Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

krabbe, bijten, likken.... allergie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Binky13
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Maltezer x poedel
ruwharige teckel x cairn terriër
2 konijnen
Aantal honden: 2

krabbe, bijten, likken.... allergie?

Ongelezen bericht door Binky13 »

Hoi hoi,

Met Kovu gaat het goed nu met zijn gedrag.
Alleen nu komt er helaas een volgend probleem.

Hij krabt, bijt en likt continu aan poten, oksels en tussen de benen. Ik zie verder geen beestjes, daar is hij ook pas voor behandeld. Irritatie of iets dergelijks zie ik ook niet. Alleen hij krabt plukken haar los. Ik gaf hem prins original en nu om te testen een voer gebaseerd op vis zonder rund etc. Maar hij blijft krabben.

Het liefst zet ik hem op vers vlees.. alleen dat lust hij niet!
Wat te doen? Iemand nog tips of advies???

Groetjes
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Re: krabbe, bijten, likken.... allergie?

Ongelezen bericht door Marco88 »

Hoefd niet perse aan het voer te liggen... misschien beetje allergisch tegen mijten?
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Waarom laat je niet gewoon een allergietest doen bij de da?
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Rasta krabt en bijt ook meer dan anders ook plukken haren vlogen in het rond.
nu ik hem getrimd heb is het wel veel beter geworden maar als het weer erger wordt dan laat ik ook een allergietest doen want hij heeft ook wat meer last van iets tranende ogen verbeeld ik me.
Dierenarts kon ook niks vinden qua mijt of vlooien.
Rasta en Ziggy eten smuldier.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tanja Simba&Bella schreef:Waarom laat je niet gewoon een allergietest doen bij de da?

Heeft met voedselallergie alsnog geen nut.

Hoe zie je geen beestjes? Heb je hem ook echt met de vlooienkam uitgeplozen?
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

dagmar88 schreef:
Tanja Simba&Bella schreef:Waarom laat je niet gewoon een allergietest doen bij de da?

Vind ik wel. dan weet je toch de oorzaak? Mijn hond had ook steeds jeuk en door de da werd het gelijk gezocht in de voeding. Kon voor x aantal weken gaan klooien met elimineren etc, maar ik heb aangedrongen op een test. Daaruit kwam naar voor dat hij een allergie had voor bepaalde pollen en huisstofmijt en dat het helemaal niks met de voeding had te maken. Ipv eerst maanden lang met voedsel te gaan klooien, kon en nu gelijk gericht actie ondernomen worden. Scheelde hem de ellende van weken extra jeuk.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Nisha heeft dit ook al paar weken, ze is zoizo al zeker allergisch aan rund, want toen ik kvv met rund gaf kraag ze na paar uur een jeukaanval die de dag erna
nog altijd niet over was, ook met melk heeft ze dit

Ze staat sinds gisterenmorgen op brok van trovet met hert en aardappel en ik merk na 2 portie's al verschil, het bijten is al stukken minder

ze kreeg daarvoor royal canin en kvv van smuldier, maar smuldier compleet, wat enkel bestaat uit rund.

Nu a ik haar even enkel de trovit geven en dan af en toe proberen kvv met enkel 1 diersoort, bv hert, konijn of kalkoen
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door River8 »

Tanja Simba&Bella schreef:
dagmar88 schreef:

Vind ik wel. dan weet je toch de oorzaak? Mijn hond had ook steeds jeuk en door de da werd het gelijk gezocht in de voeding. Kon voor x aantal weken gaan klooien met elimineren etc, maar ik heb aangedrongen op een test. Daaruit kwam naar voor dat hij een allergie had voor bepaalde pollen en huisstofmijt en dat het helemaal niks met de voeding had te maken. Ipv eerst maanden lang met voedsel te gaan klooien, kon en nu gelijk gericht actie ondernomen worden. Scheelde hem de ellende van weken extra jeuk.
Dat zegt ook niks hoor. Uit zowel de bloed- als hui test is gekomen dat Riv is allergisch voor grassen, mijten en nog een paar dingen.
Maar, het beste resultaat om de jeuk te onderdrukken is het veranderen van de voeding, want ze heeft daarbij een voedsel allergie. En die geeft blijkbaar grotere problemen dan de rest.
Zelf zou ik stronghold 3 maanden proberen (mocht het vlooien allergie zijn of hij zelf mijten hebben), je haarbal naar een trimmer brengen :mrgreen: want ik denk dat ie daar al heel erg van opknapt ivm rui, en nog doorzetten idd op een brok met vis/aardappel. Het zetten op vers heeft niet perse zin omdat een hond vaker allergisch is voor vleeseiwitten dan iets anders ;) Dan zou je hem dus al 6 weken op 1 diersoort moeten zetten wat ie nog nooit heeft gehad.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”