Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Henk
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Henk
In Apeldoorn hetzelfde ook al een keer meegemaakt met een hus... t zal je hond zijn zeg...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
JezusNanna schreef:... En ja hoor, ze waren hem vergeten...
Ik zou me nog eerder voor kunnen stellen dat een hond wegloopt en je hem kwijt bent, dan dat je er een vergeet!!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Die ik toen vond hadden ze nog niet eens gemist.... ze was alweer een lading nieuwe honden aan t ophalen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Verhalen als deze hebben mij wel 20x laten nadenken of ik Finn met een HUS mee wilde laten gaan... Gelukkig heb ik een hele fijne gevonden (dankzij Flamme)
Hondjes worden opgehaald, gaan naar haar eigen omheinde terrein en mogen daar lekker crossen en zwemmen in de zwemvijver. Moe en voldaan komt Finn dan weer thuis. Ik ben er blij mee! 
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Klopt, ruim 2 weken gezocht en toen bleek hij op de dag dat de HUS hem kwijt raakte al te zijn overledenNanna schreef:Er is hier ook al een alleen wandelende NSDT retriever van een hus doodgereden op de A67. Meende dat die hond Google heette, was toen nog een hele toestand.malinois schreef:In Apeldoorn hetzelfde ook al een keer meegemaakt met een hus... t zal je hond zijn zeg...
Te triest voor woorden. Er zijn vast wel goeie HUSsen hoor, maar het overgrote deel denkt vooral heel goed te zijn
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe krijg je t voor elkaar...Nanna schreef:Er is hier ook al een alleen wandelende NSDT retriever van een hus doodgereden op de A67. Meende dat die hond Google heette, was toen nog een hele toestand.malinois schreef:In Apeldoorn hetzelfde ook al een keer meegemaakt met een hus... t zal je hond zijn zeg...
Ik heb er ook nul vertrouwen in.

-
Gos
- Zeer actief
Nee, geen haar op mijn hoofd die nog zou overwegen een of meer van mijn honden met een HUS mee te laten gaan. Ik zou er geen moment rust van hebben. Dan blijven ze maar gewoon thuis, dan weet ik in ieder geval zeker dat ze OK zijn, ook al werken we beiden. Zolang het ons lukt om ze allemaal goed in de kop en lekker in het vel te laten zitten zoals nu, met "alleen" de trainingen, de wandelingen die ik zelf kan doen met hen en mee aan de fiets, wil ik echt de stress van zo'n HUS er niet bij. Afgezien van het feit dat ze vast ook niet mee zouden mogen omdat het herders zijn 
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Pfft, lekker dan. Ik zie ook van dat soort HUS acties hoor. Daar geef ik echt mijn hond niet aan mee.
Er is één uitzondering, dat is iemand van de hondenschool. Die heeft ook een HUS, maar die laat maar 1 hond tegelijk uit en gaat daar dan een half of een heel uur aangelijnd mee wandelen. Prima vind ik. En als je twee honden hebt, wil ze die wel tegelijk meenemen, maar verder niet.
Er is één uitzondering, dat is iemand van de hondenschool. Die heeft ook een HUS, maar die laat maar 1 hond tegelijk uit en gaat daar dan een half of een heel uur aangelijnd mee wandelen. Prima vind ik. En als je twee honden hebt, wil ze die wel tegelijk meenemen, maar verder niet.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Er was hier ook een hus een keer in het natuurgebied bezig met een hond 'vangen', die zich niet meer wilde laten pakken. Ik heb haar eerst geholpen, maar toen besloot ze eerst de rest maar naar huis te brengen
Ze zei nog tegen mij: "ga maar naar huis hoor, ik red me wel. Ik ben zo terug"
Het gebied zit naast een snelweg, met een sloot ertussen waar iedere normale hond overheen kan springen.
Ik heb toen de dierenambulance gebeld. Samen met de dierenambulance hebben ik de hond weten te vangen (was een heel gedoe) en in al die tijd van de HUS geen spoor
De dierenambulance besloot de hond maar mee te nemen en de eigenaar traceren. Dan mag die het lekker met de HUS uitvechten.
Het gebied zit naast een snelweg, met een sloot ertussen waar iedere normale hond overheen kan springen.
Ik heb toen de dierenambulance gebeld. Samen met de dierenambulance hebben ik de hond weten te vangen (was een heel gedoe) en in al die tijd van de HUS geen spoor

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Er zijn wel goeie HUSsen.
Kleine groepjes van 3 of 4 honden en op verzoek (iets duurder) worden honden ook apart in hun eigen buurt uitgelaten.
Zo'n HUS durf ik wel aan.
Niet als er grote groepen mee gaan.
Dat komt ook omdat ik zelf met een grote groep het overzicht zou kwijt raken en dan vraag je je eerder af of een ander dat wel kan
Gelukkig maar dat die Toller van vandaag zelf zo'n gezellige tweede HUS had gevonden
Kleine groepjes van 3 of 4 honden en op verzoek (iets duurder) worden honden ook apart in hun eigen buurt uitgelaten.
