Ik heb een hondje Mowgli genaamd en is 12 jaar.
Er is een jaar geleden hartfalen bij hem vastgesteld. (ook een behoorlijke ruis op het hart)
Er zat toen vocht achter de longen en na rontgen onderzoek konden ze dit vaststellen.
Hier heeft hij toen medicatie voor gekregen zoals Enacard, Vetmedin en toen ook vocht af drijvers.
En toen ging het weer goed met hem
Tot vorige week..... ik herkende de klachten van een jaar terug. En zijn ademhaling ging wel 3 keer sneller dan normaal ook zijn hart sloeg op hol.... ging echt te keer.
Ik da gebeld en de vocht af drijvers moesten omhoog. Dit gedaan. Ik heb hem bewust bij me op bed laten slapen ivm het me niet lekker zat er iets zou gebeuren met hem en ik er niet bij zal zijn.
Die nacht kreeg hij een flinke aanval en koste heb bijna zijn leven. Ik schrok me wild het was half 4 in de nacht. Hij kokhalsde en zijn borstkast pompte echt en toen zakte hij door de poten en kon niks meer
Zijn hart kwam tegen het middenrif aan zover uitgerekt. Ik heb medicatie voor het hart erbij gekregen Prilacone (zoiets) en nog meer vocht af drijvers. Toen kwam hij weer wat bij. En nu 2 dagen later vind ik het nog niet echt super gaan. Soms is hij wel vrolijk maar ik heb ook het idee hij soms pijn heeft. Ook zijn ademhaling gaat zeker nog 2 keer sneller dan normaal in rust. En zijn hart gaat nog steeds als een gek te keer...... Ik ga zo de da weer bellen voor wat nu...... Wie heeft hier ervaring mee? Ik weet me soms even geen raad meer

.