Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor honden kom je tegen qua overlast

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Wat voor honden kom je tegen qua overlast

Ongelezen bericht door Miranda »

Haha. Zoals jij Hein beschrijft wil ik ook bijna een JR. Bijna......
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Cleva schreef:
Nanna schreef:
Miranda schreef: Zowel Cleva als jij nuanceren mijn beeld gelukkig weer wat. Ik begon al te denken dat ze niet op te voeden waren :tongue:
Kom hier maar eens wandelen. Ik kom hier alleen maar aardige snuffels tegen. Ja, sommige blaffen wel eens wat maar bijten doen ze nooit.
Hein is ook echt vredelievend. Wel echt een terriertje, hoor. Hij wil ook best een keer vervelend doen maar elke poging om hem op zijn nummer te zetten is succesvol en anders doe ik het zelf wel even.

Hij gilt nu eenmaal als hij samen met een andere hond rent maar als die andere hond zegt dat het afgelopen is, is het ook meteen klaar. Hij zal nooit echt een conflict zoeken.
Ik laat hem ook niet te veel groeien in zijn megalomaniakale gedoe.

Ik doe aan omgekeerde correctie. Zomaar een schopje voor het holletje en hij zingt weer een kwartier een toontje lager. Gewoon even herinneren dat hij nog steeds niet Attila de Hun is. Even het ventieltje gebruiken want hij heeft de neiging tot grootheidswaanzin.
Prima te hanteren maar je moet het wel doen anders gaat hij lopen ijlen en dan kan hij gaan denken dat hij oppermachtig is. Dan zet ik hem liever zelf op zijn nummer dan dat een of andere eierspringende herderteef dat doet.
En als die teef dat wel doet dan blijft hij dat die hond ook niet kwalijk nemen.

Wat ik leuk vind aan dat soort honden is dat je met die ambitie kunt spelen.
Als ik hem een keer terug de auto in brul "En blijven tot ik zeg dat het mag!" dan doet hij dat en heb ik er een middag een heel erg braaf hondje aan dat de volgende dag net zo vrolijk gillend weer als een raket de auto uitvliegt. Hij is makkelijk onder de indruk maar blijft er geen minuut langer in hangen dan nodig.
Hij luistert als je het hem oplegt en dat is echt heel makkelijk maar het blijft altijd een overmoedig sekreet als je er mee stopt en dat is vaak ook heel erg leuk.

Klaar is klaar. En dan ook echt klaar. Hij laat zich heel makkelijk beperken. In die situatie maar bij een nieuwe situatie staat hij er weer fris en fruitig bij om weer eens te proberen de wereld te veroveren. Elke dag weer met frisse kapsones de wereld intreden maar ook elke dag weer prima in de hand te houden.
Ik ben er dol op.

Ik vind een hondje van 5 kilo dat een steile wal van 4 meter hoog gewoon blijft bespringen tot het hem na 10 minuten verdomme wel lukt om boven te komen ook heel erg charmant. En dat hij gerust 30 meter en weer terug zwemt om een bal op te halen.
Enorm dapper voor zo'n opdondertje maar toch om de dooie dood niet dommig overmoedig.
Heel erg aanwezig en expressief maar absoluut niet moeilijk.

Ik had nooit gedacht dat ik gecharmeerd zou zijn van een jack russell maar toch is het zo. Enorme sportieve hondjes. Fysiek maar vooral mentaal gesproken.
Heel erg in balans. Slim genoeg te snappen wanneer het gewoon dom wordt maar verder overal voor in.
Erg herkenbaar verhaal.
Ik vind het vooral leuk om te zien hoe Tommy's omgang met andere honden aan het veranderen is nu hij volwassener wordt (bijna 14 maanden nu). Wil een hond niet spelen dan dringt hij niet meer aan en gaat verder, wil een hond wel spelen dan is het feest. Meestal laat ik hem dan even zn gang gaan en een "Tommy, ga je mee" is vaak genoeg om hem weer mee te krijgen.
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Miranda schreef:Haha. Zoals jij Hein beschrijft wil ik ook bijna een JR. Bijna......
Gewoon doen :wink:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

welshwitch schreef:
Miranda schreef:Haha. Zoals jij Hein beschrijft wil ik ook bijna een JR. Bijna......
Gewoon doen :wink:
Laat ik het maar niet doen. Wordt niemand blij van :F:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Lothian schreef:Er loopt hier een soort Roemeense herderkruising die uitvalt naar alles wat hem fixeert en groter is dan hijzelf. En als hij losloopt beukt hij tegen oude Zorro aan en bijt hij hem in de staart. Hij blijft me dan ook maar volgen, ik kan hem met geen mogelijkheid afschudden. Maar misschien helpt het niet dat hij bij mij in huis woont.
:LOL:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Geen eigenlijk.

