Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Henk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Henk

Ongelezen bericht door malinois »

Ik gok maar zo dat dit een en dezelfde is in Apeldoorn die er zo'n zooi van maakt
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hailfall »

O_o denk niet dat ik mijn hond ooit aan zo'n HUS in Nederland zou meegeven.

Er is hier in Düsseldorf een vrouw die altijd met de honden loopt van verschillende mensen en aan haar zou ik Loki zo meegeven. Zij is echt heel erg goed met honden en eigenlijk alle honden luisteren naar haar. Als ik een keer een HUS nodig heb dan kan ik haar gewoon vragen.
Afbeelding
Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

fes/lou schreef:
lunaquinty schreef:hier zijn er 2 weggelopen onder toezicht van een HUS, en nooit meer terug gevonden. een andere hond werd in eindhoven doodgereden. die had ze niet eens los mogen laten, maar dat boeide haar niet. het was ook haar verantwoordelijkheid niet dat hij weg was, vond ze, en ze hielp ook niet zoeken. sterker nog, ze meldde het pas rond half 5, terwijl de hond al veel eerder kwijt was, en dat kwam niet omdat ze zo hard aan het zoeken was. er zijn hier 2 uitlaat-services die samen een groot weiland hebben gehuurd, en de boel daar losgooien, veel veiliger. nee, mijn honden gaan ook zeker nooit mee met zo'n service.
was dat in tilburg?
nee, in mierlo, als je tenminste de honden bedoelt die nooit meer terug zijn gevonden.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik denk dat veel mensen ook gewoon een HUS kiezen zonder er verder veel bij na te denken. Pietje vraagt €10,- en Jantje €12,- nou dan wordt het Pietje natuurlijk. Ze hebben geen idee hoe het met de hond gaat op zo'n ochtend/middag maar hé, hij is lekker moe als je thuiskomt, dus hij zal het wel leuk hebben gehad. Dat hondje misschien wel kwijt was en daarom moe van de stress zullen ze niet eens weten (al mag ik hopen dat een HUS dat laat weten).
Ik ben blij met mijn HUS. Ze kwam bij mij thuis, kennismaken met mij en Finn, kijken hoe Finn was en in welke groepen hij zou passen. Soms vraag ik hoe het gaat, soms krijg ik zelf een update. Zoals ik wel verwacht had vermaakt hij zich uitstekend en kan hij lekker dollen 2x per week.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Heb weinig vertrouwen in hussen en zal mijn hond nooit aan meegeven, hier is vorig jaar of 2 jaar geleden al een hondje verdronken in het kanaal en de hus had het dier niet eens gemist :-(
Moet eerlijk zeggen dat grote groepen hond ik sowieso probeer te vermijden, hebben op de hei al enkele keren een hond van een grote groep meegenomen, of ze liepen zoekende op de hei of sloten erg makkelijk bij ons aan..afgelopen zondag nog op een wandeling van AAI, wij hadden er 1 gevonden althans die vond ons en vond dat prima liep heerlijk mee zonder enige vorm van paniek je zou denken dat hij bij ons hoorde haha.. maar later hoorde we dat er nog een cocker vermist werd... :roll:
Afbeelding
boxergek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxers...
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door boxergek »

*Esther schreef:Apeldoorn en het Leesten worden toch ook al een paar keer genoemd.
Pas was ik daar weer eens met Hazel en kon ik een HUS niet meer ontwijken.
Twee dames met allemaal kleinere honden met zo'n geel schapenlabel charmant aan de halsband gebonden.
Met een aangelijnde Haas door het groepje gelopen, niets aan de hand.
Verderop stond zo'n schattig wit huisswiffertje en een oudere zwarte Lab op een kruising naast elkaar te kijken.
Welke kant moeten we op, zo'n vraagteken boven de hoofden.
Ik riep naar de dames: er staan er hier nog twee!
Een vrouw riep naar de honden waarop de zwarte Lab juist de andere kant op vertrok, richting hek/parkeerplaats.
Het swiffertje met bemodderde buik keek eens naar Haas.
Daar ga ik niet langs dacht ze.....We gingen in de hei staan en toen holde ze op een drafje naar de groep.
Ik riep dat de Labrador de andere kant op was gelopen.
Ja, die zwarte.....riep mevrouw en ze liepen door.....
Dus als je van je hond af wilt bedacht ik me, geef ze met die HUS mee!
He Esther, jij ook hier? Zo te zien iets actiever als ik! :lol1:

