of bovenop mij: het is een hond die veel fysieke aandacht nodig heeft. Alleen thuisblijven kan ze prima, dan ligt ze lekker te slapen in haar bench.
Zo graag als ze aangehaald wordt, zo'n hekel heeft ze aan vachtverzorging. In winkels staat ze het laatste echter keurig toe. Het eerste probleem lost de trimmer voor mij op.
Kisses is een fantastische hond als je een vrolijk, grappig dier zoekt en wat minder waarde hecht aan dingen als 'netjes aan de riem lopen' of het 'opvolgen vam commando's'. Wat ik het mooiste aan haar vind is dat er echt geen kwaad in zit.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Kira is een wat verlegen, terughoudend, heel bescheiden, beleefd hondje. Ze heeft geen behoefte aan andere honden, zeker niet als ze groter zijn dan zij. Ze kan flink snauwerig zijn tegen andere honden.
Ze is niet geïnteresseerd in spelen of spelletjes en moeilijk enthousiast te krijgen.Ze kan nu eindelijk iets zoeken als ik iets verstopt heb maar dat doet ze meer om mij te plezieren dan dat ze het leuk vindt.
Ze trekt heel erg haar eigen plan ook in huis. Ze adoreert mijn man, als ze ergens is, is het bij hem. Naast hem op de bank, tussen zijn voeten en het allerliefste op zijn schoot.
Ze past erg goed bij ons en ben wég van haar ogen, zo lief.
Ze is niet geïnteresseerd in spelen of spelletjes en moeilijk enthousiast te krijgen.Ze kan nu eindelijk iets zoeken als ik iets verstopt heb maar dat doet ze meer om mij te plezieren dan dat ze het leuk vindt.
Ze trekt heel erg haar eigen plan ook in huis. Ze adoreert mijn man, als ze ergens is, is het bij hem. Naast hem op de bank, tussen zijn voeten en het allerliefste op zijn schoot.
Ze past erg goed bij ons en ben wég van haar ogen, zo lief.
Groetjes, Terry
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila is een diva en tom boy tegelijkertijd. Ze wordt graag behandeld als hare koninklijke hoogheid, vooral door andere honden. En anders leert ze die honden héél rap hoe het (volgens haar) hoort. Mila is selectief in haar vriendschappen, zowel wat betreft andere honden als wat betreft mensen. Ze sluit mensen en andere honden niet zo maar in haar hart, maar als ze dat eenmaal heeft gedaan, heb je een vriendin voor het leven. Voor haar hondenvriendjes gaat ze door het vuur.
Mila houdt van spelen, spelen, spelen, flesjes, rennen, ballen, dingen leren, iets voor je kunnen doen en meehelpen met huishoudelijke taakjes. Ze maakt zichzelf graag vies, modder is geen probleem en door de stront rollen ook niet. Ze haat elektrische apparaten die veel geluid maken, spuitbussen en opdringerige reuen die hun neus zomaar onder haar rok steken. Ze kan heel onzeker zijn, maar meestal loopt ze met haar staart als een pluim over de rug de koningin van de wereld uit te hangen. Meestal gehoorzaam, soms heel stout, altijd alert, soms stronteigenwijs, heel gevoelig en slim en elke dag wel vijf keer de dolle vijf (of tien, of twintig) minuten.
Amy is nog een puzzel waarvan de puzzelstukjes langzaam in elkaar beginnen te vallen. Ze is een heel vrolijk hondje, geniet van kleine dingen, een enorme knuffel, houdt erg van bankhangen. Amy is ook heel gevoelig, maar wel heel open en nieuwsgierig tegenover nieuwe dingen. Het is een pienter hondje met een duidelijke eigen mening.