Ik ben 4 jaar geleden verhuisd naar de rand van de stad.
Ik woon aan een kanaal en aan de overkant is een dorpskern met 2 mooie losloopparkjes. Daar gaat iedereen dus naartoe. Wij niet.
Wij lopen tussen de weilanden en sportvelden met onze monsters.
Iedereen die aan deze kant loopt houdt rekening met elkaar.

Slechts 1 keer een asowijf met een vervelende berner tegengekomen. Prima score dus voor ruim 4 jaar.
En door onze straat loopt soms een rare vrouw met een hondje in een kinderwagen. Die denkt dat ze met onze honden kan praten en loopt ze altijd op te fokken door het hek heen. Als ze 1 van ons ziet dan loopt ze vlug door.
Maar dat noem ik geen overlast maar vermaak :mrgreen: Dat soort mensen kleuren de wereld.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Hier in de buurt hebben we eigenlijk nooit last van andere honden ,iedereen houd zijn hond gewoon vast en er komt niets op je afgerend of bij je in de buurt.
Eenmaal schoot de flex uithanden van een dame met een Drent maar dat leverde geen enkel probleem op en was bovendien echt een ongelukje.

In Groenendaal weet je dat je struikelt over de honden dus daar doen we ook niet moeilijk over ,al lopen we er niet op drukke tijden met Rio.
Abra heeft daar wel wat speelmaatjes en komt er graag.
Gezien de drukte aldaar is de sfeer er eigenlijk ook best wel gemoedelijk.
Hele wild en drukken honden vermijden we omdat ze daar minder goed mee om kan gaan en de rest speelt sowieso niet met een hond buiten het roedel.

Ja er plakt weleens een hond even aan ons maar Rio trekt dat best aardig , hij is op een leeftijd dat hij er zich allemaal niet zo druk meer over maakt inmiddels.
Sien werd in het verleden incidenteel weleens opgejaagd , ze is van sommige honden weleens wat angstig en dat zijn juist natuurlijk de types die zoiets doen maar daar weet Abra wel raad mee :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Floortje schreef:En door onze straat loopt soms een rare vrouw met een hondje in een kinderwagen.
Omg, hier loopt een obese vrouw met een nog veel dikkere cavalier die ik nog nooit heb zien stappen. Die ligt altijd in zo'n ouderwetse kinderkoets en gaat zo mee de bus op :mrgreen:
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Er zijn 2 rassen waar ik dikwijls merk dat die vervelend kijken, reageren, fixeren, uitvallen en willen aanvallen

En dat zijn de staffords en rotweilers

Maar ook al met andere honden gehad, alleen bovenvermelde veel meer

En eerlijk, bij een stafford ga ik over, ik vertrouw die mannen voor geen haar, al veel te veel met gezien
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik moest gisteren twee keer aan dit topic denken.
In het bos kwamen twee Jack Russels keffend achter paardlief aanrennen. Ik heb het paard omgekeerd en ben sissend een stuk achter ze aan gegaloppeerd. Ze renden met de staart tussen de pootjes weg maar zodra ik omkeerde kwamen ze even hard weer achter me aan, haha. Voor de duvel niet bang!

