Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Genieten van..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Genieten van..

Ongelezen bericht door Thomas »

Stom is dat. Ik kan genieten van hele sullige dingen, wat mijn hond betreft.

Gisteren reden we naar mijn broer toe, het dametje zat naast me. Ze keek door de ramen, alles was interessant. Ze zou er weinig van kunnen ruiken, alleen via de airco, maar toch moest alles wat ze zag besnuffeld worden volgens haar. Dat neusje ging dus maar heen en weer. Puur omdat zij vond dat door middel van snuffelen, ze alles wel kon plaatsen.

Nog zoiets:
Toen ze een tijd niet meer op de bank mocht.

Wanneer thuis de eerste trede naar beneden geluid maakte, hoorde je getrippel beneden.
Vervolgens kwám je beneden. Kijk nou baasje, lig ik niet ontzettend braaf in mijn mand? (Zacht kwispeltje included)
Om vervolgens naar de hoekbank te lopen en een vers verwarmd plekje te voelen tussen de omgegooide kussens.

Hebben jullie nog iets in het kader van 'dit zal me nooit gaan vervelen'?
Afbeelding
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Re: Genieten van..

Ongelezen bericht door Ytje »

Wat lief. Benieuwd naar reacties van anderen :)
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Haha, dat met de bank deed Leia, de hond van mijn ouders, ook. Vooral op het laatst toen ze de auto niet meer aan hoorde komen, was dat suffe kopie echt goud waard. Uiteraard ging ze alsnog 'heel snel' van de bank af en keek je aan met een kop van "ik lag niet op de bank hoor, echt niet" :mrgreen:

Als ik s ochtends vroeg beneden kom en Shib het nog te vroeg vind om wakker te worden en zich helemaal als een rolletje oprolt en verder probeert te slapen. :I:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Zijn altijd weer verbaasde blik als hij een ander diersoort ziet lopen. Gisteren 2 totaal verdwaalde eenden die door de straat wandelden.
Eerst gaat het van :80: en :denken: en dan; "vrouw zie jij het ook, wa's dah, wa's dah, wa's dah".
En de vrouw legt het dan uit. Vooral dat gedeelte dat kijken mag maar dat het zeker niet raadzaam is er naar toe te gaan want ook eenden hebben heeeeeeele grote tanden ( :wink: )
Enfin, wij (hij in ieder geval zeker) gaan er altijd even voor "zitten", koekje er in of een schouderklopje, leuk he' eendjes, kom we lopen weer verder.

Mijn jachthond die een eend passeert met "goedendag meneer eend, fijne wandeling nog".
Afbeelding
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Haha, hier snuift Damy ook de wereld op als we met de auto rijden. De ramen zijn dicht en toch zie je dat neusje wiebelen. Alles moet gezien zijn, alles wordt geroken :lol1:

Wat ik vooral schattig vind, is als ik hem een snoepje geef. Na drie keer in de bench iets te geven, rent hij nu direct naar de bench om daar braaf te wachten op het snoepje, haha. En vooral dat koppie erbij; "kijk kijk! Ik zit al braaf te wachten op de juiste plek! *hapt snel snoepje weg* Ik zit nogsteeds braaf! Krijg ik EXTRA?" :LOL:

Of hoe hij haast in me kruipt als ik even weg ben geweest. Dan gaan z'n oortjes op standje zielig, z'n staart en achterlijf maken overuren met kwispelen en hij moet.en.zal aandacht krijgen. Of ik nu een uur weg was of maar 30 seconde :J:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Een blik werpen op Aki, die dan hevig met zijn staart gaat slaan :mrgreen: als ik dan zachtjes vraag of hij nog Dikke billen heeft, dan is het feest compleet :engel:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Dat op de bank verhaal doet Ayleen ook. :mrgreen:

Ik vond het gisteravond lief dat ze vlak bij me lag, en één voorpoot op mijn voet had liggen. Contact houden. :I:
zoe2710
Actief
Mijn ras(sen): Podenco

Ongelezen bericht door zoe2710 »

Als we even weg geweest zijn en terug thuis komen. Dan is het eerst ff kijken/snuffelen dan Full speed aankomen rennen en de volledige kont schud mee, ze heeft geen staartje wat het dan nog schattiger maakt.

Of als ze weer eens iets van eten van de toog steelt (stuk kaas of een kom melk ofzo) en dan heel stil staat. Van zodra je dan gaat kijken trekt ze direct zo'n kop van "nene, die plas melk is niet mijn schuld of die kaas was al op hoor" :I:
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Tara schreef: Ik hou er zo van, van die apporteergekjes. Mijn eigenste, mooie, lieve, slimme, knappe helphondjes. :I:
Ach :I: Ik ben meer van de wat onafhankelijkere onbehulpzame types maar dit is toch wel erg lief hoor.