Mila houdt van spelen, spelen, spelen, flesjes, rennen, ballen, dingen leren, iets voor je kunnen doen en meehelpen met huishoudelijke taakjes. Ze maakt zichzelf graag vies, modder is geen probleem en door de stront rollen ook niet. Ze haat elektrische apparaten die veel geluid maken, spuitbussen en opdringerige reuen die hun neus zomaar onder haar rok steken. Ze kan heel onzeker zijn, maar meestal loopt ze met haar staart als een pluim over de rug de koningin van de wereld uit te hangen. Meestal gehoorzaam, soms heel stout, altijd alert, soms stronteigenwijs, heel gevoelig en slim en elke dag wel vijf keer de dolle vijf (of tien, of twintig) minuten.
Amy is nog een puzzel waarvan de puzzelstukjes langzaam in elkaar beginnen te vallen. Ze is een heel vrolijk hondje, geniet van kleine dingen, een enorme knuffel, houdt erg van bankhangen. Amy is ook heel gevoelig, maar wel heel open en nieuwsgierig tegenover nieuwe dingen. Het is een pienter hondje met een duidelijke eigen mening.
-
korthaar
- Zeer actief
Het leven is een groot feest:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
mylo duitseherder
Echt een heerlijke hond, zeer baas gericht , stabiel en zelfverzekerd. Kan goed met vreemde honden omgaan.
hij is geen echte kroel hond maar wel graag in je buurt. Kan zichzelf prima vermaken is altijd met een bal of kong bezig en blijf zonder problemen alleen thuis. Makkelijk mee te nemen op vakantie, loop niet weg en is zeer gehoorzaam.
Zijn er dan nog minpunten
hij is echt heel lelijk bij de dierenarts! gelukkig accepteert hij van ons alles dus bij de dierenarts blijven we overal bij. Ook kan hij behoorlijk vocaal zijn, niet blaffen maar miepen. als hij bijv met de auto mee mag breekt hij de tent af, zodra hij in de auto zit is hij weer rustig en stil.
Echt een heerlijke hond, zeer baas gericht , stabiel en zelfverzekerd. Kan goed met vreemde honden omgaan.
hij is geen echte kroel hond maar wel graag in je buurt. Kan zichzelf prima vermaken is altijd met een bal of kong bezig en blijf zonder problemen alleen thuis. Makkelijk mee te nemen op vakantie, loop niet weg en is zeer gehoorzaam.
Zijn er dan nog minpunten
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Laicka, een heerlijke regelteef die absoluut heel goed weet wat ze wel en niet wil, gekscherend zeggen we wel eens dat ze "eigen baas" is. Ze is lastig te trainen en het vergt best wel wat overtuigingskracht om maar te laten doen wat ik op dat moment wil omdat ze voor 95% er het nut niet van in ziet. Thuis geen hond die aandacht vraagt maar je wel continu in de gaten houdt. Een zelfstandig werkende dame die uiteindelijk toch alleen voor mij tot het gaatje gaat.
Met andere bekende honden heeft ze geen issues maar vreemde honden wil ze graag haar wil opleggen (wat natuurlijk niet mag maar daar denkt ze wel eens anders over). Ze speelt eigenlijk niet met andere honden tot dat ze een over zelfverzekerde intacte reu vindt die haar wel kan bekoren, dan is ze opeens een sloerie.
Fix is een "vind mij lief, vind mij lief, vind mij lief, vind mij lief, vind mij lief" dame. Een echte people pleaser die ontzettend hard wilt werken voor iedereen die haar maar lief vindt. Andere honden boeien haar niet, ze is een echte mensen hond. In huis graag bij je, tegen je aan liggen, knuffels krijgen, lieve woordjes ontvangen. Een zalige tegenpool voor Laicka
Met andere bekende honden heeft ze geen issues maar vreemde honden wil ze graag haar wil opleggen (wat natuurlijk niet mag maar daar denkt ze wel eens anders over). Ze speelt eigenlijk niet met andere honden tot dat ze een over zelfverzekerde intacte reu vindt die haar wel kan bekoren, dan is ze opeens een sloerie.
