Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Knuffelen.
Moderator: moderatorteam
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 1
Knuffelen.
Mijn hond houdt wel van een aai op zijn tijd, maar zou nooit bij me op schoot gaan liggen ofzo. Dat vindt ze niet prettig.
Hoe zijn jullie honden daarin?
Edit: Typefoutje.
Hoe zijn jullie honden daarin?
Edit: Typefoutje.
Laatst gewijzigd door Thomas op 13 apr 2015 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Re: Knuffelen.
Elke dag moet er even geknuffeld worden, maar niet de hele dag door. Dan vindt ze spelen leuker.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Rasta hoeft gelukkig niet op schoot hihi maar houdt wel van contactliggen en knuffelen.
hij gooit wel eens zijn voorpoten op schoot en zij kop op mijn arm.
Ziggy ligt soms op schoot en ligt ook graag tegen me aan, zodra ik smorgens wakker wordt dan is het feest want dan moet er geknuffeld worden en draait hij zich op zijn rug , buikie kriebelen graag.
hij gooit wel eens zijn voorpoten op schoot en zij kop op mijn arm.
Ziggy ligt soms op schoot en ligt ook graag tegen me aan, zodra ik smorgens wakker wordt dan is het feest want dan moet er geknuffeld worden en draait hij zich op zijn rug , buikie kriebelen graag.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
&nicole
- Zeer actief
Khyra kruipt het liefst in me, die vindt knuffelen heerlijk. 
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Pia en Alfy alleen als zij dat willen, anders lopen ze gewoon weg. Als ze dan eenmaal wel willen, zijn ze overigens bijna niet meer van je schoot te slaan. Kenji vindt het heerlijk maar heeft het ook al vlot te warm dus gaat daarom meestal koel op het zeil liggen. Sonic stort zich het liefst op schoot maar is nog te ongedurig om dat lang vol te houden.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
-
Lieske1977
Joy is een knuffel pur sang. Ze ligt héél graag op schoot, maar knuffelt ook 'als eens mens', zoals mijn neefje het noemde
: als ik op mijn knieën zit, slaat ze heel beheerst haar poten om mijn schouders en krijg ik een dikke knuffel van haar 
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Jigzy werpt zich gillend in mijn armen zodra ik ergens zit
en Kiyoshi kijkt mij soms scheel aan en dat betekent dat ik zijn buikje moet kriebelen. Gelukkig is hij geen schoothond 
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Murdock op dit moment : 
Overdag knuffelt hij niet, maar s avonds zo voor de tv vindt hij het wel heel gezellig!

Overdag knuffelt hij niet, maar s avonds zo voor de tv vindt hij het wel heel gezellig!
- Thomas
- Zeer actief
Het gaat me om het aaien in het algemeen, misschien dat ik de nadruk teveel op 'schoot' heb gelegd. 

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila heeft ook echt haar knuffelmomenten, dan kruipt ze het liefst in mijn nek.
Toen ze jonger was, tot ca. 1,5 jaar, had ze niks met knuffelen. Daar had ze het geduld en de rust totaal niet voor en ze wilde alleen maar spelen en stoeien. Ze is wel altijd echt een contactligger geweest. Nu vindt ze spelen meestal nog steeds veel leuker dan knuffelen, maar kan ze ook op z'n tijd genieten van knuffelen en aaien en dan wil ze ook het liefst op schoot hangen.
Toen ze jonger was, tot ca. 1,5 jaar, had ze niks met knuffelen. Daar had ze het geduld en de rust totaal niet voor en ze wilde alleen maar spelen en stoeien. Ze is wel altijd echt een contactligger geweest. Nu vindt ze spelen meestal nog steeds veel leuker dan knuffelen, maar kan ze ook op z'n tijd genieten van knuffelen en aaien en dan wil ze ook het liefst op schoot hangen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco ligt het liefst tegen mij aan. Even op schoot vindt hij prima, maar vaak gaat hij na een paar minuten naast me liggen. Afhankelijk van waar ik zit, is dat één van z'n kussens of dus tegen mij aan op de bank
- Thomas
- Zeer actief
Als ik op de bank lig, en haar uitnodig, gaat ze bijna altijd met de rug naar me toe liggen.
Wat denken jullie daarvan?

-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
Wat denk je er zelf van?Thomas schreef:Als ik op de bank lig, en haar uitnodig, gaat ze bijna altijd met de rug naar me toe liggen.
- Thomas
- Zeer actief
Het lijkt me zelf een teken van vertrouwen.Jessica3787 schreef:Wat denk je er zelf van?Thomas schreef:Als ik op de bank lig, en haar uitnodig, gaat ze bijna altijd met de rug naar me toe liggen.

