Eigenlijk is er niks wat hij super leuk vindt aan toestellen

zoveel hebben we er dan ook niet gehad. Het is nog maar een basiscursus dus een kattenloop of schutting heeft hij bijvoorbeeld nog nooit gezien. Wel raakvlak training en dat vindt hij misschien wel het leukst, al is z'n enthousiasme gewoon heel minimaal. Eenmaal opgang gaat het echt goed en rent hij vrolijk, maar dat kan zo weer voorbij zijn. Zelfs de tunnel die zo'n beetje iedere hond geweldig vindt, vindt hij niks. Al helemaal niet wanneer er een beetje water in staat

Ik doe hard mn best om overal een feestje van te maken, wordt er bijna hees van van al die vrolijke geluidjes, geroep en gejubel, maar dat raakt eerlijk gezegd op als je ziet dat het geen enkel effect heeft

Het liefst zou hij de hele avond met de andere honden over het veld crossen, maarja dat doet hij maar in het bos

De bal die ik heb vindt hij heel leuk en daar speelt hij ook graag mee, maar ik merkte gisteren dat dat ook niet meer motiveerde aan het eind van de les. Misschien te veel druk, te spannend? Echt ergens van geschrokken is hij niet. Lichamelijk zou kunnen, maar als ik zie hoe gek hij kan doen buiten en in huis, dan denk ik daar niet meteen aan. Hij heeft wel een in verhouding lange rug, dus het zou kunnen natuurlijk. Als we aankomen is hij wel vrolijk en hij loopt ook vrolijk mee het veld op. Hij houdt alleen echt niet van vieze poten, dus met een modderig veld heeft hij het vrij snel bekeken.
Als hij het nou echt niet leuk gaat vinden dan houdt het natuurlijk op, dan gaan we gewoon wat anders zoeken. Maar meteen opgeven wil ik ook niet, daarvoor vind ik de sport veel te leuk.