Zo'n HUS durf ik wel aan.
Niet als er grote groepen mee gaan.
Dat komt ook omdat ik zelf met een grote groep het overzicht zou kwijt raken en dan vraag je je eerder af of een ander dat wel kan
Gelukkig maar dat die Toller van vandaag zelf zo'n gezellige tweede HUS had gevonden
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Cleva schreef:Ik heb in Amsterdam een keer een dwalende schapendoes bij me gehad.
Ik zou mijn honden ook nooit aan een hus meegeven. Dan wandelen ze die dag maar niet. Ik moet er niet aan dénken dat mijn honden ergens rondfladderen zonder dat ik er bij ben.
HondEN?
Heb je de dwalende buurthond inmiddels geadopteerd?

- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Dat was met Oudjaar, daar was ik ook bij.Nanna schreef:Klaarblijkelijk niet. Een poos terug stond er een ouwe Labrador met zo'n zoet grijs hoofd voor het hekje naar de koeienwei te wachten. Een heel stuk verderop liep de hus, al keuvelend met elkaar. Dus ik krijsen. Of die hond hier bij hun hoorde. Verdwaasde blikken. O ja. Dus ik die Lab door het hekje gelaten die zo snel als haar oude poten haar dragen konden richting de groep vibreerde. Maar anders hadden ze ijskoud die oude ziel daar laten zitten hoor._Leonie schreef:Je zou toch denken dat je júist op andermans honden extra goed let.![]()
Het was echt te erg. Die kerels hoorden ons eerst niet eens roepen.
En die arme oude sok daar maar aan de draad staan.
Bleek het beestje ook nog half doof te zijn.
Die hou je dan toch extra in de gaten?
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Nanna schreef:O ja, dat is waar ook. Nou, kun je toch zien dat ik het niet verzin, Frederique zag het ookFrederique schreef:Dat was met Oudjaar, daar was ik ook bij.Nanna schreef:Klaarblijkelijk niet. Een poos terug stond er een ouwe Labrador met zo'n zoet grijs hoofd voor het hekje naar de koeienwei te wachten. Een heel stuk verderop liep de hus, al keuvelend met elkaar. Dus ik krijsen. Of die hond hier bij hun hoorde. Verdwaasde blikken. O ja. Dus ik die Lab door het hekje gelaten die zo snel als haar oude poten haar dragen konden richting de groep vibreerde. Maar anders hadden ze ijskoud die oude ziel daar laten zitten hoor._Leonie schreef:Je zou toch denken dat je júist op andermans honden extra goed let.![]()
Het was echt te erg. Die kerels hoorden ons eerst niet eens roepen.
En die arme oude sok daar maar aan de draad staan.
Bleek het beestje ook nog half doof te zijn.
Die hou je dan toch extra in de gaten?![]()
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Als ik ooit een HUS zou beginnen, zou ik met maximaal 4 honden tegelijk gaan lopen. En dan nog alleen als ze zich goed weten te gedragen, anders worden de groepjes kleiner. Ik zou bij een grotere groep veel te gemakkelijk eentje vergeten...
-
RedPassion
Misschien dezelfde, maar ook ik heb ze hier in Apeldoorn een keer weg zien rijden zonder de Newfoundlander die nog achter het hek stond... Pas na 20 minuten kwam het mens terug. Echt te zot voor woorden. Daarnaast zie ik veel te veel HUS-sen met veel te weinig controle. Of ze proberen controle te houden, er loopt er hier ook eentje waarbij alle honden een stroomband dragen. De sukkel drukt alleen regelmatig op verkeerde afstandsbedieningen waardoor de verkeerde hond een schok krijgt.malinois schreef:In Apeldoorn hetzelfde ook al een keer meegemaakt met een hus... t zal je hond zijn zeg...