Fix is een "vind mij lief, vind mij lief, vind mij lief, vind mij lief, vind mij lief" dame. Een echte people pleaser die ontzettend hard wilt werken voor iedereen die haar maar lief vindt. Andere honden boeien haar niet, ze is een echte mensen hond. In huis graag bij je, tegen je aan liggen, knuffels krijgen, lieve woordjes ontvangen. Een zalige tegenpool voor Laicka
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- pointer
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
Hound - Aantal honden: 2
Pablo, bijna niet boos te krijgen. Altijd in voor actie, laat dat helaas met luide stem merken. Speuren en rennen zijn zijn grote hobby's. Zelfstandig, geen enorme wil to please, wil wel wat voor me doen om mij een plezier te doen, maar na 3x apporteren vind die het wel goed. Is graag onder de mensen, word wel nerveus bij veel drukte. Andere honden prima, worden vaak genegeerd, heeft een paar vaste " maatjes" die hem kunnen uitlokken tot spel.
Oh ja, gek op eten en nog gekker op meneer pointer, die heeft niet zoveel regels, alleen " hier" is belangrijk. Samen struinen langs de IJssel is hun gezamelijke hobby.
Oh ja, gek op eten en nog gekker op meneer pointer, die heeft niet zoveel regels, alleen " hier" is belangrijk. Samen struinen langs de IJssel is hun gezamelijke hobby.
Groetjes Iris
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
hm, lui, wat lig ik hier lekker.
hm, lomp, waren dat jouw wreven? Nou sorry hoor.
hm, vraatzuchtig, nomnomnom, pieppieppiep, zijn mijn brokken alweer op?
hm, visite, waar heb jij mijn koekje? Waar, waar?
hm, ga graag een rondje mee met jou..waar blijf je nou? Maarre, niet te lang hè? Gaan we al naar huis?
Ja? hm, wat lig ik hier lekker, kun je even over mijn buik kriebelen?
Hm, waar blijft mijn vreten?
hm, luilui lui en nog eens lui.

hm, lomp, waren dat jouw wreven? Nou sorry hoor.
hm, vraatzuchtig, nomnomnom, pieppieppiep, zijn mijn brokken alweer op?
hm, visite, waar heb jij mijn koekje? Waar, waar?
hm, ga graag een rondje mee met jou..waar blijf je nou? Maarre, niet te lang hè? Gaan we al naar huis?
Ja? hm, wat lig ik hier lekker, kun je even over mijn buik kriebelen?
Hm, waar blijft mijn vreten?
hm, luilui lui en nog eens lui.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Misty is mijn autistje. Ze is heel erg gehecht aan een vast patroon en herinnert Shadow er steevast aan dat er regels zijn. Het is bijna dat vervelende kind uit de klas : de juf zei dat we stil moesten zijn! En dan zelf dus degene zijn die herrie maakt.
Misty is absoluut geen allemansvriend. Ze houdt niet van drukke honden, niet van blafferige en niet van patserige maar ook niet van watjes. Mensen heeft ze geen problemen mee, maar ze zoekt wel zelf uit wie ze leuk vind.
In een vreemde omgeving hangt ze heel sterk aan mij,terwijl ze verder een zeer zelfstandige hond is. Maar in den vreemde zoekt ze me op, vraagt steeds om goedkeuring etc.
Als ze je leuk vind komt ze ook wel om een knuffel, maar al snel neemt ze plaats ergens achter je. Kom niet aan de door haar uitgekozen mensen of honden,want daarvoor gaat ze door het vuur.
Shadow is veel gelijkmatiger van aard. Die maakt zich niet druk om een blaffende hond of een Misty die in zijn staart hangt om hem 'op te voeden'.
Hij is dol op aandacht. Knuffelen is voor hem heel belangrijk. Hij heeft het Misty zelfs geleerd.