Gelukkig zijn er ook uitzonderingen. Mijn honden gaan al 9 jaar mee met dezelfde HUS.
En die houdt alles echt wel in de gaten. Kijkt altijd netjes wie bij wie gaat en of alles wel met elkaar kan opschieten.
Voordat ik de honden meegaf, ben ik eerst een paar keer meegelopen om te zien hoe ze het deed.
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Heeee, wat leuk!!
Esther en Hazel is snel 1+1+2 natuurlijk....Mooi onderschrift heb je!
Hazel ging eerder ook met een HUS mee, die hadden speelweides met een hondenmaatje en goed toezicht. Daar was ik heel tevreden over! Helaas is het overgenomen door minder ervaren mensen en nu gaat Haas niet meer mee :wink:
Mijn vriendin heeft ook een mooie 'n veilige vorm van een HUS, een afgezette boomgaard waar de honden onder toezicht kunnen p&p en spelen.
Voordeel daar is dat pups ook al vrij snel meekunnen.
Er zijn natuurlijk ook goede maar mijn voorbeeld vond ik tenenkrommend en ik maakte me (plaatsvervangend dus) zorgen om de Lab.
Sigrid,Sandy en Diva
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sigrid,Sandy en Diva »

Met de meeste zal ik Sandy en Diva echt niet mee geven naar er is er 1 waar ik ze wel mee zou druven geven
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik ken er ook maar 1 die ik echt vertrouw. Helaas rijdt die niet (meer ) in Kampen volgens mij.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

die van mij hoeven gelukkig niet mee en ik zou ze hier ook niet aan iemand met een HUS toevertrouwen.
Ik kom er elke ochtend 1 tegen op strand, die vrouw rent nog net niet over het strand met achter haar aan een 6 tot 10 honden , de oudjes lopen op eigen tempo en die haalt ze op de terugweg wel weer in........geen enkel zicht op wat het dier vreet, doet en wie hem lastigvalt.....of wie hij lastigvalt.
Nee niet mijn ding.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ja, op 't Leesten hier lopen een aantal bendes van ellende. Ik ontloop ze echt altijd.

Even terug op Soesterduinen met Tara ook zo'n leuke HUS tegengekomen die een (haar eigen?) herder zo twee minuten tegen de grond gedrukt hield :ugh:

Ik laat trouwens andermans honden wel los hoor, als het mag van de eigenaren. Loop regelmatig met drie borders of een DH, die gaan allemaal los. Maargoed, die laat ik ook vaak uit en ik ken de eigenaren goed.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Precies... ik heb ook af en toe logees mee, dh en mh en die lopen ook los maar dat is omdat ik ze goed ken en zij mij.
Dat is ook t max waar ik mee wil lopen, 4 a 5 honden. Absoluut niet meer.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Mijn honden gaan niet met een HUS mee, en mocht ik ze zelf niet kunnen uitlaten én mijn ouders zijn geen optie, dan zou ik denk ik op zoek gaan naar iemand die alleen met mijn 2 draken gaat lopen, zonder andere honden en met volle aandacht voor hen.

Daarbij ben ik te bang voor verhalen als alle bovenstaande.
Plus dat ik eigenlijk wel voorstander ben voor een regeling waarbij er een max komt voor het aantal honden dat mee mag met een HUS.
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Lucia schreef:Plus dat ik eigenlijk wel voorstander ben voor een regeling waarbij er een max komt voor het aantal honden dat mee mag met een HUS.
Dan zou ik nog eerder voor HUS-plekken gaan. waar ik loop nemen we ze ook mee naar eigen locatie met omheinde speelweides en sluizen, die allemaal op slot kunnen. De bussen rijden we in de sluizen. Een waterdicht systeem :ok:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Tara schreef:
Hilde schreef:
Even terug op Soesterduinen met Tara ook zo'n leuke HUS tegengekomen die een (haar eigen?) herder zo twee minuten tegen de grond gedrukt hield :ugh:
Oh gos ja!
Achterlijk gedoe, en dan ook om iets heel futiels. Wat was dat ook alweer?
Hij reed op een andere hond of zo? Dat was sowieso ook ellende, die hele HuS en hoe het erbij liep.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Er zijn goede hussen maar een van degenen aan wie ik Kiki blind toe zou vertrouwen zit helaas in Epe :jank:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Cleva schreef:Ik vind een uitlaatservice toch al een vreemdsoortig bedenksel.
Voor 20 euro per keer heb je toch overal wel zo'n hyperverantwoordelijke puber die er alles voor aan de kant zet?
Hondjes uitlaten is geen grote mensenwerk. Ik vertrouw het niet als volwassenen in dat soort dingen blijven hangen. Dan is er iets mis aan.