En tijdens de laatste ronde 's avonds op straat kwam er opeens een loslopende Amerikaanse bulldog de bocht om stiefelen. Hij ging in één rechte lijn op Dalí af om te patsen, dus die heb ik snel achter me geslingerd want Dalí kan daar niet zo goed mee omgaan. Zorro wou wel kennismaken maar hij werd straal genegeerd. Dalí hield het gelukkig bij een verontrust grommen en een indrukwekkende hanenkam van oor tot staart. De baas kwam streng HIER! roepend de bocht om en alles viel wel mee maar ik hoop die hond niet wee los tegen te komen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Vanochtend waren m'n man en ik flink aan het oefenen met Elco. Als m'n man wegloopt, is er niets aan de hand, maar als ik wegloop, raakt meneer zowat in paniek. Thuis is er niets aan de hand, dus ja, dan moet je wel buiten oefenen. Op een gegeven moment zit ik rustig te wachten, terwijl m'n man en Elco op zo'n 50-80 meter in mijn richting lopen. Schiet er opeens een bruine jackhussel met hoog opgeheven staart, kop flink omhoog en ietwat stijf langs mij heen, recht op Elco af. Gelukkig zal Elco zo'n hond nooit uitdagen en m'n man bleef gelukkig ontspannen. Maar desondanks vond meneer hussel het nodig om bij Elco te gaan patsen. Op mijn 'heeee!' stopte hij gelukkig wel, dus kon ik stevig doorlopend dichtbij genoeg komen om in te grijpen op het moment dat hij nog eens op Elco wilde duiken. Ik ben tussen Elco en de hussel in gaan staan, waar hussel best van onder de indruk was, want hij ging achteruit. Ik heb hem terug naar z'n baasjes gedreven die nog een paar honderd meter verderop aan het lopen waren en gewoon totaal niet gezien kunnen hebben wat er gebeurd is. De andere honden van deze mensen ken ik wel en daar gaat het prima mee. Ik had deze mensen dan ook best hoog staan qua kennis van hondengedrag en verantwoordelijkheidsgevoel. Die hebben dus even een flinke duikeling gemaakt. Met een andere hond dan Elco of met andere baasjes had dit behoorlijk uit de hand kunnen lopen, denk ik...
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Sinds ik in Spanje woon nergens problemen mee, een enkele keer een zwerfhond, gooi een hand voer neer en kan gewoon doorlopen
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Gelukkig vrij weinig last van ander honden. Er is hier in het dorp één hond waarvan ik niet weet welke het is, die mijn vriend 's avonds nog wel eens tegen komt tijdens het uitlaten. Die willen elkaar wel opvreten lijkt het. Verder een jonge Bouvier die flink tekeer gaat, maar die wordt netjes aan de lijn gehouden, en als het te erg is, ontwijken we elkaar gewoon.

Ik heb meer last van mensen die vinden dat hun loslopende hondjes prima even met mijn aangelijnde Golden kan komen snuffelen. Het is niet dat Gizmo die iets zal doen ofzo, maar ik zit gewoon niet altijd te wachten op die afleiding, omdat ik soms ook graag wil oefenen op het netjes volgen en andere honden negeren. Sowieso heb ik geen zin om mijn hond los te gooien met een groepje voor mij onbekende honden. Hij speelt maar lekker met zijn herdervriendjes en -vriendinnetjes, en ook dat niet altijd (hij zou wel willen, maar dat is midden in het dorp nou eenmaal niet zo verstandig). Soms vraag ik me ook af of ze hun hond ook zo vrolijk op een Rottweiler of een Stafford af zouden laten gaan. Als ze die tegenkomen, is het vast niet te veel moeite om je hond even terug te roepen en aan te lijnen. :scratch:
Ik kan er ook nog wel enigszins begrip voor hebben dat je hond niet meteen terugkomt als je hem roept, want misschien is hij/zij het nog aan het leren, maar als je ziet dat ik mijn best doe om je hond bij mijn aangelijnde hond weg te houden, en je maakt nog steeds geen aanstalten om hem terug te roepen of hem te halen, nee, dan heb ik er totaal geen zin meer in. Soms denk ik dan, misschien moet ik mijn hond eens los gooien en keihard roepen 'Toe maar! Vreet hem maar op!' :engel: (niet dat hij iets anders zal doen dan gaan spelen, maar misschien dat die baasjes daar dan wel van schrikken en de volgende keer wat beter opletten). Gizmo zijn recall is nog steeds niet perfect, vooral wanneer hij met andere honden aan het spelen is, maar daarom zorg ik ook dat ik de omgeving nog eens extra in de gaten houd wanneer hij los is, zodat ik hem kan terugroepen voordat hij heeft gezien dat er iemand aan komt.