Hij speelt graag, maar dan thuis met de baas en niet zozeer buiten, want daar moet hijuitstralen 'the man" te zijn. Als twee honden in de buurt mot hebben drijft hij ze uíteen als een schoolmeester. Hij is zelfstandig, maar te dol op gezelschap om het te lang in de steek te laten.
Misty is absoluut geen allemansvriend. Ze houdt niet van drukke honden, niet van blafferige en niet van patserige maar ook niet van watjes. Mensen heeft ze geen problemen mee, maar ze zoekt wel zelf uit wie ze leuk vind.
In een vreemde omgeving hangt ze heel sterk aan mij,terwijl ze verder een zeer zelfstandige hond is. Maar in den vreemde zoekt ze me op, vraagt steeds om goedkeuring etc.
Als ze je leuk vind komt ze ook wel om een knuffel, maar al snel neemt ze plaats ergens achter je. Kom niet aan de door haar uitgekozen mensen of honden,want daarvoor gaat ze door het vuur.
Shadow is veel gelijkmatiger van aard. Die maakt zich niet druk om een blaffende hond of een Misty die in zijn staart hangt om hem 'op te voeden'.
Hij is dol op aandacht. Knuffelen is voor hem heel belangrijk. Hij heeft het Misty zelfs geleerd.
Hij speelt graag, maar dan thuis met de baas en niet zozeer buiten, want daar moet hijuitstralen 'the man" te zijn. Als twee honden in de buurt mot hebben drijft hij ze uíteen als een schoolmeester. Hij is zelfstandig, maar te dol op gezelschap om het te lang in de steek te laten.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Mica:
Een heel aanhankelijk, lief en onderdanig hondje voor ons maar wel erg gereserveerd tegenover vreemden en wil dat dan graag laten weten.
Andere honden interesseren haar niet en ze gaat haar eigen rustige gangetje.
Ze is een beetje een nuf.. zo'n oudere dame die zich overal aan ergert en gewoon met rust gelaten wil worden
Jop:
Een hondje dat geluk heeft dat hij een chihuahua is, want als hij een paar maten groter was geweest was het een levensgevaarlijk hondje geweest in deze drukke maatschappij. Hij heeft een hekel aan andere honden en aan alle mensen behalve aan mij en aan mijn man. En soms heeft hij zonder enige reden ook een hekel aan ons. Kan ineens verstarren en schroomt dan ook niet om te bijten
Ik hou zielsveel van het mannetje en ik herken zijn buien intussen goed dus het is verder geen probleem maar het is een heel apart hondje met een heel apart karakter.
Zelf denk ik dat hij echt een aangeboren kronkeltje heeft
Een heel aanhankelijk, lief en onderdanig hondje voor ons maar wel erg gereserveerd tegenover vreemden en wil dat dan graag laten weten.
Andere honden interesseren haar niet en ze gaat haar eigen rustige gangetje.
Ze is een beetje een nuf.. zo'n oudere dame die zich overal aan ergert en gewoon met rust gelaten wil worden
Jop:
Een hondje dat geluk heeft dat hij een chihuahua is, want als hij een paar maten groter was geweest was het een levensgevaarlijk hondje geweest in deze drukke maatschappij. Hij heeft een hekel aan andere honden en aan alle mensen behalve aan mij en aan mijn man. En soms heeft hij zonder enige reden ook een hekel aan ons. Kan ineens verstarren en schroomt dan ook niet om te bijten
Ik hou zielsveel van het mannetje en ik herken zijn buien intussen goed dus het is verder geen probleem maar het is een heel apart hondje met een heel apart karakter.