Ook hier zouden de honden nooit met een HUS mee gaan. Geen enkel vertrouwen in.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ze had niets op de bus staan, geen telnr. niks... viavia nummer achterhaald en gebeld... kon nog amper een dankjewel af.RedPassion schreef:Misschien dezelfde, maar ook ik heb ze hier in Apeldoorn een keer weg zien rijden zonder de Newfoundlander die nog achter het hek stond... Pas na 20 minuten kwam het mens terug. Echt te zot voor woorden. Daarnaast zie ik veel te veel HUS-sen met veel te weinig controle. Of ze proberen controle te houden, er loopt er hier ook eentje waarbij alle honden een stroomband dragen. De sukkel drukt alleen regelmatig op verkeerde afstandsbedieningen waardoor de verkeerde hond een schok krijgt.malinois schreef:In Apeldoorn hetzelfde ook al een keer meegemaakt met een hus... t zal je hond zijn zeg...![]()
Ook hier zouden de honden nooit met een HUS mee gaan. Geen enkel vertrouwen in.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik zou in zo een situatie toch echt de hond naar het asiel brengen of de eigenaar proberen te achterhalen. Misschien weet die niet eens wat er met de hond gebeurd.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Een tijdje terug op een doordeweekse dag bij het Leesten zag ik een HUS die bezig was de honden weer in zijn bus te laden. Per twee optillen bij de halsband en dan geen kleine hondjes, nee formaatje retriever 

-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
hier zijn er 2 weggelopen onder toezicht van een HUS, en nooit meer terug gevonden. een andere hond werd in eindhoven doodgereden. die had ze niet eens los mogen laten, maar dat boeide haar niet. het was ook haar verantwoordelijkheid niet dat hij weg was, vond ze, en ze hielp ook niet zoeken. sterker nog, ze meldde het pas rond half 5, terwijl de hond al veel eerder kwijt was, en dat kwam niet omdat ze zo hard aan het zoeken was. er zijn hier 2 uitlaat-services die samen een groot weiland hebben gehuurd, en de boel daar losgooien, veel veiliger. nee, mijn honden gaan ook zeker nooit mee met zo'n service.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
was dat in tilburg?lunaquinty schreef:hier zijn er 2 weggelopen onder toezicht van een HUS, en nooit meer terug gevonden. een andere hond werd in eindhoven doodgereden. die had ze niet eens los mogen laten, maar dat boeide haar niet. het was ook haar verantwoordelijkheid niet dat hij weg was, vond ze, en ze hielp ook niet zoeken. sterker nog, ze meldde het pas rond half 5, terwijl de hond al veel eerder kwijt was, en dat kwam niet omdat ze zo hard aan het zoeken was. er zijn hier 2 uitlaat-services die samen een groot weiland hebben gehuurd, en de boel daar losgooien, veel veiliger. nee, mijn honden gaan ook zeker nooit mee met zo'n service.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Tara schreef:Wat een akelige verhalen allemaal.
Maar helaas geen uitzondering, ik zie het hier zo vaak...
Laatst kwam ik een man met een HUS tegen, en toen ontstond de volgende conversatie:
Hij: "Zo, dus u (ik dus) heeft vier honden?"
Ik: "Ja, sommige mensen kunnen nou eenmaal slecht maat houden"
Hij: "Nou, ik vind één hond toch ideaal"
Ik: "Och..."
Hij: "Nee, één hond is ideaal, je kunt er toch maar eentje tegelijk in de gaten houden"
Oh.
Nou...
Laatst kwam ik hem weer tegen bij de Soesterduinen, waar hij allemaal mensen (waaronder mij) aansprak of ze een labrador met een rode halsband hadden gezien.
- *Esther
- Zeer actief
Apeldoorn en het Leesten worden toch ook al een paar keer genoemd.
Pas was ik daar weer eens met Hazel en kon ik een HUS niet meer ontwijken.
Twee dames met allemaal kleinere honden met zo'n geel schapenlabel charmant aan de halsband gebonden.
Met een aangelijnde Haas door het groepje gelopen, niets aan de hand.
Verderop stond zo'n schattig wit huisswiffertje en een oudere zwarte Lab op een kruising naast elkaar te kijken.
Welke kant moeten we op, zo'n vraagteken boven de hoofden.
Ik riep naar de dames: er staan er hier nog twee!
Een vrouw riep naar de honden waarop de zwarte Lab juist de andere kant op vertrok, richting hek/parkeerplaats.
Het swiffertje met bemodderde buik keek eens naar Haas.
Daar ga ik niet langs dacht ze.....We gingen in de hei staan en toen holde ze op een drafje naar de groep.
Ik riep dat de Labrador de andere kant op was gelopen.
Ja, die zwarte.....riep mevrouw en ze liepen door.....
Dus als je van je hond af wilt bedacht ik me, geef ze met die HUS mee!
Pas was ik daar weer eens met Hazel en kon ik een HUS niet meer ontwijken.
Twee dames met allemaal kleinere honden met zo'n geel schapenlabel charmant aan de halsband gebonden.
Met een aangelijnde Haas door het groepje gelopen, niets aan de hand.
Verderop stond zo'n schattig wit huisswiffertje en een oudere zwarte Lab op een kruising naast elkaar te kijken.
Welke kant moeten we op, zo'n vraagteken boven de hoofden.
Ik riep naar de dames: er staan er hier nog twee!
Een vrouw riep naar de honden waarop de zwarte Lab juist de andere kant op vertrok, richting hek/parkeerplaats.
Het swiffertje met bemodderde buik keek eens naar Haas.
Daar ga ik niet langs dacht ze.....We gingen in de hei staan en toen holde ze op een drafje naar de groep.
Ik riep dat de Labrador de andere kant op was gelopen.
Ja, die zwarte.....riep mevrouw en ze liepen door.....
Dus als je van je hond af wilt bedacht ik me, geef ze met die HUS mee!