Miesje heeft sinds kort ontdekt dat ik bereid ben tot dienstverlening als de zon schijnt. Dan staat ze me vanuit de tuin aan te staren en moet ik met haar kleedje aankomen. Het moet dan precies liggen waar zij staat. Als de zon draait komt ze me halen en dan gaat ze weer netjes staan waar het kleedje nu moet liggen, alstublieft dankuwel numeteengraag :mann:

Diem wil met lekker weer graag buiten eten. Normaal moet hij op een plek in de kamer (erg kleine keuken) zitten en zet ik de bak voor z'n neus. Alleen als de achterdeur open is rent hij naar buiten om dáár netjes te gaan zitten als ik met de bakken bezig ga. Ik let dan met mijn suffe kop niet op en sta dan op zijn gewone plek :denken: om dan om te kijken en die hoopvolle blik vanaf buiten te zien :Q: :I:
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Stef die weet dat ze eigenlijk niet in de keuken mag komen als ik aan het koken ben.
Dus gaat ze precies zo zitten dat ze nét niet in de keuken zit.
Dan is ze braaf, uiteraard.
En als ik dan even wegloop, dan schuifelt ze naar de gasplaat om dan vanaf de grond in de gaten te houden dat er niets overkookt of aanbrand.
Mijn lieve Stefkokkie :I:
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Thomas
Zeer actief

Wat een leuke verhalen, waarvan een aantal heel herkenbaar :D

Net stond ze me aan te gapen voor de bank. Na even te brainstormen wat ze nou wou (als ze dat doet wil ze daar eigenlijk altijd wel iets mee zeggen) bedacht ik me dat haar kleed in de was zat, en dus niet op de bank lag. Zonder kleed mag ze niet op de bank. :)

Laatst sprong ze vol enthousiasme op de bank, om op dat moment te realiseren dat het kleed daar helemaal niet lag :80: Alsof ze op lava stond sprong ze weer rap van de bank af, om naar haar andere plek te gaan. :LOL:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik denk niet dat Beau me überhaupt ooit gaat vervelen :I: :D
Vanmiddag was ik even buiten bezig en Beau bleef in de huiskamer. Dan maakt hij de deur open om dan toch bij me te zijn, dus dan staat hij ineens breed kwispelend naast me. Met z'n hoofdje: 'Fijn hè? Dat ik heb geregeld dat we nu weer samen kunnen zijn?' Nou, ik smelt hoor :I:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Tara schreef:Ja, zoiets bedacht ik me zojuist nog: Ik had broodcakes gebakken, en had de beslagkom aan de honden gegeven terwijl ik zelf in de keuken ging opruimen. Terwijl ik de vaatwasser inruimde bedacht ik me ineens nog dat de beslagkom nog buiten lag, waar de honden hem hadden uitgelikt. Vanuit de keuken riep ik dus zoiets naar buiten van "Hondjes, kan iemand me even die kom geven?"
En zonder te kijken weet ik dan al dat ze gaan kijken wat er te doen is. Zij horen uiteraard alleen maar "hondjes" en "geven", en gaan dan op zoek naar een voorwerp dat niet van hun is en dat ergens ligt waar het normaal niet ligt.
En ja hoor, daar kwam ons Ceetje aangelopen met de beslagkom. Het hondenkind er naast, proberend om óók de beslagkom vast te houden, want zij kan dat ook, zij wil ook helpen. :I:
Ceetje apporteert echt alles, wegwaaiende petten of plastic tassen, de pionnetjes na afloop van de training, een verdwaalde emmer, een beslagkom, mijn schoenen...

Ik hou er zo van, van die apporteergekjes. Mijn eigenste, mooie, lieve, slimme, knappe helphondjes. :I:
Heerlijk is dat he? :cheer:
Gisteren was m'n vriendin nog verbaasd, we zaten in de tuin, ik ga koffie inschenken en er staan 2 blije hondjes voor de keuken te wachten, mogen wij ook wat doen? Dus ik geef Zinzi mijn waterflesje en Doran het goed afgesloten suikerpotje en zeg ga maar brengen.....hup zo trots als wat gaan ze dat dan keurig naar buiten brengen, staart kan niet harder en vriendin wist niet wat ze zag :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

cornelia schreef:Zijn altijd weer verbaasde blik als hij een ander diersoort ziet lopen. Gisteren 2 totaal verdwaalde eenden die door de straat wandelden.
Eerst gaat het van :80: en :denken: en dan; "vrouw zie jij het ook, wa's dah, wa's dah, wa's dah".
En de vrouw legt het dan uit. Vooral dat gedeelte dat kijken mag maar dat het zeker niet raadzaam is er naar toe te gaan want ook eenden hebben heeeeeeele grote tanden ( :wink: )
Enfin, wij (hij in ieder geval zeker) gaan er altijd even voor "zitten", koekje er in of een schouderklopje, leuk he' eendjes, kom we lopen weer verder.

Mijn jachthond die een eend passeert met "goedendag meneer eend, fijne wandeling nog".
Dit doe ik met Murdock ook. Fijn beestjes kijken! Gisteren nog bij het hertenkamp waar een kalkoen achter het gaas stond. Eerst even naar mij kijken voor bevestiging; 'dat is een kalkoen, die doet niks, ga maar kijken'. En dan heeeeel voorzichtig snuffelen :) De egel een paar maand terug was helemaal fantastisch natuurlijk.