Zelf denk ik dat hij echt een aangeboren kronkeltje heeft
-
Sita
- Zeer actief
Sita is ons prinsesje. Dametje dat precies weet wat ze wil. Heel stabiel hondje, die maakt zich nergens druk over. Totdat de bal te voorschijn komt. Haar grote vriend bal en zij zijn onafscheidelijk. Minpuntje is haar jaaggedrag, als ze iets ziet lopen in het bos en ik ben te laat dan is ze weg en komt ze ook niet heel snel terug. Doorzettingsvermogen en passie heeft ze zeker. Ook echt een allemansvriendje qua mensen. Iedereen is leuk en loopt voor haar op de wereld. Andere honden heeft ze niet veel mee.
Taro is ons sulletje. Heeft hier in huis niets te vertellen en dat vindt hij prima. Laat alles gebeuren en ligt het liefst op de bank te slapen. Wandelen is ook nog prima, maar meer moet je ook niet aan hem vragen. Hij is echter kampioen in knuffelen. Heerlijk vindt hij dat, languit bij je op schoot liggen en dan zo in slaap vallen inclusief gesnurk. Andere honden en mensen zijn niet echt interessant. Hij is meer een einzelganger.
Rowan is ons malle benjamin. In huis heel rustig, maar buiten is hij aan. Voor Sita heeft hij heilig ontzag. Andere honden moeten ontzag voor hem hebben. Hij vindt zichzelf namelijk bijzonder goed gelukt. Voor een golden misschien niet heel rastypisch, maar het is zeker geen allemansvriend. Als hij je kent is het goed, maar zal nooit uit zichzelf naar vreemde mensen toe lopen. Andere honden zijn alleen interessant om tegen te patsen. Met teefjes is het dan weer een echte charmeur. Iets voor je doen is zijn lust en zijn leven, maakt niet uit wat het is. Van helpen bij tafel dekken tot de moeilijkste apporten, alles doet hij vol overgave. Voor mij een gouden hondje.
Taro is ons sulletje. Heeft hier in huis niets te vertellen en dat vindt hij prima. Laat alles gebeuren en ligt het liefst op de bank te slapen. Wandelen is ook nog prima, maar meer moet je ook niet aan hem vragen. Hij is echter kampioen in knuffelen. Heerlijk vindt hij dat, languit bij je op schoot liggen en dan zo in slaap vallen inclusief gesnurk. Andere honden en mensen zijn niet echt interessant. Hij is meer een einzelganger.
Rowan is ons malle benjamin. In huis heel rustig, maar buiten is hij aan. Voor Sita heeft hij heilig ontzag. Andere honden moeten ontzag voor hem hebben. Hij vindt zichzelf namelijk bijzonder goed gelukt. Voor een golden misschien niet heel rastypisch, maar het is zeker geen allemansvriend. Als hij je kent is het goed, maar zal nooit uit zichzelf naar vreemde mensen toe lopen. Andere honden zijn alleen interessant om tegen te patsen. Met teefjes is het dan weer een echte charmeur. Iets voor je doen is zijn lust en zijn leven, maakt niet uit wat het is. Van helpen bij tafel dekken tot de moeilijkste apporten, alles doet hij vol overgave. Voor mij een gouden hondje.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Puchu, was echt een klierend en pestend 'puberjong' die dan wel weer bij 'mama' om troost en knuffels kwam
Ik heb wat met mijn handen in het haar gezeten met hem: werd ik boos, dan ging hij met zijn rug naar me toe zitten en negeerde me urenlang (ehhhh dat was toch mijn taak?
).
Een knuffelkont is hij wel altijd geweest en dat maakte heel veel goed.
Inmiddels wordt hij wat ouder, 8 jaar alweer, en is hij een stuk gekalmeerd. Ook sinds Kaya overleden is, is hij buitenshuis veel beter te hanteren en zelfs als hij in de polder het weiland voor de muizen onveilig maakt, komt hij aangerend als ik hem roep. Hij is veel aanhankelijker geworden en luistert een stuk beter.
Zo nu en dan moet hij nog even flink schelden op een andere reu, maar het blijft binnen de perken.
