wat een heerlijk ontspannen foto's
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tisbee: (waarschijnlijk) laatste update. p.13
Moderator: moderatorteam
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Tisbee in huize Zamunda. Fotospam p.9
jaaahhh spam!!
vooral die laatste, kijkend in de verte lijkt ze bijna een smile te hebben a la Mona 
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Heerlijke foto's en wat ziet ze er tevreden uit
Niet verwonderlijk gezien het superleven wat ze heeft bij jullie
Niet verwonderlijk gezien het superleven wat ze heeft bij jullie

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Waarom zou je dat nou doen?Zamunda schreef:Op de foto's in de achtertuin (die serie van drie met haar en Lais) loopt ze wel los, maar op de andere foto's heb ik de flexlijn even vluchtig weggepoetst.
Wel goed gedaan trouwens, ik zie het echt niet. Zo zie je maar weer niets is wat het lijkt.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ondanks dat het geen technische hoogstandjes zijn vind ik het - als ik er zin in heb - toch leuk om op foto's het onderwerp beter tot zijn recht te laten komen. Dat betekent dat ik foto's bijsnijd, kleuren evt. aanpas, wat naverscherp en elementen die afleiden van het onderwerp wegpoets. De ene keer pakt een bewerking netter/geslaagder uit dan de andere, maar ach, oefening baart kunst.Paisley schreef:Waarom zou je dat nou doen?Zamunda schreef:Op de foto's in de achtertuin (die serie van drie met haar en Lais) loopt ze wel los, maar op de andere foto's heb ik de flexlijn even vluchtig weggepoetst.
De afleidende/storende elementen waren o.a. de (flex)lijn, de flex zelf en een keer mijn man
DankjePaisley schreef:Wel goed gedaan trouwens, ik zie het echt niet. Zo zie je maar weer niets is wat het lijkt.
- Zamunda
- Zeer actief
Inderdaad. Zo waren we op onderstaande foto helemaal niet op een strandje, maar op een geasfalteerde parkeerplaatsPaisley schreef:Zo zie je maar weer niets is wat het lijkt.

- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Ja, en hier was ze net vastgemaakt aan het dak van de auto.

- Zamunda
- Zeer actief
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja hèHilly45 schreef:Ik heb haar vanmiddag mogen aaien, ze is zo lief.
Ik vind het eigenlijk wel weer eens tijd worden voor wat foto's van de mooie dame!
- Zamunda
- Zeer actief
Ja, ze is echt heel lief en zachtaardig.DeDiana schreef:Ja hèHilly45 schreef:Ik heb haar vanmiddag mogen aaien, ze is zo lief.
Ik vind het eigenlijk wel weer eens tijd worden voor wat foto's van de mooie dame!
- Zamunda
- Zeer actief
Vanmiddag mocht Tis in haar uppie mee in de auto. Nou gaat het in de auto wel goed (hoewel het niet haar lust en haar leven is), maar ze was voorheen steeds geflankeerd door een hond en/of een mens, dus dit was nieuw. En het beviel haar niet; het arme beessie zat en lag te trillen. Maar ik was voorbereid en had een arsenaal aan lekkers meegenomen
. Dus stak ik geregeld mijn hand naar haar uit, met een stukje gehaktbal erin. Nou, dat lustte ze wel
. Het trillen was er niet mee over, maar het gaf toch maar mooi even afleiding van het hele gebeuren. De koekjes die ik op de achterbank mikte konden in eerste instantie niet op tegen de angst en liet ze liggen, dus ging ik maar verder met de gehakt.
Ondertussen kwebbelde ik aan een stuk door over het autorijden (dat het maar raar was in zo'n auto, dat het herrie maakte, in welke versnelling ik reed
) en over de omgeving (bomen die wel en bomen die nog niet groen waren, de bloemetjes en de bijtjes, de scharrelkippen die buiten liepen
). Van lieverlee werd ze rustiger en begon ze een beetje in beweging te komen. Beetje draaien, beetje zitten, beetje naar buiten kijken en zelfs de gestrooide koekjes gingen naar binnen. Tussendoor heeft ze voornamelijk gelegen en dat zag er steeds meer ontspannen uit.
Op de terugweg was het eerst weer even wat trillen geblazen, maar algauw was ze mijn oeverloze gelul zo zat dat ze er maar rustig bij ging liggen
. Gekheid natuurlijk, maar ze was beduidend minder gespannen dan op de heenweg.
Het lijkt trouwens alweer zo gewoon, maar ze gaat erg mooi zelf de auto in, zo super. Toen we haar van Diana overnamen moesten we haar echt de auto intillen, ze wilde er helemaal niet in. De keer daarna wilde ze ook niet en had ze nog wat hulp nodig (was na een week of drie), maar sindsdien gaat ze helemaal zelf. Erg mooi om te zien.
Inmiddels vindt ze het speuren naar brokjes in de tuin ook wel een leuke bezigheid, dus mag ze (als ik alle katten binnen heb) zo een deel van haar voer samen met de andere twee bij elkaar zoeken. Ze is nu ook ingeburgerd in het 'konggebeuren' hier, dus we hebben nu drie lebberende kongeters. In het begin vond ze het wel errug lekker ruiken, maar was het nog echt te moeilijk voor haar dus heb ik het even zo gelaten. Als de andere twee hun kong ophadden ging ze ze nog wel uitlebberen (en sprong ze trots en enthousiast met haar schat door de kamer
). Na een maand heb ik het nog maar weer eens geprobeerd en ja hoor, madam lukt het nu ook. Ze is er als de kippen bij als ze merkt dat de kongs uitgedeeld worden
.
En dan - speciaal voor Diana - nog een paar foto's.
Huh, watte?