Ik vind het heerlijk om te zien dat wanneer hij iets van mij krijgt (bal, pensstaafje, stokje, wat dan ook) hij er eerst een paraderondje mee gaat maken. Zo van kijk eens wat ik heb, helemaal van baasje gekregen! Zo trots dat hij dan is :I:
Thomas
Zeer actief

na het eten kwam ze weer van het uitlaten. Dan begroet ze iedereen altijd weer even, en krijgt ze vaak een aai terwijl ze langsloopt. Als iemand op de bank ligt, vooral mijn vader, krijgt ze natuurlijk even geen reactie.
Nou heeft ze het soms het goede idee om die persoon dan even wakker te gaan maken. :LOL:

Ze kwam dus al op een bepaalde manier aanlopen, dat ik wel wist hoe laat het was.
Kwispel kwispel, voor de bank waar mijn vader ligt, mij aankijkend.

Bailey, baasje laten slapen.

Harder kwispelen.

baaaaailey...

Pok, pootje op vader. vader wakker.
'JA! het beweegt!'
Op baasje springen en oren soppen.

Godsamme Bailey, wat zei ik nou! :LOL:
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Gisteren toen ik een wasmand met witte was te doen had en Cody met een sportsok kwam aanlopen die hij eerder had gepikt. :I:
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Ik vind het leukste aan Bros dat hij overal zijn eigen draai aangeeft.
Je kunt hem heel makkelijk iets leren, maar hij geeft er dan tot in het overdrijven zijn eigen draai aan.

Zoals met de koekjes pot aan tikken als je een koekje wil, niemand kan hier op visite komen of Bros staat tegen de pot aan te tikken.
Wat de visite uiteraard echt leuk vind.

Bros plaste nogal makkelijk binnen, dus ben ik opnieuw begonnen met belonen als hij buiten heeft geplast.
Met het gevolg dat hij per dag tig keer naar buiten wil om een plas te doen, alleen al om het koekje.
Hij gaat braaf naar buiten loopt een stukje weg ..kijkt om... ziet mij kijken en gaat in het uiterste puntje staan wacht even en komt terug.
Blij hopend op zijn beloning, maar ik ga meestal kijken of hij echt plast maar hij houdt mij gewoon voor het lapje.

Als de keukenrol leeg is komt hij altijd het karton halen, zo ook met de eierdozen.

Bigboy is eigenlijk de slimste, als Bros iets doet gaat hij alvast bij de koekjes staan want 1 hond iets geven en de andere niet ..dat kan gewoon niet.

:I: :I: :I: :I: :I: :I: nee vervelen hoef je met die kleine Bros niet die verzint altijd wel iets. :I: :I: :I: :I: :I:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Gewoon haar blije hoofd en uitstraling. Luna is bijna altijd blij. En als ze me dan aan kijkt mt zo'n "leuk he vrouwtje??"-hoofd smelt ik :I:

Maar ook hoe ze (onopgevoed monster) bij visite op schoot kruipt voor een knuffel, hoe demonstratief ze kan zuchten als ze in haar mand moet en hoe verwachtingsvol ze kijkt als je een bal hebt. En hoe ze speeltjes steeds kan verleggen, want misschien had je niet gezien dat ze hem op je schoot had gedropt :mrgreen:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Dalí heeft van die halfstaande flapoortjes die op en neer flappen als hij draaft. Oww :I: vooral als hij naast me draaft en me blij aankijkt :I:

Zorro wanneer hij achteruit inparkeert om op z'n kont gekroeld te worden.

Dalí wanneer hij bij behendigheid achter de hindernis zit te wachten tot hij eindelijk mag gaan springen. Soms gaat hij ook gewoon alvast.

Zorro wanneer hij meegaat naast het paard en met zijn mooie glanzende oude lijf de galop niet meer bij kan houden.
cornelia
Zeer actief

Helpen in het huishouden doet Ezio ook, boodschapjes dragen, dingen aangeven. Hij weet van veel zaken de naam maar soms weet ik er zelf geen draai aan te geven en dan zeg "pak ding" en gek genoeg weet hij altijd wat ik op dat moment hebben moet.
Zo mooi dat moment waarop hij na enig nadenken snapt wat ik vraag en dat hij weet waar het ligt. Je ziet hem dan helemaal opveren en hup daar gaat'ie. "Jaaaaah, dat weet ik te vinden............ben zo terug".
:I: :I:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

O en op school als er honden zijn die niet kunnen/willen apporteren.
:wat: :U: Dat gaat er bij hem echt niet in.
Afbeelding
Thomas
Zeer actief

Dat piepje tijdens een uitgebreide gaap. :D
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

Thomas schreef:Dat piepje tijdens een uitgebreide gaap. :D
Och ja, hier is het iedere morgen een soort mini-concert van geeuwtjes, kleine schreeuwtjes, zuchtjes en piepjes.

Ik denk dat we zo nog wel een paar bladzijdes kunnen vullen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”