Verder was en is hij nog steeds liever lui dan moe: een wandeling vindt hij heerlijk, maar hij vermoeid zich nooit meer
dan strikt noodzakelijk.
Spelen met andere honden interesseert hem weinig, een of twee minuutjes en dan vindt hij de grassprietjes (of zichzelf, haha) alweer veel belangrijker.
Naar mensen toe is hij heel erg lief en enthousiast, katten is nog een twijfelgeval of die nu om op te jagen zijn of dat hij zich er eindelijk bij neerlegt dat dit toch niet de bedoeling is
Andere honden blijven moeilijk, teefjes zijn wel leuk, behalve als ze bang zijn want dan doet hij er nog een schepje bovenop 'hier hebbie wat om bang van te zijn' ...
het blijft een klier af en toe... maar wel mijn hele lieve klier
Ik kan alles met hem, nog nooit heeft hij lelijk gedaan of zelfs maar een lipje opgetrokken. Volkomen vertrouwen, ook met voer, botten en wat dan ook.
In huis de ideale hond, makkelijk, lief, rustig en een grote knuffel.
Buitenshuis begint hij bijna te neigen naar een brave hond... ik zeg weleens 'ooo wat braaf, dat is zeker ook pas sinds vandaag?'
Ik heb wat met mijn handen in het haar gezeten met hem: werd ik boos, dan ging hij met zijn rug naar me toe zitten en negeerde me urenlang (ehhhh dat was toch mijn taak?
Een knuffelkont is hij wel altijd geweest en dat maakte heel veel goed.
Inmiddels wordt hij wat ouder, 8 jaar alweer, en is hij een stuk gekalmeerd. Ook sinds Kaya overleden is, is hij buitenshuis veel beter te hanteren en zelfs als hij in de polder het weiland voor de muizen onveilig maakt, komt hij aangerend als ik hem roep. Hij is veel aanhankelijker geworden en luistert een stuk beter.
Zo nu en dan moet hij nog even flink schelden op een andere reu, maar het blijft binnen de perken.
Verder was en is hij nog steeds liever lui dan moe: een wandeling vindt hij heerlijk, maar hij vermoeid zich nooit meer
dan strikt noodzakelijk.
Spelen met andere honden interesseert hem weinig, een of twee minuutjes en dan vindt hij de grassprietjes (of zichzelf, haha) alweer veel belangrijker.
Naar mensen toe is hij heel erg lief en enthousiast, katten is nog een twijfelgeval of die nu om op te jagen zijn of dat hij zich er eindelijk bij neerlegt dat dit toch niet de bedoeling is
het blijft een klier af en toe... maar wel mijn hele lieve klier
Ik kan alles met hem, nog nooit heeft hij lelijk gedaan of zelfs maar een lipje opgetrokken. Volkomen vertrouwen, ook met voer, botten en wat dan ook.
In huis de ideale hond, makkelijk, lief, rustig en een grote knuffel.
Buitenshuis begint hij bijna te neigen naar een brave hond... ik zeg weleens 'ooo wat braaf, dat is zeker ook pas sinds vandaag?'
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Luna; Gewoonweg makkelijk, trouw, lief, volgzaam,zacht,rustig,sociaal en goud waard.
Sultan; Druk, vrolijk, clown, allemansvriend, sociaal en eigenwijs
Zeker als ik de honden in de buurt zie, dan besef ik mij zo vaak dat ik onwijs mazzel heb met 2 super lieve makkelijke honden.. Zeker gezien hun nare verleden
( beide asielhonden uit het buitenland)
Sultan; Druk, vrolijk, clown, allemansvriend, sociaal en eigenwijs
Zeker als ik de honden in de buurt zie, dan besef ik mij zo vaak dat ik onwijs mazzel heb met 2 super lieve makkelijke honden.. Zeker gezien hun nare verleden
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Bailey is echt een gezinslabrador. Ze houdt ontzettend van een gemoedelijk sfeertje.