Hmmm, wat zit hier allemaal in?

Wat lig je daar toch te doen
:

Ondertussen kwebbelde ik aan een stuk door over het autorijden (dat het maar raar was in zo'n auto, dat het herrie maakte, in welke versnelling ik reed
Op de terugweg was het eerst weer even wat trillen geblazen, maar algauw was ze mijn oeverloze gelul zo zat dat ze er maar rustig bij ging liggen
Het lijkt trouwens alweer zo gewoon, maar ze gaat erg mooi zelf de auto in, zo super. Toen we haar van Diana overnamen moesten we haar echt de auto intillen, ze wilde er helemaal niet in. De keer daarna wilde ze ook niet en had ze nog wat hulp nodig (was na een week of drie), maar sindsdien gaat ze helemaal zelf. Erg mooi om te zien.
Inmiddels vindt ze het speuren naar brokjes in de tuin ook wel een leuke bezigheid, dus mag ze (als ik alle katten binnen heb) zo een deel van haar voer samen met de andere twee bij elkaar zoeken. Ze is nu ook ingeburgerd in het 'konggebeuren' hier, dus we hebben nu drie lebberende kongeters. In het begin vond ze het wel errug lekker ruiken, maar was het nog echt te moeilijk voor haar dus heb ik het even zo gelaten. Als de andere twee hun kong ophadden ging ze ze nog wel uitlebberen (en sprong ze trots en enthousiast met haar schat door de kamer
En dan - speciaal voor Diana - nog een paar foto's.
Huh, watte?

Hmmm, wat zit hier allemaal in?