Heitje voor een karweitje en dan 30 piek willen. Ja daag.
Nou zeker een volwassen persoon met ene hus , daar moet wat mis mee zijn :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

http://memegenerator.net/instance/60241191" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Bah, ik kwam de beruchte HUS net tegen in het Leesten. De honden werden nog uit de bus gehaald terwijl er al een stuk of 7 binnen de poort gegooid waren en dus lekker zonder toezicht aan het rondrennen waren. Niarla werd er door 3 belaagd terwijl ze aan de flexi zat, met als resultaat 4 honden verstrikt in die lijn en ondertussen kon ik daardoor niet ingrijpen bij de dikke labradors die Saar letterlijk ondersteboven lanceerden. :ugh: Ik heb daar toch zo'n hekel aan! Hoog tijd dat er ook hier een regel komt dat HUS-sen met een maximaal aantal honden mogen lopen. Zo veel dieren kan je toch onmogelijk allemaal in de gaten houden.
Hilde
Zeer actief

RedPassion schreef:Bah, ik kwam de beruchte HUS net tegen in het Leesten. De honden werden nog uit de bus gehaald terwijl er al een stuk of 7 binnen de poort gegooid waren en dus lekker zonder toezicht aan het rondrennen waren. Niarla werd er door 3 belaagd terwijl ze aan de flexi zat, met als resultaat 4 honden verstrikt in die lijn en ondertussen kon ik daardoor niet ingrijpen bij de dikke labradors die Saar letterlijk ondersteboven lanceerden. :ugh: Ik heb daar toch zo'n hekel aan! Hoog tijd dat er ook hier een regel komt dat HUS-sen met een maximaal aantal honden mogen lopen. Zo veel dieren kan je toch onmogelijk allemaal in de gaten houden.
Nou, ik was net met een andere forummer ook op 't Leesten en wij kwamen drie HUSsen tegen :ugh: Eentje had een hondje achter zich aan slepen aan de flex, ze trok er echt zo'n 'nu-moet-ik-alwéér-werken' gezicht bij. Stom. Totaal geen controle ook over de honden, alledrie niet.

Het lijkt me echt geweldig werk, de hele dag op sjouw met een groep honden. Ik zie mezelf best gaan hoor, door weer en wind. Maar ik zou dan echt wel heel hard m'n best doen zodat a) mensen geen last van me hebben en b) ik de honden onder controle kan houden. Maar ik denk dat ik ook maar met 4 of 5 hondjes maximaal zou willen lopen.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Gut o gut. Het zal je hond maar zijn. Dit kan echt niet..
Ik vertrouw sowieso niemand anders met m'n hondjes, een ander heeft ook niet gauw door hoe kwetsbaar die kleintjes zijn dus nee..
Maar.. Ik zou ze idd echt NOOIT meegeven aan een HUS zo, jeetje.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Afbeelding
Mijn lijstje is hier een kwart van denk ik :mrgreen:
Afbeelding
RedPassion

Hilde schreef:
RedPassion schreef:Bah, ik kwam de beruchte HUS net tegen in het Leesten. De honden werden nog uit de bus gehaald terwijl er al een stuk of 7 binnen de poort gegooid waren en dus lekker zonder toezicht aan het rondrennen waren. Niarla werd er door 3 belaagd terwijl ze aan de flexi zat, met als resultaat 4 honden verstrikt in die lijn en ondertussen kon ik daardoor niet ingrijpen bij de dikke labradors die Saar letterlijk ondersteboven lanceerden. :ugh: Ik heb daar toch zo'n hekel aan! Hoog tijd dat er ook hier een regel komt dat HUS-sen met een maximaal aantal honden mogen lopen. Zo veel dieren kan je toch onmogelijk allemaal in de gaten houden.
Nou, ik was net met een andere forummer ook op 't Leesten en wij kwamen drie HUSsen tegen :ugh: Eentje had een hondje achter zich aan slepen aan de flex, ze trok er echt zo'n 'nu-moet-ik-alwéér-werken' gezicht bij. Stom. Totaal geen controle ook over de honden, alledrie niet.