En alle mensen zijn leuk.
Alle kinderen zijn leuk.
Alle uitstapjes zijn leuk.
Alle insecten zijn leuk.
Alle lichtjes zijn leuk.
Zwemmen is leuk.
Spelen met andere honden is prachtig.
Konijntjes zijn (te) leuk.
Mij vindt ze heel leuk, maar waar haar hondenhart toch wel het meest voor klopt is het baasje. Als hij thuis komt van het werk dan is het feest. Alles wordt uit de kast getrokken om maar te laten zien hoe blij ze is.
En de meest intensieve bezigheid voor haar..
is slapen. Dat kan ze heel goed.
En alle mensen zijn leuk.
Alle kinderen zijn leuk.
Alle uitstapjes zijn leuk.
Alle insecten zijn leuk.
Alle lichtjes zijn leuk.
Zwemmen is leuk.
Spelen met andere honden is prachtig.
Konijntjes zijn (te) leuk.
Mij vindt ze heel leuk, maar waar haar hondenhart toch wel het meest voor klopt is het baasje. Als hij thuis komt van het werk dan is het feest. Alles wordt uit de kast getrokken om maar te laten zien hoe blij ze is.
En de meest intensieve bezigheid voor haar..
is slapen. Dat kan ze heel goed.

-
teleurgesteld
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): zwarte Russische terrier
Binky is een lieverd, maar wel een met een 'russisch' karakter;
- hij is niet snel onder de indruk
- hij bepaalt hoe snel hij komt en naar wie hij wel of niet kwispelt (vreemden)
- hij komt naar mij en mijn man zodra we m roepen. Naar anderen luistert hij niet.
- hij wéét zo dat hij groot en sterk is dat hij gewoon naast een agressieve hond gaat staan. Staan en verder niets. Tot nu toe hebben alle agressieve honden daarna de staart omlaag gedaan en afscheid genomen met de staart tussen de benen
nee een BRT is niet voor beginners.
wij zijn er superblij mee, willen niet anders, maar hij staat wel.
het is een echte hond met veel karakter.
Ik heb hem nog nooit boos meegemaakt. gelukkig!
- hij is niet snel onder de indruk
- hij bepaalt hoe snel hij komt en naar wie hij wel of niet kwispelt (vreemden)
- hij komt naar mij en mijn man zodra we m roepen. Naar anderen luistert hij niet.
- hij wéét zo dat hij groot en sterk is dat hij gewoon naast een agressieve hond gaat staan. Staan en verder niets. Tot nu toe hebben alle agressieve honden daarna de staart omlaag gedaan en afscheid genomen met de staart tussen de benen
nee een BRT is niet voor beginners.
wij zijn er superblij mee, willen niet anders, maar hij staat wel.
het is een echte hond met veel karakter.
Ik heb hem nog nooit boos meegemaakt. gelukkig!
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Luna is een hele lieve, rustige stabiele hond, die maak je de pis niet lauw! Andere honden interesseren haar niet, komen ze snuffelen is het prima, maar willen ze onder haar staart dan maakt ze daar heel snel korte metten mee
maar aangezien mevrouw met een
houding rond loopt zijn er weing die het durven te proberen
Ze vind alles lief wat klein is, egeltjes, konijntjes, noem het maar op, behlave katten
Ze vind het enorm leuk om voor/met je te werken, maar het is wel een eigenwijse drol dus 100% luisteren is er niet bij. Mensen zijn prima, vrienden zijn geweldig
Doran is een hele lieve stabiele reu, behalve bij patsende reuen die lust hij rauw
Enorm waaks, houd niet van vreemde mensen, maar als hij de mensen eenmaal kent is het wel goed. Hij is een echt werkpaard, werken is zijn lust en z'n leven
hij is erg hard voor zichzelf, maar heel erg gevoelig voor mijn stemming, ben ik verdrietig of opgefokt dan komt hij echt bij me liggen om me te kalmeren
Zinzi is mijn poppetje, heel erg lief en gevoelig, als je daar een keer potver tegen zegt is ze 3 dagen van slag! Ook zij is een enorm werkpaard, niks liever dan iets voor je doen
Andere honden zijn niet boeiend, als ze maar niet te brutaal zijn, want dan veranderd ze in een kleine heks
Vreemde mensen hoeven ook niet, vrienden zijn prima en wil ze wel mee knuffelen. Waaks als de neten.