Wat lig je daar toch te doen

- River8
- Zeer actief
Re: Tisbee in huize Zamunda. Update p.9: autoritje en foto's
Dat zijn er niet genoeg
Doe dan nog maar een paar speciaal voor mij
Maar wat fijn dat t zo goed gaat! Ook dat ze in nieuwe situaties de stress toch wel redelijk snel kwijt is.
Denk wel oprecht dat het door jou komt - je bent gewoon slaapverwekkend 
Maar wat fijn dat t zo goed gaat! Ook dat ze in nieuwe situaties de stress toch wel redelijk snel kwijt is.
- DeDiana
- Zeer actief
Ahh, Tissie
Leuk om te lezen dat ook dingen als autorijden, de Kong en speuren in de tuin voor haar nu normaal beginnen te worden.
Dank voor de foto's!
Leuk om te lezen dat ook dingen als autorijden, de Kong en speuren in de tuin voor haar nu normaal beginnen te worden.
Dank voor de foto's!
- Zamunda
- Zeer actief
Ja, jemig de pemig zeg, tis ook niet gauw goed hèRiver8 schreef:Dat zijn er niet genoegDoe dan nog maar een paar speciaal voor mij
![]()
Maar wat fijn dat t zo goed gaat! Ook dat ze in nieuwe situaties de stress toch wel redelijk snel kwijt is.Denk wel oprecht dat het door jou komt - je bent gewoon slaapverwekkend
Naja zeg, niet zo'n beetje veeleisend hèFrolic schreef:Ik ga niet op deze foto's reageren, die waren voor Diana.
Ik wil er ook een paar speciaal voor mij![]()
Doe maar speelfoto's![]()
Ik zal eens kijken of de dames zometeen te porren zijn om al spelend te poseren, speciaal voor jou.
Ja, echt mooi hè. Ze is gewoon ook zo anders weer dan die andere twee in het proces van wennen. Veel afwachtender. Als ze iets spannend vindt dan staat ze gewoon stokstil en introvert te zijn. Waar Laissah dan allang terug zou deinzen of hyper zou doen en waar Mister paniekerig zou draaien/drentelen en joelen, daar staat zij muisstil (en als het enger is dan dus ook trillen over heel haar lijfje)...DeDiana schreef:Ahh, Tissie![]()
Dank voor de foto's!
En dat speuren, tja welke (brokken)hond wil nou geen brokjes van de grond rapen als het voor je gestrooid wordt
Ja, het is echt een kat-uit-de-boom-kijk type. Ze heeft gewoon meer tijd nodig om ergens aan te wennen en dat doet ze in stilte.
Ze reageert nu ook echt goed op haar naam trouwens, dat heeft ook best een tijdje geduurt. Reageerde ze in de opvang wel al als jij haar naam zei?
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, in de opvang reageerde ze heel goed op haar naam.
Ik vermoed dat ze iets te overweldigd was door alle nieuwe dingen om haar heen dat het niet goed tot haar doordrong als je haar naam zei?
Mila is ook zo'n gevoelige kat-uit-de-boom-kijk-type hond die dichtklapt als het haar te veel wordt, dus dat herken ik wel uit je beschrijving van Tisbee.
Ik vermoed dat ze iets te overweldigd was door alle nieuwe dingen om haar heen dat het niet goed tot haar doordrong als je haar naam zei?
Mila is ook zo'n gevoelige kat-uit-de-boom-kijk-type hond die dichtklapt als het haar te veel wordt, dus dat herken ik wel uit je beschrijving van Tisbee.
- Zamunda
- Zeer actief
Dat denk ik ook. Ik kreeg ook niet veel contact met haar in het begin en had toen ook het idee dat ze te 'vol' zat in haar koppie. En inderdaad, dichtklappen is ook een passende term.DeDiana schreef:Ja, in de opvang reageerde ze heel goed op haar naam.
Wel wennen hoor, na twee zéér extraverte honden. Lekker rustig, dat wel
- River8
- Zeer actief
Oh ja, sorry hoor...kwam gisteren even niet op het juiste woord - bedoelde natuurlijk rustgevend
Mag ik dan nu zo'n foto a la die eerdere staar-in-de-verte-weggepoetste-lijn-foto?
Dank je!
*neemt nog een bakje koffie en mompelt intussen verder over vrouwen, complimenten, moeilijk...*
Mag ik dan nu zo'n foto a la die eerdere staar-in-de-verte-weggepoetste-lijn-foto?
*neemt nog een bakje koffie en mompelt intussen verder over vrouwen, complimenten, moeilijk...*
- Zamunda
- Zeer actief
Ze is een jaar of acht.Heavy schreef:Zo te zien gaat het helemaal goed met haar hoe oud is ze ook alweer ?
JajaRiver8 schreef:Oh ja, sorry hoor...kwam gisteren even niet op het juiste woord - bedoelde natuurlijk rustgevend![]()
Mag ik dan nu zo'n foto a la die eerdere staar-in-de-verte-weggepoetste-lijn-foto?Dank je!
![]()
Met Mister gaat ze gewoon goed, maar ze zoeken elkaar niet echt op. Soms trekt ze even een speelse spurt naar hem en dan kijkt hij verstoord opFrolic schreef:Wat fijn dat ze het zo goed doet. Hoe is ze met Mister nu? Of hij met haar?
En heerlijk voor haar dat jij zo'n grote tuin hebt waar ze lekker rond kan struinen.
- Zamunda
- Zeer actief
Nou, dat is zeker fijn ja. Voor het struinen in vrijheid, maar toch vooral voor de lekkere sprintjes die ze geregeld trekt. Ik zou niet weten waar/hoe ik haar dat anders zou kunnen bieden.Frolic schreef:En heerlijk voor haar dat jij zo'n grote tuin hebt waar ze lekker rond kan struinen.
- Zamunda
- Zeer actief
Nou, ik heb 24u met de camera in de hand op wacht gelegen om de juiste foto te maken, maar dan heb je ook wat
.
Hier dan de foto voor River van het prachtige meisje:

En deze is voor Frolic
. Samen slapen na het spelen
:

Hier dan de foto voor River van het prachtige meisje:

En deze is voor Frolic

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Tisbee in huize Zamunda. Verzoekfoto p.10
Wat een prachtige kopfoto 
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- River8
- Zeer actief
Ahhhh
Dank je! Wat een prachtige meid is t toch! En dan die slaap foto met Lais - beide half oog open
Dank je! Wat een prachtige meid is t toch! En dan die slaap foto met Lais - beide half oog open
- DeDiana
- Zeer actief
Wauw, echt een prachtige foto! 
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Valerie
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Prachtige foto!
Fijn dat het zo goed gaat!
Moet toch wel een liefhebber voor te vinden zijn
Moet toch wel een liefhebber voor te vinden zijn
- Zamunda
- Zeer actief
Bedankt voor jullie reacties
!
. Ik ken deze site niet, is deze verbonden aan lavida?
Er klopt alleen iets niet in de omschrijving (ik weet niet hoe het erin komt
?):
Kun jij dit aan (laten) passen of zal ik er zelf even achteraan gaan? En misschien is het leuk als ik (of jij) nog wat foto's van hier uit het topic aanlever?
Oh, dankjewel voor de link Valerie, ik had dit nog niet gezienValerie schreef:http://www.hartvoordieren.nl/blog/28/ap ... me-tisbee/
Er klopt alleen iets niet in de omschrijving (ik weet niet hoe het erin komt
Ik weet niet of ze los kan hoor. Misschien dat er ipv 'auto's' 'wild' moet staan? Maar dan nog weet ik het niet. Misschien dat een echte galgokenner dat in kan schatten. In principe blijft ze wel graag bij je en heb ik het idee dat ze alleen maar weg zou gaan voor wild. Alhoewel, als ze heel erg schrikt dan wil ze ook weg.Tisbee kan goed mee in de auto, loopt rustig aan de riem en kan – mits er geen auto’s in de buurt zijn – ook los
Kun jij dit aan (laten) passen of zal ik er zelf even achteraan gaan? En misschien is het leuk als ik (of jij) nog wat foto's van hier uit het topic aanlever?
- Valerie
- Zeer actief
Hart voor dieren is een erg oud tijdschrift. Ze doen nu veel online zo te zien
ik heb het niet erop laten zetten ik denk dat la vida dat heeft gedaan. Ik weet dus ook niet hoe ze aan de info komen maar je kunt altijd proberen contact op te nemen om het recht te zetten
Ik zag haar toevallig langskomen
- Zamunda
- Zeer actief
Oh wat goed! Lavida zei al dat ze hond van de maand zou zijn in mei, misschien heeft dit er ook wel mee te maken dan. Maar dan neem ik zelf even contact op met henValerie schreef:Hart voor dieren is een erg oud tijdschrift. Ze doen nu veel online zo te zienik heb het niet erop laten zetten ik denk dat la vida dat heeft gedaan. Ik weet dus ook niet hoe ze aan de info komen maar je kunt altijd proberen contact op te nemen om het recht te zetten
![]()