Het lijkt me echt geweldig werk, de hele dag op sjouw met een groep honden. Ik zie mezelf best gaan hoor, door weer en wind. Maar ik zou dan echt wel heel hard m'n best doen zodat a) mensen geen last van me hebben en b) ik de honden onder controle kan houden. Maar ik denk dat ik ook maar met 4 of 5 hondjes maximaal zou willen lopen.
Triest. :(

Het is ook de reden dat ik er nooit kwam toen we alleen Pim nog hadden. Die kan overal los, dus ik zocht altijd de bossen op waar geen mens komt. Helaas kan Saar alleen los in omheind gebied dus ga ik nu regelmatig naar het Leesten, maar ik erger me mateloos daar. :oops: Zeker nu het mooi weer is vallen al die HUS-en maar ook particulieren met slecht opgevoede honden niet te ontwijken. En ik vind ook dat er relatief veel mensen zonder enige kennis over hondengedrag rondlopen. Veel escalaties enzo. Maar ja, af en toe moet ik er toch heen om Saar een plezier te doen. :mrgreen:
Hilde
Zeer actief

Ja, wij hadden vanochtend ook meer last van mensen die echt geen enkel idee hadden :ugh: Grote mechelaar die continu op Beau wou rijden terwijl Beau zich echt nergens mee bemoeit. Heb die hond maar aan zijn halsband gepakt en er af getrokken tot twee keer toe, maar luisteren naar de eigenaren deed 'ie niet :ugh:
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

RedPassion schreef:
malinois schreef:In Apeldoorn hetzelfde ook al een keer meegemaakt met een hus... t zal je hond zijn zeg...
Misschien dezelfde, maar ook ik heb ze hier in Apeldoorn een keer weg zien rijden zonder de Newfoundlander die nog achter het hek stond... Pas na 20 minuten kwam het mens terug. Echt te zot voor woorden. Daarnaast zie ik veel te veel HUS-sen met veel te weinig controle. Of ze proberen controle te houden, er loopt er hier ook eentje waarbij alle honden een stroomband dragen. De sukkel drukt alleen regelmatig op verkeerde afstandsbedieningen waardoor de verkeerde hond een schok krijgt. :roll:

Ook hier zouden de honden nooit met een HUS mee gaan. Geen enkel vertrouwen in.
:80: dat is toch onvoorstelbaar? :80:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

:O: lekker dan. Ik heb dat ook, nooit mee met een hondenuitlaat. En als ik dan dit lees, wordt dat gevoel alleen maar sterker.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

Hilde schreef:

Nou, het was wat in 't Leesten gisterochtend... :schrik: Heb een erg leuke wandeling gehad met Hilde en Beau (bedankt Hilde!) maar jemig zeg, wat heb je toch rare mensen :roll: en die HUSsen... :scratch: :piew: En dat arme ding dat aan de flex die werd meegesleept door dat mens met een enorm zure kop was echt triest :hmmm: Echt, ik weet nu helemaal zeker dat ik Amy nooit aan een HUS meegeef.
Afbeelding
RedPassion

Het verkeerde seizoen komt er wat dat betreft ook weer aan. Het is nooit mijn favoriete wandelgebied maar in de winter lukt het nog wel een beetje om idioten te ontwijken. Nu is het gewoon te druk met alle mooiweerwandelaars die niet zo veel kaas hebben gegeten van hondengedrag.
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Jammer vind ik dat, dat er zo weinig verantwoordelijke HUSsen zijn. Dat verpest vaak al een hele boel voor de HUSsen die wél weten wat ze doen.
Afbeelding
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Thomas schreef:Jammer vind ik dat, dat er zo weinig verantwoordelijke HUSsen zijn. Dat verpest vaak al een hele boel voor de HUSsen die wél weten wat ze doen.
Alleen vallen die dus niet op omdat ze zich weten te gedragen.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”