- Dutch_Dynamite
- Actief
- Mijn ras(sen): Mix bordercollie/alaskan malamute
Hier mogen de waffers absoluut niet op de bank. De enkele keer dat ze dat wel mogen worden ze en zenuwachtig van. Ik denk omdat t normaal gesproken dus echt een no go is.
Overigens zijn ze wel beiden van het contactliggen. Dat laat ik wel toe zolang ze niet zo liggen dat ik niet normaal weg kan, dus met hun hele lijf zoveel mogelijk op je voeten oid.
Lijkt allemaal heel autoritair van mij, maar ze hebben allebei (flink) wat dominantje trekjes dus die duidelijke grenzen hebben ze echt nodig en ik merk ook dat ze er wel bij varen
Overigens zijn ze wel beiden van het contactliggen. Dat laat ik wel toe zolang ze niet zo liggen dat ik niet normaal weg kan, dus met hun hele lijf zoveel mogelijk op je voeten oid.
Lijkt allemaal heel autoritair van mij, maar ze hebben allebei (flink) wat dominantje trekjes dus die duidelijke grenzen hebben ze echt nodig en ik merk ook dat ze er wel bij varen
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Beide eigenlijk wel. Enzi komt zelfs als hij ligt te slapen en hij wakker wordt even aai en een kusje halen en dan gaat hij weer slapen 
Nila is een énorme knuffelkont, ligt te tutten op mijn handen en zoeeeentjes geven mét een kusgeluidje erbij vindt ze helemaal het einde. Ook kan ze 'mensenknuffeltjes' geven en dan legt ze haar voorpootjes in je nek
Een contactligger is Enzi trouwens niet, maar hij ligt alleen met mij lepeltje lepeltje op de bank. Anders nooit, hij wilt ook niet naast mij op de bank liggen, dat vindt ie maar irritant als ik dan tegen hem aanstoot is ie zo weer weg.
Nila is een énorme knuffelkont, ligt te tutten op mijn handen en zoeeeentjes geven mét een kusgeluidje erbij vindt ze helemaal het einde. Ook kan ze 'mensenknuffeltjes' geven en dan legt ze haar voorpootjes in je nek
Een contactligger is Enzi trouwens niet, maar hij ligt alleen met mij lepeltje lepeltje op de bank. Anders nooit, hij wilt ook niet naast mij op de bank liggen, dat vindt ie maar irritant als ik dan tegen hem aanstoot is ie zo weer weg.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Lou wil elke dag veeeel knuffelen. Op de bank drukt hij zich tegen mij aan en dan gaat hij zo liggen slapen. Liefst koppie op mijn been. Hij wil op schoot als ik op een stoel zit. Hij gaat tegen mij aanleunen als ik op mijn hurken zit.
Heerlijk.
Heerlijk.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Yara is niet echt een knuffelhond. Ze komt wel af en toe even aandacht vragen of een aai halen maar daar houd het ook wel mee op. Zij zit het liefst de hele dag voor het raam de boel in de gaten te houden. Haar twee kinderen van 4 zijn echte knuffels. Die zitten het liefst de hele dag bij je knuffelen en te kroelen die krijgen er geen genoeg van. Het is dat ze veel te groot zijn anders zaten ze het liefst op schoot.

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Pom ligt wel graag met haar kop op schoot als we samen op de bank zitten. Ze ligt snachts ook altidj tegen me aan (wel op het dekbed dan). Toch vind ik haar niet heel klef, ze zal ook niet snel komen vragen om een knuffel of een aai ofzo..
Charlie zoekt het contact ook wel, ligt tegen mijn benen vaak.
Charlie zoekt het contact ook wel, ligt tegen mijn benen vaak.
- Thomas
- Zeer actief
Ze is wel onwijs blij als ik thuis kom of naar haar toe kom, dan vindt ze een kroelbeurt wel heerlijk.

- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Als ik thuis kom dan moet ik mijn best doen om te blijven staan want ze vliegen met zijn tweeën tegelijkertijd mijn nek in
Wat dat betreft was 1 hond toch wel makkelijker
Wat dat betreft was 1 hond toch wel makkelijker
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik heb twee knuffekonten. En ik vind t heerlijk, ieder op hun eigen moment, soms iets te. Maar hey, dan kijken ze je zo aan 
- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever

Zo ligt Joep het liefst
Jannes houd ook van knuffelen en gaat ook het liefst op schoot, maar hij houd het niet zo lang vol als Joep
Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
- Lunatic
- Erelid
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik heb 3 heerlijke knuffelkonten 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ik heb 2 knuffeltjes.. het liefst worden ze de hele dag gekriebeld en geaaid en ze komen er ook echt om vragen als het in hun ogen weer knuffeltijd is.
Ze noemen ze natuurlijk ook niet voor niets schoothondjes.
Ze noemen ze natuurlijk ook niet voor niets schoothondjes.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Bo komt wel vaak een aai halen. En op het moment ligt ze ook steeds strak tegen me aan op de bank maar dat wijt ik eerder aan hormonen dan aan haar karakter, haha! Ze is een paar weken geleden loops geweest en is in de periode daarna meestal een stuk aanhaliger dan normaal. Wel gezellig hoor!
-
Kimmie
hier een huis vol honden die het liefst allemaal op schoot zitten
,echt heerlijk is dat
- Thomas
- Zeer actief
-
Kimmie
-
Annika
- Actief
- Mijn ras(sen): keeshond
Hier een die wel graag tegen je aan ligt en dan op dr buik geaaid wenst te worden.... en dr personeel doet het ook nog braaf zonder er überhaupt over na te denken.
En mn andere ligt het liefst op schoot en geeft ook van die heerlijke mensen knuffels inclusief lebber in je gezicht