Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Binnenkant oorharen afknippen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

EvavT

Binnenkant oorharen afknippen?

Ongelezen bericht door EvavT »

Mijn mixje shih tzu maltheser heeft lange haren in zijn oren.
Die worden zo nu en dan geplukt
Nu had ie laatst een flinke lange pluk haar met allerlei spul, vet en andere kleine prullen, in zijn oor. Dit was één klit geworden.
Eruittrekken, daar was ie te groot voor.
Laten zitten vond ik ook niet zo'n goed idee.
Heb hem toen toch maar afgenipt, zo kort mogelijk.
Is er een andere mogelijkheid? Dit gaat natuurlijk wel weer groeien, maar geeft misschien jeuk dan.
Ik wist even niet wat anders te doen, gezocht naar minst erge :roll:
Tips hoe je daar normaalgesproken mee om moet gaan? Of is dit de enige oplossing? :zwaai:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Het is beter om het te plukken. Grote klitten zijn lastig, maar dit is beter dan dan af te knippen.

Je weet nu dat dit bij haar kan klitten. Voortaan zou ik dit dus gaan kammen, net als de borstelbeurt, zodat je klitten kunt voorkomen. Een tip, bij veel rassen klit het ook snel achter de oren.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Als je 1 keer per maand even die haartjes uit de oren trekt kunnen er geen klitten ontstaan. Wanneer je de haren kortknipt kunnen deze irritaties in het ook veroorzaken. Daarom moet je dat haar er altijd uittrekken, ook al zit het in de klit.
EvavT

:jank: :?
Hij gaat 6 x per jaar naar de trimsalon, toch een grote hareklit
Helaas nu dus fout
zal het in de gaten houden
;)
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef::jank: :?
Hij gaat 6 x per jaar naar de trimsalon, toch een grote hareklit
Helaas nu dus fout
zal het in de gaten houden
;)
Meld het anders even bij je trimsalon, want bij 6 x per jaar mag er eigenlijk geen haar genoeg in zo'n oor zitten om een grote klit te veroorzaken.
Marion_ph
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bolognezer
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Marion_ph »

Hoi,

Ik ben gisteren weer aan het "martelen" geweest met die oorharen. Mijn honden stribbelen zo gigantisch tegen. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om die haren weg te halen. Het zijn er inmiddels alweer een heleboel, omdat ik het steeds na zo'n minuut of 20 maar weer opgeef. Stom, weet ik, want de hond wint weer. Mijn pup wordt er zo zenuwachtig van. Hij hijgt en springt maar tegen me op (hij staat dan op de tafel). Hij klemt zijn pootjes stijf om mijn armen heen. Ik kan er gewoon niks mee beginnen. Iemand tips??

Groetjes Marion.
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Marion_ph schreef:Hoi,

Ik ben gisteren weer aan het "martelen" geweest met die oorharen. Mijn honden stribbelen zo gigantisch tegen. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om die haren weg te halen. Het zijn er inmiddels alweer een heleboel, omdat ik het steeds na zo'n minuut of 20 maar weer opgeef. Stom, weet ik, want de hond wint weer. Mijn pup wordt er zo zenuwachtig van. Hij hijgt en springt maar tegen me op (hij staat dan op de tafel). Hij klemt zijn pootjes stijf om mijn armen heen. Ik kan er gewoon niks mee beginnen. Iemand tips??

Groetjes Marion.
Laat het bij een trimsalon doen en vraag of je mag kijken hoe hun het doen.Je hond voelt jouw onzekerheid en gaat mede daardoor aan de tegenstribbel. Het is iets wat gedaan moet worden dus zal het 'm ook geleerd moeten worden.
Marion_ph
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bolognezer
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Marion_ph »

Misschien dat dat inderdaad de beste manier is. Ik wil trouwens aankomend voorjaar graag de workshop doen in Rotterdam, hoe je je eigen hondje kan trimmen, maar dat duurt denk ik nog te lang. Kan ik misschien toch beter eerst een afspraak maken bij een trimmer in de buurt. Bedankt :ok:

Groetjes Marion.
EvavT

Marion_ph schreef:Misschien dat dat inderdaad de beste manier is. Ik wil trouwens aankomend voorjaar graag de workshop doen in Rotterdam, hoe je je eigen hondje kan trimmen, maar dat duurt denk ik nog te lang. Kan ik misschien toch beter eerst een afspraak maken bij een trimmer in de buurt. Bedankt :ok:

Groetjes Marion.
LEUK :ok: ben ik ook van plan met mijn drup :zwaai:
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Ik knip dit gewoon kort. Het is best wel pijnlijk. Veel zeggen van niet maar, trek maar eens een haar uit je hoofd dit voelt ook niet prettig. Ik heb nooit problemen en de hondjes vinden het fijn als ik het weg knip.

Groetjes Anneke :ok:
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

het haar in de oor zit niet vast, die kun je zo eruit plukken, bijna alle honden vinden het lekker zelfs, als je hond pijn heeft dan doe je toch iets niet goed.
Als je het haar knipt kan het oor gaan irriteren, tot nu is het bij jou goed gegaan maar ......
EvavT

lupa schreef:het haar in de oor zit niet vast, die kun je zo eruit plukken, bijna alle honden vinden het lekker zelfs, als je hond pijn heeft dan doe je toch iets niet goed.
Als je het haar knipt kan het oor gaan irriteren, tot nu is het bij jou goed gegaan maar ......
Nou Bob houdt er niet van hoor :roll:
Deze haarpluk zat in de 'schelp' dus niet helemaal vanuit het binnenoor. Kan me voorstellen dat die haartjes wel losser zitten.
Dit waren lange haren die wel degelijk heel vast zaten.
Maar je hebt gelijk, ik zal dat ook niet meer doen. Dan terug naar trimster als ik er zelf niet helemaal uitkom. :zwaai:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”