Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overgaan op KVV van Naturis
Moderator: moderatorteam
- brechtje1986
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Mopshond
- Aantal honden: 1
Overgaan op KVV van Naturis
Hoi Allemaal,
Ik ben momenteel aan het overgaan van brokken naar KVV van Naturis.
Op dit moment voer ik half om half. Half Naturis worst en Half brokken van Hills (veterinairian).
Dit zijn voor mij de eerste stappen in de wereld van KVV voeren, maar merk nu al duidelijke voordelen hiervan. Zo stinkt Izzy (Mopshond bijna 1 jaar) al veel minder uit haar mond en wordt de vacht beter.
Barf wil ik absoluut niet op overgaan, omdat hier naar mijn mening teveel risico's aanzitten. Wel wil ik graag weten hoe andere mensen KVV voeren. Voeren jullie nog restjes van het avondeten bij? Of andere groente? In de worsten van Naturis zit een beetje zeewier toegevoegd, maar voor de rest geen groente en fruit.
Het duurt nog even voor ik volledig over ga, aangezien ik het zonde van het geld vind een dure zak brokken weg te gooien.
Groetjes Brechtje en Izzy
Ik ben momenteel aan het overgaan van brokken naar KVV van Naturis.
Op dit moment voer ik half om half. Half Naturis worst en Half brokken van Hills (veterinairian).
Dit zijn voor mij de eerste stappen in de wereld van KVV voeren, maar merk nu al duidelijke voordelen hiervan. Zo stinkt Izzy (Mopshond bijna 1 jaar) al veel minder uit haar mond en wordt de vacht beter.
Barf wil ik absoluut niet op overgaan, omdat hier naar mijn mening teveel risico's aanzitten. Wel wil ik graag weten hoe andere mensen KVV voeren. Voeren jullie nog restjes van het avondeten bij? Of andere groente? In de worsten van Naturis zit een beetje zeewier toegevoegd, maar voor de rest geen groente en fruit.
Het duurt nog even voor ik volledig over ga, aangezien ik het zonde van het geld vind een dure zak brokken weg te gooien.
Groetjes Brechtje en Izzy
Re: Overgaan op KVV van Naturis
Ik voer ook Naturis, afwisselend met Smuldier en Barf.
Zo kan ik de diersoorten afwisselen en Smuldier eet mijn reu iets makkelijker.
Ik doe eens per week een eetlepel Bokashi ( http://www.bio-ron.com/producten/voedin ... eters.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) door het voer. Ik geloof niet in groenten, wel in kruiden. Bokashi is gebaseerd op de maaginhoud van bos- en weidedieren.
Zo kan ik de diersoorten afwisselen en Smuldier eet mijn reu iets makkelijker.
Ik doe eens per week een eetlepel Bokashi ( http://www.bio-ron.com/producten/voedin ... eters.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) door het voer. Ik geloof niet in groenten, wel in kruiden. Bokashi is gebaseerd op de maaginhoud van bos- en weidedieren.
- maaiike17
- Actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Mijn hond krijgt smuldier en ik voer in principe niks bij. Wel krijgt hij wel eens wat restjes van wat wij eten, maar dat is puur omdat ik het zonde vind om weg te gooien als er nog een vrijwilliger is om het op te eten. Als je een compleet voer hebt, zou het in principe niet nodig moeten zijn om er nog iets bij te doen.
- brechtje1986
- geregistreerd lid
Dank jullie wel
Enorme hulp.
Ik zal eens kijken naar andere merken waar ik mee kan combineren en zo'n pot met kruiden ga ik er zeker bijhalen.
Ik heb bij ons wel ook slechte 'vers' vlees voer verpakkingen gezien met maar 40% vlees erin....
Maar smuldier zal ook zeker op mijn lijstje komen.

Ik zal eens kijken naar andere merken waar ik mee kan combineren en zo'n pot met kruiden ga ik er zeker bijhalen.
Ik heb bij ons wel ook slechte 'vers' vlees voer verpakkingen gezien met maar 40% vlees erin....
Maar smuldier zal ook zeker op mijn lijstje komen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Ik geef verschillende merken door elkaar en bijna elke dag een ander beestje. Omdat het kan, niet omdat het persé moet. Verder krijgt ze geregeld een rauw eitje, een lepel yoghurt, wat zeewier en kokos/rode palmolie. Pasta en rijst ook wel eens als er wat over is, dat kook ik toch zonder zout. Ze is dol op fruit dus een stuk banaan of meloen krijgt ze ook wel eens, maar niet structureel groenten en fruit erbij.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
De basis is hier ook naturis, afgewisseld met carnibest, farmfood, barf, smuldier (sporadisch) en energique/duck. Ze krijgen 's ochtends eigenlijk niks erbij en 's avonds altijd zalmolie en als er eten van ons overblijft, gaat dat er doorheen. Wel regelmatig een eitje, wat yoghurg/kwark/creme fraiche en een sardientje.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier krijgen ze voornamelijk Dogmeat/Degomeat, en regelmatig barf.
Bij zowel de kvv als de barf krijgen ze regelmatig een groenteprutje, of een eitje of yoghurt/kwark.
Als ik pasta of rijst over heb krijgen ze dat ook weleens.
Visjes bijvoeren doe ik niet, maar ik hoor van veel mensen dat ze dat regelmatig doen. Ze krijgen hier wel regelmatig kvv met zalm of witvis, of een zalmkop of zalmkarkas.
Bij zowel de kvv als de barf krijgen ze regelmatig een groenteprutje, of een eitje of yoghurt/kwark.
Als ik pasta of rijst over heb krijgen ze dat ook weleens.
Visjes bijvoeren doe ik niet, maar ik hoor van veel mensen dat ze dat regelmatig doen. Ze krijgen hier wel regelmatig kvv met zalm of witvis, of een zalmkop of zalmkarkas.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- brechtje1986
- geregistreerd lid
Top, ik ben heel erg blij met alle adviezen. Vond het toch een beetje spannend om over te gaan.
Er zijn zoveel verschillende verhalen, maar op deze manier wordt het mij duidelijker hoe je de maaltijden op de juiste manier samenstelt. Eigenlijk is het heel erg makkelijk
Er zijn zoveel verschillende verhalen, maar op deze manier wordt het mij duidelijker hoe je de maaltijden op de juiste manier samenstelt. Eigenlijk is het heel erg makkelijk