Oh ja, en ik vermijd één pad, dat langs een boerderij loopt met 3 loslopende honden die altijd even komen kijken en blaffen als je daar over de weg loopt. Maar daar loop ik gewoon niet meer, dus daar heb ik ook geen overlast van. :pffff:
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

GoldenGizmo schreef:Ik heb meer last van mensen die vinden dat hun loslopende hondjes prima even met mijn aangelijnde Golden kan komen snuffelen. Het is niet dat Gizmo die iets zal doen ofzo, maar ik zit gewoon niet altijd te wachten op die afleiding, omdat ik soms ook graag wil oefenen op het netjes volgen en andere honden negeren. Sowieso heb ik geen zin om mijn hond los te gooien met een groepje voor mij onbekende honden. Hij speelt maar lekker met zijn herdervriendjes en -vriendinnetjes, en ook dat niet altijd (hij zou wel willen, maar dat is midden in het dorp nou eenmaal niet zo verstandig). Soms vraag ik me ook af of ze hun hond ook zo vrolijk op een Rottweiler of een Stafford af zouden laten gaan. Als ze die tegenkomen, is het vast niet te veel moeite om je hond even terug te roepen en aan te lijnen. :scratch:
Ja hoor, dat soort mensen laat hun hond ook gewoon op een Staff afstieren.
Al meerdere keren meegemaakt.
Zelfs terwijl die van mij volledig uit z'n plaat gaat als hij een andere hond ziet, inclusief gekrijs waar de gemiddelde Chi trots op zou zijn.
Echt ongelooflijk!! :O:

En....wat een verassing.......meestal Retrievers.

edit: Bronco loopt NOOIT los.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Cindy52 schreef:Sinds ik in Spanje woon nergens problemen mee, een enkele keer een zwerfhond, gooi een hand voer neer en kan gewoon doorlopen
Sinds wanneer woon je in Spanje?
brechtje1986
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mopshond

Ongelezen bericht door brechtje1986 »

Grootste overlast:

Labrador: Baas heeft geen enkele controle over de hond en die duikt overal bovenop.
Golden Retriever: Baas heeft ook geen controle en deze hond dendert op andere honden af.
Anatolische herder: Hond krijgt geen leiding (reu) gaat dwars door het glas heen om andere honden op straat aan te vallen. Dit soort honden horen naar mijn mening niet in Nederland en zeker niet als waakhond op een klein bedrijventerrein. Herders zijn herdershonden geen waakhonden en vervelen zich dood op het industrieterrein. (ik woon op het industrieterrein)

Over het algemeen geen last van staffords, Bullen etc. Wel zie ik die regelmatig hun baas voortsleuren en heb ik er zo mijn bedenkingen bij of er geen test moet komen voor mensen die eigenaar willen worden van sterkere dominante rassen. Of gewoon in het algemeen of je geschikt bent voor een hond.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Hier toch echt, helaas, veel onbetrouwbare staffords en één herder. Hier en daar een keffende kleine, maar als de mijne alleen al kijken rennen ze weer weg.

Daarom loop ik alleen mijn laatste avondrondje ( het korte rondje) door de wijk en de voor de rest heerlijk naar duin of strand. Daar lopen eigenlijk alleen maar lieve honden. Op één man na met 2 grote akita's met stroombanden ( helaas wel los) die probeer ik altijd te ontwijken. Daar is de mijne wel eens flink de pineut bij geweest, maar de beste meneer is ook bekend bij de dierenpolitie. Er zal vast een dag komen dat ze in beslag genomen worden denk.. Alleen is hij zelf ook bang voor zijn honden, toen ze op Sultan sprongen heeft mijn vriend ze er afgeplukt en kreeg nog een beet toe. Maar goed, vaak kom ik hem gelukkig niet tegen :)
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik zit echt heel erg hard te denken.
Maar ik denk geen enkele :19:
Er zijn wat hondjes die ontzettend keffen/blaffen op Vinou maar die maak je de pis niet lauw.
Die negeert dat gewoon en ik zorg dat ik Vinou beet pak en hun baasje doet hetzelfde.

Verder kom ik louter verantwoordelijke hondenbazen tegen.
Wel een paar honden die ik minder vertrouw, maar die worden dan weer uitermate goed begeleidt door hun baasje.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”