Alle drie zijn het grote knuffelkonten, lekker bij je liggen, het liefst op schoot
en alle drie zijn het smeerpijpen, hoe meer modder hoe beter 
Doran is een hele lieve stabiele reu, behalve bij patsende reuen die lust hij rauw
Enorm waaks, houd niet van vreemde mensen, maar als hij de mensen eenmaal kent is het wel goed. Hij is een echt werkpaard, werken is zijn lust en z'n leven
Zinzi is mijn poppetje, heel erg lief en gevoelig, als je daar een keer potver tegen zegt is ze 3 dagen van slag! Ook zij is een enorm werkpaard, niks liever dan iets voor je doen
Andere honden zijn niet boeiend, als ze maar niet te brutaal zijn, want dan veranderd ze in een kleine heks
Alle drie zijn het grote knuffelkonten, lekker bij je liggen, het liefst op schoot
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Floortje
- Zeer actief
Een luie knuffelige dwangneuroot.
Een hyperactieve slimme lawaaipapegaai.
Een aanstellerige lieve bemoeial.
En dat heeft allemaal z'n charme en ergernissen.
Maar ik zou ze geen van drieën kunnen missen
Een hyperactieve slimme lawaaipapegaai.
Een aanstellerige lieve bemoeial.
En dat heeft allemaal z'n charme en ergernissen.
Maar ik zou ze geen van drieën kunnen missen
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Biène is heel aanhankelijk, maar alleen als ze daar zelf zin in heeft. Totaal ballengek en dol op eten. Ze is sociaal naar andere honden maar als honden vervelend naar haar doen gaat ze niet aan de kant en geeft ze ze op hun donder. En als Biène boos wordt, méént ze het ook en dat wordt dan heel snel duidelijk.
Die scherpte heeft ze ook naar mensen, doe haar pijn en ze doet jou pijn, ze reageert direct. Sinds Numa er is speelt ze volop, met Marouck en Nika heeft ze dat nooit gedaan. Ik merk wel dat ze ouder wordt, ik noem haar liefkozend demente oude doos tegenwoordig.
Numa is stug, hard en stronteigenwijs. Hij is sociaal naar "eigen", naar andere honden kan hij enorm vervelend zijn, hij is een bullebak. Hij walst ze ondersteboven en wil ze domineren. Hij probeert dat ook bij Biène, die hem soms zijn gang laat gaan maar hem weer even alle hoeken van de kamer laat zien als ze het zat is.
Naar mensen kan hij hetzelfde doen, als je wat onzeker naar hem bent gaat hij ook vervelend doen. Hij gaat dan patsen en probeert de baas te spelen, durft dan ook te bijten. Naar mij heeft hij dat niet, ook als ik hem hard moet corrigeren zal hij mij niet bijten. Numa is enorm zelfstandig, maar tegelijk enorm aanhankelijk naar mij toe. Het liefst ligt hij 's avonds opgerold op mijn schoot (40 kilo
) en sabbelt hij op mijn trui (dat mag niet).
Numa is stug, hard en stronteigenwijs. Hij is sociaal naar "eigen", naar andere honden kan hij enorm vervelend zijn, hij is een bullebak. Hij walst ze ondersteboven en wil ze domineren. Hij probeert dat ook bij Biène, die hem soms zijn gang laat gaan maar hem weer even alle hoeken van de kamer laat zien als ze het zat is.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017